تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

FacebookWhatsAppTwitterLinkedInEmail
امروزه شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا می‌کنند؛ احد از بزرگ‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای گسترش بیزینس خویش استفاده می‌کنیم، فرآوری محتوا ارزشمند می‌شود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این امر مهم باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب نماییم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ فرآوری درونمایه در اینستاگرام چیست؟ و چگونه اتمام می‌شود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌کند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود. در پیوستگی چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خویش در اینستاگرام، جایی که می‌توانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در عقیده بگیرید را ارائه می‌دهیم.

نحوه فرآوری محتوای باکیفیت در اینستاگرام
۱. بررسی الگوهای آماده
بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو می‌شود و ترغیب کننده او به خواستن ادامه پست یا رد شدن متعلق به است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند بدون داشتن یک کاربر حرفه‌ای نیز پست‌های اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب، در اینستاگرام باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. پس بهره‌گیری و یادگیری  برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.

داشتن یک بانک عکس با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً می‌تواند در فرآوری محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک تعامل نیرومند با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف باعث حیرت فالور های شما می‌شود.

۲. به کارگیری عکس‌های موجود با کیفیت
هرچند به کارگیری عکس‌هایی که هستی دارد خیلی پیشه جالبی در این دوره به عقیده نمی‌رسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچگونه نباید از آنها کاربرد کنیم؛ در مواقعی که مجموعه‌ای از عکس‌هایی مثل هستی دارد، شما می‌توانید با به کارگیری عکس‌های موجود و برپایی یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به فرآوری محتوای با کیفیت بپردازید.

همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که وجود دارد، عکس‌هایی را که خیلی بدست برندهای سایر بهره‌گیری نشده و پسندیده برند شما است را به چهره رایگان دانلود کرده و باره بهره‌گیری پیمان دهید. همواره به این نکته پروا داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p است.

۳. ترکیب فرمت‌های مختلف
این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمت‌های درونمایه را برای کاربران خویش در دسترس پیمان دهید. برای اینکار می‌توانید از به اشتراک قراردادن یا حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، که یک شیوه عالی برای نشانه دادن محصولات در قالب یک نمونه یا صرفاً یک آموزش کوتاهی یا نمایش است، به فرآوری محتوا بپردازید.

مراقب باشید که با عکس‌های زیاد از فرآورده خود، کاربر را تحت اختناق پیمان ندهید؛ در ضمن می‌توانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خویش را دلگرمی به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام می‌توانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو می‌شناسد، این گیف ها یک گذرگاه آسان و پسندیده برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام
۴. بازسازی محتوا از برندهای موجود
آیا موعد مناسبی برای تولید درونمایه در اینستاگرام ندارید؟ چه بسا واقعاً نیازی به گذاشتن این موعد برای تولید درونمایه نداشته باشید. در واقع می‌توانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.

در پیوسته مواردی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند الی از برندهای دیگر برای فرآوری محتوا کاربرد کنید:

بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت
برای تولید محتوای مجدد، می‌توانید با استفاده از هشتگ های پیوسته با حوزه بیزینستان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای معروف، آن‌هایی که مخاطبانشان مانند شما است و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در پهنه شما تولید می‌کنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید لغایت پست‌های جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با به کارگیری آیکونی که پایین پست هستی دارد، ذخیره کرده الی زمان لزوم، به راحتی به آن دست یابید.

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که سرچ می‌کنید کاملاً پیوسته با بیزینستان باشد؛ چرا که یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را راز در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.

اجازه از پیج اصلی برای کاربرد مجدد از آنها
اگر خواستید یک پست از پیجی را عیناً در صفحه خودتان به اشتراک بگذاید، باید از آن پیج دستور بگیرید. به این چهره که پست مورد عقیده را از راه فلش ذیل همان پست، در دایرکت آن پیج فرستاده و کسب فرمان کنید. با این کار، علاقه خویش را به آن پست اثر داده و با توضیح اینکه پستشان در معرض دید بیشتری پیمان می‌گیرد، آن‌ها را خوشحال می‌کنید و فرمان می‌دهند لغایت شما آن را منتشر کنید؛ به این صورت شما می‌توانید به چهره قانونی با به کارگیری محتوای برندهای دیگر، به فرآوری درونمایه بپردازید.

۵. محتوای با کیفیت تولید شده بدست کاربر(UGC)
در باره به کارگیری محتوایی که سایرین تولید کرده‌اند، همچنین این ایده خوبی است که کاربران خویش را تشویق کرده الی درونمایه را فرآوری کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر لغایت درباره موضوع خاصی که در دامنه کاری شما است، عقیده بدهد، یا سوالی را مطرح کنید الی کاربر به آن استجابت دهد. به این نوع فرآوری محتوا، محتوای فرآوری شده بدست کاربر می‌گویند، این اصطلاح وانگهی به طور گسترده‌تر، به هر گونه محتوای ایجاد شده بدست کاربران، برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته می‌شود.

امروزه برندهای بسیاری از UGC بهره‌گیری می‌کنند، حتی اگر شما یک برند کبیر باشید، دور به نظر می‌رسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد شما و محصولتان، ایجاد کنند. به عنوان نمونه با ایجاد یک پیکار و جایزه به بهترین جمله درباره عکس یا برند خاص، می‌توانید به فرآوری درونمایه بدست کاربر دست یابید.

همچنین با ارائه هدیه یا تخفیف محصولات خود به کاربران، می‌توانید علت کاربران را برای به کارگیری هشتگ خودتان بیشتر کنید؛ اساساً اخذ این کلمه به عنوان هشتگ از کاربران می‌تواند شروع کننده خوبی، برای کارها باشد.

به یاد داشته باشید که محتوای درخواستی شما از کاربر نباید محدود کننده باشد و باعث ستوهی او شود. این محتوا باید تکمیل کننده محتوای شما باشد. در ضمن کاربرد بسیار از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، ممکن است حس سو به کارگیری کاربر را به او القا کند و مایه شود ، اندیشه کند که شما کمتر روی گستره کاریتان تسلط دارید.

۶. مشارکت با اینفلوئنسرها (برندهای برتر)
اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در دامنه کاری خویش و یک جریان مداوم از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید.  همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کرده‌اند، می‌تواند این فرصت را برای شما ایجاد کند الی فالور های پیج خویش را افزایش دهید.

اگر شما یک بیزینس کوچک با بودجه کمی دارید، می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها با فالور های ۱۰۰۰۰ لغایت ۵۰۰۰۰ وابستگی برقرار کنید. البته این فرمایش مهم است که فالور های آن پیج به محصولات شما علاقه مند باشند، پس سعی کنید با میکرو اینفلوئنسرهایی وابستگی استوار کنید که در دامنه بیزینس شما تکاپو می‌کنند.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام
همانطور که گفته شد مهمترین سرنوشت یک محتوا، عکسی است که در آن پست پیمان می‌دهیم بعد برای گزینش تصویر باید نکاتی را رعایت کنیم؛ در پیوسته به روشنگری این نکات می‌پردازیم.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام
۱. یک نقطه کانونی روشن تعریف کنید
در اینستاگرام یگانه از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، درنگ کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در عکستان، برای جذب کاربران بهره‌گیری کرده تا اغلب روی تصویر شما بمانند. خدمات شبکه های اجتماعی اگر عکستان خیلی شلوغ باشد، چشم را مبهوت می‌کند و تأثیر برعکس خواهد داشت، جالب است بدانید مغز ما به طور اتوماتیک این محاسبات را انجام می‌دهد، پس بهتر است برای فرآوری درونمایه در اینستاگرام وقت کافی گذاشته و در ارتباط با آن تأمل کنید.

۲ استفاده از قانون یک سوم در عکاسی
قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی می‌توانید آن را یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت دسته کرده به صورتی که جالب‌ترین ویژگی‌های عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ وانگهی می‌توانید با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کنید.

۳. به کارگیری حاشیه سفید در عکس اینستاگرام
استفاده از لبه‌های سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. وانگهی حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای تنفس نمی‌گذارند، می‌توانند تأثیر گذار باشند، بعد یکی از مهمترین جنبه‌هایی که حاشیه سفید دارد، می‌تواند از شلوغ شدن بیش از مرز عکس شما ممانعت کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌های پیش روشنگری دیتا شده، در عکستان رعایت کرده باشید، به کارگیری حاشیه سفید می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

۴. پروا به تضادها و برپایی تعادل
برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در تکه ها عکستان، می‌توانند کمک کننده باشند. این تضاد می‌تواند در رنگ‌ها، اشکال، مقیاس، فونت، روشنایی و… باشد. برای آغاز می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، بهره‌گیری کنید؛ همانطور که میدانید، برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام می‌توانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکس‌های اینستاگرام، تغییر در نور و برپایی تضاد است. به راستی پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن پیوسته محتوا کرد.

این نکات را برای فرآوری محتوای متنی اینستاگرام فراموش نکنید!
۱. استفاده از سرگذشت سرایی
پس از گزینش عکس، زمان رسیدن تولید محتوای متنی مناسب دریافتی است؛ برای این پیشه می‌توانید از داستان سرایی درباره تصویر خود استفاده کنید؛ همواره باید توجه داشته باشید که داستان شما کاملاً پیوسته با تصویرتان باشد. همچنین با به کارگیری شخصیت پردازی در ارتباط با تصاویرتان می‌توانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.

۲. برنامه ریزی برای هر پست
برنامه ریزی برای محتوای هر پست می‌تواند تأثیر بسزایی درجذب مخاطب داشته باشد، بستگی داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین تذکر کردن یک تقدیر مهم از پست قبلی(مثلاً با به کارگیری هشتگ)  نه تنها نشان دهنده پیوستگی پیج شما بوده بلکه به فرآوری محتوا نیز منجر می‌شود.

نکته مهم سایر در این قسمت، برنامه ریزی درباره زمانبندی پسندیده برای انتشار پست است. برای این کار می‌توانید ازقسمت insights خود اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این پیشه هستند کاربرد کنید. در ضمن با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در موعد تعیین شده می‌توانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید

  • ۹۹/۰۷/۱۴
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی