تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۷۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو گونه ها مختلفی دارد سئو تصاویر، سئو ویدئو، سئو اخبار و لوکال سئو و تمامی آنها دربرگیرنده فاکتور‌های رتبه بندی زیادی می‌شوند که به چهره بلک باکس تنها در کمر بستن گوگل قرار دارد.
سئو شدنی است گونه ها گوناگون جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود که توسط موتورهای جستجو رسیدگی و بازبینی می‌شود.
از دیدن بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing) سئو به چگونگی کارکرد موتور‌های جستجو همانند گوگل، بینگ و یاهو گفته می‌شود موتور جستجو Google بیشترین مخاطب را در ایران ما دارد.
سئو سایت و بهینه سازی شامل توسعه و ویرایش محتوا بوده و دربرگیرنده سه تقسیم اصلی با عنوان‌های ذیل می‌شود:

•    سئو داخلی (On-page SEO)
•    سئو بیگانه (Off-page SEO)
•    سئو تکنیکال (Technical SEO)

ارتباط میان کلمات کلیدی (Keywords) و حذف منابع پیوسته با کراول شدن سایت بدست خزنده‌های گوگل، تعداد بک لینک‌های ورودی و خروجی از مهم ترین تکنیک‌های سئو محسوب می‌شوند.
در نتیجه در خلاصه‌ ترین تعریف سئو سایت را می‌توان به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو دانست.

روش‌های سئو
سئو (SEO) روش‌های بسیاری دارد بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی برای فهرست شدن نتایج جستجو موجود است.

ایندکس صفحات
موتور‌های جستجوی اصلی نظیر Google Bing Yahoo Baidu  duckduckgo برای پیدا کردن صفحات به واسطه پیگیری کردن بک لینک‌ها عمل می‌کنند به پیمان گیری صفحه در فهرست موتور جستجو ایندکس گفته می‌شود. البته ثبت سایت در گوگل از راه سرچ کنسول (Google Search Console) نیز سپریدن می‌شود.

جلوگیری از ایندکس
برای بازدارندگی از خزش توسط موتور جستجو چند روش وجود دارد ۱- به کارگیری متا تگ نو نمایه (Noindex Meta Tag).
۲- بلاک کردن سایت بدست فایل Robots.txt

افزایش مزیت در موتور جستجو
به فرآیند افزایش مزیت در موتور جستجو سئو گفته می‌شود. از شاخص ترین روش‌های سئو می‌توان به کاهش سرعت لود سایت، ساخت بک لینک کدنویسی سایت با استاندارد‌های W3.
روش‌های سئو را می‌توان به چهره کلی به سه بخش دسته کرد:
سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری، سئو کلاه سیاه – White Hat SEO – Gray Hat SEO, Blcak Hat SEO
اطلاعات در اغلب در مورد سئو را در سئو دورنگار و سئو (SEO) ویکی پدیا بخوانید.

قوانین سئو گوگل
رعایت دستورالعمل‌های سئو از عقیده گوگل از اهمیت بسیاری برخوردار است اگر از سئو کلاه سفید استفاده کنید هرگز دچار پنالتی نمی شوید اما در برابر ممکن است در صفحات پنجم و ششم نتایج جستجو (SERP) گیر کنید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

قابلیت app group، کارایی نمایشگر دوگانه Surface Duo مایکروسافت را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت Surface Duo پاییز گذشته معرفی شد و شرکت سازنده آن قول داد این دستگاه را در بازه زمانی تعطیلات سال میلادی جاری عرضه کند. اما اخیرا شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که به ما از تلاش مایکروسافت برای عرضه زودهنگام Surface Duo خبر می‌دهد. البته با توجه به این که اکنون مدتی است خبر‌های منتشر شده درباره Surface Duo در گوشه و کنار اینترنت افزایش یافته‌اند، به نظر نمی‌رسد شایعه منتشر شده اشتباه باشد.

 

آخرین اطلاعات منتشر شده، مربوط به ویژگی‌های نرم افزاری Surface Duo است که می‌تواند کارایی دو نمایشگر آن را افزایش دهد. در واقع می‌توان گفت این مهم‌ترین ویژگی است که Surface Duo می‌تواند داشته باشد، زیرا اصلا به همین دلیل ساخته شده است.

 

روش عملکرد قابلیت جدید Surface Duo

قابلیت جدید Surface Duo به شما کمک می‌کند چند برنامه‌ای که اکثر مواقع با هم استفاده می‌کنید را به صورت جفت در کنار یکدیگر قرار دهید و میانبری برای آن‌ها در صفحه اصلی ایجاد کنید. پس از انجام این کار می‌توانید هر دوی آن‌ها را به صورت همزمان در دستگاه خود اجرا کنید. نام این قابلیت احتمالا "app groups" خواهد بود. البته بهتر بود به‌جای واژه groups از Duet استفاده می‌شد، زیرا این ویژگی دو برنامه را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,نمایشگر مایکروسافت

 

ویژگی مشابه قابلیت جدید مایکروسافت در محصولات دیگر شرکت‌ها

البته سامسونگ این قابلیت را با App Pairs به کاربران خود ارائه می‌دهد و سونی نیز پیشتر با Multi-window چنین ویژگی را ارائه کرده است. اما زمانی که شما در دستگاه خود دو صفحه نمایش در اختیار دارید، این کار بسیار آسان‌تر می‌شود.

 

جزئیات دیگری که تاکنون درباره Surface Duo منتشر شده شامل نمایشگر‌های ۵.۶ اینچی AMOLED و تراشه Snapdragon 855 است که همه آن‌ها از یک باتری کوچک ۳۴۶۰ میلی‌آمپری انرژی می‌گیرند. طبق گزارش‌ها، این دستگاه هیبریدی تلفن-تبلت، اندروید ۱۰ را اجرا خواهد کرد، اما مایکروسافت در حال حاضر بر روی یک بروزرسانی برای اندروید ۱۱ کار می‌کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11055611.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

آیپد‌های جدید شرکت اپل بهترین تبلت ارائه شده هستند و با توجه به مشخصات خود، می‌توانند جایگزین مناسبی برای لپ‌تاپ‌ها باشند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل آیپد‌های امسال خود را معرفی کرده است و توانسته است یکی از بهترین محصولات خود را در طول چند سال اخیر رونمایی کند که توجه بسیاری از طرفداران این تبلت‌های قدرتمند را به خود جلب کرده است. آیپد پرو ۲۰۲۰ مشخصات خیلی خوبی دارد که نسخه ۱۲.۹ اینچی آن با داشتن یک قلم هوشمند، یک صفحه کلید Magic و در نهایت، یک Trackpad که می‌تواند به جای موس استفاده شود، می‌توان گفت یک قدم دیگر به جایگزین شدن برای لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر شده است. در ادامه، با ما همراه باشید تا این محصول را با هم نقد و بررسی کنیم.

 

آیپد پرو ۲۰۲۰ با اضافه کردن Trackpad، موس و کیبورد تواسنته است به نیاز‌های زیاد کاربران آیپد پاسخ دهد. iOS 13.2 هوشمندانه طراحی شده است چرا که برای سیستم‌های لمسی به خوبی کار می‌کند. برای برخی از افراد، وجود Trackpad کافی است تا آن را به جای لپ‌تاپ استفاده کنند و با این تفاسیر می‌توان گفت iPad Pro 2020 رقیب سرسخت Surface Pro 7 مایکروسافت است. برای افراد دیگر، آیپد پرو ۲۰۲۰ یک نسخه ارتقا یافته از نسخه‌های سال قبل آیپد است که باز هم به عنوان بهترین تبلت جهان شناخته می‌شود. با داشتن پردازنده A12Z Bionic اپل عملکرد این دستگاه کمی بهبود یافته است و نقطه قوت آن می‌تواند دوربین دستگاه باشد که توانسته است واقعیت افزوده را نسبت به قبل طبیعی‌تر کند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

قیمت و انواع آیپد پرو ۲۰۲۰

مهمترین فاکتور انتخاب یک دستگاه هوشمند برای کار، قیمت یک محصول است. قیمت آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود که این مدل با تجهیز به ارتباط وای‌فای و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ارائه می‌شود. قیمت هرکدام از این دستگاه‌ها با دو برابر شدن حافظه داخلی، ۲۰۰ دلار افزایش می‌یبد و بدین ترتیب، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن، ۱۰۹۹ دلار و نسخه یک ترابایتی آن ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد. در کنار این مدل، مدل سیمکارت‌خور این تبلت‌ها هم ارائه می‌شوند که با فناوری ارتباطی 4G LTE، قیمت آن‌ها ۱۵۰ دلار افزایش می‌یابد که نسخه یک ترابایتی آن ۱۶۴۹ دلار می‌ارزد.

 

قیمت‌های ذکر شده فقط برای تبلت در نظر گرفته شده‌اند. لوازم جانبی این تبلت‌ها هم هرکدام جداگانه باید خریداری شوند. قلم هوشمند اپل، Apple Pencil نسل دوم ۱۲۹ دلار قیمت دارد در حالی که صفحه کلید هوشمند آن ۱۹۹ دلار است. البته محصول قابل توجه اپل همراه با تبلت جدید خود، صفحه کلید مجیک این تبلت همراه با Trackpad آن است که قرار است از ماه می‌با قیمت ۳۴۹ دلار فروخته شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

طراحی آیپد پرو ۲۰۲۰

اپل تغییر چندانی در طراحی نسخه جدید آیپد پرو نسبت به نسخه قبلی آن ایجاد نکرده است. این تبلت که در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای تولید شده، دارای بدنه‌ای آلومینیومی است و به جز دوربین‌های پنل پشتی از نظ ظاهر شبیه به نسخه سال پیش خود است. دوربین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی دارای دو لنز است که در کنار اسکنر لیدار (Lidar) این تبلت گذاشته شده‌اند. در پنل جلویی iPad Pro ۲۰۲۰، نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر شده است و دیگر هیچ دکمه بازگشت به صفحه اصلی برای این دستگاه در نظر گرفته نشده است. اگر به یاد داشته باشید، در نسخه سال ۲۰۱۸، دکمه بازگشت به صفحه اصلی جای خود را به جسچر‌های اپل داد و این دکمه از آن به بعد منسوخ شد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

لبه سمت راست این تبلت دارای دو دکمه حجم صدا است که کنار آن یک نوار مغناطیسی طراحی شده است که برا نگه داشتن و شارژ کردن Apple Pencil به کار گرفته خواهد شد. بالا و پایین این دستگاه هم اسپیکر‌های آیپد پرو تعبیه شده‌اند که بتوانند کیفیت صدای بهتری را برای مدیا ارائه دهند. جرم این دستگاه ۱.۴ پوند است که به نظر می‌رسد در این مورد توانسته است رقیب خود Surface Pro 7 مایکروسافت را شکست دهد.

 

پورت‌های iPad Pro

آیپد پرو فقط یک پورت USB-C را در پایین دستگاه در نظر گرفته است. اپل برای اکوسیستم محصولات خود اعتبار خاصی را کسب کرده است، اما کسانی که iPhone 11 دارند، با مشکل مواجه خواهند شد، چون باید دو شارژر برای تبلت و گوشی خود داشته باشند. احتمال دارد اپل آیفون ۱۲ را با پورت USB-C تولید کند و برای همیشه با پورت Thunderbolt خداحافظی کند. متأسفانه، iPad Pro جک ۳.۵ میلیمتری صدا ندارد و Thunderbolt 3 هم در این دستگاه پشتیبانی نمی‌شود. نداشتن جک ۳.۵ میلیمتری صدا می‌تواند یک نقطه ضعف برای این تبلت باشد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

نمایشگر آیپد پرو

شایعه شده است که اپل در مک‌ها و آیپد‌های سال ۲۰۲۱ خود از نمایشگر‌های mini-LED استفاده کند، اما این شایعه با معرفی شدن آیپد پرو فراموش شد چرا که آیپد پرو ۲۰۲۰ دارای یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ است. این نمایشگر استثنایی می‌تواند رنگ‌ها را به صورت واضح نشان دهد و دلیل صفحه خانه آیپد به همین خاطر است که رنگ‌ها در آن به وضوح دیده شوند. این نمایشگر دارای روشنایی صفحه ۵۵۹ نیت است؛ این در حالی است که Surface Pro 7 دارای روشنایی ۳۹۵ نیتی و نمونه سال ۲۰۱۸ آیپد پرو روشنایی ۴۸۴ نیتی داشتند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

عملکرد آیپد ۲۰۲۰ اپل

پردازنده A12Z Bionic داخل آیپد پرو ۲۰۲۰ چندان ارتقای چشمگیری نسبت به پردازنده A12X Bionic نسخه سال ۲۰۱۸ این دستگاه به حساب نمی‌آید، اما نسبت به نسخه قبلی پیشرفتی داشته است. آبپد پرو نسبت به لپ‌تاپ‌های مورد آزمایش قرار گرفته شده، قدرت بیشتری از خود نشان داده است. A12Z Bionic دارای یک هسته بیشتر در پردازنده گرافکی خود است که عملکرد گرافیکی این دستگاه را بالاتر خواهد برد. در هنگام آزمایش با باز کردن یک بازی و چند تب در کروم و موسیقی گوش دادن، این تبلت هیچ لگی نداشت و تأخیری در باز کردن برنامه‌ها نشان نداد.

 

آیپد پرو ۲۰۲۰ در بنچمارک‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است و در آزمایش کلی Geekbench 5 توانست امتیاز ۴۷۲۰ را دریافت کند. این عملکرد از Surface Pro 7 و نسخه سال ۲۰۱۸ این تبلت بسیار بیشتر بود. البته، باید گفت که Srface Pro 7 با پردازنده Core i7 و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی توانست از این آزمایش سربلند بیرون بیاید و امتیاز بهتری کسب کند. همچنین باید گفت که ویرایشگران ویدیو با این تبلت تنها به ۳۴ ثانیه زمان نیاز داشتند تا بتوانند ویدیو‌های 4K خود را به ویدیو‌های ۱۰۸۰ تبدیل کنند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیپد‌های جدید شرکت اپل

گرافیک هم یکی از نقاط قوت آیپد پرو ۲۰۲۰ به حساب می‌آید، چون زمانی که پردازنده کرافیکی این تبلت در BaseMark GPU مورد آزمایش قرار گرفت، توانست امتیاز ۲۱۰۰۹ را دریافت کند که نسبت نسخه قبلی خود، امتیاز خیلی بهتری را نشان می‌دهد.

 

 

عمر باطری آیپد پرو

آزمایش‌های مختلف روی باطری آیپد پرو انجام شد و نتایج این آزمایش‌ها نشان داد که باطری این دستگاه هوشمند قادر است در زمان وبگردی با وای‌فای و روشنایی ۱۵۰ نیتی صفحه نمایش، حدود ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه دستگاه را روشن نگه دارد. این قدرت باطری از Surface Pro 7 با زمان ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه بیشتر است، اما بسیار کمتر از نسخه ۲۰۱۸ آیپد پرو است. باطری آیپد پرو ۲۰۱۸ دستگاه را در حالت مشابه تا ۱۳ ساعت و ۱۴ دقیقه روشن نگه می‌داشت.

