تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چرا سئو مهم است؟
تقریبا ۷۰٪ از کل بازدید از وب سایت شما از طریق جستجودر گوگل برپایی می شود و اگر ترافیک را از سایر موتورهای جستجوگر دوست داشتنی (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را اضافه کنید، ۸۰ الی ۹۰ درصد از کل شدامد یک سایت از راه یک موتور جستجو حاصل می شود.

برای به دست آوردن یک تارنما بهینه سازی شده برای جستجو، زیاد مهم است که نیازهای بنیادین برای تماشا آنلاین را درک کنید. چگونه می خواهید از ترافیک وب سایت کسب درآمد کنید؟ هنگامی که اهداف سوداگری تعریف می شود، وقت آن است که یک راهبرد سئو برپایی شود که فرصت های شما را به حداکثر برساند. هنگامی که راهبرد توسعه یافته است، می توانیم یک پروسه بهینه سازی موتور جستجوی خلاقانه را برای رسیدن به این اهداف بازرگانی آغاز کنیم.

ما خود را یک کمپانی سئو در کرج نمی دانیم بلکه ما شریک تجاری شما هستیم
تیم ما اعتقاد دارد که موفقیت کسب و کار مشتریانمان کامیابی کسب و کار ما هست و رضایتمندی ۱۰۰% آنها بهترین تبلیغات برای مجموعه ما است. تیم ما سربلندی می کند که مشتریانی دارد که با رضایتمندی که برای آنها در این مجموعه ایجاد شده اینجا را همانند مجموعه دوم سوداگری خود می دانند و چندین سنه به این گردآور اعتماد میکنند. تیم ما با بهینه سازی سایت در کرج و سئو سایت در کرج و طراحی سایت در کرج و سایر نقاط مملکت به بهترین و استاندارد ترین شکل ممکن شما را در هرچه بهتر دیده شدن کسب و کار شما در دنیای وب کمک خواهیم کرد.

سئو کلاه سیاه
سئو کرج
سئو کلاه سیاه
سئوی کلاه سیاه، یک عمل مجرمانه برخلاف قوانین موتورهای جستجو و سعی در گمراه کردن آنها داشته باشد، است وبرای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو باره بهره‌گیری قرار می‌گیرد.

در دنیای سئو، قوانین و مقرراتی هستی دارد که می بایست رعایت شود. این قوانین علاوه بر برپایی یک پیرامون پسندیده و بهبود تجربه کاربری، می تواند رتبه سایت را به صورت کاملا اصولی افزایش دهد که هیچوقت دچار افت نشود. برای افزایش رتبه سایت، دربایستن است که همیشه با آخرین تغییرات گوگل و تکنیک های جدید سئو، به روز باشید لغایت بتوانید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید.

متاسفانه خیلی از افرادی که در گویه سئو پیشه می کنند ا ز نداشتن اطلاعات مشتریان در این زمینه بهره می برند و از این تکنیک سهم استفاده می کنند و فقط به اندیشه سودجویی خودشان هستند و می خواهند که ره صد ساله را یک شبه بپیمایند و به طور زودگذر نتایج دلخواه مشتری را موقتا در تند ترین موعد به او بدهند که نه فقط نمی توانند بلکه مشکل مورد جریمه گوگل قرار می گیرند و بعد از مدتی از نتایج گوگل حذف میشوند(در اصطلاح پنالتی می شوند).

متخصصان ما یک رویکرد جامع برای SEO شما دارند. ما فهم و پایبند به یک راهبرد متوازن از محتوای عالی، بهینه سازی فنی در صفحه، تشکیل و به دست آوردن یک ایندکس عالی لینک، اشاعه تارنگار نویسی و کار و جنبش های رسانه ای یکپارچه اجتماعی هستیم.

خدمات و راهبرد های ما برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو
اگر منظور دارید در دنیای وب یک جایگاه خوب برای خود داشته باشید و کسب و کار خود را در این ویترین بی انتها و بدون کران داشته باشید، باید هر چه تندتر اقدام به پیاده سازی اصول سئو در وب سایتتان کنید الی از رقبای خود در دنیای بد انتهای کسب و کار آنلاین عقب نیفتید.

گوگل ادوردز(Google AdWords) چیست؟شاید این مطلب را نیز بپسندید
Powered by Inline Related Posts
از آن جایی که سایت شما به عنوان یک مرکز، فروشگاه یا دفتر، بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی در دسترس کاربران سطح اینترنت است، برای سوداگری شما بسیار مهم است که در این مکان موثر واقع شوید و بهره خود را از این بازار پر رفت آمد بردارید.

مراحل سپریدن یک پروژه سئو معمولا با بهینه سازی ساختار کدنویسی و رعایت استانداردهای سئو در سایت پیش درآمد میشود. پس از آن نوبت به تولید محتوای بکر و ارزشمند و همچنین نمایه کردن صفحات میرسد. با گذشت چند ماه از کار و جنبش یک سایت، میتوان با به کارگیری تکنیک های لینک سازی جایگاه آن را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

پس از کسب جایگاه در نتایج گوگل و حضور در صفحه اول بایستی راهبرد را برای حفظ جایگاه و بهبود آن الی حد شدنی نخست شود. در این مرحله ما به چهره مداوم واژه ها کلیدی شما را آنالیز می نماییم و به دنبال شناسایی واژه ها کلیدی مرتبط و پر جستجوی جدید هستیم لغایت محتوای وب سایت شما را متناسب با جستجوی کاربران بهینه کنیم.

لیست خدمات گردآور ما برای بهینه سازی تارنما ها و انجام پروژه های سئو :
– بهینه سازی صفحات و افزایش سرعت بارگذاری سایت
ما هر صفحه وب سایت شما را هدفمند و با تمرکز بر محتوا، لینک های داخلی و نقشه های سایت موشکافی می کنیم. این نه تنها در تعریف وابستگی با واژه ها کلیدی منظور کمک خواهد کرد، بلکه به شما در چشم وهمچشمی در بازارهای فزاینده رقابتی کمک خواهد کرد. وانگهی ما عکس ها ویدئویی و تصاویر و فایل های درون سایت را الی بی گمان امکان بهینه کرده الی سرعت بارگذاری صفحات به آرمانی ترین حالت ممکن خود برسد.

– ساختار سایت
ما با بهینه سازی سرعت سایت، بهینه سازی کدها و تگ های html، پرتو گذاری استاندارد و.. را از لحاظ سئو کاملا بهینه می کنیم. اگر میخواهید پروژه سئو شما موفق شود، باید یک پایگاه جامع برای وب سایت خویش داشته باشید. با کمک به شفا ساختار سایت خود، بخت خود را در رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو افزایش می دهد (به کمک تجربه کاربری شما و تاثیر بر فروش).

– معرفی و آنالیز کلمات کلیدی ارزشمند
این که آیا شما می خواهید ترافیک آلی را در سطح محلی یا ملی بالارفتن دهید، معرفی کلمات کلیدی مورد عقیده خود، نخستین و مهمترین وظیفه ما است. ما به طور دقیق رتبه بندی فعلی، حجم جستجو و جستجوی منظور را برای برپایی نخستینگی ها و اندازه گیری پیشرفت خویش در عقیده خواهیم گرفت.

– طراحی و بهینه سازی نسخه موبایل وب سایت
طراحی و بهینه سازی برای نسخه موبایل (ریسپانسیو بودن سایت) ساختار سایت و طراحی و پیاده سازی صفحات سایت در نسخه AMP که از گرد از نکات مهم و با امتیاز بالا از نظر موتورهای جستجوگر به دلیل کاربرد بالای کاربران این روزها از تلفن های همراه برای جستجو در اینترنت می باشد.

– لینک دهی داخلی و خارجی اصولی
کسب لینک های ارزشمند به صفحات از سایتهای بیگانه مرتبط، به ایجاد اعتبار تارنما شما کمک خواهد کرد. سئو سایت در کرج ما مشخصات لینک سایت شما و هر یک از صفحات آن را تحلیل خواهیم کرد و فرصت هایی را برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو برای صفحات مورد عقیده ایجاد خواهیم کرد.

– محتوا و گردآوری ساختار محتوایی سایت
ما یک استراتژی محتوا قوی برای کمک به ایجاد موقعیت خود، یا از لحاظ جغرافیایی و یا در بازار شما برپایی می نماییم و یک محتوای غیر تکراری و با برنامه زمانی و استانداردهای تعبیه درونمایه و تهیه محتوای پیوسته متناسب با استانداردهای سئو وتدوین راهبرد لینک سازی داخلی سایت بر پایه تمام اصول سئو برای تارنما شما فراهم می کنیم.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

خونریزی زیاد مصدومان در حوادث مختلف آمار بالای مرگ و میر را در سراسر دنیا رقم می زند. در فاصله زمانی که بیماران به مراکز درمانی منتقل می شوند خون زیادی را از دست می دهند که این موضوع کار را برای کادر پزشکی دشوار می کند. محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با ابداع یک مایع مغناطیسی امکان قطع خونریزی در این موارد را فراهم نموده اند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، نتایج آزمایشات اولیه کارایی این روش را تایید کرده خوشبختانه زمان 30 دقیقه ای تاثیر آن شانس زنده ماندن مصدومان را افزایش می دهد. انسداد مغناطیسی با قرار دادن دو آهن ربا در طرفین جراحت و تزریق مایع مغناطیسی از قسمت بالای زخم در جریان خون ایجاد می شود. ایستادن ذرات مغناطیسی در محل زخم بین دو قطب آهن ربا از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. با انتقال بیمار به بیمارستان وضعیت تعلیق مغناطیسی از بین رفته و زخم پانسمان می شود. انجمن پزشکی آمریکا در سیاتل اولین جایی بود که جزئیات این ابداع در آن مطرح شد.

 

منیع:

https://tech-news.ir/ابداع-سیستمی-بر-مبنای-تعلیق-مغناطیسی-ب.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

پروژه‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل از سال‌ها پیش به‌عنوان رازی مهم در این شرکت شناخته می‌شد که البته اخبار و شایعات متعددی درباره‌ی آن در رسانه‌ها وجود داشت. استخدام مهندسان متعدد واقعیت افزوده و ثبت پتنت‌های مرتبط با فناوری و اخبار متعدد درباره‌ی کوپرتینویی‌ها، احتمال ساخت چنین دستگاهی را روزبه‌روز بیشتر می‌کرد. پس از انتشار تمامی اخبار و شایعات، گزارشی که اخیرا دیجی‌تایمز (DigiTimes) تایوان و به‌نقل از MacRumors منتشر کرد، نشان می‌دهد اپل ساخت عینک واقعیت افزوده را متوقف کرده است. به‌هرحال درصورت صحت این گزارش، چنین رویکردی برای اپل که خود را شرکتی مبتنی‌بر نوآوری می‌داند، نزدیک به فاجعه خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

خبری که دیجی‌تایمز منتشر کرد، هنوز در بخش‌های اصلی وب‌سایت به چشم نمی‌خورد و همچنین جزئیات زیادی از ادامه‌ی برنامه یا لغو آن را ارائه نمی‌کند. به‌هرحال، سابقه‌ی این رسانه در اخبار مرتبط با کوپرتینویی‌ها احتمال صحیح‌بودن گزارش اخیر را افزایش می‌دهد. آن‌ها با زنجیره‌های تأمین تایوانی نزدیک به اپل ارتباط دارند و در گزارش‌های قبلی، اخبار موثقی منتشر کرده‌اند.

شایعه‌های قبلی درباره‌ی اپل و عینک واقعیت افزوده، جزئیاتی از سخت‌افزار و نرم‌‌افزار این محصول را منتشر کرده بودند. به‌عنوان مثال، ادعا شده بود کوپرتینویی‌ها عینک خود را با سیستم‌عاملی اختصاصی به‌نام rOS عرضه خواهند کرد که مانند WatchOS مبتنی‌بر سیستم‌عامل موبایلی iOS خواهد بود. به‌علاوه، احتمال وابستگی عینک اپل به دستگاه دیگر (همچون کامپیوتر) برای امور پردازشی هم مطرح شده بود. در جدیدترین اخبار نیز گفته شد سازنده‌ی آیفون برای انجام عملیات پردازشی عینک واقعیت افزوده‌ی خود، به گوشی هوشمند اتکا خواهد کرد.

واقعیت افزوده اپل / عینک واقعیت افزوده / Apple AR

در زمانی‌ که اخبار و شایعات متعدد درباره‌ی عینک واقعیت افزوده‌ی اپل منتشر می‌شد، شرکت‌های رقیب محصولات نهایی خود را به بازار عرضه کردند که از میان آن‌ها می‌توان به هولولنز از مایکروسافت اشاره کرد. محصولات دیگری همچون مجیک لیپ وان از شرکت مجیک لیپ و ان‌ریل لایت (Nreal Light) نیز در همان دوره به بازار آمدند. از میان گجت‌های رقیب، ان‌ریل لایت که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید، پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ دارد و برای کارهای پردازشی قوی، با اتصال USB-C به گوشی هوشمندی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ متصل می‌شود. چنین ترکیبی شباهت زیادی به برنامه‌های گزارش‌شده‌ی اپل دارد.

عینک‌های واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی به‌‌دلیل قیمت گران و کارایی کم، هنوز با استقبال درخورتوجه مشتریان روبه‌رو نشده‌اند. در این‌ میان، عینک ان‌ریل با طراحی سبک و قیمت ۵۰۰ دلاری قصد نفوذ جدی به بازار داشت. البته، این شرکت با شکایتی حقوقی مجیک لیپ روبه‌رو و مدیرعامل آن به سرقت مفاهیم طراحی و فناوری‌های بنیادی عینک واقعیت مجازی متهم شد. درواقع، مجیک لیپ ادعا می‌کند که استارتاپ ان‌ریل با سرقت همین فناوری‌ها، توانسته عینک ارزان‌قیمت بسازد؛ سرقتی که احتمالا آن‌ها را از سال‌ها زمان و میلیون‌ها دلار هزینه‌ی تحقیق و توسعه بی‌نیاز کرد.

شاید تعطیلی تیم تولید عینک واقعیت افزوده‌ی اپل موقتی باشد

طبق اخبار و شایعات گذشته، اپل هم طراحی‌ای شبیه به ان‌ریل را در نظر داشت که شباهتی حداکثری به عینک‌های معمولی داشته باشد. وقتی خبر رفتن جانی آیو از اپل منتشر شد، گزارش‌هایی از احتمال طراحی عینک واقعیت افزوده‌ی تیم طراحی جدید کوپرتینویی‌ها در رسانه‌ها منتشر شد.

اپل در رویدادهای گذشته‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان، تأکید زیادی روی توسعه‌های نرم‌افزاری واقعیت افزوده کرد. همچنین، ابزارهایی همچون ARKit و ARKit 2.0 و ARKit 3.0 به‌صورت متناوب معرفی شدند تا برنامه‌‌نویسان دسترسی مناسبی به پیش‌نیازهای اولیه برای توسعه‌ی نرم‌افزارهای واقعیت افزوده داشته باشند. در این‌ میان، هنوز غیبت سخت‌افزار قابل‌اتکا آینده‌ی اپل را با اما و اگر روبه‌رو می‌کرد. به‌هرحال، کوپرتینویی‌ها درادامه‌ی تلاش‌های نرم‌افزاری خود، هفته‌ی پیش مرکز آموزش و همکاری توسعه‌ و طراحی اپلیکیشن نیز در چین تأسیس کردند؛ مرکزی که بیش از همه روی فناوری‌های واقعیت افزوده متمرکز خواهد بود. درواقع، شرکت آمریکایی تلاش می‌کند با چنین رویکردهایی، اکوسیستم نرم‌افزاری چین را هرچه‌سریع‌تر به روند توسعه‌ی واقعیت افزوده نزدیک کند.

واقعیت افزوده اپل / عینک واقعیت افزوده / Apple AR

همان‌طورکه گفته شد، تابه‌امروز اخبار و شایعات متعددی درباره‌ی پروژه‌های اپل در واقعیت افزوده منتشر شده است. در این‌ میان، اپل اظهارنظر روشنی درباره‌ی پروژه‌ها نمی‌کند؛ به‌ همین دلیل، هیچ استناد رسمی برای رد یا قبول اخبار وجود ندارد.

به‌روزرسانی: چند روز پس از انتشار اولیه‌ی ادعای دیجی‌تایمز، خبر کامل را  این رسانه منتشر کرد که ادعای می‌کرد با افراد نزدیک به پروژه ارتباط دارد. در متن تکمیلی خبر، گفته می‌شود که اپل از ماه مه سال جاری تیم توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده را منحل کرده است و اعضای آن به تیم‌های توسعه‌ای دیگر منتقل شده‌اند. آوی بار زیو، یکی از سازندگان اصلی هولولنز مایکروسافت بود که به‌عنوان مدیر تیم توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده در اپل فعالیت می‌کرد. او در ماه ژانویه از تیم استعفا داد و شایعات همین رخداد را یکی از دلایل منحل‌شدن تیم اپل می‌دانند.

فعالان صنعت فناوری حدس می‌زنند اپل برای ساخت هرچه سبک‌تر عینک مشکلات متعددی داشته است. به‌علاوه، ارتباط با شبکه‌های 5G و تأمین محتوای لازم برای عینک نیز مشکل دیگر آن‌ها محسوب می‌شد. به‌هرحال، دیجی‌تایمز امروز تأکید زیادی بر ادعای خود مبنی‌بر تعطیلی تیم ساخت عینک واقعیت افزوده می‌کند. البته، احتمال موقتی‌بودن تصمیم اپل نیز دور از انتظار نیست. شاید کوپرتینویی‌ها منتظر بلوغ فناوری واقعیت افزوده باشند یا کمبود محتوای لازم برای ارائه در عینک‌ها، مشکل اصلی آن‌ها باشد.

با وجود تمامی اخبار و شایعاتی که درباره‌ی اپل و عینک واقعیت افزوده مطرح می‌شود، هنوز کوپرتینویی‌ها سخت‌افزار قدرتمندی ارائه نکرده‌اند. افزون‌براین، آن‌ها فعالیت‌های جدی در توسعه‌ی اپلیکیشن‌های AR کرده‌اند و به‌نوعی پیش‌گام بازار محسوب می‌شوند. ترکیب چنین واقعیت‌هایی احتمال دائمی‌بودن تعطیلی تیم توسعه را کاهش می‌دهد. به‌هرحال، کاربران و کارشناسان مانند همیشه باید منتظر اظهارنظرهای رسمی اپل باشند که به نظر نمی‌رسد عجله‌ای برای اظهارنظر داشته باشد.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/7/13/338020/unconfirmed-reports-suggest-apple-has-killed-ar-glasses-project/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

ریزر که شرکتی شناخته‌شده در حوزه‌ی گیمینگ است، اخیرا مدل جدید لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Blade را رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ جدید که از آن با نام ریزر بلید ۱۵ ادونسد (Razer Blade 15 Advanced) یاد می‌شود، سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. یکی از نکات مهم مربوط به بلید لپ‌تاپ ریزر ۱۵ ادونسد، بهره‌مندی آن از نخستین کیبورد اپتیکال مخصوص لپ‌تاپ‌ها در دنیا است.

ریزر نخستین شرکت دنیا بود که در سال ۲۰۱۶ در لپ‌تاپ جدیدش از کیبورد مکانیکی استفاده کرد و اکنون در سال ۲۰۱۹، نخستین کیبورد اپتیکال لپ‌تاپ‌ها را در لپ‌تاپ گیمینگ بلید ۱۵ ادونسد معرفی کرده است. کیبورد جدید ریزر به‌گونه‌ای طراحی شده است که جواب‌گوی خواسته‌های گیمرها باشد. در حالت معمول، گیمرها هنگام انجام بازی‌های ویدئویی، به‌سرعت کلیدهای مختلف را فشار می‌دهند؛ بنابراین، به کیبوردی نیاز دارند که دقت و سرعت عملکرد سریعی داشته باشد.

کیبورد اپتیکال جدید ریزر با بهره‌گیری از قدرت نور می‌تواند در زمانی بسیار سریع، تحرکات کلیدهایی را تشخیص دهد که کاربر فشار می‌دهد. در زیر هریک از کلیدهای این کیبورد، از پرتو نور مادون‌قرمز برای تشخیص زمان فشرده‌شدن کلید استفاده می‌شود. بهره‌گیری از پرتو نور مادون قرمز باعث می‌شود کیبورد اپتیکال ریزر در مقایسه با کیبوردهای معمولی لپ‌تاپ‌های دیگر، دقت و سرعت بسیار بیشتری در تشخیص تحرکات هر کلید داشته باشد. نتیجه‌ی کار آن است که با کیبوردی فوق‌العاده روبه‌رو هستیم. 

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

مقاله‌ی مرتبط:

عمق هریک از کلیدهای قرار داده‌شده در کیبورد جدید ریزر ۱/۷ میلی‌متر است؛ اما برای اینکه لپ‌تاپ بتواند فشرده‌شدن هر کلید را تشخیص دهد، لازم نیست این کلیدها عمقی ۱/۷ میلی‌متری را طی کنند. درواقع، طی‌کردن تقریبا ۵۰ درصد از این مسیر برای تشخیص فشرده‌شدن کلیدها کافی است. ریزر می‌گوید هر کلید نقطه‌ی فعال‌سازی یک میلی‌متری دارد. سرعت سریع تشخیص فشرده‌شدن هر کلید باعث می‌شود گیمر بتواند هنگام تجربه‌ی بازی، در زمان کمتری دستورهای بیشتری از طریق کیبورد در بازی اعمال کند. در بخش بالایی پرتوهای مادون‌قرمز، کلیدی مکانیکی با عملکردی سریع نیز قرار گرفته است که حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. 

افزون‌بر‌این، کیبورد جدید ریزر از فناوری NKRO نیز پشتیبانی می‌کند و کاملا آنتی‌گوستینگ است. بهره‌مندی از فناوری NKRO باعث می‌شود این کیبورد بتواند فشرده‌شدن چندین کلید را به‌صورت هم‌زمان با دقت بسیاری تشخیص دهد. ازآنجاکه این کیبورد برای شناسایی فشرده‌شدن کلیدها از نور استفاده می‌کند، دقت بسیار بیشتری از کیبوردهای معمولی دارد. در کیبوردهای معمولی، از تماس فیزیکی برای شناسایی فشرده‌شدن کلیدها استفاده می‌شود. 

پوشش بالایی تک‌تک کلیدهای کیبورد جدید ریزر نور پس‌زمینه‌ی Razer Chroma RGB دارد که می‌تواند ۱۶/۸ میلیون رنگ را به‌نمایش بگذارد. به‌لطف Razer Chroma RGB کاربران می‌توانند نورپردازی‌های جذابی روی کیبورد لپ‌تاپ خلق کنند تا تجربه‌ی استفاده از آن جذاب‌تر شود. برد والیدز، قائم‌مقام ارشد بخش سیستم در ریزر، در‌این‌زمینه گفته است:

ریزر شرکتی است که همواره اولین‌ها را ارائه می‌دهد و سعی می‌کند بهترین سخت‌افزار ممکن را به گیمرها ارائه کند. لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵ ادونسد که به کیبورد اپتیکال مجهز است، نخستین لپ‌تاپ در نوع خودش به‌شمار می‌آید و پیشرفته‌ترین فناوری کلیدهای کیبورد دنیا را به گیمرها ارائه می‌دهد.

ریزر بلید 15 ادونسد / Razer Blade 15 Advanced

ریزر بلید ۱۵ پیشرفته‌ترین لپ‌تاپ خانواده‌ی ریزر بلید است و از طراحی جذاب و جمع‌و‌جور درکنار سخت‌افزار قدرتمند استفاده می‌کند. محصول جدید ریزر درکنار این کیبورد اپتیکال از کارت گرافیک GeForce RTX 2070 انویدیا استفاده می‌کند تا بتواند بهترین بازی‌ها را اجرا کند. این لپ‌تاپ به تراشه‌ی ۶ هسته‌ای نسل نهمی Core i7-9750H اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز است. 

در بخش جلویی لپ‌تاپ جدید ریزر نمایشگر ۱۵/۶ اینچی ۲۴۰ هرتز با وضوح فول HD شاهد هستیم که محتوای بصری را به‌شکلی جذاب به‌نمایش می‌گذارد. در اطراف این نمایشگر، حاشیه‌های بسیار کمی دیده می‌شوند. درضمن، محصول جدید ریزر از درگاه‌های HDMI و دیسپلی‌پورت (DisplayPort) درکنار یک درگاه Thunderbolt 3 USB Type-C، یک درگاه USB Type-C و دو درگاه USB Type-A 3.1 نسل دوم برخوردار است.

کیبورد اپتیکال جدید ریزر فعلا تنها در لپ‌تاپ بلید ۱۵ ادونسد وجود دارد. کاربران می‌توانند مدلی از این لپ‌تاپ را با مشخصاتی نظیر پردازنده‌ی Core i7-9750H، کارت گرافیک RTX 2070 Max-Q، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم با قیمت ۲٬۶۴۹ دلار تهیه کنند. ریزر اعلام کرده است مدل‌های دیگری از این لپ‌تاپ را نیز در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد. 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/10/16/341449/razer-world-first-optical-laptop-keyboard/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

سامسونگ در فروردین‎ماه گوشی گلکسی S8 را عرضه کرد. حال کارشناسان دوربین وب‎سایت DxOMark امتیاز 80 از 100 را به آن داده‎اند تا پشت سر گوشی‎های HTC U 11 و Google Pixel و هم‎پایه با نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس 7 اج قرار گیرد.

براساس اطلاعات این وب‎سایت معتبر گلکسی اس 8 دارای فوکوس خودکار عالی، تعادل سفید دقیق و الگوریتم کاهش پارازیت بسیار موثری است. در حقیقت، فناوری فوکوس خودکار این دوربین سریع‎ترین در بین دوربین‎های دیگر گوشی‎های هوشمند است. مشکل اصلی با گوشی‎های سامسونگ این است که معمولا خروجی تصویر از دوربین کمتر شارپ است.

کارشناسان اشاره می‎کنند که Galaxy S8 مشکلی با نوردهی و رنگ نداشته است. زمانی که صحنه‎ی مورد نظر برای عکاسی کنتراست بالایی دارد، حالت HDR به صورت خودکار فعال می‎شود و این گوشی تصاویری با میزان نوردهی اندکی بیشتر تولید می‎کند. این قضیه مشکل خاصی نیست چون اکثر کاربران به این شکل تصاویر خود را دوست دارند.

این دوربین در شرایط نوری کم و محیط‎های بسیار تاریک عملکرد عالی دارد. تصایور روشن هستند، جزئیات به خوبی اصلاح شده ولی این تنها زمانی رخ می‎دهد که سوژه و دوربین بسیار ثابت هستند. حتی کوچکترین حرکت نظیر عکاسی با دوربین روی دست باعث ایجاد تصویر بسیار غیرقابل استفاده‎ای می‎شود.

قابلیت ضبط ویدئوی دوربین گلکسی اس 8 نیز از طرف DxOMark مورد تحسین قرار گرفته است. آن‎ها متوجه شده‎اند که فناوری رفع لرزش ویدئو به نسبت گلکسی اس 7 به مراتب بهتر شده است. آپگرید صورت گرفته در سوژه‎های در حال حرکت و شرایط نوری کم بسیار آشکار است ولی با این‎حال، تغییرات تصادفی فریم در زمان پنینگ دوربین ظاهر می‎شود. سرعت شاتر دوربین به نسبت سری گوشی‎های Galaxy S7 سریع‏تر است اما این تنظیمات باعث می‎شود میزان پارازیت در فیلم‎های گرفته در محیط بسته بیشتر شود و برخی از جزئیات ریز در شرایط نوری کم از دست رود.

امتیاز نهایی 88 گلکسی اس 8 یک امتیاز به نسبت محصول گوگل و دو امتیاز به نسبت دوربین جدید پرچم‎دار اچ‎تی‎سی یعنی HTC U 11 کمتر است. با این‎حال، DxOMark گزارش می‎دهد که این گوشی انتخاب عالی برای عکاسی در تمامی شرایط نوردهی مختلف است.

 

منبع:

https://tech-news.ir/samsung-galaxy-s8-scores-88-in-dxomark.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

هدف از بازاریابی چیست؟
هدف همگی مدیران و صاحبان کسب و کار از بازاریابی یک چیز است و آن نیرومند کردن برند خود! یک برند سرشناس و قابل اعتماد هم باعث فروش بیشتر می شود و هم می تواند هر روزه مخاطبان اکثریت را به سمت خویش جذب کند.

این نکته قابل تامل است که دائم فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود. بازاریابی معمولا دربرگیرنده تحقیقات اولیه در بازار، معرفی نیازهای مخاطبان، کشیدن طرح استراتژی برای برطرف سازی مایحتاج و اجرای آن است.

ما در اینجا هستیم الی با بررسی انواع روشهای بازاریابی به این مسئله برسیم که با بازاریابی درست می توانیم تحولی شگرف را در کسب و کار خویش برپایی کنیم و دائم رضایت مشتریان خود را داشته باشیم. با آوش تک انواع بازاریابی و فروش را تجربه کنید البته کسب رضایت مشتریان در مرحله پس از خرید یا استفاده از خدمات چهره می گیرید که خویش نیز بخشی از بازاریابی است که به اصطلاح در بازار به آن خدمات پس از فروش می گویند.

 

چه روشهای بازاریابی ای را گزینش کنیم؟
اینکه چه مسیری را در جهت جذب بیننده طی نماییم شغل سهولت نیست. باید شناخت و آگاهی خویش را نسبت به مشتریان منظور بالا ببرید. در این خصوص پیشنهاد می کنم مقاله پرسونای مخاطب را مطالعه نموده تا با کم و کیف معرفی مخاطبان منظور آشنا شوید.

نکته پسین در ایجاد استراتژی بازاریابی نتیجه گیری است. استراتژی ای صحیح است که دو نقطه نظر کوتاهی مدت و بلند مدت را برای نتیجه گیری طراحی کند و تا جای ممکن تمام مشکلات و راهکارهای حین سپریدن پیشه را پیش بینی کند.

 انواع بازاریابی عبارتند از:
بازاریابی درخواست به اقدام Call to Action Marketing
این بازاریابی بخشی از بازاریابی تو سیستمی است که در درون تارنما از راه بنر، متن یا یک تصویر رخداد می افتد، این ابزارها، کوشش می نمایند الی فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان ارتباط با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

بازاریابی Alliance Marketing
بدین معنا که چند کمپانی که با یکدیگر بر راز منابع خود ائتلاف نموده تا یک فرآورده یا خدمت گسترش نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود اکثریت برای سهامداران خود برپایی مینمایند، بلکه سهم بازار خود را نیز افزایش و تاثیری اکثریت بر بازار خواهند داشت.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

لپ تاپ های جدید لنوو در اشکال و مدل های مختلفی عرضه شده اند که یکی از برترین آنها مدل X1 Carbon است. این اولین لپ تاپ اینتل است که در آن از فناوری Athena استفاده شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,لپ تاپ‌

 

مزیت استفاده از فناوری Athena آن است که سرعت آغاز مجدد فعالیت لپ تاپ بعد از قرارگرفتن در حالت خواب به کمتر از یک ثانیه می رسد و کاربر نباید مدت طولانی را منتظر راه اندازی مجدد رایانه خود باقی بماند. لپ تاپ مذکور تا بدان حد قدرتمند است که برای پخش 16 ساعت ویدئو بدون نیاز به شارژ مجدد نیز قابل استفاده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,لپ تاپ‌

البته شارژ لپ تاپ یادشده در حالت عادی برای 18.5 ساعت باقی می ماند و شارژ 80 درصد آن در عرض تنها یک ساعت انجام می شود. این لپ تاپ 14 اینچی حدود یک کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن تنها 15 میلیمتر است. قیمت این محصول 1480 دلار است.

 

اما لپ تاپ جدید دیگر لنوو به نام X1 Yoga حدود 1400 کیلوگرم وزن و 15.5 میلیمتر ضخامت دارد. عمر باتری این لپ تاپ بعد از هر بار شارژ 18.3 ساعت بوده و یک قلم دیجیتال هوشمند به نام تینک پد پن هم همراه با آن عرضه می شود. این لپ تاپ در شهریور ماه به قیمت 1610 دلار به بازار می آید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035314.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

شرکت ژاپنی Nendo ساعتی مکعبی شکل ساخته که گوشه بالایی آن با حرکت کردن شکل عقربه های ساعت را به خود گرفته و دو مرتبه در طول روز به یک مکعب کامل تبدیل می شود.

ساعت مکعبی یا کیوبیک کلاک (Cubic Clock) از آلومینیوم برس خورده تشکیل شده و به مناسبت 40 سالگی تاسیس برند لاکچری The Hour Glass طراحی شده است. این ساعت از دو عقربه مثلثی برخوردار است و طراحانش می گویند هدف از طراحی آن «کمرنگ کردن مرز بین هنر، طراحی و ساعت ها» است.

 

ساعت مکعبی

طراح به جای استفاده از قطعات و مواد غیرضروری، تنها با برش دادن دو قطعه آلومینیومی از یکی از گوشه های مکعب، عقربه ها را ایجاد کرده است.

این ساعت تقریباً 20 سانتی متری در طول روز همانند دیگر ساعت های عقربه دار حرکت می کند، ولی ساعت 12:00 ظهر و 12:00 شب، با قرار گرفتن عقربه ها در یک راستا، شکل واقعی خود را بروز داده و یک مکعب کامل را شکل می دهد.

در طول روز عقربه ها 22 مرتبه روی یکدیگر قرار می گیرند. به گفته طراح این عامل سبب می شود تا کاربر حس کند زمان هر 12 ساعت یکبار، از نو راه اندازی می شود.

 

شرکت Nendo تا پیش از این چندین ساعت با طرح های عجیب طراحی کرده است. این شرکت قبلاً سه ساعت کوکو طراحی کرده بود که یکی از آنها قابلیت تبدیل شدن به کتابخانه را داشت و دیگری شبیه خانه ای بود که به شکل وارونه روی میز قرار می گرفت.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/07/ساعت-cubic-clock-معرفی-شد/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

شرکت‌های متعددی لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند نظیر قاب، لوازم جانبی شارژر وایرلس، شارژر مورد استفاده در اتوموبیل و البته پاوربانک تولید می‌کنند. برای کاربرانی که استفاده همیشگی از گوشی‌های هوشمند دارند، پاوربانک یک وسیله ضروری به شمار می‌رود.

سوالی که شاید به ذهن بسیاری از کاربران خطور کرده باشد این است که کدام شرکت سازنده پاوربانک بیشترین تعداد پاور بانک را تاکنون به فروش رسانده است؟ جالب است اگر بدانید که پاسخ این سوال شرکت شیائومی است. این شرکت چینی دیروز نوع جدیدی پاور بانک تحت عنوان Mi PowerBank Pro معرفی کرد که این نسخه جدید دارای یک باتری 10,000 میلی‌آمپرساعتی و پورت یو اس بی نوع C و یک پوشش نرم برای محافظت از آن است. قیمت این پاوربانک 35 دلار آمریکا است.

شیائومی تا این تاریخ، 55 میلیون پاوربانک شامل شش مدل مختلف با ظرفیت‌های بین  5,000 تا 20,000 میلی‌آمپرساعت وارد بازار کرده است. گرچه ارائه برخی از انواع قدیمی پاوربانک‌های این شرکت ادامه نیافت ولی شیائومی همچنان از طریق وب سایتش (Mi Global) انواع خاصی از پاوربانک‌ها را به فروش می‌رساند.

 

منبع:

https://tech-news.ir/would-you-be-surprised-to-hear-that-this-company-has-sold-the-most-power-banks-in-the-world.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

«دژ پرنده B-17» ظرف تنها ۱۲ ماه آماده حرکت روی باند بود، درست در زمانی مناسب برای اینکه تبدیل به سلاحی ترسناک برای نیروی هوایی آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم شود. استقامت متحیرکننده‌اش باعث می‌شد خلبانان بپرستندش. B-17 می‌توانست از میان طوفانی از گلوله و گلوله‌ انفجاری به غرش ادامه دهد، بدنه‌اش سوراخ شود و همچنان قادر به پرواز باشد. سمبلی برای نبوغ آمریکایی بود، چهار موتور داشت و به دوجین اسلحه مجهز بود.

تصور کنید خلبان این هواپیمای توانمند بودید. دشمنان اصلی‌تان، ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها را در افق و در تیررس می‌بینید. اما دشمنی دیگر هم دارید که در دیدتان نیست و در وخیم‌ترین شرایط حمله می‌کند. فرض کنیم سرعت را پایین می‌آورید تا یک فرود عادی دیگر داشته باشید. به پایین خم می‌شوید تا تجهیزات فرود را فعال کنید. ناگهان صدای جیغی از برخورد فلز و آسفالت به گوش می‌رسد. درحالی که هواپیما روی مسیر باند سر می‌خورد، به این طرف و آن طرف کاکپیت پرتاب می‌شوید. ناگهان فکرتان می‌رود پیش تفنگداران زیر هواپیما و دیگر اعضای خدمه. «هر اتفاقی که واسه اونا افتاده باشه... تقصیر منه؟». وقتی هواپیما بالاخره می‌ایستد، با خودتان خواهید گفت که «چطور ممکنه هواپیمام سقوط کنه اونم وقتی همه‌چیز درست بود؟ من چی‌کار کردم؟»

به ازای هر پیروزی شکوهمند با هواپیماها و تانک‌های آمریکایی،‌ یک ماشین دروی بی‌سر و صدا هم در میدان نبرد حاضر بود: مرگ‌های اتفاقی و سقوط‌های مرموزی که ظاهرا هیچ حدی از تمرین برطرف‌شان نمی‌کرد؛ حداقل تا پیش از پایان جنگ که نیروی هوایی آمریکا بالاخره توانست بفهمد ماجرا چیست.

برای این‌کار، نیروی هوایی با روان‌شناسی جوان در آزمایشگاه پزشکی هوایی در مقر Wright-Patterson تماس گرفت. پل فیتس مردی خوش‌تیپ با لهجه کشدار ایالت تنسی بود،‌ ذهنی ریاضیاتی داشت و موهایش را با کرم براق می‌کرد؛ شبیه الویس پریسلی، که نشان‌دهنده یک‌جور سنت‌گریزی مودبانه بود. چند دهه بعد او را به عنوان یکی از برجسته‌ترین مغزهای نیروی هوایی می‌شناختند، کسی که سخت‌ترین و عجیب‌ترین کارها به او محول می‌شود،‌ مثلا فهمیدن اینکه چرا مردم یوفو می‌دیدند.

 

اما در آن زمان او کماکان در تلاش بود که با دکترایش در علم جدید روان‌شناسی تجربی برای خود نامی دست و پا کند. داشتن یک مدرک پیشرفته در زمینه روان‌شناسی هنوز چندان متداول نبود و با چنین سطحی از دانش‌آموختگی، سطحی متمایز از دسترسی نیز به دست می‌آمد. فیتس قرار بود بداند مردم چطور فکر می‌کنند. اما مشخص شد استعداد واقعی‌اش این بود که بفهمد مردم چطور فکر نمی‌کنند.

وقتی هزاران گزارش راجع به سقوط هواپیماها روی میز فیتس قرار گرفت، می‌توانست نگاه سرسری به آن‌ها انداخته و خیلی راحت بگوید در همه موارد، تقصیر متوجه خلبان بوده - می‌توانست بگوید اصلاً نباید هواپیما را دست چنین احمق‌هایی داد. برای آن دوران، چنین نتیجه‌گیری‌هایی کفایت می‌کرد. در اکثر گزارش‌ها به عبارت «خطای خلبان» اشاره شده بود و برای چندین دهه، نیازی به توضیح بیشتر نبود. در آن زمان این بالاترین سطح از روان‌شناسی به حساب می‌آمد.

از آن جایی که بی‌شمار سرباز تازه‌کار به نیروهای مسلح می‌پیوست، روان‌شناسان باید شروع به طرح آزمون‌هایی می‌کردند تا قادر به یافتن بهترین وظیفه برای هر سرباز باشند. اگر هواپیما سقوط می‌کرد، رایج‌ترین پیش‌فرض چنین چیزی بود: آن شخص نباید سکان هواپیما را به دست می‌گرفت، یا شاید باید بهتر تعلیم داده می‌شد. در هر صورت تقصیر او بوده است.

اما همانطور که فیتس براساس اطلاعات سقوط‌های نیروی هوایی دریافت، اگر خلبانان خطاکار علت اصلی مشکل بودند، آنچه در کاکپیت به سقوط منجر شده باید اتفاقی تصادفی می‌بوده است. این افراد معمولاً با هرچیزی که کار می‌کردند از پس وظیفه خود برمی‌آمدند. خطر کردن در ذات‌شان بود، اینکه هنگام فرود ذهن خود را خالی نگه دارند. اما فیتس سر و صدا را نمی‌دید: او الگو می‌دید.

 

و زمانی که شروع به صحبت با افراد دخیل در این سقوط‌ها می‌کرد، آن‌ها از این می‌گفتند که هنگام سقوط چقدر وحشت‌زده و متعجب بودند، از این می‌گفتند که وقتی به نظر می‌رسید با مرگ تنها چند ثانیه فاصله دارند، قادر به درک هیچ‌چیز نبودند.

مثال‌ها آنقدر زیاد بودند که تراژدی تبدیل به کمدی شد: برخی خلبان‌ها با اشتباه در خواندن ارتفاع به زمین برخورد می‌کردند، برخی هنگامی از آسمان سقوط می‌کردند که اصلاً نمی‌دانستند بالا کدام طرف است، برخی خلبانان B-17 هم به نظر در حال فرودی نرم بودند اما متوجه می‌شدند که اصلاً ابزارهای فرود را فعال نکرده‌اند.

مثال‌های مرتبط به دیگر افراد هم وارد قلمروی احمقانگی محض می‌شد: مانند خلبانی که هنگام بمباران توسط ژاپنی‌ها سوار هواپیمایی کاملاً جدید و متوجه شده بود که جای تمام دکمه‌ها تغییر کرده است. خیس عرق از استرس و ناتوان از تفکر درباره آنچه باید انجام شود، او صرفاً هواپیما را روی باند از این طرف به آن طرف برد و آنقدر به این کار ادامه داد تا حمله تمام شد.

اطلاعات فیتس نشان می‌داد که در جریان جنگ ۲۲ ماهه، نیروی هوایی آمریکا ۴۵۷ سقوط را گزارش کرده بود که همگی حاوی جزییات مشابهی بودند. برای هرکسی که حوصله کافی را برای بررسی اطلاعات می‌داشت، واضح بود که تقصیر متوجه چیست. آلفونسو چاپانیس، همکار فیتس کسی بود که این حوصله را به خرج داد. وقتی او شروع به بازرسی هواپیماها کرد و با افراد مختلف صحبت، شواهدی حاکی از این ندید که خلبانان به خوبی آموزش ندیده باشند. او در عوض متوجه شد که پرواز با این هواپیماها غیرممکن است. به جای «خطای خلبان» او برای اولین بار متوجه چیزی دیگر شد: «خطای طراح».

 

دلیل سقوط تمام این خلبانان با هواپیمای B-17 این بود که دکمه‌های دریچه هوای هواپیما و همینطور دکمه‌های مرتبط با تجهیزات فرود، طراحی دقیقاً یکسانی داشتند. خلبانان دست خود را به سمت کنترل‌های فرود دراز می‌کردند و تصورشان بر این بود که برای نشستن بر زمین آماده‌اند. اما در عوض دریچه‌های باله هواپیما را باز می‌کردند و بدون اینکه چرخ از زیر باز شود، به زمین می‌نشستند.

چاپانیس راه حلی نبوغ‌آمیز به ذهنش رسید: او سیستمی شامل دستگیره‌ها و اهرم‌هایی با اشکال کاملاً متفاوت ساخت که تشخیص اجزای مختلف هواپیما را صرفاً با حسی که در دست داشتند تسهیل می‌کرد، بنابراین حتی هنگام پرواز در تاریکی شب هم امکان نداشت خلبانان به اشتباه بیفتند.

این طراحی نبوغ‌آمیز -که تحت عنوان رمزنگاری اشکال شناخته می‌شود- همین امروز هم استانداردی برای تجهیزات فرود و دریچه‌های هوای هوایپیماها به حساب می‌آید. این ایده کلی را در بسیاری از تجهیزات پیرامون خود خواهید دید: مثلاً دقیقاً به همین خاطر است که دکمه‌های روی کنترلر بازی شما اشکال متفاوتی دارند و نوعی بافت متمایز با دیگری که اجازه می‌دهد قادر به تشخیص‌شان از همدیگر باشید. به همین خاطر است که تجهیزات اتومبیل شما بسته به کاری که انجام می‌دهند اندکی از هم متفاوت ظاهر می‌شوند. و به همین خاطر است که دکمه‌های مجازی موبایل هوشمند شما از نوعی زبان الگویی خاص پیروی می‌کنند.

اما چاپانیس و فیتس در حال پیشنهاد کردن چیزی فراتر از یک راهکار صرف بری جلوگیری از سقوط هواپیماها بودند. در مواجهه با سربازانی که جان خود را به خاطر طراحی ضعیف ماشین‌آلات از دست می‌دادند، آن‌ها الگویی تازه برای مشاهده رفتار انسانی خلق کردند. همان الگو، چیزی است که جهان کاربرپسندی که امروز در آن زندگی می‌کنیم را به وجود آورده است. آن‌ها به این درک رسیدند که نمی‌توان صرفاً کار با ماشین‌آلات را به مردم آموخت و از آن‌ها انتظار داشت در شرایط وخیم، عملکردی بی‌نقص داشته باشند.

 

در عوض، طراحی بهتر ماشین‌ها به معنای درک این بود که مردم بدون نیاز به فکر کردن چطور عمل می‌کنند؛ یعنی در شرایط واقعی و روزانه زندگی که لزوماً بی‌نقص پیش نمی‌رود. نمی‌شد فرض کرد که انسان‌ها هنگام آموزش دیدن همچون اسفنجی منطقی عمل می‌کنند. باید آن‌ها را همانطور که هستند بپذیرید: حواس‌پرت، گیج و در شرایط خاص بی‌منطق. تنها با تصور آن‌ها در محدودترین حالت ممکن است که می‌توان ماشین‌هایی بدون احتمال خطا ساخت.

این الگوی جدید در ابتدا با سرعت کمی ریشه دواند. اما در سال ۱۹۸۴ -یعنی چهار دهه بعد از تحقیقات چاپانیس و فیتس- اپل در حال آماده‌سازی تبلیغی چاپی بود که نکته‌ای جالب را درباره کامپیوترش مطرح می‌کرد. در متون درج شده روی این تبلیغ آمده بود که:

در یک روز روشن در کوپرتینوی کالیفرنیا، مهندسینی با ذهن روشن، ایده‌ای بسیار روشنگرانه داشتند: از آن‌جایی که کامپیوترها اینقدر باهوش هستند، منطقی نیست اگر به جای اینکه درباره کامپیوترها به مردم آموزش دهیم، درباره مردم به کامپیوترها آموزش دهیم؟

 

این مهندسان روزها و شب‌ها کار کردند تا همه‌چیز را درباره مردم به چیپ‌های سیلیکونی بیاموزند. چیزهایی مانند «مردم چطور اشتباه می‌کنند و نظرشان عوض می‌شود»، «مردم چطور به سراغ فولدرها می‌روند و شماره‌های قدیمی را ذخیره می‌کنند» و «مردم چطور برای گذران زندگی کار می‌کنند و در وقت اضافی خود خوش می‌گذرانند». همین زبان ساده و قابل درک بود که تکنولوژی روان اسمارت‌فون‌های امروزی ما را خلق کرد.

گذشته از هموار کردن مسیر برای جهانی کاربرپسند، فیتس و چاپانیس مهم‌ترین فونداسیون را نیز بنا کردند. آن‌ها دریافتند که انسان‌ها هرچقدر هم که مستعد یادگیری باشند، محکوم به خطا هستند و پیش‌فرض‌هایی کلی راجع به اینکه هرچیز باید چطور کار کند دارند. این چیزی نبود که قابل آموزش باشد. به بیانی دیگر، محدودیت‌ها و پیش‌فرض‌های ذهنی ما آن چیزی هستند که ما را تبدیل به انسان می‌کنند. و با درک آن پیش‌فرض‌هاست که می‌توان جهانی بهتر طراحی کرد.

امروز این تغییر الگو تغییری تریلیون دلاری از نظر ارزش اقتصادی به وجود آورده است. پیش‌فرض امروزی ما اینست که اپلیکیشن‌هایی که ساز و کارهای اقتصادی را تغییر می‌دهند نباید نیازمند هیچ دفترچه راهنمایی باشند. برخی از پیشرفته‌ترین کامپیوترهای ساخت بشر نیازمند هیچ‌ دستورالعملی نیستند که چیزی بیشتر از «روشن‌اش کنید» را توضیح دهد. این یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی طی دهه اخیر است.

 

این دستاورد ضمناً آنطور که باید و شاید برایمان مهم نیست چون فرض می‌کنیم همه‌چیز باید این‌طور باشد. اما این فرض که تکنولوژی‌های جدید نباید نیازی به هیچ توضیح داشته باشند، یک جنبه منفی هم دارد: وقتی گجت‌های جدید فرض می‌کنند که ما قرار است چه رفتاری نسبت به آن‌ها داشته باشیم، انتخاب‌هایی خاص را به ما تحمیل می‌کنند. این تکنولوژی‌ها دیگر تمایلات ما را تمکین نمی‌کنند. آن‌ها را شکل می‌دهند.

کاربرپسندی خیلی ساده مرز میان اشیای پیرامون ما و چگونگی تعامل ما با آنهاست. بنابراین درحالی که ممکن است فکر کنیم جهان کاربرپسند، جهانیست که اشیا را کاربرپسند می‌کند، حقیقت بزرگ اینست که طراحی متکی بر اشیا نیست، متکی بر الگوهای ماست. حقیقی‌ترین ماده مورد نیاز برای ساخت چیزهای جدید آلومینیوم یا فیبر کربن نیست، رفتار است. و امروز رفتار ما به طرقی هم جادویی و هم مرموز در حال شکل یافتن است، عمدتاً به این خاطر که اصلاً متوجهش نمی‌شویم.

در دوران جنگ جهانی دوم، این ایده که طراحان می‌توانند درک جهان را برای ما آسان کنند یا کشف بزرگ بود. اما امروز «من می‌فهمم باید چه کنم» تبدیل شده به «من اصلاً نیازی به فکر کردن ندارم».

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/03/طراحی-کاربرپسند-جنگ-جهانی-مکینتاش/

  • aram212 kala