تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

در روزهایی که کاربران به شبکه‌های اجتماعی به عنوان دوستی برای کسب لذت، دانش و سرگرمی نگاه می‌کنند. مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن برای تمام کسب‌وکارها بایسته است. طبق آخرین احصاء 40 درصد از جمعیت جهان؛ حدود 3 میلیارد نفر عضو شبکه‌های اجتماعی در سال 2019 هستند. در ایران نیز شمار کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی بالغ بر 47 میلیون نفر است.

کاملاً بدیهی است که بازاریابی از راه شبکه‌های اجتماعی برای هر سازمان، گروه و کسب‌وکاری در هر اندازه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی پرسود است. این روزها معرفی خدمات و برندسازی در شبکه ‌های اجتماعی یک باید مهم است.

برخلاف رسانه‌های همانند تلویزیون، رادیو و مطبوعات، شبکه های اجتماعی یک راه‌حل برای یک جستار در عقیده نمی‌گیرند بلکه براساس هر سوژه راه‌حل منحصربفردی ارائه می‌کنند.

تعداد استراتژی‌های بازاریابی به اندازه شبکه‌های اجتماعی گوناگون است. برای مدیریت شبکه های اجتماعی برگزیدن هر یک از شبکه‌های اجتماعی و انتقال پیام صحیح و تاثیر حداکثری پیام‌ها بر مخاطبان، لازم است که به احسان مخاطبان منظور خود را بشناسید.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که :

– اهداف را کاملاً شفاف طبقه‌بندی کنید؛

– آنچه را که مخاطبان می‌خواهند، بفهمید؛

– محتوای مطلوب آنان را تولید کنید؛

– شبکه اجتماعی که متناسب با محصول و خدمات شماست را برگزیدن کنید؛

– دیگر کانال‌ها را برای اشتراک‌گذاری پرکار نگه دارید؛

– برای ایجاد کمپین‌های خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی سعی کنید

چرا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها ضروری است؟
شبکه های اجتماعی فرصت بی‌نظیری به کسب وکارها هدیه کرده است. شما با مدیریت شبکه های اجتماعی شانس تبلیغ و شناسایی خدمات خویش را افزایش می‌دهید. شبکه‌های اجتماعی به همان اندازه که امکان تعامل کاربران با یکدیگر را گسترش داده است، به همان میزان نیز امکان پیوستگی بازاریابان با مشتریان بالقوه و بکاربردن استراتژی‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را گسترش دیتا است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی دوست دارند که با برندها گفتگو کنند، این رخداد یعنی جاده‌ای صاف برای بازاریابان، در این حالت می‌توانند با بکاربستن استراتژی‌های بازاریابی آنچه را که می‌خواهند به کاربران بفروشند.

از شیوه مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید :

– مخاطبان خود را درگیر کنید. تعامل با مخاطبان بهترین روش برای ایجاد اعتماد و ساخت یک بستگی طولانی مدت است.

– وفاداری به برند را پرورش دهید. تعامل و مشارکت موجب وفاداری به برند می‌شود. کاربران از راه بروزرسانی‌های شما، دیدن اخبار، ویدیوها و تصاویر ادامه با شما در ارتباط هستند.

– با سایر کانال‌ها پیوسته خواهید ماند. از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی به احسان با دیگر کانال یکی کردن می‌شوند فلذا بازاریابان دیجیتال می‌توانند یک کمپین تبلیغاتی را در دیگر کانال‌ها به‌خوبی مدیریت کنند، چیزی که لغایت پیش از این بسیار مشکل بود.

– به سادگی موضوعات را مانیتور می‌کنید. وقتی جریانی در سطح جامعه ایجاد می‌شود یا اتفاقی می‌افتد، بازاریابان می‌توانند تازه ها و محتواهایی در ارتباط با آن جستار و هم‌سو با لحن برند در شبکه‌های اجتماعی توزیع کنند.

– سرنخ‌های جدید می‌سازید. بازاریابان می‌توانند آگاهانیدن از برند را افزایش دهند و با توزیع درونمایه شدامد از طرف کاربران بگیرند که برخی از آنها می‌تواند اتفاق‌های خارق العاده‌ای را ایجاد کند.

چطور استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تدوین کنیم؟
مدیریت شبکه های اجتماعی بدون تدوین راهبرد غیرممکن است. بهتر است پیش از وارد شدن به پروسه تولید محتوا، ساخت صفحه در اینستاگرام یا لینکدین و سایر جزئیات به فکر ایجاد استراتژی باشید. برای آغاز باید سررسید زیادی برای شناخت بیننده و آنچه که برای او مهم است، برگزیدن دهید. می‌توانید گام‌های زیر را طی کنید:

– تعیین کنید که چه محتوایی، چه کاری برای شما خواهد کرد. فرقی نمی‌کند ویدیو، متن، اینفوگرافیک، تصویر یا گرافیک.

– لحن، سخیف و میزان تکرار درونمایه را مشخص کنید.

– دریابید که چه گونه محتوایی می‌تواند در میانی مخاطبان شما محبوب باشد. شدنی است بگویید که مخاطبان من ویدیو را دوست دارند اما دقیقا نمی دانید که چه گونه ویدیویی آنها را درگیر می‌کند.

– بفهمید که چطور کاربران محتوای شما را کاربرد می‌کنند. مثلا آیا یک اینفوگرافیک طولانی را الی واپسین،انجام می‌بینند یا غالباً به چهره گذری فقط تیترهای بزرگ نظرشان را جلب می‌کند.

اطلاعات دموگرافیک از کاربران و محتواها به شما کمک می‌کند الی محتوای که بهترین نتیجه را داشته، بیابید و روی آن متمرکز شوید.

برای مدیریت شبکه های اجتماعی بی هیچ بر و برگشتی باید یکبار به‌صورت کاملاً ریزبین پرسونای مخاطب خود را در بیاورید.
زمان بگذارید و آنچه که برای شما مناسب است، پیدا کنید.
سوالات دیگری برای تنظیم کمپین‌ها وجود دارد مثلا :

هدف پایانی شما در راه‌اندازی کمپین چیست؟

Conversion (تبدیل) در کمپین شما چه تعریفی دارد؟ آیا به پیگیری آگاهانیدن از برند (brand awareness)، افزایش فروش یا افزایش هواداران هستید؟

چگونه در حین برگزاری کمپین و پس از آن می‌خواهید با فالوئرهای خود پیوستگی پایدار کنید؟

مدیریت شبکه های اجتماعی ، راهبرد بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، فرآوری درونمایه در اینستاگرام ، استراتژی تولید محتوا
کدام شبکه اجتماعی مناسب شماست؟
پس از گردآوری استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، نوبت آن می‌رسد که شبکه اجتماعی‌ای که مخاطبان منظور شما در آن هستند، برگزیدن کنید. پس متعلق به لازم است که یک پروفایل در شبکه اجتماعی بسازید. خوشبختانه برخی از سوشیال مدیاها مثل فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین امکانات ویژه‌ای برای کسب وکارها (بیزنسی) برپایی کرده‌اند فلذا کافیست انتخاب کنید که کدام شبکه اجتماعی برای شما مناسب است.

از آنجایی که اینستاگرام شبکه اجتماعی دوست داشتنی در ایران است پس عمده کسب وکارها انرژی زیادی برای تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام اختصاص می‌دهند در حالیکه ممکن است لینکدین و توییتر بتوانند آنان را تندتر به اهداف بازاریابی برساند.

مثال : یک کمپانی نرم‌افزاری تحلیل داده برای افزایش آگاهانیدن از برند و شناسایی سرویس خود می‌تواند با محتوای خلاقانه و پیوستگی در توییتر برند خود را به کاربران معرفی کند از سویی دیگر با انتشار محتواهای آموزشی و چالشی مربوط به سازمان‌ها در لینکدین با مخاطبان هدف خویش (مدیران میانی، کارشناسان IT ) ارتباط نزدیک‌تری برقرار کند.

در حالیکه برای برگزیدن شبکه اجتماعی مناسب خویش وسواس به‌خرج می‌دهید به این نکته پروا کنید که در پسندیدن داشتن کانال‌های گوناگون توزیع و استفاده از ابزارهای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مشابه تبلیغات سرمایه گذار اینستاگرام ، تبلیغات در فیسبوک ، هزینه مدیریت شبکه های اجتماعی تبلیغات در لینکدین می‌تواند برنامه‌های بازاریابی شما را کاملاً هدفمند و در لحظه بسنجد و نتایج جدید را در پسندیدن شما پیمان دهد.

چگونه برای شبکه های اجتماعی خویش درونمایه تولید کنید؟
پس از گردآوری استراتژی، تعیین کمپین‌ها و برگزیدن شبکه‌های اجتماعی پسندیده نوبت به تولید درونمایه برای شبکه‌های اجتماعی می‌شود. شما به محتوایی نیاز دارید که منجر به اتمام کاری شود. به خاطر داشته باشید که محتوایی در شبکه‌های اجتماعی خوب نتیجه می‌دهد که در گذرگاه سفر مشتری ارزش‌هایی به او ارائه کند.

محتوا قلبِ بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است.

در دنیای بی بی گمان و حصر درونمایه نخستین کاری که باید انجام دهید، شناخت و طبقه‌بندی محتواست. اگر می‌خواهید مدیریت شبکه ‌های اجتماعی کسب‌وکار خود را به عهده بگیرید باید بتوانید محتواها را از هم تفکیک کنید و طبق نخستینگی و نیاز مخاطبان به سمت تولید محتوا قدم بردارید.

محتواهای مرتبط با کسب‌وکار شما؛

محتواهای سودمند و آموزشی که اطلاعات کاربر را افزایش می‌دهد؛

محتواهای سرگرم کننده از جنس طنز، مزاح یا پیام‌های تشویقی؛

محتواهای اشتراک پذیر با توانایی پخش و انتشار وسیع؛

همانند دنیای وسیع پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، محتوا نیز بسیار متنوع است. محتواهایی که غالباً مناسب کسب‌وکارهاست :

– بلاگ پست‌ها

– کتب الکترونیکی، PDFهای قابل دانلود

– اینفوگرافیک‌ها

– آزمون‌ها و گزارش‌ها

– اسلایدها

– پادکست‌ها

محتواهای تصویری ( فیلم، تصویر و گرافیک) بیش از هر چیزی به کسب‌وکارها کمک می‌کند الی داستان و پیام برند خود را به کاربران منتقل کنند. اگر به دنبال فرصتی استثنایی برای شناسایی خود به کاربران هستید به سمت تولید ویدیوهای خلاقانه، ساخت موشن گرافیک ‌های مینمیال و جذاب و عکاسی‌هایی حرفه‌ای بروید.

با استفاده از میکروکپی‌های هوشمندانه، ویدیوها و عکس ها کسب وکارتان را در ذهن کاربران حک کنید. ویدیوها و گرافیک‌ها خلاقانه به شما کمک می‌کند لغایت :

– با کاربران خودمانی می‌شوید. محتوای تصویری موثرترین گذرگاه برای برپایی وابستگی گرم و خودمانی با کاربران است.

– تجربه و نظرات مشتریان خود را به کاربران منتقل کنید. کافیست ویدیویی بسازید که بعضی از مشتریان پیشین و کارشناسان سرشناس پهنه کاری شما ( در ازای پرداخت پول) در ارتباط با خدمات شما صحبت کنند و تجربه خود را با کاربران به اشتراک بگذارند.

– با طراحی آزمون‌های سرگرم‌کننده یا مسابقه، همکاری کاربران را به بیشینه برسانید. گرد از بهترین شیوه‌ها گرفتن محتوای تولید شده از طرف کاربران (UGC)است.

– محتوای کاربران در شبکه اجتماعی خویش را منتشر کنید. به ایده ساخت یک ویدیو از محتواهایی که کاربران برای شما ارسال کرده‌اند، اندیشه کنید. بازنشر استوری‌ها، توییت‌ها و محتواهایی که به اشکال گوناگون کاربران در باره برند شما داشته‌اند را فراموش نکنید.

– احساسات کاربر را جذب کنید. برخلاف متن‌های طولانی یک ویدیوی خوش ساخت یا تصویر ساده ولی پرمفهوم می‌تواند به قلب کاربر نفوذ پیدا کند.

– دمو یا بخشی از امکانات سرویس خویش را به کاربر پرتو دهید. بسیاری از مشتریان خفته شما دوست دارند، در ارتباط با محصولات یا خدمات شما بیشتر بدانند. مثلاً اگر سرویس آنلاین دارید، موشن گرافیکی بسازید که کاربر با نحوه سپریدن کار آن آشنا شود. ساخت کلیپ از مرحله تولید یک محصول، یکتا از بهترین محتواها برای آشنایی اغلب کاربران با شماست.

پس از دسته‌بندی محتوا موعد آن فرا واصله است که با استفاده از سالنامه محتوا، محتوای خود را تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر، توزیع و سپس ارزیابی کنید. در بخش دوم در ارتباط با زمان‌بندی انتشار محتوا و ابزارهای کاربردی، تحلیل محتوا و گونه ها روش‌های تبلیغات و افزایش فالوئر با شما گفتگو خواهیم کرد.

  • ۹۹/۰۷/۱۴
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی