تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

چگونه با اینستاگرام به درآمدهای نبکوتر برسیم؟

شراکت‌های چندنفره، مغازه‌های چندبر، اجاره‌های میلیونی، مراجعت سرمایه، خرج‌های نفسگیر و. . . را دور بریزید. این روزها سوداگری در اینستاگرام رقم می‌خورد. همین گوشی‌های هوشمند که دیگر می‌توان آن را در دست همه تماشا کرد، برای خیلی‌ها سودهای کلانی به همراه داشته که هیچ وقت تصورش را هم نمی‌کردند؛ کسب درآمد میلیونی با اینستاگرام مخصوصا خانم‌هایی که با کمی سرمایه و البته درایت، خیلی زود توانسته‌اند سلیقه و دربایستن کاربران را تشخیص دهند و در عرض کمتر از یک سال، از یک پیج ساده اینستاگرامی به یک مغازه در خیابان میرداماد برسند.

اینجا هیچ چیز نشدنی-ناشدنی نیست. شما می‌توانید از فروش لباس‌های ساده آغاز کنید و یا با خلاقیت و ذوق خود، دستبندهای ارزان‌قیمت صحیح کنید و با همین روش، آرام آرام پله‌های ترقی و درآمدزایی را طی کنید؛ بدون آنکه نگران پول اجاره، سرمایه اولیه و… باشید. از طرف دیگر، کسب و کار دیگری هم در اینستاگرام به مسیر افتاده که صاحبان آن سودهای کلانی را به دست می‌آورند: خرید و فروش صفحه اینستاگرام. افراد مختلفی به صورت تخصصی (!) روی این موضوع شغل می‌کنند که تعداد دنبال‌کننده‌های یک صفحه را بالا ببرند و پس از افزایش تعداد پیگیری کنندگان، آن صفحه‌ها را به متقاضیان مختلف می‌فروشند. این سوداگری به اندازه‌ای جدی شده که به شغل اول خیلی‌ها تبدیل شده است.

این گزارش را بخوانید تا دستتان بیاید ماجرا از چه قرار است و چگونه یک پیج ساده با تعداد دنبال کننده‌هایی در نزدیک 200 هزار نفر، بین 8 الی 10 میلیون تومان به فروش می‌رود. رقم‌های میلیونی باورنکردنی در این خرید و فروش‌ها در جریان است. از صفحاتی که 50 هزار تومان به فروش می‌رسند لغایت برخی موارد که به 100 میلیون تومان هم می‌رسند. بله، رقم را درست خواندید. 100 میلیون تومان برای فروش یک صفحه اینستاگرامی! این بازار به اندازه‌ای فشرده و نفسگیر شده که شرکت‌های مختلفی برای فروش تخصصی صفحات اینستاگرامی به راه افتاده‌اند و چشم وهمچشمی شدیدی بین آنها حکمفرماست.

کسب درآمد میلیونی با اینستاگرام
کسب درآمد میلیونی با اینستاگرام
در این میان، صفحات مخصوص اجناس مورد نیاز خانم‌ها- (زیورآلات، لباس و. . . )- بیشتر از کل روی بورس است و همچنین نوجوانان بین 13 لغایت 19 ساله بیشترین درآمد را از اینستاگرام کسب می‌کنند. در این گزارش از سر و رمزهای فروش‌های اینستاگرامی و سودهای نکوداشتن که به راحتی لغایت ماهی 7، 8 میلیون تومان نیز می‌رسد، نوشته‌ایم. این گزارش را بخوانید الی باورداشت کنید چگونه یک نوجوان 13 ساله ماهی 7 میلیون تومان از طریق خرید و فروش صفحات اینستاگرامی درآمد دارد!

چرا خرید و فروش اینستاگرامی رونق گرفت؟

تا چند سنه پیش، فیس‌بوک به عنوان مکانی برای خرید و فروش درآمده بود اما نتوانست وسط کل کاربران اینترنتی جا مفتوح کند و فقط در میان عده محدودی این خرید و فروش‌ها وجود داشت. اینستاگرام اما خیلی زود جای خویش را در دل کاربران مفتوح کرد. این رویداد به سه انگیزه رخ داد:

– دسترسی آسان به اینستاگرام از دلایل اصلی رونق کسب و کار در این شبکه اجتماعی است. یک گوشی هوشمند بس است الی در هر لحظه و هر مکان به اینستاگرام متصل شد اما دسترسی به فیس بوک برای کسان کم‌حوصله و غریب به اینترنت دشوار است.

– فیس بوک درونمایه صفحات را برای همه عضوهای آن نشان نمی‌دهد و تنها بخشی از آنها را به صورت تصادفی برگزیدن کرده و محتویات را روی home آنها پرتو می‌دهد. دیگر عضوها یا باید خودشان به این صفحات مراجعه کنند یا مدیر پیج باید مقدار پولی را به حساب فیس بوک واریز کند تا محتویات صفحه‌اش را روی home کل اعضایش نشانه دهد.

– از طرفی اینستاگرام پالایه نیست و همین سوژه دسترسی کاربران را زیاد راحت‌تر کرده است.

دلایلی که شما در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا می‌کنید عبارتند از:

– کاربران بیشتر به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند تا وب‌سایت شما

– یک کانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان

– می‌توانید از خودتان دفاع کنید.

– می‌توانید درونمایه تولید کنید.

فروش لباس، روی بورس

اگر به صفحات گوناگون اینستاگرام راز زده باشید، حتما متوجه شده‌اید که فروش انواع لباس، یکتا از کسب و کارهای پر رونق در اینستاگرام است. «مجید رضایی» یکی از کسانی است که در این گویه زیاد فعال است و گونه ها و اقسام تی‌شرت، شلوار و لباس‌های گوناگون را از این مسیر به فروش می‌رساند. او در مورد نحوه پیشه خویش می‌گوید: «من چند سالی بود در پاساژ میلاد روشنایی بوتیک داشتم اما نتوانستم از پس اجاره‌های وزین بربیایم و مجبور شدم مغازه خویش را بعد دهم. بعد از آن بود که به به کارگیری اینستاگرام روی آوردم و شکر خدا راضی هستم. اگر در این کار پشتکار داشته باشید می‌توانید به درآمدهای زیاد خوبی دست پیدا کنید و همه چیز به حوصله شما بازمی‌گردد.

در مغازه‌ها قیمت‌ها حداقل دو، سه برابر بها خریداری شده است لغایت بتوان با آن، هم اجاره و مخارج مغازه را درآورد و هم حاشیه سود مناسبی برای خویش کسب کرد؛ به‌طور نمونه یک پیراهن ساده 20 هزار تومانی حداقل 60 هزار تومان به فروش می‌رسد. در اینستاگرام ولی چون دیگر هزینه‌ها را نداریم این محصولات را با بها پایین‌تر عرضه می‌کنیم که مایه می‌شود مشتریان نکوداشتن پیدا کنیم. همین پیراهن 60 هزار تومانی را ما 35 الی 40 هزار تومان می‌فروشیم که هم به نفع ماست و هم به نفع خریداران. درآمد من به صورت میانگین به 3 میلیون در ماه می‌رسد و در برخی مواقع و مناسبت‌ها نیز الی 5/3 و 4 میلیون نیز درآمد داشته‌ام. اینجا کل چیز به خودت پیوستگی دارد. بعضی‌ها ممکن است فقط ماهی 50 هزار تومان درآمد داشته باشند اما بعضی‌ها 10 میلیون تومان.»

از چین به اینستاگرام

ردپای چینی‌ها و محصولات چینی در کل جا پیدا می‌شود؛ حتی در اینستاگرام. فقط تفاوت فروشندگان جنس‌های چینی در اینستاگرام با مغازه‌داران در این است که سرمایه اولیه کمتری دارند. گرد از فروشنده‌هایی که به مدت 2 سنه در این صفحه فعال و به فروش کیف مشغول است در مورد انگیزه استفاده از اینستاگرام می‌گوید: «خیلی‌ها مثل من شرایط آن را ندارند که محیط‌ مقاوم و مغازه داشته باشند؛ بنابراین بهترین شیوه برای این دسته از افراد به کارگیری شبکه‌های اجتماعی است.

همچنین خرید اینترنتی کم‌کم دارد در ایران جا می‌افتد و مشتریان بیشتر می‌شوند.» او در ارتباط با نحوه جاسازی محصولات و فروش آن می‌گوید: «من محصولات خودم را از چین می‌آورم و در اینستاگرام به فروش می‌رسانم. میزان فروش هم کاملا بستگی به زمان و شرایط دارد. این شغل در حال حاضر تنها کار من است و شغل دیگری ندارم. من فوق‌لیسانس روابط بین‌الملل دارم اما نتوانستم کاری پیوسته با رشته‌ام پیدا کنم. با وجود آنکه به رشته‌ام بسیار علاقه داشتم اما مجبور شدم به اینستاگرام روی بیاورم.»

مسافران، برنده فروش اینستاگرامی

به جز کسانی که به چهره همش و پیوستگی در اینستاگرام مشغول کار و جنبش هستند، بسیاری از مسافران نیز به چهره مقطعی سودهای کلانی از این راه به دست می‌آورند. «ندا رضایی» یکی از کسانی که چندی پیش به ترکیه سفر داشته و محصولات خریداری شده خویش را در اینستاگرامش به فروش رسانده، در ارتباط با نحوه فعالیتش می‌گوید: «در سفری که به ترکیه داشتم در حدود دو میلیون و 500 هزار تومان برای سفرم هزینه کردم اما با لباس‌هایی که از این کشور آوردم و در اینستاگرام به فروش رساندم، همین نزدیک درآمد کسب کردم و به راستی برای سفرم هزینه‌ای پرداخت نکردم. البته نباید از این نکته غافل شد که خرید محصولات گوناگون برای مسافرانی مثل ما که حرفه‌ای نیستند، پیشه بسیار مشکلی است.

ما از صبح تا شب در مراکز گوناگون مشغول خرید بودیم که سختی‌های بسیاری برای ما داشت. وانگهی خریداران حرفه‌ای، مغازه‌ها و فروشنده‌های ترکی را می‌شناسند که جنس‌ها را با قیمت بسیار ارزان‌تر در پسندیدن آنها پیمان می‌دهند. در ضمن کسانی هستند که محصولات مارک را در حراجی‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی با پایین‌ترین بها شدنی خریداری می‌کنند و آنها را با بها مناسبی به فروش می‌رسانند. بعضی دوستانم لباس‌هایی را با بها 15 الی 20 دلار خریداری کرده و آنها را در اینستاگرام با قیمت‌هایی در حدود 150 لغایت 200 هزار تومان به راحتی فروخته‌اند.»

خلاقیت، حرف اول

در اینستاگرام البته فقط واردکنندگان نیستند که درآمد دارند و هر فردی با خلاقیت خودش می‌تواند درآمدهای خوبی کسب کند. فروش گونه ها زیورآلات و دستبندهای مختلف یکتا سایر از بازارهای پررونق در این فضای مجازی است. «آیدا جلالی» که صاحب یگانه از صفحات است و در نزدیک 70هزار دنبال‌کننده دارد، می‌گوید: «من در حدود یک سنه و نیمه است که محصولاتم را در اینستاگرام به فروش می‌رسانم. آغاز این دستبندها را برای خودم درست می‌کردم. پس از مدتی که دوستان و آشنایان از پیشه من تعریف می‌کردند، گفتند که کارهایم را بفروشم.

همچنین من بشر نیستم که بخواهم از ساعت 7 بامداد الی 4 بعدازظهر شغل اداری اتمام دهم ؛ برای همین تصمیم گرفتم محصولات خودم را از راه اینستاگرام به فروش برسانم. من لیسانس زبان ایتالیایی دارم و به شغل تدریس زبان مشغول هستم و در ساعت‌های فراغت خودم این شغل را سپریدن می‌دهم. به نظرم اینستاگرام فضایی بهتر از فیس بوک است چون کل در فیس بوک عضو هستند ولی در اینستاگرام فقط جوانان و قشر خاصی از ملت حضور دارند.»

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی