تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

طبق پسینیان آمار ارائه شده –در همایش ایران هوشمند تیر ۹۸- حدود ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام عضو هستند. که تقریبا  می‌توان گفت این شمار مجموعه‌ای از رده‌بندی‌های سنی و سلیقه‌های گوناگون را شامل می‌شوند.

منظور این است که شرایط برای فروش و فروختن جنس و کالا در اینستاگرام آماده است. و مشتری برای آن هستی دارد. ولی درنظر داشته باشید که شما با راه‌اندازی یک صفحه در اینستاگرام برای فروش محصول، کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی به‌معنای راستین راه‌اندازی نکرده‌اید.

در این خصوص پیشنهاد می‌کنم، نوشتار چرا کسب و کار اینترنتی را در سایت مطالعه کنید. برپایی صفحه و پیج با منظور فروش فرآورده در اینستاگرام به‌دلیل اینکه زیرساخت‌های فنی جهت خرید و پرداخت آنلاین وجود ندارد، در چارچوب تعریف فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی قرار نمی‌گیرد.

اما با این حال با توجه به تعداد مخاطبین ایرانی و محبوبیت این رسانه اجتماعی می‌توانید متعلق به برای فروش محصولات خود نیز استفاده کنید. کسان مختلفی که خودشان محصولی را فرآوری می‌کنند، می‌توانند بهترین نتیجه را از شغل بر روی اینستاگرام بگیرند.

برای مثال فروش محصولات دستی یا دست‌ساز در اینستاگرام بسیار باره پیشباز آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام  پیمان می‌گیرد. علاوه بر این هر مدل کالایی که در دنیای واقعی و کسب و کارهای سنتی نیز هستی دارند، هم پتانسیل فروش در این شبکه اجتماعی را دارند.

در پیوسته این مقاله به بررسی کامل‌تر سوژه فروش فرآورده در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بر بستر اینستاگرام شما در نخستین قدم لازم است که یک حساب کاربری بسازید. ساخت حساب و تکمیل پروفایل خود کاری است که باید همانند کل صفحه‌ آن را سپریدن دهید. اما یک امکان ویژه کسب و کارها توسط اینستاگرام فراهم شده است.

حساب‌های تجاری (Business Account) به‌شما این فرمان را می‌دهند که امکانات اکثریت را در برگزیدن دنبال‌کنندگان (Followers)‌ بگذارید. برای نمونه می‌توانید یک آدرس ایمیل را در بخش تماس وارد کنید. یا اگر در بازار به چهره سنتی مغازه‌ای دارید، آدرس آن را دقیقا مشخص کنید. یا عدد تماس برای برقراری تماس سر راست بگذارید.

جدا از این امکانات، شما می‌توانید از قسمت آمار و ارقام (Insight) اینستاگرام در حسا‌ب‌های بازرگانی بهره‌گیری کنید. این تقسیم به شما این امکان را می‌دهد که شمردن ریزبین بازدید پست‌های خویش را تماشا کنید. همچنین به شما آمارگرفتن بازدید صفحه و آماری از سن و جنسیت مخاطبین را هم می‌دهد.

از همین رو اگر منظور فروش و راه‌اندازی پیج فروش در اینستاگرام دارید، رهنمود می‌شود که ساختار صفحه را به حالت بازرگانی تغییر دهید. لازمه و شرط بازرگانی کردن صفحه هم تنها داشتن یک صفحه در شبکه اجتماعی والده یعنی فیس‌بوک (Facebook) است. منظور از صفحه در فیس‌بوک، صفحه یا همان پروفایل دوستانه نیست بلکه باید یک صفحه (Page) در فیس‌بوک برای کسب و کار خود برپایی کنید. سپس از طریق قسمت تنظیمات اینستاگرام پیوستگی بین پیج فیس‌بوک و اینستاگرام را برپا کنید.

پرطرفدار ترین محصولات اینستاگرامی
اینستاگرام مناسب فروش کالاهایی با قیمت بالا نیست. یعنی بیننده این رسانه اجتماعی تمایلی به پراخت هزینه بسیار به صاحبان پیج‌های اینستاگرامی ندارند.

پرفروش‌ترین محصولات اینستاگرامی محصولات مصرفی و تزیینی هستند. این محصولات با قیمت‌های مناسب بهترین فروش را در صفحه‌های فروشگاهی اینستاگرام دارند.

همچنین از آنجایی که ماهیت رسانه اجتماعی اینستاگرام عکس است، در این رسانه می‌توانید به زیباترین شکل کالاهای مصرفی و تزیینی را شناسایی کنید. و از آن‌ها عکس منتشر کنید.

کالاهای مصرفی قصد اجناسی مانند پوشاک و لوازم آرایشی بهداشتی است. همان‌طور که مطرح شد از لحاظ تبلیغات شما با استفاده از عکس می‌توانید به زییایی این دست کالا را شناسایی کنید. و در صفحه خویش آن‌ها را به‌نمایش بگذارید. از همین رو کاربران این رسانه اجتماعی تمایل اکثریت به خرید آن‌ه دارند. همچنین قیمت هم آن‌ها خیلی بالا نیست. و افراد با گرایش اکثریت خرید می‌کنند.

کالاهای تزیینی مشابه محصولاتی که در زیباسازی پیرامون کاری و منزل -در حجم و اندازه کوچک- استعمال دارند، فروش خوبی دارند. وانگهی اگر تولیدکننده هستید، برای فروش محصولات دستی و دست‌ساز، اینستاگرام بستر مناسبی برای شما است.

محصولات اکسسوری را هم می‌توان در بخش کالاهای تزیینی به‌حساب آورد که آن‌ها هم به‌واسطه قیمت‌های پسندیده فروش نکویی در اینستاگرام دارند.

چه محصولی را برای فروش گزینش کنیم؟
برای برگزیدن فرآورده برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم باید توجه کنید. نخست قیمت آن محصول. و دوم پتانسیل فرآورده برای تبلیغ.

یک) قیمت محصول
اگر مقاله‌ای که در بخش پیشگفتار معرفی شد را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که کاربران به یک صفحه اینستاگرامی سخت‌تر از یک سایت اینترنتی اعتماد می‌کنند. از همین رو شدنی است هزینه‌ای که حاضرند به یک صفحه فروشگاهی اینستاگرام بپردازند هم بسیار کمتر از یک فروشگاه اینترنتی بر بستر یک سایت باشد.

از همین رو رهنمود می‌شود به سراغ محصولاتی بروید که قیمت‌های پسندیده و کمی دارند. مثلا بعید است کسی از یک صفحه اینستاگرامی یک موبایل با قیمت ۵ میلیون تومان را خریداری کند. اما برای خرید قاب آن با قیمت ۵۰ هزار تومان این‌کار را انجام می‌دهد. و از صفحه اینستاگرام قاب برای موبایل می‌خرد.

به این مورد توجه داشته باشید که اینستاگرام بستر فروشگاه اینترنتی برای محصولاتی همانند موبایل و لپ‌تاپ نیست. ولی اتفاقا بستر مناسبی برای تبلیغ و فروش محصولات جانبی پیوسته با آن‌ها است.

دو) پتانسیل محصول برای تبلیغ
بسیاری از کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام به واسطه عکس ها منتشر شده از محصول ترغیب به خرید می‌شوند. به راستی تبلیغات و عکس ها منتشر شده در خصوص محصولات می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.

در بسیاری از موارد این حالت قبل می‌آید که کاربر اصلا نیاز ۱۰۰ درصد به محصول ندارد. ولی با رویت عکس ها قشنگ از آن در اینستاگرام ترغیب می‌شود که آن را خریداری کند.

  • ۹۹/۰۸/۰۶
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی