تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام با ۶ طریق برای کسب بهترین نتیجهتوسط دیجیتال مارکتر2019/10/16VIRLAN, اینفلوئنسر, بازاریابی در شبکه های اجتماعی, دیجیتال مارکتینگ, سوشال مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یا (بازاریابی افراد به کمک تاثیرگذار) امروز تبدیل به احد از محبوب‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ شده است. برند ها در حال افزایش سرمایه‌گذاری خود در این شاخه هستند.


در سنه ۲۰۱۸، کم و بیش به ۷۴۰ پلتفرم دنیا تمرکزشان را روی اینفلوئنسر مارکتینگ قرار داده بودند. آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ یک سنه قبل، شمار این پلتفرم‌ها که به کارگیری بازاریابی اینفلوئنسر را به دیگر روش‌های مارکتینگ ترجیح دیتا بودند مساوی ۴۲۰ باره بود. این موضوع از افزایش بی‌نظیر محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ فقط طی یک سال خبر می‌دهد. انتظار داریم در امسال نیز در مقایسه با پیش جهش زیاد زیادی را مشاهده کنیم.

یکی از دلایل رو آوردن برندها و پلتفرم‌های اغلب به این طریق بازاریابی، بالاتر رفتن نرخ مشارکت در محتواهای فرآوری شده به دست اینفلوئنسر ها بوده است. در شبکه اجتماعی اینستاگرام، متوسط نرخ همکاری اینفلوئنسر ها برابر ۱٫۸۷ درصد است. این میزان برای کاربران داران کمتر از ۲ هزار فالوور به ۱۰٫۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

روش‌های اخذ بهترین بازخورد از اینفلوئنسر مارکتینگ
بازاریابی افراد تاثیرگذار سبب افزایش نرخ همکاری در پلتفرم شما خواهد شد. به وسیله بهینه‌سازی کمپین خویش می‌توانید به نرخ مشارکت اکثریت دست پیدا کنید. به عبارتی در بازار اینفلوئنسر همه چیز به فرد تبلیغ‌کننده وابستگی نداشته و شما می‌توانید به وسیله رعایت شش نکته زیر، بیشترین بازخورد را گرفتن کنید.

۱- برپایی کدهای تخفیف
ارائه کدهای تخفیف در کمپین‌های بازاریابی اینفلوئنسر تاثیر زیاد زیادی در افزایش نرخ مشارکت دارد. وقتی کاربران به امکان خرید فرآورده یا سرویس مورد علاقه‌شان به ازای پرداخت خرج کمتر پی می‌برند، بیشتر به گرفتن آن مشتاق خواهند شد. از طریق این تکنیک می‌توانید میزان فروش و در ادامه سودآوری خود را به شکل قابل توجهی در یک بازه زمانی کوتاهی افزایش بدهید.

می‌توانید برای هر یک از اینفلوئنسرها کدهای تخفیف منحصربه‌فردی ایجاد کنید. وقتی آن‌ها کدهای ارائه شده توسط شما را به اتفاق محتوای تبلیغاتی خود پخش می‌کنند، قادر خواهید بود میزان بازخورد از هر یک از اینفلوئنسرها را به نکوداشتن ارزیابی کنید. به عبارتی با ردیابی کدهای استفاده شده در فروشگاه یا وب سایت خویش و سپس در نظر گرفتن اینفلوئنسر تبلیغ‌کننده آن، توانا خواهید بود موفقیت هر یک از کمپین‌ها را رسیدگی کنید. به این ترتیب می‌دانید سرمایه‌گذاری در کدام فرد تاثیرگذار در آینده، سودآوری اکثریت برایتان خواهد داشت.