 

این مدت زمان روشن ماندن در هنگام بازی کردن و فیلم دیدن با روشنایی ۷۵ درصد نمایشگر، به ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

 

دوربین‌های iPad Pro

عکس گرفتن با استفاده از یک تبلت کمی مسخره به نظر می‌رسد، اما حداقل، با دوربین‌های باکیفیت iPad Pro می‌توانید مخاطبان خود را حیرت‌زده کنید. دوربین اصلی آیپد پرو لنز ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد و دوربین دوم ان هم ۱۰ مگاپیکسل است که گشودگی دیافراگم آن f/2.4 است و وظیفه دارد تصاویر رنگارنگ و شارپ ثبت کند. این دوربین‌ها می‌توانند جزئیات را به خوبی نشان دهند، ولی دقت در رنگ را نمی‌توان در تصاویر ثبت شده با این دوربین‌ها نشان داد. دوربین سلفی آیپد پرو هم لنز ۷ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد. این دوربین برخلاف قدرت کمی که دارد، این توانایی را دارد تا جزئیات محیط را به بهترین شکل نشان دهد.

 

نکته جالبی که درباره ماژول پشتی دوربین آیپد پرو وجود دارد، سنسور لیدار آن است. این سنسور وظیفه دارد تا از لیزر استفاده کند تا فاصله بین دو جسم را اندازه بگیرد تا بتواند یک نقشه از محیط تهیه کند. در آیپد، حسگر لیدار برای واقعیت افزوده (AR) مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، لیدار به توسعه‌دهندگان واقعیت افزوده کمک می‎‌کند تا ابزار دقیق‌تر و سریعتری برای برنامه‌های همه‌جانبه بسازند. در آزمایش‌ها مشخص شد که این سنسور توانایی بالایی در واقعیت افزوده دارد.

 

نتیجه

آیپد پرو ۲۰۲۰ بهترین تبلتی است که در حال حاضر در جهان وجود دارد. این تبلت یک نمایشگر زیبا، سرعت عملکرد بالا، اسپیکر‌های قوی، دوربین تقویت شده و سنسور لیدار مخصوص نسل بعدی سنسور‌های دوربین دارد. درست است که قیمت آن بسیار بالا است، ولی با این وجود، همان قدرت و عملکردی را دارد که Surface Pro 7 مایکروسافت دارد و در برخی موارد از آن بهتر هم هست.

 

توصیه متخصصان حوزه فناوری این است که افرادی که iPad Pro 2018 را دارند بهتر است نسخه جدید ان را نخرند و بهتر است فقط لوازم جانبی آن را برای آن تبلت فراهم کنند و iOS 13.2 را روی دستگاه خود نصب کنند. خریدن صفحه کلید مجیک آیپد و قلم هوشمند اپل ارزان‌تر به نظر می‌آید تا این که یک آیپد جدید را با تمام لوازم جانبی آن تهیه کرد. در کنار این‌ها، پردازنده A12Z Bionic تنها کمی نسبت به نسل قبل خود ارتقا یافته است و تفاوت چندانی با آن ندارد. با همه این تفاسیر، اگر کسی تبلت ندارد، آیپد پرو ۲۰۲۰ بهترین انتخاب برای یک تبلت قوی است.

 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11055578.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,اینستاگرام

مسئولان شرکت اینستاگرام سعی دارند درآمدزایی از طریق قابلیت IGTV را گسترش دهند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد مسئولان برنامه اینستاگرام قصد دارند صنعت پخش ویدیو در نرم‌افزار خود را جدی‌تر بگیرند و به آن وسعت بیشتری دهند. اخبار منتشر شده حاکی از آن است این افراد سعی دارند بعد اقتصادی و درآمدزایی قابلیت IGTV را گسترش دهند. این قابلیت در واقع بخشی از برنامه اینستاگرام است که کاربران می‌توانند از طریق آن ویدئو‌های بلندی که تولید کرده‌اند و یا دوست داشته‌اند را بارگذاری کنند تا دنبال‌کنندگانشان بتوانند از آن‌ها دیدن کنند. در حال حاضر قابلیت IGTV سیستم درآمدزایی حرفه‌ای ندارد و مدیران اینستاگرام قصد دارند تا با ایجاد روش جدیدی به کاربران کمک کنند تا آن‌ها نیز از این طریق کسب درآمد کنند. این امر  افراد بیشتری را به استفاده از قابلیت مذکور ترغیب می‌کند.

 

جزئیات قابلیت جدید اینستاگرام برای IGTV

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع خبری مختلف، اینستاگرام در حال حاضر از چند تولیدکننده مختلف درخواست کرده تا در آزمایش الگوریتم تبلیغات IGTV با آن‌ها همکاری کنند. کسانی که در این فعالیت شرکت کردند تا ۵۵ درصد از سهم تبلیغات را به دست خواهند آورد.  این میزان دقیقا درصدی است که یوتیوب به کاربران خود پرداخت می‌کند. مدیرعامل اینستاگرام نیز در صحبت‌های اخیر خود اظهار کرد: " این یک قدم دیگر برای کمک به کاربران خلاق‌مان است. برای آن که بدانیم کاملا درست عمل می‌کنیم، از چند کاربر برتر دعوت کرده‌ایم تا با ما همکاری کنند و مشکلات را این گونه برطرف کنیم".

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11049418.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

درباره لینک های نوفالو NoFollow چیست و چه معنایی دارد، صحبت خواهیم کرد، فرق بین لینک فالو Follow و لینک نوفالو NoFollow چیست را میگوییم و همینطور چه تاثیری این لینک‌ها و بک لینک ها در سئو و افزایش‌رتبه وبسایت خواهند داشت را در این نوشتار میزفا میپردازیم.

سرفصل‌های پست [مخفی کردن]

1 لینک فالو و نوفالو چیست و تفاوت این دو بک لینک follow و nofollow
1.1 ساختار کد فالو در تگ لینک (تگ a)
1.2 ساختار کد نوفالو در تگ لینک (تگ a)
2 لینک سازی درونی با لینک های فالو
3 لینک سازی به بیرون سایت
3.1 لینک فالو خارجی مایه کاهش اعتبار می‌شود؟
3.2 لینک سایت ناشناخته نوفالو یا فالو باشد؟
3.3 لینک سایت معتبر نوفالو یا فالو باشد؟
3.4 لینک های نظرات سایت نوفالو یا فالو باشد؟
3.5 لینک تبلیغات سایتتمان نوفالو یا فالو باشد؟
3.6 لینک شبکه های اجتماعی نوفالو یا فالو باشد؟
3.7 برای ممانعت از لینک سازی سایتهای اسپم چه کنیم؟
3.8 برای ممانعت از تکراری شدن درونمایه در سایت چه کنیم؟
4 تاثیر لینک نوفالو در سئو
5 چند نکته تکمیلی در ارتباط با لینک nofollow
5.1 فرق لینک nofollow با متاتگ nofollow در چیست؟
5.2 نوفالو کردن لینک خروجی وردپرس با افزونه
5.3 نوفالو کردن لینک خروجی در وردپرس به وسیله کد
5.4 برپایی لینک نوفالو برای لینک‌های انتخابی در وردپرس
لینک فالو و نوفالو چیست و تفاوت این دو بک لینک follow و nofollow
شما در فرایند لینک سازی و لینک بیلدینگ وقتی لینکی را برپایی می‌کنید یا لینکی به شکل طبیعی برای سایت شما ایجاد می‌شود یا به شکل، لینک فالو (follow) درج می‌شود و یا لینک نوفالو (nofollow) می‌باشد. استوار بشینید که در پیوسته مطالب بسیار جالبی درباره این بک لینک ها خواهیم گفت 🙂
برای درک بهتر تاثیر بک لینک نوفالو و بک لینک فالو یک سناریوی ساده را طرح می‌کنیم، در این سناریو F از واژه Follow می‌آید و N از کلمه NoFollow در نظر گرفته شده است.
فرض کنید سایت F سایت دیگری با اسم X را، به شکل فالو لینک می‌کند و سایت N همان سایت X را به شکل نوفالو لینک می‌کند. از این سناریو ما این برداشت را می‌کنیم که سایت F سایت X را تایید کرده و به آن چندی اعتبار بخشیده است (این بخشیدن به معنای کم شدن اعتبار از سایت F نیست). سایت N سایت X را لینک کرده و آن را معرفی کرده اما تایید نمی‌کند و این شغل را به موتورهای جستجو واگذار می‌کند. لینک‌های نوفالو به این معنی نیستند که از عقیده گوگل غیر قانونی باشند،فالو و نوفالو چیست به راستی لینک نوفالو به این معناست که به گوگل می‌گوید به دنبال این لینک نرود اما آیا به راستی این‌گونه است؟ آیا گوگل لینک‌های نوفالو را پیگیری نمی‌کند؟ اکنون به فرق این دو لینک پی بردید در ادامه توضیحات بسیار جالبی درباره تاثیرات لینک Nofollow صحبت خواهیم کرد. حتما پیوسته مقاله را مطالعه بفرمایید.

ساختار کد فالو در تگ لینک (تگ a)
ساختار لینک‌های فالو یا همان کدهای فالو به شکل پایین است و هر سه لینک پایین هیچ تفاوتی با هم ندارند.
سوال dofollow چیست؟ dofollow در لینک ها صرفا نشانه دهنده follow بودن یک بک لینک است:

<a href=”https://mizfa.com” >Title link</a>

<a href=”https://mizfa.com” rel=”dofollow” > Title link </a>

<a href=”https://mizfa.com” rel=”follow” > Title link </a>
 

ساختار کد نوفالو در تگ لینک (تگ a)
ساختار لینک‌های نوفالو یا کدهای نوفالو به شکل زیر است:

<a href=”https://mizfa.com” rel=”nofollow” > Title link </a>
اگر پروا کرده باشید تفاوت لینک فالو با نوفالو صرفا تنها در مقدار اتریبیوت rel است ( رِل خوانده می‌شود، البته این رل با اون رلی که در شبکه‌های اجتماعی میزنن کمی متفاوت است هر چند یک ریشه دارند 🙂 ) که این تفاوت را تنها می‌توان در کدها رویت و در ظاهر مشخص نیست، به همین هدف بس است روی لینک مورد نظر خویش کلیک راست کرده و در مرورگر کروم گزینه inspect و در موزیلا فایرفاکس گزینه  inspect element را انتخاب کنید و در سرنوشت HTML اگر rel را برابر nofollow دیدید به قصد نوفالو بودن لینک است در غیر این صورت لینک انتخابی شما فالو است.

nofollow inspect
پیدا کردن لینک نوفالو با inspect
روش دیگری هم است، برای پیدا کردن همه لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد عقیده کلیک راست کرده و گزینه view source را گزینش کنید (Ctrl + U) سپس به کمک دست موزه جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم الی مرورگر برایمان هم شمار و هم مکان لینک را نشان دهد.

پیدا کردن همه لینک های نوفالو
پیدا کردن کل لینک های نوفالو
شما می‌توانید از دست موزه Nofollow Tool کاربرد نمایید بدین‌منظور آدرس صفحه‌ای را وارد نمایید الی لینک‌های نوفالو را نمایش دهد.

لینک سازی درونی با لینک های فالو
شما وقتی میخواهید در بطن متن، لینک هایی به بقیه مطالب سایت بدهید، توصیه می‌شود از لینک های فالو کاربرد کنید لغایت به ربات ها بگویید به دنبال این صفحات بروند و رنک لینک صفحه را بین لینک ها (صفحات داخلی) دسته کنند، لینک‌های درونی سایت را کوشش نکنید نوفالو کنید چرا که نشانه منفی در سئو داخلی سایت شما خواهد داشت و از طرفی سعی نکنید بیش از مرز لینک داخلی ایجاد کنید چرا که هر لینک در گوگل تنها یک بار دنبال می‌شود و شما اگر صدها بار یک صفحه را لینک کنید قطعا تاثیر مثبت که نخواهد داشت ممکن است تاثیر منفی هم داشته باشد. با مطالعه مقاله لینک سازی درونی ۱۰ نکات جالب در این باره را فرا خواهید گرفت.

 

لینک سازی به بیرون سایت
در اثناء ایجاد لینک به بیرون از سایت بهتر است لینک‌های برپایی شده به شکل نوفالو باشد (از واژه بهتر است استفاده شده و نگفتیم حتما همه لینک‌های بیگانه در سایت شما نوفالو باشند)، چرا که با این عمل شما به ربات‌ها می‌گویید که لینک را جدی نگیرد و یا به عبارتی می‌گویند من صحت سایت لینک شده را تایید نمیکنیم و این جستار را به ربات گوگل می‌سپارم. کوشش کنید به سایر سایت‌های معتبر هم جستار لینک دهید لغایت مطالب شما اعتبار بیشتری کسب کند حال اینکه این لینک نوفالو باشد یا نباشد پیوستگی به سایت و سیاست‌های شما دارد ولی دادن لینک فالو به سایت‌های معتبر و حتی برخی سایت‌ها که در ظاهر مناسب هستند چیزی از اعتبار سایت شما مختصر نمیکند.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

سئو مجموعه‌ای از کارها برای شفا رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. سایتی که روی سئو آن کار نکرده‌اند مانند انسانی است که تهِ چاهی تاریک مانع افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود.

وبسایتی که در نتایج نخست یا دست کم صفحه نخست نتایح جستجو دیده نمی‌شود دقیقاً چگونگی مشابهی با انسان مانع افتاده منتهی چاه دارد.

جواب دادن به سوال سئو چیست آسان است ولی بدون آگاهی از نکات و روش‌های آن، سئو را در ذهن شما به یک افسانه تبدیل شود. سئو اصلاً اسطوره نیست. به راستی سئو اصول و تکنیک‌هایی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد.

پس با خواستن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را می‌بینید و دوماً دیگر کسی نمی‌تواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد.

در این مقاله در ارتباط با تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو درونی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم. در واپسین،انجام لیستی از الگوریتم‌های مهم گوگل را آورده‌ایم و یک فایل چک‌لیست سئو برای شما آماده کرده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنم همین اکنون یا بعد از مطالعۀ این مقاله چک‌لیست سئو که در پسین برای شما گذاشته‌ایم را دانلود کنید و اگر امکانش بود پرینت بگیرید. با این چک‌لیست می‌توانید به چهره منظم کارهای سئوی سایتتان را سپریدن دهید و بعد از پسین هر تقسیم آن را علامت بزنید.

این سئو یعنی چی آخرش؟


اجازه دهید یک راست بروم سر اصل مطلب و تعریف سادۀ سئو (SEO) را به شما بگویم. کلمۀ SEO از ساحل هم قرار دادن حروف اول واژه ها Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی چه؟ یعنی:

«بهینه سازی برای موتورهای جستجو»

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک اغلب می‌شوند.

چرا سئو اهمیت دارد؟
روز به روز به شمار کاربرانی که از طریق گوگل نیازهایشان را جست و جو می کنند، اضافه می‌شود. بر اساس آمار رسمی سایت گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد سرچ در گوگل سپریدن می‌شود. حال که آسان می‌توانیم فهم کنیم که چرا بیل گیتس می‌گوید که:

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنۀ روزگار حذف خواهید شد.

پس کاربران (مشتریان بالقوۀ شما) به گوگل اعتماد زیادی دارند. حالا دستور دهید ادامه این بحث را با یک نمونه برایتان قبل ببرم؛

تصور کنید شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید. با ابزارهای مربوط به آمار جستجوی هر عبارت در گوگل متوجه می‌شویم ملت با عبارت‌های مختلفی روزانه نزدیک ۸ هزار بار برای «خرید موبایل» یا عبارت‌های مانند جستجو می‌کنند.

این شمردن عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر منظور خرید موبایل دارند و در اینترنت به تعقیب جایی برای خرید موبایل می‌گردند.

حالا یک سوال: شما وقتی برای چیزی در گوگل جستجو می‌کنید پاسخ سوال یا دربایستن خویش را کجا پیدا می‌کنید؟ خیلی مختصر پیش می‌آید چیزی که دنبالش هستیم را در نتایج اول یا نهایتاً در صفحه نخست پیدا نکنیم.

پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از هستی وبسایت شما مطلع شود. در راستی شما ۸ هزار مشتری نهفته که یکراست به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.

سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند الی سایت شما را شناسایی کرده، زمینه تکاپو شما را بفهمد و بر اساس واژه ها کلیدی پیوسته مثلا همین خرید موبایل سایت شما را در صدر نتایج جستجو اثر دهد. در واقعیت سئو به افزایش بازدید سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

البته اینجا لازم است که به نکته‌ای اشاره کنم. درست است که گوگل یک موتور جستجو است و واژۀ موتور هیچ ویژگی انسانی را به یاد کس نمی‌آورد. اما گوگل آنقدرها هم موتور نیست. یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند.

در حال حاضر هوش مصنوعی است که نتایج را رتبه‌بندی می‌کند. این یک خبر خوب برای آنهایی است که کارشان صحیح است و یک خبر بد برای آنهایی که پیگیری بعید زدن گوگل هستند. چرایی این حرف را در ادامه متوجه خواهید شد.

انواع تکنیک‌های سئو و توصیه‌های لازم!
بد نیست که بدانید متخصصان، تکنیک‌های سئو را در سه گروه گوناگون دسته‌بندی کرده‌اند. این گروه‌ها عبارتند از: سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری.

سئوی کلاه سفید: ما واقعاً خیلی خوبیم!
منظور از سئوی کلاه سفید تکنیک‌هایی است که بر بنیاد قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو انجام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت به‌طور طبیعی در صفحه نتایج گوگل ترفیع پیدا کند.

فرایند سئوی کلاه سفید که بهترین و مناسب‌ترین روش سئو است، یک شبه اتمام نمی‌شود و بیچارگی دارد که مدت زمان مشخصی پیوستگی و دائما روی سایت خود شغل کنید، در عوض به اصطلاح یک عمر راحتید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و به این راحتی جایگاه شما را به دیگران نمی‌دهد.

راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این شیوه بر پایه خوی ها و راستی-راستگویی و واقعیت است به آن سئوی اخلاقی هم می‌گویند.

سئوی کلاه سیاه: ما تظاهر می‌کنیم که خیلی خوبیم!
در روبرو سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد. یعنی چه؟ یعنی برعکس سئوی کلاه سفید، در سئوی کلاه سیاه کوشش بر فریب موتور جستجو، سوءاستفاده از ضعف‌ها و دور زدن قوانین آن است.

این شیوه سئو برعکس طریق پیشین خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن ابدیت نیست و گوگل هم بیکار ننشسته که فریبش بدهید! گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند.

پس چه بسا چند روزی جایگاه نخست گوگل را کسب کنید، اما شدنی است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید.

تماشا کنید: آیا ما واقعاً بر تصمیم‌های خویش چیرگی داریم؟حتما بخوانید: تماشا کنید: آیا ما واقعاً بر تصمیم‌های خویش چیرگی داریم؟
به قول شاعر: ترسم که به کعبه (رتبه اول گوگل) نرسی ای اعرابی (وبمستر) کاین ره که تو می‌روی به تُرکستان (نتایج پایان گوگل) است. آره بعد حواستون باشه :)

سئوی کلاه خاکستری: ما خوبیم! اما نه همیشه.
سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که قانونی و درست نیست اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشود. به ذکر دیگر سئوی کلاه خاکستری مثل سئوی کلاه سیاه است ولی نسبت به آن خطر اقلیت دارد.

مثلاً برخی مواقع سئوکارها تعداد زیادی صفحۀ جعلی در شبکه‌های اجتماعی مختلف (توئیتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، گوگل پلاس و ...) برپایی می‌کنند و از این صفحات به سایت خودشان لینک می‌دهند. خب گوگل هم اینک نمی‌تواند تشخیص دهد که تمام این صفحات از آن خود شما هستند، بنابراین می‌توانید فیدبک نکویی از آن‌ها بگیرید. ولی بعید هم نیست که الی چند وقت سایر این سر هم بر ملا شود و مبتلا جریمۀ گوگل شوید!

توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز پیشه الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید. چون برخی مواقع یک اشتباه حقیر می‌تواند سایت شما را در معرض خطر جدی پیمان دهد و به آن آسیب بزند. در نوشتار سئوی کلاه خاکستری می‌توانید با تکنیک‌های این روش آشنا شوید.

آیا سئو انواع دیگری هم دارد؟
در همه کارهایی که برای سئو اتمام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی بخش می‌کنند. یک گونه بخش شغل متداول، دسته کارهای تو سایت و بیرون سایت است. به این دو بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO) و سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) می‌گویند.

سئوی داخلی سایت چیست؟
منظور از سئوی داخلی، بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت برای موتورهای جستجو، با قصد رسیدن به جایگاه بالا در گوگل و افزایش شدامد سایت است. با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را فهم می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت سودمند برای کاربران می‌شناسند.

خب، برای سپریدن سئوی داخلی سایت دقیقاً باید چه‌کار کنیم؟ نظر من این است که از چک فهرست جادویی سئوی درونی بهره‌گیری کنید!

چک‌لیست سئوی داخلی سایت
مراحلی که در این چک فهرست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا سال جاری (یعنی سال 2018) منتشر شده‌اند. همگی این مطالب از تجربیات شخصی ما در امروزین و سایت‌های معتبر بیگانه جمع‌آوری شده‌اند و بی گمان به پیشه شما می‌آیند؛ پس با گمان آسان از آن‌ها بهره‌گیری کنید.

بهینه کردن آدرس (URL) تمام صفحات سایت
یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات گوناگون سایت است. تجربه پرتو داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با سوژه محتوای شما پیوسته باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را که بدست همکار کهن ما، رامین محمودی عزیز تألیف شده را بخوانید.

تحقیق واژه ها کلیدی (Keyword Research)
تحقیق واژه ها کلیدی یعنی اینکه بررسی نماییم و ببینیم مخاطبان منظور ما در اینترنت به تعقیب چه چیزهایی هستند و برای رسیدن به آن‌ها چه کلماتی را جستجو می‌کنند. اگر تحقیق کلمات را به واقعیت انجام دهید، هم مخاطبانتان را بهتر می‌شناسید و هم می‌توانید چگونگی سئوی سایتتان را بهتر کنید.

توجه: پژوهش واژه ها کلیدی به قصد جذب بازدیدکننده برای سایت انجام نمی‌شود، بلکه منظور از آن، جذب آن تقسیم بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان سودمند بوده و دقیقاً به دنبال محتوا یا فرآورده شما هستند.

ما در مدرن یک مقالۀ خوب در مورد تحقیق واژه ها کلیدی داریم و صفر لغایت صد این جستار را آن‌جا روشنگری داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم حتماً این نوشتار را بخوانید. یا اگر به تعقیب یک آموزش عملی و کامل هستید دوره تحقیق کلمات کلیدی امروزین مناسب شماست!

دوره تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدیکلمات کلیدی سنگ بنای موفقیت سوداگری شماست. بعد قبل از هر چیز، این چیرگی مهم و شغل با افزارها را در دوره پژوهش واژه ها کلیدی آکادمی نوین بیاموزید.

برای اطلاع از سرفصل‌های دوره روی عکس کلیک کنید.

بهینه سازی عنوان سئو یا Meta title
عنوان سئو چیست؟ عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش دیتا می‌شود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن‌ها رعایت کنید.

تا جای امکان سعی کنید کلمۀ کلیدی هدف را در ابتدای عنوان سئوی صفحه قرار دهید و سپس به آن صفت و جزئیات دیگری (مثل راهنما، بررسی، 2018، برترین) اضافه کنید.
تعداد واژه ها عنوان کمتر از 55 کاراکتر باشد.
عنوان مطلب یا عنوان سئو را بی گمان تو تگ <H1> پیمان دهید. (برخی سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس به طور خودکار این کار را سپریدن می‌دهند، اما اگر CMS شما نوع دیگری‌ست کدها را مرز چک کنید.)
زیرتیترهایی غیر از عنوان اصلی را تو تگ <H2> قرار دهید و کوشش کنید از کلمات کلیدی قصد در آن‌ها بهره‌گیری کنید.
رعایت ساختار در مقاله متن (بهینه‌سازی H1، H2 و H3)
هنگام تولید محتوا برای تارنگار همیشه سعی کنید که ساختار را در نوشته‌هایتان رعایت کنید. برای رعایت ساختار عنوان را با سرنویس1 (H1)، تیترهای اصلی را با سرنویس2 (H2) و ذیل شاخه‌های آن‌ها را با H3، H4 و... مشخص کنید. این پیشه هم گوگل را برای خواستن مطلبتان بهتر راهبری می‌کند و هم کاربران را. به تصویر پایین نگاه کنید، همانطور که می‌بینید عنوان یا جستار اصلی صفحه که در این‌جا آبنبات‌فروشی است با تگ <H1>، پایین شاخه‌‌های آبنبات‌فروشی که به دو دستۀ آبنبات شکلاتی و میوه‌ای بخش شده‌اند در تگ <H2> و ذیل شاخه‌های آن‌ها نیز در تگ <H3> قرار گرفته‌اند. شما هم با توجه به موضوع و بخش‌بندی‌های متن‌تان باید ساختاری متناسب را برپایی کنید و عنوان‌های هر تقسیم را با تگ‌های <H> متمایز کنید.

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها
منظور از انکر تکست همان عنوان لینک است که در همین جمله هم با لینک آبی مشخص شده است (با کلیک روی لینک آبی به صفحۀ انکرتکست چیست هدایت می‌شوید). حال که چطور باید انکر تکست‌ها را بهینه کنیم؟

از واژه ها کلیدی در انکرتکست‌ها بهره‌گیری کنید.
انکر تکست باید پیوسته با سوژه صفحۀ لینک شده باشد.
برای انکر تکست‌ها استراتژی داشته باشید. برای آشنایی کامل با راهبرد و نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید.
بهینه سازی توضیحات متا یا Meta Description
منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش دیتا شدن در تقدیر توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر).

تعداد کاراکترهایی که در توضیحات متا می‌توانید بهره‌گیری کنید در نخست - طبق استانداردهای گوگل – محدود به 155 لغایت 165 کاراکتر بود، پس از مدتی در دسامبر سال 2017 گوگل اعلام کرد بر بنیاد الگوریتم‌های جدید لغایت 325 کاراکتر قابل نمایش است. ولی همین چند وقت قبل یعنی 14 می 2018، تازه جدیدی به گوش رسید. گوگل اعلام کرد که تعداد کاراکترهای توضیحات متا به طور متوسط کمی کمتر شده، اما اینکه گوگل چه شمار از آن‌ها را نمایش دهد بستگی به محتوای صفحه و توضیحات نوشته شده در متا دیسکریپشن (توضیحات متا) دارد.

در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی بهره‌گیری کنید، اما آن را بیش از بی گمان با واژه ها کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید.

رعایت کردن چگالی کلمات کلیدی
قبل از هر چیزی کوشش کنید در صد کلمۀ نخست محتوایتان از کلمات کلیدی منظور استفاده کنید. در ادامه هم واژه ها کلیدی را طوری در متن پخش کنید که هم گوگل قصد شما را بفهمد و هم اینکه لطمه‌ای به مفهوم نوشتار وارد نشود. چون به هر حال جستجوی معنایی (Semantic Search) گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در عقیده اخذ بار معنایی آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم واژه ها کلیدی چیست؟» را بخوانید.

لینک‌سازی داخل سایت
لینک سازی در بخش سئوی داخلی سایت به دو بخش دسته می‌شود:

لینک دهی به سایر مطالب یا محصولات وب‌سایت خودتان
سعی کنید در هر مطلب 2 الی 5 لینک به سایر مطالب داشته باشید. چرا؟ چون این کار مایه می‌شود کاربران موعد اکثریت را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خویش باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

لینک دادن به وب‌سایت‌های خوب دیگران
متاسفانه بعضی از رفقا وبمستر و خبره درونمایه در این مورد کمی خساست به هزینه می‌دهند و اندیشه می‌کنند که این پیشه مایه بالا رفتن ارزش سایت رقیب می‌شود. خب این جستار کاملاً درست است؛ ولی حُسن این شغل در چیست؟

 مفاهیم سئو اولاً با این شغل به گوگل نشانه می‌دهید که محتوای صفحۀ شما مرتبط با آن صفحۀ نکویی است که لینک کرده‌اید و چه بسا حتی این پیغام را به گوگل برسانید که مطلبی کامل‌تر از نوشتۀ رقیب تولید کرده‌اید. از سوی دیگر این پیشه شما نیت خوب شما را به رقبا پرتو می‌دهد و شکیبیدن دارد که آن‌ها هم دلشان نرم شود و لینک سایت شما را در سایتشان پیمان دهند :D.

استفاده کردن از کدهای نشانه‌گذاری اسکیما
عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند.  کدهای اسکیما به گوگل کمکمی‌کند الی راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما در ارتباط با چیست الی در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید.

برای مثال با اسکیما می‌توانید به گوگل بگویید که در این صفحه مقاله‌ای دربارۀ "دیجیتال مارکتینگ" با عنوان "سئوی داخلی" نوشتۀ "تیم نوین" داریم که به تازگی منتشر شده است.

برای شناخت کدهای اسکیما و شیوه به کارگیری آن‌ها نوشتار اسکیما و طریق استفاده از آن را بخوانید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,سامسونگ

قابلیت تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر اگر به درستی کار کند، احتمالا متوجه عملکرد آن نمی‌شوید. این مشخصه، همواره روشنایی نمایشگر گجت مذکور را با توجه به میزان نور محیط تنظیم می‌کند. البته همه‌ی گوشی‌ها از این لحاظ کارکرد یکسانی ندارند و حتی برخی از گوشی‌های پایین‌رده فاقد سخت‌افزار موردنیاز برای انجام این کار هستند. اما حالا سامسونگ روش جدیدی را ابداع کرده که گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت هم صرفا با بهره‌گیری از دوربین سلفی خود می‌توانند این مشخصه را امکان‌پذیر کنند. 

معمولا، گوشی‌ها برای بررسی نور محیط و تنظیم میزان روشنایی نمایشگر، از سنسور روشنایی استفاده می‌کنند که نه‌تنها تجربه‌ی کاربری بهتری را رقم می‌زند، بلکه منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری هم می‌شود. اما حالا ویژگی جدیدی که گلکسی J8 از آن بهره می‌برد، این است که این گوشی از طریق دوربین سلفی می‌تواند نور محیط را مورد بررسی قرار دهد. 

 

روش کار آن هم بدین صورت است که با هر بار آنلاک کردن گوشی، دوربین سلفی یک عکس ثبت می‌کند تا میزان نور محیط مورد بررسی قرار بگیرد. سامسونگ همچنین اعلام کرده که این عکس‌ها در هیچ جایی ذخیره نمی‌شوند و کاربران لازم نیست که نگران نقض حریم خصوصی خود باشند. البته این مشخصه در ابتدا کاملا خودکار نخواهد بود زیرا گوشی با توجه به وضعیت‌های نوری محیط‌های مختلف، از کاربر می‌خواهد که میزان روشنایی نمایشگر را با توجه به محیط موردنظر مشخص کند. بعد از اینکه نرم‌افزار گوشی به اطلاعات کافی دست پیدا کرد، بعد از هر بار آنلاک کردن، تنظیم روشنایی نمایشگر به طور خودکار انجام می‌گیرد.

 

البته، چنین راه‌حلی بی‌نقص نیست زیرا اگر هنگام استفاده از گوشی وضعیت نور محیط تغییر پیدا کند، شدت روشنایی نمایشگر در همان حالت سابق باقی می‌ماند. ولی به هرحال همین که این نوآوری، مشخصه‌ی مذکور را تا حدی برای گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ به ارمغان می‌آورد، احتمالا مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیر

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11013587.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سامسونگ

تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر قابلیتی است که در حالت عادی شاید هیچوقت نظرتان را به خود جلب نکند. این ویژگی در واقع با توجه به نور محیط، بهترین روشنایی صفحه را با در نظر گرفتن مصرف انرژی انتخاب کرده و خوانایی نمایشگر را در فضاهای مختلف تضمین خواهد کرد. 

البته تمام تلفن های هوشمند هم از این قابلیت برخوردار نیستند و نمونه های ارزان قیمت معمولاً سخت افزار لازم برای تشخیص نور محیط را در اختیار ندارند. اما سامسونگ به تازگی روشی ابداع کرده که گوشی های اقتصادی نیز می توانند با استفاده از آن، روشنایی نمایشگر را با توجه به نور محیط تنظیم کنند.

 

سامسونگ وظیفه تشخیص نور محیط را به دوربین سلفی سپرده است

در حالت عادی تلفن های هوشمند از یک حسگر مخصوص برای تشخیص نور محیط استفاده می کنند که در قسمت بالای نمایشگر و هم ردیف سنسور نزدیکی (برای خاموش کردن نمایشگر هنگام مکالمه) و دوربین سلفی قرار می گیرد. اما سامسونگ در تلفن هوشمند گلکسی جی ۸ خود که فاقد حسگر مذکور است، وظیفه تشخیص نور محیط را به دوربین سلفی سپرده تا با سنجش میزان نور ورودی، دستور تنظیم روشنایی نمایشگر را صادر کند.

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11013586.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

سئو چیست؟
عبارت سئو (SEO) از واژه ها Search Engine Optimization گرفته شده است و به معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” می‌باشد. سئو به قصد درمان عملکرد یک وبسایت بر پای بست، استاندارد های موتورهای جستجو است. هنگامی که یک وبسایت با استاندارد های موتور های جستجو منسجم باشد، آن وبسایت در صدر جستجو ها قرار خواهد گرفت و این به معنی افزایش بازدید سایت است. فاکتور های مختلفی از دسته استفاده از لینک ها، تصاویر مرتبط، کلمات کلیدی مناسب و… در سئوی یک وبسایت نشانه گذار هستند.

به طور کلی می‌توان گفت سئو به گردآور تکاپو هایی گفته می‌شود که ما اتمام می‌دهیم لغایت وبسایت خویش را در صدر نتایج جستجوی گوگل تماشا کنیم. علاوه بر این از آنجایی که سیاست های گوگل با خواسته های کاربران اینترنت همسو شده است، می‌توانیم بگوییم که چیدمان متن ها، فونت، نما سایت و توان متن های یک سایت نیز در سئوی آن تاثیر گذار است.

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی محتوای باره احتیاج خویش را از راه موتور های جستجو پیدا می‌کنند. در این بین گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اکثر کاربران اینترنتی در ایران از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. با استفاده از تکنیک های سئو، یک شرکت می‌تواند محصولات و محتوای خویش را به کاربران زیادی نمایش دهد که این به معنی تبلیغ از راه سئو می‌باشد. به کارگیری این نوع تبلیغ بسیار مفید است زیرا هزینه های تبلیغاتی یک کمپانی را الی اندازه زیادی تفریق می‌دهد. در ضمن با توجه به اینکه اکثر انسان ها از اینترنت به عنوان یک منبع مهم و قابل اعتماد بهره‌گیری می‌کنند، تبلیغات از راه سئو و موتور های جستجو باعث بازدید بیشتر نسبت به سایر طریق های تبلیغاتی می‌شود. تجربه پرتو داده که جذب بازدید کننده از طریق گوگل مایه کامیابی تضیمن شده یک شرکت می‌شود.

هدف سئو چیست
هدف سئو کمک به وبسایت ها برای بدست آوردن جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتور های جستجو است. هنگامی که یک وبسایت بتواند در صفحه نخست جستجوهای گوگل قرار بگیر بخت بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت و اینگونه بازدید کنندگان افزایش خواهند یافت. هرچه بازدید یک وبسایت اغلب باشد، محصولات آن سایت اغلب دیده خواهند شد و درنتیجه فروش محصولات افزایش خواهد یافت و این به معنی فایده آوری اغلب است. بعد به طور کلی می‌توان گفت که منظور اصلی سئو ارتقاع سطح یک شرکت است. لازم به بیان است که شرکت حتما نباید محصولاتی را به فروش برساند الی به درآمد برسد، بلکه برخی از کمپانی ها از راه تولید محتوای علمی و آموزشی نیز به درآمد می‌رسند.

تمام وبسایت ها متعاقب رسیدن به صدر نتایج گوگل هستند. این جستار از این جهت اهمیت دارد که  نزدیک  60 درصد کاربران اینترنت روی سه نتیجه نخست جستجو های گوگل کلیک می‌کنند. حدود 37 درصد از این افراد روی نتیجه اول جستجوی گوگل کلیک می‌کنند. همانطور که پیداست وبسایتی که بتواند به جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل برسد می‌تواند بازدید اکثریت داشته باشد و این یعنی رشد اغلب و درآمد بیشتر. اهمیت سئوی یک وبسایت در اینجا دیاگرام می‌شود.

معیار های گوگل برای افزایش رتبه وبسایت
گوگل از نزدیک 200 نوع الگوریتم برای امتیاز دهی به وبسایت ها کاربرد می‌کند. به عنوان نمونه گرد از الگوریتم های مترقی گوگل، RankBrain است که با استفاده از آن رفتار کاربران حساب شده می‌شود و بر اساس آن سایت ها رتبه بندی می‌شوند. بر بنیاد این الگوریتم هنگامی که یک وبسایت در صدر جستجو های گوگل باشد اما هیچ کاربری روی آن کلیک نکند یا تعداد کمی از کاربران روی آن وبسایت کلیک کنند، گوگل امتیاز آن سایت را تفریق می‌دهد و در برابر امتیاز سایت های سایر که کاربر روی آنها کلیک میکند را افزایش می‌دهد.

یکی سایر از الگوریتم های گوگل برای امتیاز دهی، Dewell Time است. Dwell Time به مدت موعد حضور یک بازدید کننده در یک وبسایت تا جستجوی دوباره او در گوگل اشاره دارد. این یعنی هنگامی که یک بازدید کننده روی یگانه از نتایج گوگل کلیک میکند، گوگل مدت زمانی که آن بازدید کننده در سایت سپری می‌کند را اندازه میگیرد. چنانچه کاربر چند ثانیه بعد از اینکه به سایت وارد شد، از سایت خارج شود، گوگل متوجه خواهد شد که این سایت پسندیده با خواسته کاربر نبوده است. درصورتی که این کار بدست کاربران دیگر نیز اتمام شود، گوگل رتبه آن وبسایت را کاهش میدهد. ولی هنگامی که یک بازدید کننده وارد یک وبسایت شود و مدت موعد زیادی را در آن بگذارند، گوگل آن وبسایت را پسندیده می‌پندارد و امتیاز آن را افزایش میدهد.

مراحل بهینه سازی یک وبسایت
برای اینکه یک وبسایت از عقیده موتورهای جستجو بهینه شده باشد باید سه عامل مهم را رعایت کند. این سه عامل باعث ترقی سایت شده و سایت شما را جزو نتایج اولیه گوگل قرار می‌دهد. اولین فاکتور، بهینه سازی تکنیکال است و دو فاکتور سایر سئوی داخل صفحه ای و برون صفحه ای هستند که هر کدام را در زیر توضیح دیتا ایم. همه ی این تکاپو ها برای بالا بردن امتیاز سایت و درنتیجه دیده شدن در نتایج اولیه گوگل است. ما می‌توانیم امتیاز وبسایت خود را به دو شیوه کلاه سفید و کلاه سیاه افزایش دهیم. هر کدام از دو عبارت یاد شده را در پایین توضیح داده ایم.

سئو تکنیکال
استاندارد سازی کدنویسی، رعایت اصول سئو در طراحی وبسایت و همچنین Responsive کردن وبسایت از آنگونه موارد سئوی تکنیکال است. برای اینکه بتوانیم کاربران را به سمت سایت خویش جذب نماییم باید ابتدا یک سایت زیاد قدرتمند با طراحی بسیار زیبا داشته باشیم. در ضمن سایت باید حائز طراحی مشخص باشد الی هنگامی که یک کاربر وارد سایت می‌شود سردرگم نباشد. به طور مثال کاربرد از دسته بندی های مناسب، یکتا از طریق های سئوی تکنیکال است.

سئو تو صفحه چیست؟
سئوی تو صفحه ای یا On Page SEO به گردآور کار و جنبش هایی گفته می‌شود که در عناصر درونی یک صفحه وب انجام می‌دهیم الی آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. از این تکاپو ها می‌توان به امنیت، دردسترس بودن، سرعت لود شدن، محتوای سئو شده و… اشاره کرد. شما می‌توانید کنترل کامل On Page SEO را به دست بگیرید چرا که شما می‌توانید هر نوع تغییری را در متن، تصاویر، تگ ها و دیگر عناصر سایتتان برپایی کنید. تمام تغییراتی که در محتوای درون سایت خود ایجاد می‌نمایید، روی رتبه سایت شما نشانه گذار است. طریق های On Page SEO بسیار مهم هستند و باید به دقت رسیدگی شوند.

سئو برون صفحه چیست؟
بر خلاف سئوی تو صفحه ای که شما مهار کاملی بر آن داشتید، روش بهینه سازی برون صفحه ای یا Off Page SEO به تمام بالارفتن هایی که بیرون از وبسایت شما سپریدن می‌شود، اشاره دارد. بهینه سازی برون صفحه ای در درجه اول روی تعداد پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت های سایر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز است و پس از آن هر اقدامی که خارج از وبسایت اتمام می‌شود الی امتیاز آن بالاتر برود اشاره می‌کند. به عنوان نمونه وقتی که شما در شبکه های اجتماعی مشابه تلگرام و اینستاگرام، لینک سایت خویش را قرار می‌دهید، به راستی شما در حال بهینه سازی بیرون از صفحه ای هستید. Off Page SEO کارایی زیاد مثبتی بر روی امتیاز وبسایت ها دارد.

سئوی کلاه سیاه
این عبارت به تکنیک هایی اشاره دارد   چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟ که با به کارگیری آنها می‌توان الگوریتم های موتورهای جستجو را به هدف افزایش رتبه، فریب داد. با به کارگیری این تکنیک ها یک وبسایت در مدت موعد بسیار کوتاه به امتیاز بالایی دست میابد اما این افزایش رتبه به قیمت نقض قوانین موتورهای جستجو است. این روش ها غیر اخلاقی محسوب می‌شوند و چنانچه این نقض قانون توسط موتور های جستجو تشخیص داده شود، وبسایت متخلف جریمه خواهد شد و در بعضی موارد موجب حذف همیشگی آن سایت خواهد شد.

سئوی کلاه سفید
از نظر فنی این نوع از بهینه سازی به گردآور ای از تکنیک ها و طریق هایی که از قوانین موتور های جستجو تبعیت می‌کنند اشاره دارد. در این شیوه سئوکار با استفاده از تکنیک هایی که خود موتور های جستجو توصیه داده است عمل می‌کند تا امتیاز وبسایت خویش را بالاتر ببرد. در این روش هیچ عملی خلاف قوانین موتور های جستجو چهره نمی‌پذیرد. در این طریق ممکن است افزایش رتبه یک سایت زمان بر باشد ولی از عقیده گوگل یک شغل شایسته و اخلاقی به حساب می‌آید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، قالب ها و طراحی هایی که به آیفون ۱۲ تعلق دارد، در فضای آنلاین منتشر شده و نشان می دهد اپل تصمیم دارد موبایل های این سری را با لبه هایی مسطح عرضه کند.

 

پیش بینی می شود سری آیفون ۱۲ دارای ۴ دستگاه است که عبارتند از آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس با نمایشگر بزرگ، آیفون ۱۲ پرو با قدرت بالا و آیفون ۱۲ پرومکس که از همه دستگاه ها بزرگتر است. 

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون ۱۲

 

اندازه نمایشگر ۴ نسخه آیفون به ترتیب ۵.۴، ۶.۱(برای آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو) و  ۶.۷ اینچ است.

 

یکی از کاربران توئیتر به نام Jin_Store  عکس هایی از سه قالب سری آیفون ۱۲ را منتشر کرده است. عکس ها نشان می دهد دکمه های کنار دستگاه های مذکور وجود دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آیفون ۱۲

 

طبق گزارش ها قرار است نسخه ساده آیفون ۱۲ با قیمت ۶۵۰ دلار عرضه  شود که ۵۰ دلار ارزان تر از قیمت پایه آیفون ۱۱ است. آیفون ۱۲ مکس با بهای ۷۵۰ دلار، آیفون ۱۲ پرو با قیمت هزار دلار و آیفون ۱۲ پرومکس با قیمت ۱۱۰۰ دلار عرضه می شوند.

 

منیع : https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11054648.html

  • aram212 kala