شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین آلت برای ارتباط با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این بستگی باید به طور پیوسته در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در فرآوری درونمایه برای شبکه های اجتماعی بدست آورید. سخت است که دائم با واپسین تکنیکهای مطلب نویسی در شبکههای اجتماعی قبل برویم. ولی همش نکاتی هست که برای مطلب گذاشتن باید آنها را بدانیم و رعایت کنیم:
1. مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری فوقانی دارند:
باید مطالبی منتشر نماییم که ازنظر سایرین و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در اثناء درج مطلب به این سوژه دقت کنید که چرا باید این مطلب را سایرین به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد بدست دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط سایرین خودتان را شناسایی می کنید.
2. با قصد و قصد مطلب بگذارید:
به مخاطبان خویش با گذاشتن مطالب هدفمند مقاوم کنید شما اگرچه احتمالاً خیلی چیره دست نباشید ولی به اصول حرفه ای این کار اهمیت میدهید. فقط فرآوری درونمایه کافی نیست، شما باید از فرآوری محتوای خویش هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.
بیشتر بخوانید: (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟
3. سرتیترهای عالی و مهم برگزیدن کنید:
چه مطلب شما اختصار باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم کاربرد کنید تا در شبکههای اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری انتخاب شوید. چرا که نخستین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهمترین بخش به حساب میآید، سرتیتر یا سوژه اصلی آن مطلب یا پیام میباشد.
4. عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:
ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد مهار کیفیت آن پیچیده تر میشود. کوشش کنید هوشمندانه اما ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن ریشه-بن-بیخ نیست بلکه کیفیت ریشه-بن-بیخ میباشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی پسندیده و تغییر ناپذیر قدم بودن در فرآوری محتوا یک ریشه-بن-بیخ مهم است که باید به آن پایبند باشید.
5. برای ارتقای توان کلیدواژهها پستهای بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای قدرت کلیدواژهها در متنهای طولانی دربایستن است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد اما می تاب با فرآوری محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی بسیار به کیفیت واژه ها کلیدی مطالب و در ضمن ارزش مطالب تان بیافزایید.
بیشتر بخوانید: چگونه راهبرد شبکه های اجتماعی خود را شفا دهیم؟
6. درونمایه طولانی تر بک لینکهای بهتری میسازند
همانطور که می دانید فرآوری محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و وانگهی اغلب به اشتراک گذاشته میشوند. اگر به تعقیب ایجاد کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خویش هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت پیمان دهید.
بیشتر بخوانید: چگونه با به کارگیری شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟
7. برای مطالب تارنگار خود از سررسید بندی کاربرد کنید و آنها را بازبینی کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر مینویسید، آن را به صورت سررسید بندی شده باره بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خویش را به روز نگه میدارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع میکنید. همچنین می توانید با تعیین سررسید پسندیده برای انتشار مطالب در آینده در تارنما خودتان و در شبکه های اجتماعی همش سایت و شبکه های اجتماعی خویش را بروز نگه دارید.
8. از عکسهای بزرگتر و بهتر، اغلب استفاده کنید:
اگر خواهان جلب پروا اغلب خوانندگان مطالب خویش هستید، تعرفه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اگر میخواهید آنها از احضار مطالب طولانی شما خسته نشوند میبایست آنها را با عکسها و تصاویر جذاب دلگرمی کنید. عکسهای جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آنها میکنند. نه تنها عکسها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار سودمند میباشد.
نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و پیوسته بودن آنها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به برپایی وابستگی میکند. نتایج تحقیقات پرتو میدهد، به کارگیری تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاریها منجر شده است. وانگهی استفاده از تصاویر مایه شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.
9. از تکرار دوری کنید:
اگر میخواهید روی یک واژه کلیدی تمرکز کنید و متعلق به در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه خودداری کنید. هیچ وقت کوشش نکنید با تکرار بسیار کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خویش را به خوانندگان تحمیل کنید.
10. از دکمههای اشتراک گذاری در زیر هر مطلب بهرهگیری کنید:
با قرار دادن دکمههای به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکههای اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران مشکل است که به ابتدای متن برگشته و پیگیری عازم برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% از عقیده خود منصرف میشوند.
فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آنهاست. بعد این نخستینگی برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، پیمان دادن دکمههای اشتراک گذاری در پسین هر متن حرکتی عاقلانه و آرمانی میباشد و خوانندگان به محض اینکه متن را لغایت واپسین،انجام خواندند میتوانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.
این 10 روش، از آنگونه مهمترین متدهای ایجاد مطلبهای هم امتداد با شبکههای اجتماعی میباشند که برای کاربران شما نیز سودمند و باره علاقه و آسان هستند. این موارد را به پیشه بگیرید و سعی کنید عادتهای بازدیدکنندگان خود را با امتحان و خطا کشف کنید.
- ۹۹/۰۷/۱۴