اگر با اینفلوئنسرها به صورت تعرفه مقاوم همکاری کنید، آن‌ها هیچ دلیلی برای صرف وقت و تمرکز روی محتوای شما نخواهند داشت. اگر مشارکت را به چهره درصدی و اشتراکی قبل اسیر و قسمتی از فایده هر محصول فروخته شده به کاربران جذب شده توسط آن‌ها را به خودشان پرداخت کنید، با اشتیاق اکثریت روی کمپین شما تمرکز می‌کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ دنیل ولینگتون

به عنوان نمونه‌ای از برندهای استفاده‌کننده از این راهبرد باید به دنیل ولینگتون (Daniel Wellington) اشاره کرد. این برند سوئدی به اینفلوئنسرهای همکار خود ساعت مجانی هدیه داده و یک سری کد تخفیف در گزین کردن هر یک پیمان می‌دهد لغایت بتواند میزان موفقیت هر یک در جذب مشتریان جدید را ارزیابی کند.

۲- وایت لیستینگ
بعد از مشخص شدن افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی با بیشترین میزان بازخورد برای شما، نوبت به افزایش پتانسیل آن‌ها می‌رسد. به عبارتی باید بتوانید بازخوردی که از بهترین و موفق‌ترین اینفلوئنسرها دریافت کرده‌اید را باز هم افزایش بدهید. به این هدف نیازمند پروموشن‌های پولی خواهید بود. از راه وایت لیستینگ، برندها می‌توانند به حساب کاربری اینفلوئنسرها برای تبلیغ دست پیدا کنند. این رویداد به تبلیغ‌دهندگان پروانه می‌دهد به محتواهای متعلق به خود دسترسی پیدا کرده و روی پست‌هایی که خواستار ترفیع دادن (پروموشن) آن‌ها هستند مهار داشته باشند.

با استفاده از وایت لیستینگ خواهید توانست پست‌های منتشر شده به دست کاربران تاثیرگذار را تبدیل به تبلیغات (ادز – ads) کنید. آن‌ها همانند پست‌های اورجینال به نظر خواهند رسید، با این تفاوت که تگی با عنوان «اسپانسر شده» (Sponsored) در کنارشان دیده می‌شود. می‌توان یک کپشن به آن‌ها افزود و مشخص کرد در صورت لمس شدن ویدیو یا تصویر، چه اتفاقی رخ بدهد. این عمل می‌تواند هدایت کاربر به وب سایت فروشگاهی مورد عقیده باشد. همانند سایر انواع پروموشن‌ها، تبلیغ‌دهندگان قادر خواهند بود به آمار و ارقام زیاد دقیقی درباره پست ارتقا مکشوف خویش دست پیدا کنند.

مزیت تقویت پست‌ها، افزایش میزان بازدید، بالاتر رفتن نرخ همکاری و برآیند اینکه افزایش میزان فروش و سودآوری است. بحران اصلی در استفاده از این راهکار برای کسب بیشترین بازخورد از بازاریابی اینفلوئنسر، متقاعد کردن آن‌ها برای دادن دسترسی حساب کاربری خویش به شما است. به چهره عادی نمی‌توانید به مخاطبان کاربر تاثیرگذار دسترسی پیدا کرده یا حتی روی آن‌ها هدف‌گذاری کنید.

وب سایت SocialCert برای اینفلوئنسر مارکتینگ

برای رفع مشکل، می‌توانید از SocialCert کاربرد کنید. با استفاده از این ابزار، اینفلوئنسرها می‌توانند دیتا و دسترسی حساب کاربری‌شان را با برندها به شیوه‌ای ایمن اشتراک‌گذاری کنند.

۳-  تبدیل اینفلوئنسر به سفیر
می‌توانید تنها برای یک کمپین، با یک کاربر تاثیرگذار همکاری کنید. با این حال، بهترین شیوه در اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد رابطه‌ای نیرومند با یک یا چند اینفلوئنسر است. وقتی با یک یا چند مورد از آن‌ها به چهره طولانی مدت مشارکت می‌کنید، تبلیغ‌کننده به فهم بالاتری از برند شما دریافتی و ارزش آن را به نکوداشتن فهم می‌کند. همچنین وی دیگر شما را به عنوان یک مشتری موقتی و پروژه‌ای ندیده و گرد از همکاران خویش تلقی خواهد کرد، برآیند اینکه زمان و اشتراق بیشتری روی کمپین‌های شما صرف می‌کند.

علاوه بر آن، راز و کله زدن با آن‌ها وقتی مشارکت طولانی مدت شده است، به مراتب راحت‌تر خواهد بود. ممکن است در نهایت، بر بنیاد بازخوردی که از هر یک از اینفلوئنسرها اخذ کرده‌اید، موفق‌ترین‌ها را تبدیل به سفیر خود کنید. در مقایسه با سررسید راه‌اندازی یک کمپین در قالب یک پروژه، وقتی همکاری در بازه‌های زمانی طولانی‌تری ادامه پیدا کند، کاربر تاثیرگذار قادر خواهد بود محتواهای شما را از زوایای مختلفی در معرض رویت پیمان بدهد، چرا که به شناخت زیاد بهتری از آ‌ن‌ها در گذر موعد دریافتی است.

وب سایت Twitonomy

می‌توانید با به کارگیری ابزاری همچون Twitonomy رد پست‌های اینفلوئنسرهای همکار خود را گرفته و بر بنیاد بازخورد دریافت شده از هر یک، در ارتباط با تبدیل کردنشان به سفیر و نماینده رسمی خود تصمیم‌گیری کنید. این دست موزه اطلاعاتی گسترده و جزئی به اتفاق با یک سری چارت به شما نشانه خواهد داد که پیشه را برای سنجش و نتیجه‌گیری راحت‌تر می‌کنند. نمایش آمارگرفتن و ارقامی در ارتباط با توئیت‌ها، کامنت‌ها، منشن‌ها و سایر اطلاعات مربوط به کاربران تاثیرگذار، از دیگر قابلیت‌های Twitonomy محسوب می‌شوند.

۴- انتشار ویدیوهای لایو (زنده)
افزوده شدن قابلیت انتشار ویدیوهای زنده در شبکه‌های اجتماعی، حقیقتا انقلابی در روش تعامل کاربران بر بستر اینترنت به هستی آورد. اگر شما برای افزایش فروش خود در حال به کارگیری بازاریابی اینفلوئنسر هستید، نباید به کارگیری ویدیوهای لایو را فراموش کنید. به عبارتی باید از کاربران تاثیرگذار همکار خود بخواهید در قالب انتشار ویدیوهای زنده، محتواهای شما را در معرض دیدن پیمان بدهند.

مقاله پیشنهادی: تعلیم ساخت یک برند نیرومند بر بنیاد پسینیان تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ

وقتی اینفلوئنسرها اقدام به انتشار ویدیوهای لایو می‌کنند، کاربرانشان توانا خواهند بود با آن‌ها به صورت همهنگام ارتباط برپا کنند. این سوژه سبب می‌شود میزان بازدید و در ضمن نرخ مشارکت در سنجش با سررسید انتشار ویدیوها و مخصوصا تصاویر عادی در قالب یک سری پست، به شدت افزایش پیدا کند.

وقتی یک کاربر تاثیرگذار، حین انتشار ویدیویی زنده درباره برند، محصولات و خدمات صحبت می‌کند، روی برندینگ شما تاثیرگذاری زیاد زیادی خواهد داشت. به عبارتی این یکتا از بهترین روش‌ها برای آشنا کردن کاربران با یک برند است. ویدیوی زنده می‌تواند در قالب پرسش و پاسخ، ارائه آموزش‌هایی در ارتباط با کالاها یا سرویس‌های شما، محصولات پدران و سایر موضوعات مربوط به برند هدف قبل برود.

ویدیوی انتخاباتی Starbucks

به عنوان نمونه، Starbucks در سال ۲۰۱۶ سعی کرد مردم را به کمپانی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دلگرمی کند. این شرکت در همکاری با Common یک ویدیوی لایو منتشر کرد. این ویدیو توسط ۱۷۶ هزار تن دیده و ۲۰۰ مرتبه توسط بینندگان اشتراک‌گذاری شد.

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی