تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

شرکت ژاپنی Nendo ساعتی مکعبی شکل ساخته که گوشه بالایی آن با حرکت کردن شکل عقربه های ساعت را به خود گرفته و دو مرتبه در طول روز به یک مکعب کامل تبدیل می شود.

ساعت مکعبی یا کیوبیک کلاک (Cubic Clock) از آلومینیوم برس خورده تشکیل شده و به مناسبت 40 سالگی تاسیس برند لاکچری The Hour Glass طراحی شده است. این ساعت از دو عقربه مثلثی برخوردار است و طراحانش می گویند هدف از طراحی آن «کمرنگ کردن مرز بین هنر، طراحی و ساعت ها» است.

 

ساعت مکعبی

طراح به جای استفاده از قطعات و مواد غیرضروری، تنها با برش دادن دو قطعه آلومینیومی از یکی از گوشه های مکعب، عقربه ها را ایجاد کرده است.

این ساعت تقریباً 20 سانتی متری در طول روز همانند دیگر ساعت های عقربه دار حرکت می کند، ولی ساعت 12:00 ظهر و 12:00 شب، با قرار گرفتن عقربه ها در یک راستا، شکل واقعی خود را بروز داده و یک مکعب کامل را شکل می دهد.

در طول روز عقربه ها 22 مرتبه روی یکدیگر قرار می گیرند. به گفته طراح این عامل سبب می شود تا کاربر حس کند زمان هر 12 ساعت یکبار، از نو راه اندازی می شود.

 

شرکت Nendo تا پیش از این چندین ساعت با طرح های عجیب طراحی کرده است. این شرکت قبلاً سه ساعت کوکو طراحی کرده بود که یکی از آنها قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه را داشت و دیگری شبیه خانه ای بود که به شکل وارونه روی میز قرار می گرفت.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/07/ساعت-cubic-clock-معرفی-شد/

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی