تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۱۱ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

CRM یا مدیریت بستگی با مشتری (Customer Relationship Management) اصطلاحا به فرایند‌ و تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که یک سازمان به کار می‌گیرد الی ارتباط خود را با مشتریانش حفظ کرده و بتواند خوشنودی آن‌ها را در کسب‌و‌کار خود جلب کند، عبارت “سی آر ام” را اولین بار توسط توماس سیبل برای نرم‌افزار بازاریابی خویش به‌کار برد و آن‌را CRM یا همان مدیریت وابستگی با مشتری نامید.

CRM چیست؟
ارزش مشتریان وفادار به یک برند ۱۰ مساوی اغلب از مشتریانی فقط با یک خرید است، فلذا اگر بتوانید مشتریان را مجددا به کسب‌و‌کار خود بازگردانده و آن‌ها را ترغیب به خرید کنید در درستی ارزش افزوده‌ی فوق‌العاده‌ای برای کسب‌و‌کار خویش مهیا کرده‌اید.

علاوه‌بر این تحقیقات تغییر ناپذیر کرده است، افرادی که تا‌به‌حال از شما خرید کرده‌اند با رغبت بیشتری خرید‌های بعدی خود را از شما انجا خواهند داد، بعد چرا به فکر به کارگیری سیستم‌های CRM نباشیم؟ در این مقاله از همیار آی‌تی هدف داریم به طور کامل با نرم‌افزارهای CRM آشنا شویم، استعمال آن‌ها را در کسب‌و‌کارمان بررسی کرده و ببینیم به‌کارگیری سیستم CRM چگونه به رشد یک کسب‌وکار کمک می‌کند.

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟
همانطور که گفتیم، مدیریت وابستگی با مشتری به گردآور فعالیت‌هایی گفته می‌شود که می‌تواند منجر به وفاداری مشتریان به برند و کسب‌و‌کار شما شود، این فعالیت‌ها می‌تواند شامل به‌کارگیری گونه ها افزار و تجهیزات، منابع انسانی و… باشد، به عنوان یک مثال ساده، فرض کنید بعد از اینکه فردی از شما خریدی انجام می‌دهد با او تماس گرفته و مطمئن شوید از محصول خریداری شده خوشنودی دارد، یا پس از هر خرید یک هدیه‌ی غافل‌گیر کننده برای مشتریان خویش ارسال کنید، انجام این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند سخت مایه جلب اعتماد مشتریان و دانستن خوشنودی در آنان شود.

مدیریت بستگی با مشتری چیست؟
مثال‌هایی که در بالا ذکر کردیم، نمونه‌های زیاد ساده‌ای از CRM هستند، در حقیقت با راه‌اندازی یک سیستم مدیریت وابستگی با مشتری شما قادر خواهید بود موارد مهمی مثل نرخ بازگشت مشتریان یا رفتار کاربران را ذیل نظر داشته و آنان را به خرید بیشتر محصولات یا خدمات‌تان ترغیب کنید و بدین ترتیب علاوه‌بر برندسازی برای کسب‌و‌کار خویش نرخ تبدیل و برآیند اینکه فروشتان را افزایش دهید.

عده‌ای CRM را یک مدل ذهنی و رفتار می‌دانند تا یک ابزار، اما در واقع “سی آر ام” یک مدل ذهنی است که با استفاده از ابزارهای متنوع پیاده‌سازی و به‌کار گرفته می‌شود، یک سازمان در ابتدا باید برای مشتریان خویش و همچنین جذب و برقراری وابستگی با مشتریان پیشین برنامه‌ریزی کرده و مدیران کسب‌و‌کار آن را در استراتژی‌های بازاریابی خویش گنجانده باشند.

پس از اینکه این مدل ذهنی در سازمان شکل گرفت کافیست با به کارگیری افزارها و نرم‌افزار‌های CRM آن را در کسب‌و‌کار خویش پیاده‌سازی کنید، به همین دلیل است که می‌گوییم به‌کارگیری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری هر چند در نگاه اول فقط یک ابزار به نظر می‌رسد ولی لازمه‌ی آن باورداشت داشتن به این مدل بازاریابی است.

مزیت‌های استفاده از سیستم CRM
فرقی نمی‌کند مشتریان شما در کجای دنیا ساکن باشند، شما با استفاده از سیستم‌های CRM قادر خواهید بود بدون در عقیده گرفتن محدودیت مکانی و زمانی با مشتریان‌تان در ارتباط باشید، همه‌ی ما می‌دانیم که گرد از مهم‌ترین جذابیت‌های فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی است، بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم هرچه سریع‌تر کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

استفاده از CRM چه مزایایی به همراه دارد؟
حال که با مفهوم و کاربردهای سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شدیم بد نیست، نیم‌نگاهی نیز به مزایای به‌کارگیری آن‌ها

ارتباط با مشتری چیست؟

داشته و بررسی کنیم که سیستم‌های CRM چه ارزش افزوده‌ای را برای یک کسب‌و‌کار به به اتفاق خواهند داشت، برخی از مزیت‌های کلیدی CRM عبارتند از:

استفاده‌ی بهینه از زمان
همیشه در هر کسب‌و‌کاری بخش فروش و وابستگی با مشتریان یگانه از شلوغ‌ترین بخش‌های آن بیزینس به حساب می‌آید، شما با به کارگیری یک سی آر ام توانا خواهید بود حجم بالای پیوستگی با مشتریان را به‌سادگی مدیریت کرده و به شدت در موعد و انرژی کارکنان‌تان صرفه‌جویی کنید.

مدیریت ساده‌تر
با افزایش تعداد مشتریان،‌ مدیریت آن‌ها نیز دشوارتر شده و می‌تواند باعث سردرگمی شما شود، ولی با به‌کارگیری یک سیستم CRM متصل به فروشگاه‌تان می‌توانید به سادگی رفتار کاربران را پیگیری کرده و در چهره احتیاج به سادگی با آن‌ها پیوستگی برقرار کنید.

شناسایی نیاز مشتریان
یک سیستم CRM استاندارد، اطلاعات جامع و کاملی از مشتریان در کمر بستن شما پیمان می‌دهد، این اطلاعات می‌توانند شامل گزارش آنالیز رفتار کاربران و حتی نیازهای آنان باشد، بدین ترتیب با داشتن این اطلاعات می‌توانید دقیقا خدماتی متناسب با بیچارگی کاربران‌تان به آن‌ها ارائه دهید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

چیزی به پایان دورانی که به صورت ناشناس در کوچه و خیابان پیاده روی می کردیم، باقی نمانده است.

استارتاپ Clearview AI اپلیکیشنی را توسعه داده که قادر به شناسایی افراد و ارائه اطلاعات در مورد آنها بر اساس یک تصویر خاص است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز بیش از ۶۰۰ نهاد مجری قانون در آمریکا و کانادا از مدت ها قبل بی سر و صدا سرگرم استفاده از آن بوده اند و این مساله نگرانی هایی در رابطه با نقض حریم خصوصی شهروندان در پی داشته است.

هرچند Clearview AI چندان شناخته شده نیست با این وجود سیستم قدرتمندی را خلق کرده که با تکیه بر پایگاه داده ای مشتمل بر حدود ۳ میلیارد تصویر، قادر به شناسایی افراد تنها با در اختیار داشتن تصویری از آنهاست. Clearview AI این تصاویر را از فیسبوک، یوتیوب و سایت های مشابه جمع آوری کرده است. ظاهرا این الگوریتم آنقدر قدرتمند است که حتی امکان شناسایی با عکس زوایای کناری چهره را هم دارد.

 

تشخیص چهره

هرچند نرم افزار تشخیص چهره این شرکت در برخی موارد به حل پرونده ها کمک کرده اما این نگرانی را در پی داشته که پلیس آن را برای ارعاب معترضان، تعقیب افراد و سوءاستفاده های دیگر بکار گیرد. بخشی از این نگرانی ناشی از عدم نظارت روی پروژه Clearview AI است. به عبارت دیگر تا همین اواخر نامی از این استارتاپ شنیده نشده و احتمالا به دفعات از برای شناسایی افراد استفاده کرده است. همچنین مشخص نیست این شرکت تا چه حد توانایی دفاع از داده ها در برابر مهاجمان سایبری را دارد.

علاوه بر این به نظر می رسد خود نرم افزار هم به روشنی قوانین فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی در رابطه با ممنوعیت جمع آوری انبوه تصاویر کاربران را زیر پا گذاشته است. فیسبوک در همین رابطه از قصد خود برای بررسی اوضاع و انجام اقدامات لازم در صورت تخطی Clearview AI از قوانین خبر داده است.

مورد دیگری که در رابطه با این نرم افزار نگران کننده است توسعه کدهای پایه آن به گونه ای است که امکان توسعه عینک هوشمند برای شناسایی افراد در خیابان را به سازنده می دهند. با این حال Hoan Ton-That، رییس Clearview AI مدعی شده که استارتاپ متبوعش تصمیمی برای اینکار ندارد.

در نهایت باید به دقت ۷۵ درصدی نرم افزار اشاره کنیم که ممکن است باعث شناسایی فرد بی گناه به جای مجرم اصلی شوند. از آنجا که سیستم تشخیص چهره Clearview توسط سازمان های استاندارد محک نخورده، احتمالا دچار چالش های مرسوم این حوزه نظیر تعصبات نژادی و جنسیتی است.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

هواوی همزمان با گوشی های سری میت 30، از ساعت هوشمند جدید خود با شارژدهی باتری 2 هفته ای رونمایی کرد. هواوی واچ جی تی 2 با همین ویژگی می تواند بسیاری از ساعت های هوشمند دیگر بازار را از میدان به در کند اما شارژدهی عالی محدودیت هایی را هم به همراه داشته است. در چند هفته ای که این ساعت را در اختیار داشتیم، قابلیت های و شارژدهی آن را بررسی کردیم. با دیجیاتو همراه باشید تا این ساعت شیک و زیبا را بررسی کنیم.

هواوی واچ جی تی 2 در دو مدل عرضه شده؛ یک مدل 42 میلی متری با شارژدهی یک هفته ای در کنار مدل بزرگتر 46 میلی متری با شارژدهی 2 هفته ای. مدلی که در اخیتار داریم 46 میلی متری با رنگ مشکی و بند سیلیکونی است. البته اگر به دنبال ظاهر رسمی تری هستید می توانید بندهای چرمی ای فلزی را انتخاب کنید.

مشخصات مدل 46 میلی متری هواوی واچ جی تی 2 :
  • نمایشگر امولد 1.39 اینچی با رزولوشن 454 در 454 پیکسل
  • قابلیت پایش فعالیت های متنوع ورزشی از جمله دوچرخه سواری، دویدن، شنا، الیپتیکال، قدم زدن و ...
  • مجهز به حسگر سنجش ضربان قلب با قابلیت پایش 24 ساعته
  • پایش خودکار خواب
  • مجهز به حسگرهای ژیروسکوپ، شتاب سنج، نور سنج و فشار هوا
  • دارای اسپیکر و میکروفن برای تماس صوتی دو طرفه
  • مجهز به قطب نما و جی‌پی‌اس
  • مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متر
  • بلوتوث 5.1
  • باتری 455 میلی آمپر ساعتی
  • ابعاد 45.9 در 45.9 در 10.7 میلی متر و وزن 41 گرم
  • جنس بند ترکیبی از فلز و پلاستیک
  • جنس بند سیلیکونی، چرمی یا فلزی
  • عرضه در رنگ های مشکی، نقره ای، قهوه ای و نارنجی

ساعت هوشمند هواوی واچ جی تی 2 فاقد وای فای است و به همین دلیل برای اتصال همواره متکی به گوشی خواهد بود. البته از دلایل افزایش شارژدهی باتری هم فقدان همین قابلیت است.

 

طراحی و سخت افزار

مدل 46 میلی متری هواوی واچ جی تی 2 از نظر ظاهری شباهت زیادی با نسل قبلی (واچ جی تی) دارد. روی نمایشگر را شیشه ای پوشانده که به نظر مقاوم می رسد و در چند روزی که از ساعت استفاده کردیم به خوبی در برابر خط و خش و ضربه های ضعیف مقاومت کرد. کناره های شیشه برش زیبایی خورده که با ظرافت تمام به فریم فلزی ساعت می رسد. در  همین بخش برش خورده نشانه های ساعت و دقیقه حک شده هم ظاهر اسپرتی به ساعت داده است.

 

هواوی واچ جی تی 2

در حاشیه سمت راست ساعت دو کلید تعبیه شده اند که می توانید آنها را در بچرخانید؛ البته در کمال تعجب متوجه می شوید که با چرخاندن آنها قرار نیست هیچ اتفاقی بیافتد. کلید بالایی برای روشن کردن ساعت، برگشت به صفحه هوم و رفتن به منوی برنامه ها کاربرد دارد. کلید پایین هم قابل برنامه ریزی است تا اپلیکیشن مورد نظرتان را اجرا کند. به عنوان مثال می توانید این کلید را به برنامه پایش فعالیت ها، سنجش ضربان قلب یا استرس و ... تخصیص دهید.

بین دو کلید سوراخ های ظریفی به چشم می خورد که در واقع اسپیکر ساعت در آن جای گرفته است. در حاشیه سمت چپ شاهد یک حفره میکروفن هستیم و در زیر ساعت هم حسگر ضربان سنج قرار گرفته است.

بند سیلیکونی ساعت در کنار ظاهر اسپرت، کیفیت بالایی دارد، به خوبی روی دست می نشیند و بستن و باز کردن آن هم ساده است. وزن مدل 46 میلی متری نسبت به نسل قبل کاهش 5 گرمی را تجربه کرده. در یکی دو روز اول که از ساعت استفاده کردم به نظرم کمی سنگین آمد اما بعد از چند روز به آن عادت کردم و حتی حین تایپ کردن هم مشکلی با ساعت در دستم نداشتم.

 

 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/19/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%ac%db%8c-%d8%aa%db%8c-2/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

رم چیست؟

رَم (RAM) نوعی حافظه برای ذخیره‌سازی موقت اطلاعات رایانه‌ای است. یک رم به داده‌های ذخیره شده اجازه می‌دهد تا مستقیماً در هر مرحله تصادفی در دسترس باشند در مقابل دیگر رسانه‌های ذخیره داده مثل هارد دیسک ها، سی دی ها، دی وی دی‌ها و نوارهای مغناطیسی و نیز انواع حافظه‌های ابتدایی مثل حافظه درام اطلاعات را به خاطر محدودیت طراحی مکانیکی به‌طور متوالی در مراحل از پیش تعیین شده می‌خواند و ثبت می‌کند بنابراین زمان دسترسی به داده‌ها به مکان ان بستگی دارد.

امروزه رم شکل کامل مدار گرفته‌است انواع جدید DRAMها حافظه دسترسی تصادفی نیستند به‌طوری‌که داده‌ها پشت سر هم خوانده می‌شوند هر چند اسم شبیه هم دارند.

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است

 

انواع مختلف رَم (RAM) :

انواع بسیار متفاوتی از رم وجود دارند: DDR RAM، EDO، FPM، SDRAM، SIMM و DIMM . این فهرست ممکن است به خصوص اگر آشنایی چندانی با سخت‌افزار رایانه نداشته باشید، گیج‌کننده باشد. این اصطلاحات انواع مختلفی از ماژول‌های رم را توصیف می‌کنند که هر یک براساس مشخصات فیزیکی با همدیگر متفاوت هستند. به طور کلی ماژول‌های رم در دو دسته قرار می‌گیرند:

SIMM (Single In-line Memory Module) ماژول حافظه تکی

DIMM (Dual In-line Memory Module) ماژول حافظه دوتایی

 

چه میزان رم ‌روی سیستم شما نصب شده؟ 

برای فهمیدن آنکه اکنون سیستم شما‌ از چه میزان رم برخوردار است، کافی است از روی دسکتاپ خود ‌روی آیکون Computer و یا در Explorer بر ‌This PC کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

این کار پنجره‌ای ‌باز می‌کند که تمامی اطلاعات سیستم شما را‌ کلی ارائه می‌کند. در اینجا در ذیل بخش System می‌توانید میزان رم سیستم خود را که با Installed Memory مشخص شده، پیدا کنید.

 

نکته آنکه اگر سیستم عامل شما از نوع ۳۲ بیتی باشد، تنها از ۴ گیگابایت رم و نه بیشتر پشتیبانی می‌کند و در این حالت، شاید در این پنجره، میزان رم نمایش داده شده، کمتر از میزان رم نصب شده بر ‌سیستم باشد. همچنین اگر کارت گرافیک سیستم شما حافظه مخصوص به خود نداشته باشد، از رم سیستم برای انجام عملیات گرافیکی استفاده خواهد کرد. 

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر سرعت سیستم شما را بسیار افزیش می دهد

 

فاکتورهای مهم در انتخاب رم :

حجم حافظه رم :

مهم ترین فاکتوری که باید هنگام خرید رم مورد توجه قرار گیرد حجم حافظه است. شما برای اجرای سیستم عامل ها، برخی بازی ها و نرم افزارها نیاز به مقدار حداقلی از حجم RAM دارید. این مقدار با واحد GB یا گیگابایت سنجیده می شود. معمولاً حجم رم هایی که در لپ تاپ، گوشی و … استفاده می شوند بین ۱ تا ۱۶ گیگابایت هستند. امروزه حتی در گوشی های هوشمند نیز تا ۸ گیگابایت رم استفاده می شود. این که مقدار بیشتری حجم رم از حداقل های توصیه شده استفاده کنیم، مهم است. اما استفاده از حجم های بیش از اندازه رم غیرضروری است و سیستم شما را سریعتر نخواهد کرد.

حجم رم تنها پارامتر مهم در انتخاب و خرید آن نیست. حجم بیشتر رم به قابلیت چند وظیفگی یا مولتی تسکینگ کمک می کند و بدون داشتن حداقل حجم رم، اجرای نرم افزار ها ممکن نیست. 

 

فرکانس رم:

استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر سرعت سیستم شما را بسیار افزیش می دهد. مانند پردازنده ها رم ها هم سرعت (فرکانس) کلاک خود را دارند. فرکانس کلاک مشخص می کند که در هر ثانیه چه میزانی از اطلاعات می تواند منتقل شود. البته عوامل دیگری هم در سرعت انتقال داده ها مهم هستند. سرعت انتقال داده حافظه رم به عنوان پهنای باند آن در نظر گرفته می شود و با واحد مگابایت بر ثانیه اندازه گیری می شود، اما به صورت سنتی بازار جهانی این سرعت با واحد مگاهرتز نشان داده می شود، زیرا فرکانس یا سرعت کلاک مهم ترین نقش را در تعیین پهنای باند دارد.

 

رم های DDR۴ معمولی از سرعت کلاک ۲۱۳۳ مگاهرتز استفاده می کنند، اما برخی از رم ها سرعت های کلاکی در حدود ۴۰۰۰ مگاهرتز دارند. برای معرفی مشخصات یک رم معمولاً از عبارت DDR۴-۲۱۳۳ استفاده می شود که معنای آن مشخص است. برخی اوقات مشخصات رم با عبارتی مانند DDR۴-۲۱۳۳ PC۴-۱۷۰۰۰ نشان داده می شوند که عدد آخر ۸ برابر سرعت کلاک رم است.  

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

بیشتر حافظه های رم موجود در بازار دو کاناله هستند

 

تایمینگ رم یا زمان پاسخ دهی:

خیلی از افراد در خرید کامپیوتر در هنگام انتخاب رم فقط به فرکانس و مقدار حافظه رم توجه می‌کنند در حالی که این صحیح نیست. پارامتر مهم دیگری نیز وجود دارد که با نگاه بروی ماژول رم خواهید دید. این پارامتر به صورت چند عدد پشت سر هم مثلا ۲۴-۹-۹-۹ یا ۲۱-۷-۷-۷ که نشان دهنده ی تایمینگ ram است. اگر اعداد فوق نوشته نشده باشد عبارتی مانند CL9 یا CL7 مشاهده خواهید کرد. تایمینگ رم نشان دهنده‌ی کلاک پالس هایی است که رم نیاز دارد تا داده‌ها را در رم بنویسد یا بخواند.

 

هر یک از این اعداد فوق معرف نوع خاصی از تاخیر هستند که معروف‌ترین آنها، اولین‌شان است. عدد اول با عنوان CAS Latency شناخته می‌شود (مخفف Column Address Strobe Latency) که واحدش کلاک پالس است و با CL نمایش داده می‌شود. این زمان تاخیر در واقع تعداد کلاک پالسی است که یک کنترلر حافظه (در پردازنده) درخواست دسترسی به یکی از سلول‌های حافظه را به رم می‌دهد و داده‌های مورد نیاز پس از این تعداد کلاک پالس در خروجی رم و در اختیار پردازنده قرار می‌گیرد.

 

بین تاخیر حافظه و سرعت آن رابطه‌ی خاصی وجود دارد که درک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. هر قدر فرکانس حافظه‌ای بیشتر باشد و زمان تاخیر کمتری هم داشته باشد، عملکرد حافظه بهتر است. اگر تنها به فرکانس و عدد CL دقت کنید و متوجه می‌شوند که هرچقدر فرکانس افزایش پیدا می‌کند، عدد CL هم زیاد می‌شود. به همین دلیل عده‌ای تصور می‌کنند به دلیل افزایش تاخیر CAS با افزایش فرکانس، عملا بخشی از سرعت اعلام شده غیر قابل دستیابی است. اما حقیقت این است که همراه با افزایش فرکانس، زمان (نه تعداد کلاک پالس) تاخیر کاهش پیدا می‌کند یا در بدترین حالت تقریبا ثابت باقی می‌ماند.

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

برای فایل هایی که معمولا استفاده می شود حافظه رم از 2GB تا 32GB پاسخگو است

 

تعداد کانال های رم :

اطلاع از تعداد کانال های رم نیز بسیار مهم است. بیشتر حافظه های رم موجود در بازار دو کاناله هستند. به این معنی که مسیرهای ارتباطی رم و پردازنده دوبرابر رم های تک کاناله است و داده ها با سرعت بیشتری بین آن ها مبادله می شوند. برخی از رم های رده بالا دارای ۳ یا ۴ کانال هستند. برای کارهای معمولی استفاده از رم های چند کاناله تغییر زیادی ایجاد نمی کنند، اما برای استفاده از رم های دو یا چند کاناله باید آنها در اسلات های همرنگ روی مادربرد قرار دهید.

 

سازگاری فرکانس رم با حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی مادربردتان :

در هنگام خرید کامپیوتر و انتخاب حافظه‌ی رم از سازگاری فرکانس رم با حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربردتان اطمینان کسب کنید. تمام سازندگان مادربرد برای اسلات‌های رم محصولات خود میزان فرکانس‌های پشتیبانی شده و حداکثر این مقدار را اعلام می‌کنند. چنانچه فرکانس رم شما از حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربردتان بیشتر باشد، حافظه‌ی رم با سرعتی کمتر از سرعت اصلی خود کار خواهد کرد.

 

خرید رم کامپیوتر, خرید رم لپ تاپ

برای اجرای بازی های معمولی و متوسط رم مورد نیاز 8GB است

 

کامپیوتر شما به چه میزان حافظه رم(RAM) نیاز دارد؟

برای کارهای اداری میتوان گفت میزان حافظه رم RAM مورد نیاز: 

برای فایل هایی که معمولا استفاده می شود حافظه رم از 2GB تا 32GB پاسخگو است. اما برای فایل های اداری خیلی سنگین حافظه رم RAM مورد نیاز از 8GB شروع می شود.

 

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای پخش فیلم و موزیک: 

در این نوع استفاده به حداقل رم 4GB احتیاج است.

 

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای وبگردی: 

برای وبگردی معمولی و رایج از 4GB شروع می شود. اما برای حالتی که بیش از 30 تب به طور همزمان باز کنیم کمترین میزان رم مورد نیاز 8GB است.

 

میزان حافظه رم RAM مورد نیاز برای ویرایش عکس: 

در استفاده ی معمولی مثلا ویرایش 1 تا 10 عکس کمترین میزان حافظه رم RAM مورد نیاز 4GB است.اما در استفاده ی شدید و زیاد کف حافظه رم لازم 8GB می باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-ram2-memory.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

در اینجا می خواهیم ساده ترین شیوه تهیه و ساخت یک کتاب الکترونیکی ( PDF ) بدون هیچ برنامه اضافی در سیستم را بررسی کنیم ، امیدوارم این طریق ساده قدمی برای به وجود آمدن کتابهای الکترونیکی بیشتر و بهتر و مفیدتر باشد .
 اولین قدم، بوجود آوردن فایلی از متن کتاب در برنامه های ویرایش متن نظیر Word Pad یا Microsoft Word است. پروا شود Word Pad و Word برنامه هایی هستند که در تمام سیستم ها موجود است .

قدم دوم، تبدیل فایل متن با فرمت doc یا هر فرمت دیگری به فرمت PDF که فرمت معمول کتاب های الکترونیکی است ، برای این شغل از سایت کمپانی Adobe نوآور برنامه Acrobat و کتابهای الکترونیکی بهره‌گیری می کنیم ، در مرورگر صفحه http://createpdf.adobe.com باز می کنیم ، برای استفاده از خدمات رایگان 

طراحی کتاب الکترونیکی

این سایت گزینه ی try it for free را گزینش و در صفحه پس مملکت را انتخاب می کنیم ، صفحه بعدی فرم ثبت اسم سایت است که در آن e-mail وارد شده به عنوان usar name در عقیده گرفته خواهد شد . بعد از پر کردن فورم ثبت نام به صفحه بعدی انتقال یافته و در آن Convert a file را برگزیدن می کنیم . در انتهای این صفحه گزینه ی ...I accept را انتخاب می کنیم ، در صفحه پس مجدد Convert a file را انتخاب می کنیم ، اینبار پنجره جدیدی مفتوح می شود ، از گزینه Browse فایل باره نظر برای تبدیل را انتخاب می کنیم و Continue را انتخاب می کنیم ، در صفحه بعد از انتخاب Optimization Setting گزینه ی eBook را انتخاب می کنیم و از برگزیدن Delivery Method گزینه ی Wait for PDF conversion browser را انتخاب می کنیم ، سپس دکمه Create PDF . اکنون که پس از چند ثانیه PDF شما حاضر است ، برای نگریستن !View PDFرا انتخاب کنید

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

۱) یک پالت رنگ کامل تر


در تنظیمات استوری اینستاگرام کم و بیش ۲۷ رنگ مشخص وجود دارد که کاربران می توانند از هر یک در جای پسندیده بهره بگیرند. اما اگر به پیگیری رنگ های بیشتری هستید می توانید با یک تدبیر ساده به آن ها دست پیدا کنید.

تنها کافیست آیکون Aa یا مداد را بفشارید و با نمایش رنگ ها، دستتان را کمی روی آن ها نگه دارید. با سپریدن این کار، یک طیف رنگ گسترده تر در اختیارتان پیمان می گیرد که می توانید با کشیدن دستتان روی این نوار به رنگ های اخیر ای دست پیدا کنید.

۲) دسترسی به یک صفحه خالی برای نوشتن متن


شاید برای تان قبل آمده باشد که بخواهید به جای عکس، یک متن یا نوشته را در استوری اینستاگرام خود منتشر کنید. برای این هدف اینستاگرام یک خاصیت جالب را در تنظیمات استوری ها جا داده که می تاب به واسطه آن ها خیلی راحت متن را روی یک تصویر پس مقوله رنگی نوشت و منتشر کرد.

تنها کاری که باید برای دسترسی به این خاصیت اتمام دهید، آن است که با دوربین تان یک عکس ساده بگیرید. سپس آیکون مداد شکل را بفشارید الی پالت رنگ در اختیارتان قرار بگیرد. حالا رنگ مورد نظرتان را برای تصویر بعد مقوله گزینش کنید و بعد متعلق به دستتان را روی صفحه برای سه ثانیه نگه دارید.

با اتمام این پیشه می بینید که یک تصویر خام رنگی به جای تصویر گرفته شده پیمان می گیرد که می توانید روی آن متن بنویسید. علاوه بر این، می توانید همین پیشه را با افزار chisel-tip pen نیز انجام دهید الی یک تصویر پس گویه نیم شفاف داشته باشید.

۳) روی ویدیوهای خویش موزیک بگذارید


برای افزودن موزیک به ویدیوها، بیشمار ابزار گوناگون هستی دارند که می توان این فرمایش را به واسطه آن ها خیلی ساده اتمام داد. ولی بی گمان هیچ فردی برای اضافه کردن موزیک به یک استوری ساده، به سراغ اپ های پیچیده تدوین گر ویدیو نمی رود.

با این حال اینستاگرام یک امکان ساده در تنظیمات استوری ها قرار داده که می تاب به واسطه آن خیلی آسان به ویدیوها موزیک اضافه کرد. فقط کافیست پیش درآمد اراده دلخواهتان را توزیع کنید و در همین حین، ضبط ویدیو را ابتدا نمایید.

با اتمام این کار، اینستاگرام صدای در حال توزیع را به وسیله میکروفون ضبط می کند و روی ویدیو پیمان می دهد. اما این پیشه یک دشوار کبیر هم دارد. از آنجایی که اینستاگرام اینکار را به وسیله میکروفون موبایل سپریدن می دهد، ممکن است صدای پیرامون نیز اثناء گرفتن ویدیو، ضبط شود.

۴) انتشار پست از راه گالری


همانطور که می دانید، استوری های اینستاگرام ۲۴ ساعته هستند. از این جهت تنها تصاویری از طریق نگارخانه قابل انتشار هستند که در مدت سررسید ۲۴ ساعت اخیر در حافظه موبایل اندوخته شده باشند.

پس با این اوصاف نمی شود تصویری را که چندین روز از تاریخ ذخیره اش ماضی است را به عنوان استوری پست کرد. اما برای این سوژه هم یک راهکار ساده هستی دارد؛ اسکرین شات اخذ از تصویر باره نظر.

خیلی آسان می توانید عکس برگزیده خویش را مفتوح کنید و از آن اسکرین شات بگیرید. این کار باعث می شود که عکس شما دوباره روی حافظه موبایل تان اندوخته و تاریخ آن به روز شود. علاوه بر این، با طی کردن این مسیر می توانید قوانین اینستاگرام را در باره استوری ها دور بزنید و عکس باستانی خویش را منتشر کنید.

با این حال باید به این جستار نیز پروا داشت که دریافت اسکرین شات از تصاویر کمی در کیفیت آن ها کارایی می گذارد که احتمالاً چندان قابل مشاهده نباشد. با این حال اگر برای کیفیت عکس هایتان اهمیت زیادی قائل هستید،  می توانید از تلگرام که این روزها اکثر ما متعلق به استفاده می کنیم، کمک بگیرید.

تنها کافیست عکس تان را به صورت فایل در صفحه خصوصی خود پست کنید. پس از آن کافیست آن را دوباره ذخیره نمایید لغایت تاریخ فایل جدید عکس به روز شود. با اتمام این کار، حال که می توانید وارد اینستاگرام شوید و عکس خویش را در وسط عکس ها ۲۴ ساعت اخیر مشاهده کنید.

۵) اثناء ضبط ویدیو با یک انگشت زوم کنید


شاید لغایت اکنون که به این موضوع توجه نکرده باشید، ولی با استفاده از یک انگشت هم می شود اثناء ضبط ویدیو روی تصویر زوم کرد. تنها کافیست انگشتتان را روی کلید رکورد نگه دارید تا مراحل ضبط ویدیو نخست شود. اکنون انگشتتان را به سمت بالا یا پایین ببرید تا تصویر بزرگ و حقیر شود. جالب است بدانید که این خاصیت در حالت «Hands-free» نیز قابل کاربرد است.

۶) با ژست های حرکتی ساده، استوری ها را مرور کنید


یکی از ویژگی های جالب استوری ها، به کارگیری ژست های حرکتی هنگام تماشای آن هاست. به عنوان مثال، می توانید برای جا به جایی وسط قسمت های مختلف یک استوری از سمت چپ و راست تصویر کمک بگیرید.

خیلی راحت می توانید با ضربه زدن به سمت چپ و راست، به ترتیب به تقدیر قبلی یا بعدی استوری سفر کنید. علاوه بر این اگر حوصله بخش های متعدد یک استوری را ندارید، می توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ از خیر تمامی آن ها بگذرید. گفتنیست که با نگه داشتن دستتان روی صفحه می توانید استوری در حال توزیع را متوقف کنید.

۷) از عکس سلفی خویش به عنوان استیکر استفاده کنید


استیکرها در استوری های اینستاگرام جایگاه گزیده تر ای دارند و می شود به وسیله آن ها هم به زیبایی پست ها افزود و هم اطلاعاتی مشابه مکان و موعد را ارائه داد. اما شماری پیش اینستاگرام از پسینیان به روز رسانی اسنپ چت وام گرفت و امکان استفاده از عکس سلفی به عنوان استیکر را در گزین کردن کاربران پیمان داد.

برای دسترسی به این خاصیت کافیست پیش درآمد استوری مورد عقیده خود را ثبت کنید. سپس با انتخاب کلید استیکر، به این بخش وارد شوید و از آنجا آیکون دوربین را بفشارید. با اتمام این شغل یک محیط دایره ای شکل روی صفحه ظاهر می شود که باید آن را با دریافت یک سلفی از خویش پر کنید. با گرفتن سلفی کار تمام است و می توانید تصویر خویش را در هر جایی که همنشین دارید قرار دهید.

۸) استوری خود را دانلود کنید


شاید برای تان پیش بیاید که عکس در پیرامون استوری اینستاگرام بگیرید و نخواهید آن را منتشر کنید. با این حال اینستاگرام این امکان را در اختیارتان قرار دیتا تا بتوانید تصویر یا ویدیو گرفته شده را اندوخته کنید.

تنها کافیست پس از ثبت عکس یا ویدیو،چگونه بفهمیم هاید استوری شده ایم کلید «Save» را بفشارید. با اینکار عکس یا ویدیو شما در حافظه موبایل تان اندوخته می شود و در آینده می توانید متعلق به استفاده کنید. با این حال می توانید استوری های منتشر شده خود را نیز ذخیره کنید.

برای این کار هم باید نخست استوری خویش را باز کنید و کلید سه نقطه را در رأس تصویر بفشارید. سپس گزینه «Save Photo» را برگزیدن کنید تا استوری منتشر شده تان در حافظه موبایل اندوخته شود.

با این حال امکان ذخیره استوری سایرین از این طریق هستی ندارد و فقط گذرگاه حل برای رفع این مشکل، اسکرین شات دریافت از پست هاست. علاوه بر این، اپ های شخص ثالثی مشابه «Story Saver for Instagram» برای اندروید و «InstaStory» برای iOS هستی دارند که به وسیله آن ها می توانید استوری دیگران را اندوخته کنید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

هر دو مدل G500 و G63 مرسدس بنز جی‌کلاس با میانگین مصرف سوخت ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جزو پرمصرف‌ترین خودروهای بازار هستند؛ اما این مسئله به‌همین منوال باقی نخواهد ماند؛ زیرا قرار است جی‌کلاس نیز در نسخه‌ی تمام‌الکتریکی به بازار عرضه شود. مدیر سوئدی ۵۰ ساله‌ی دایملر به این موضوع اعتراف کرد که مرسدس در فکر کنارگذاشتن جی‌کلاس بود؛ اما با این تصمیم مخالفت کرده و اگر بنا به توقف تولید خودرویی باشد، باید جی‌کلاس را به‌عنوان گزینه‌ی آخر در نظر گرفت.

Mercedes G class

جی‌کلاس در‌حال‌حاضر یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهایی است که مرسدس تولید می‌کند و نسخه‌ی برقی آن می‌تواند قیمت گران‌تری هم داشته باشد. ممکن است مرسدس بنز این مدل را به‌عنوان یکی از خودروهای سری EQ تولید کند. اولین محصول از سری خودروهای فاقد آلایندگی مرسدس بنز کراس‌اور EQC است و در ‌آینده، مدل EQS نیز به‌عنوان نسخه‌ای الکتریکی از مرسدس اس کلاس به این سری اضافه خواهد شد. 

EQC

در‌حال‌حاضر نیز، جی‌کلاس را به‌صورت الکتریکی می‌توان خرید؛ چون شرکتی اتریشی به‌نام Kreisel Electric پیشرانه‌ی احتراق داخلی جی‌کلاس را با موتور برقی جایگزین می‌کند. یکی از اولین مشتریان جی‌کلاس الکتریکی Kreisel Electric آرنولد شوارتزنگر بود که هامر H1 الکتریکی نیز دارد. جی‌کلاس الکتریکی Kreisel Electric موتور برقی ۴۸۳ اسب‌بخار دارد و می‌تواند در ۵/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۱۸۳ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسد و می‌تواند با اتکا به باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی خود، با هربار شارژ ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. برای شارژکردن باتری این خودرو از یک شارژر ۱۶۰ کیلووات‌ساعتی استفاده می‌شود. 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/11/11/342267/mercedes-g-class-electric-confirmed/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

مایکروسافت در دهه‌‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با عرضه‌ی سیستم‌عامل محبوب و گسترده‌ی ویندوز به شهرت رسید. در آن زمان ترکیب سیستم‌عامل ویندوز با پردازنده‌های اینتل، کاربرد زیادی در بین فعالان دنیای فناوری داشت و با اصطلاح رایج Wintel شناخته می‌شد. ردموندی‌ها امروز امیدوار هستند که ترکیب دیگری از نرم‌افزار و سخت‌افزار، به کسب موفقیت مجدد آن‌ها کمک کند. آن‌ها به‌دنبال ترکیبی هستند تا در عرضه‌ی هوش مصنوعی در خدمات ابری، از رقبایی همچون آمازون و گوگل پیشی بگیرند.

مقاله‌های مرتبط:

خدمات ابری آژور مایکروسافت در میان مشتریان محبوبیت بالایی دارند. ردموندی‌‌ها می‌خواهند با عرضه‌ی تراشه‌های جدید کاربردی هوش مصنوعی در این خدمات، محبوبیت و کاربرد سرویس‌های خود را افزایش دهند. آن‌ها از چند روز پیش، دسترسی به پردازنده‌ی هوش مصنوعی را در آژور فراهم کردند که توسط استارتاپ بریتانیایی Graphcore توسعه یافته است.

استارتاپ Graphcore سال ۲۰۱۶ در بریستول تأسیس شد و توجه محققان هوش مصنوعی را به خود جلب کرد؛ توجهی که میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری را در پی داشت. این استارتاپ ادعا می‌کند که تراشه‌هایش به پردازش‌های مورد نیاز هوش مصنوعی شتاب می‌دهند. آن‌ها تا به امروز پردازنده‌های خود را به‌صورت عمومی به نمایش نگذاشته‌اند و خبری هم از بررسی‌های اولیه و نتایج آزمایش تراشه‌هایشان در دست نیست.

مایکروسافت، دسامبر گذشته با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری به استارتاپ Graphcore وارد شد. آن‌ها به‌دنبال پیدا کردن سخت‌افزاری هستند تا سرویس‌های ابری خود را برای مشتریان رو‌به‌رشد کاربردهای هوش مصنوعی جذاب‌تر کنند.

Microsoft Azure

پردازنده‌های Graphcore برخلاف محصولات رایج دنیای پردازش هوش مصنوعی، از ابتدا برای بهینه‌سازی محاسبات این حوزه طراحی شده‌اند؛ محاسباتی که برای شناسایی بهتر چهره، درک صحبت‌ها، تفسیر زبان یا کاربردهایی همچون رانندگی خودکار و آموزش ربات‌ها مفید هستند. استارتاپ بریتانیایی امیدوار است پردازنده‌ها برای شرکت‌هایی که فعالیت‌های کسب‌وکاری جدی مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، جذاب باشد؛ شرکت‌هایی که در حوزه‌های خودروهای خودران، تجارت آنلاین یا هر فعالیت نیازمند پردازش حجم عمده‌ای از محتوای صوتی و تصویری هستند. به‌علاوه افراد محقق در زمینه‌ی کشف الگوریتم‌های نسل بعدی هوش مصنوعی نیز برای کشف مزیت‌های پلتفرم، جذب خواهند شد.

نتایج بنچمارک، پردازنده‌های جدید را قوی‌تر از محصولات انویدیا و گوگل نشان می‌دهند

مایکروسافت و گراف‌کور برای نشان دادن توانایی پردازنده‌ها، نتایج بنچمارک‌هایی را منتشر کردند که برتری آن‌ها را نسبت به محصولات رقیب از گوگل و انویدیا نشان می‌دهد. آن‌ها برای بررسی خود از الگوریتم‌هایی استفاده کردند که مخصوص پلتفرم‌های رقیب نوشته شده بودند. کدهایی که به‌صورت اختصاصی برای سخت‌افزار گراف‌کور نوشته شده باشند، قطعا بازدهی بیشتری را نشان می‌دهند. شرکت‌های مذکور ادعا می‌کنند که برخی وظیفه‌های پردازش تصویری مشخص، در تراشه‌های گراف‌کور با سرعت چندبرابری انجام می‌شوند. به‌علاوه آن‌ها یک مدل هوش مصنوعی برای پردازش زبان (موسوم به BERT) توسعه دادند که عملکردی بهتر نسبت به نمونه‌های موجود در سخت‌افزارهای رقیب داشت.

 

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/11/19/342578/microsoft-sends-new-kind-ai-processor-cloud/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

Image result for ‫ابزارهای سئو‬‎

ابزارهای سئو گوگل
ابزارهای سئو گوگل
چه یک بازاریاب آنلاین باشید، چه یک سئوکار یا تولیدکننده محتوا، کسب و کار شما رابطه عمیقی با گوگل دارد. فارغ از هر گونه رابطه ای که با گوگل داشته باشید، این موتور جستجو حائز ابزارهای سئو رایگانیست که داده های احسان به شما ارائه می دهند. بهره‌گیری صحیح از این دیتا ها می تواند به شما در سئو و دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی کند.

گوگل همواره در حال شناسایی ابزارهای جدید و بازنشسته کردن ابزارهای باستانی خود است. فلذا نیاز دیدیم که ابزارهای سئو گوگل را که در حال آماده فعال هستند را شناسایی کنیم.

شاید با بعضی از این ادوات آشنا بوده و احتمالا هم از آنها کاربرد کرده باشید. ولی در سئو همیشه ابزارهایی وجود دارند که آزمون کردن آن خالی از لطف نیست.

1. Chrome Lighthouse
ابزار Lighthouse یک ابزار سبک رسیدگی وب سایت است. این دست موزه در حال آماده به رسیدگی 10 سنجه سئو می پردازد. افزار سئو Lighthouse را می توان به چهره یک افزونه در گوگل کروم نصب کرد. Lighthouse از عقیده ابعادی خیلی بزرگ نیست، اما به رسیدگی ده معیاری می پردازد که برای گوگل مهم هستند.

این ده سنجه عبارتند از:

متا تگ Viewport
عنوان صفحه
متا دیسکریپشن
کد چگونگی HTTP
متن توصیفی بر روی لینک ها
وضعیت پروا و ایندکس صفحه
ارزیابی Hreflang
ارزیابی rel=canonical
ارزیابی فونت تارنما و متناسب بودن آن با دستگاه های موبایل
بررسی دسترسی پلاگین های مرورگر به صفحات سایت
نادیده گرفتن Chrome Lighthouse به عنوان یک آلت بررسی وب سایت احتمالاً خیلی موضوع مهمی نباشد. ولی این دست موزه بیانگر عقیده گوگل در ارتباط با ده سنجه از وب سایت شماست. اگر از دید گوگل این ده سنجه مهم است، از دید شما نیز بایست دارای اهمیت باشد.

بیشتر بخوانید: افزونه های سئو در مرورگر گوگل کروم

2. TestMySite
این آلت بررسی سایت به مقایسه دو سنجه می پردازد:

زمان تخمینی بارگذاری سایت در یک شبکه موبایلی 3G
میزان از دست دادن کاربران به واسطه کند بودن سایت
این دست موزه برای چک کردن سرعت سایت و بررسی سلامت آن، بسیار خوب است. در واقع شروع نکوداشتن برای ارزیابی این پارامترها می باشد. در ضمن این آلت به شما این امکان را می دهد که گزارش کامل سایت را به ایمیلتان بفرستید. البته این باره نیازمند عضویت شما در یک خبرنامه است.

شما می توانید اطلاعات مشابهی را از افزار Page Speed Insights اخذ نمایید. با این وجود، افزار TestMySite راه میانبر نکوداشتن برای گرفتن اطلاعات اولیه از چگونگی سرعت سایت است. اگر احتیاج به جزییات بیشتری برای شیوه رفع مشکلات کارایی گذار بر روی سرعت سایت دارید، اینجاست که باید سری به افزار Page Speed Insights گوگل بزنید.

3. Page Speed Insights
این افزار آنلاین به سایت ها نمره ای داده و نکاتی را در جهت شفا سرعت سایت توصیه می نماید. این دست موزه به شما اعلام می کند که کدام اسکریپت یا استایل باعث کند شدن سایتتان شده است، کدام تصاویر کبیر هستند و وانگهی پیشنهادات دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت به شما می دهد.

Page Speed Insights فقط راهکارهایی برای حل مشکلات نهان در تقسیم فنی سایت ارائه نمی دهد. این افزار در ضمن منبعی برای یادگیری گونه این دشواری ها به احصاییه می رود. در زیر هر سخت لینکی هستی دارد که شما را به دسته گسترش گوگل هدایت کرده و در آنجا می توانید اطلاعات بیشتری متعلق به دشوار مشاهده نمایید.

4. Safe Browsing Test
این دست موزه به رسیدگی وجود بدافزار در سایت می پردازد. یگانه از چیزهای جالب در این ابزار اینست که موعد واپسین آزمایش گوگل را به شما نمایش می دهد. ما در باره عوامل نشانه گذار بر روی شمار تست ها اطلاعاتی نداریم. ولی چیزی که واضح است اینست که برخی از سایت ها نسبت به بقیه اغلب آزمایش می شوند.

احتمالا موعد واپسین تست منوط به معیارهاییست که با اهمیت سایت در ارتباطند. چیزی که ما گمان می زنیم اینست که شمار دفعات تست با سرعت بروزرسانی و پروا سایت در وابستگی است.

این افزار اطلاعات ارزشمندی در باره هستی بدافزار به ما ارائه دیتا و به طور تقریبی اثر می دهد که تارنما ما چقدر مورد دوراندیشیدن ربات های گوگل قرار می گیرد.

5. Google Trends
گوگل ترندز (Google Trends) اطلاعاتی در باره محبوبیت واژه ها کلیدی ارائه داده و در ضمن حائز گزینه هایی درباره سررسید و مکان کاربران نیز است.

بخش موعد این دست موزه به شما این امکان را می دهد الی بفهمید که فصل ها چگونه بر روی شمار جستجوهای یک واژه کلیدی پرتو گذارند. برای دانستن ابزارهای سئو به سایت آوش تک مراجعه کنید وانگهی می توانید با به کارگیری این ابزار متوجه کاهش محبوبیت یک واژه کلیدی شوید. اگر شیب نمودار Google Trends منفی باشد، نشانه می دهد که محبوبیت یک واژه کلیدی در حال نزول است و کاربران در حال از دست دادن علاقه خود را به آن هستند.

گوگل ترندز در جستجوهای عبارت رقابتی بسیار مهم است. این ابزار می تواند پرتو دهد که جستجوی اسم برند رقیب شما در طول زمان چه تغییری کرده است.

واضح است که سیر کاهنده اسم برند رقیب شما خبر احسان برایتان است. سیر صعودی خبر بدی برای شماست و شیب تغییر ناپذیر اثر می دهد که رقیب شما به احسان عمل کرده و احتیاج است که شما به بررسی نقاط ضعف و قوت آن بپردازید.

در مقاله آموزش گوگل ترندز به رسیدگی ریزبین تر این دست موزه پراخته ایم. از این جهت مطالعه آن را حتما به شما رهنمود می کنیم.

بیشتر بخوانید: تعلیم گوگل ترندز در سئو سایت

6. Google Search Console
اگر فقط از یگانه از ابزارهای این فهرست کاربرد کرده باشید، آن افزار احتمالا Google Search Console (گوگل سرچ کنسول با اسم قدیمی گوگل وبمستر تولز) است. با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که اوضاع سایت از چه قرار است.آایا همه چیز به خوبی پیش می رود یا که سخت بزرگواری به وجود آمده است؟

از جمله امکانات این آلت می تاب به بررسی جریمه شدن سایت، تشخیص مشکلات سنجیدگی سایت، گزارش لینک های نامعتبر، نگریستن تعداد صفحات نمایه شده، دانلود بک لینک ها، تست فایل robots.txt یا داده های ساختار مکشوف اشاره کرد. کل این امکانات مجانی هستند.

7. Google Analytics
همه ما نیاز به اطلاعاتی در باره کلمات کلیدی سایت هستیم و آنالیز این باره از بحران بر انگیز ترین بخش های سئو است. ولی امتیازات دیگری نیز در جمع آوری دیتا ها هستی دارد که می تاب از این موارد به آنالیز محتوا، تجربه کاربری و کامیابی کمپین ها اشاره کرد.برای دانستن ابزارهای گوگل به  در واقعیت اگر شما از یک ابزار آنالیتیکس در دیجیتال مارکتینگ بهره نبرید، چشم وهمچشمی شما بر سر هر چه که باشد، از کاروان عقب خواهید ماند.

گوگل آنالیتیکس گرد از ابزارهای محبوب و در حال تحول گوگل است که رقیبان بزرگواری همانند Clicky، Open Web Analytics، WebTrends و Omniture را در کنار خود می بیند.

بیشتر بخوانید: گزارش ها مهم سئو در گوگل آنالیتیکس

8. Google Consumer Surveys
همه ما می دانیم که ساخت یک تارنما عالی از جهات زیادی وابسته به رضایت کاربران و پذیرش به نیازهایشان است. در حالی که ایجاد نظرسنجی ها می تواند خرج بر باشد، Google Consumer Surveys این قابلیت را به صورت رایگان در گزین کردن شما قرار می دهد.

البته نظرسنجی های آن افزار دارای چهار سوال پیشفرض می باشد که با پرداخت اندکی پول می طاقت این چهار سوال را حذف کرد. با به کارگیری نظرسنجی ها می توانید دیتا های ارزشمندی از نظر کاربران و تجربه آن ها از سایت کسب کنید. این راهبرد در مواقعی که در حال آزمایش طراحی جدید سایت هستید، زیاد ارزشمند خواهد بود.

9. Google My Business
سئو محلی به یکی از دسته های جدا نشدنی سئو تبدیل شده است و می تواند ترافیک زیادی برای سایت شما به به اتفاق بیاورد. برای کنترل و مدیریت نمایش کسب و کار خویش در نقشه گوگل می توانید از این دست موزه کاربرد کنید.

اطلاعاتی که در اینجا وارد می کنید، در گوگل مپس و دسته نتایج محلی جستجوی گوگل به نمایش در می آیند. اگر قصد مطالعه بیشتر در این زمینه را دارید، پیشنهاد می کنیم که مطلب لوکال سئو چیست را مطالعه فرمایید.

10. Google Alerts
با به کارگیری این افزار می توانید موضوعات و عبارت مورد نظر خویش را تعیین کرده و به محض اینکه محتوای جدید در این مورد در ایندکس گوگل قرار گرفت، متعلق به آگاه شوید. یکی از بهره‌گیری های رایج این ابزار، آگاه شدن از اشاره به نام برندتان در وب می باشد. همچنین می توانید از جدیدترین خبرهای حول یک سوژه آگاه گردید.

ابزارهای تعویض نیز برای Google Alert هستی دارند که در زمره آنها می نا به Moz’s Fresh Web Explorer و Mention اشاره کرد.

11. Google Tag Manager
یکی از آزار دهنده ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ چشمداشت برای درج یک کد در قسمت توسعه سایت است. دست موزه Google Tag Manager این پیشه را برای شما ساده کرده و به شما فرمان میدهد که بسیاری از تگ ها رایج را بدون کمک دریافت از برنامه نویس های سایت پیاده سازی کنید.

این ابزار بسیار انعطاف پذیر بده و دارای قابلیت های فراوانیست. شما می توانید از این دست موزه در سئو سایت کاربرد کرده و نتایج خوبی را مشاهده نمایید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

گوشی‌های سری پیکسل گوگل به‌تازگی آپدیتی دریافت کرده‌اند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به آن‌ها اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌های جدید، قابلیت بهبودیافته‌ی مدیریت حافظه رم دستگاه است که با فشرده کردن اپلیکیشن‌های کش شده (در پس‌زمینه)، اثر آن‌ها بر عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

براساس گزارش‌های منتشر شده و مصاحبه‌ی صورت گرفته با یکی از متخصصان گوگل، مشخص شد این روش مدیریت رم، به‌زودی راه خود را به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز پیدا خواهد کرد. البته هنوز زمانبندی برای ارائه‌ی این قابلیت جدید صورت نگرفته است اما احتمالا در اندروید ۱۱ شاهد این قابلیت خواهیم بود. به عبارت دیگر سری Pixel احتمالاً یک سال قبل از گوشی‌های دیگر این قابلیت بهبودیافته‌ی مدیریت رم را دریافت خواهند کرد.

سری Pixel مطمئناً به مدیریت رم بهتری احتیاج دارد، زیرا صاحبان پیکسل ۳ به‌طور عمده در مورد علکرد برنامه‌های پس‌زمینه شکایت دارند. خوشبختانه سری پیکسل ۴، رم بیشتری را ارائه می‌دهد. درواقع پیکسل ۳ دارای ۴ گیگابایت رم بوده و میزان رم در پیکسل ۴ به ۶ گیگابایت می‌رسد.

مدیریت حافظه رم

به‌طور کلی بهبود حافظه برای دستگاه‌های پیکسل ۴ و OEM باید با حافظه‌ی رم بیشتر همراه باشد. البته خبر خوشحال کننده این است که تولیدکنندگان سعی دارند تا این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند خود مخصوصا مدل‌هایی با ۳ گیگابایت رم یا کمتر ارائه دهند. درنتیجه شاهد بهبود عملکرد و کارایی در دستگاه‌ها خواهیم بود.

البته این تنها ویژگی جدید برای نسخه بعدی اندروید نیست زیرا گوگل پیش از این تأیید کرده بود که قابلیت پیمایش تصویر اسکرین‌شات نیز در اندروید بعدی ارائه خواهد شد که این قابلیت هم بسیار کاربردی خواهد بود. شما دوست دارید تا در اندروید ۱۱ یا اندروید R چه امکانات و ویژگی‌هایی در اختیارتان قرار گیرد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/12/20/343474/google-pixel-ram-management/

  • aram212 kala