تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۲۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهکار فروش اغلب واقعاً ساده است: کافی است بفهمید که تقاضا (و انتظار) مشتری از کسب و کارتان چیست. درست است! به همین راحتی می‌توانید نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش داده و فروش را اغلب کنید. اما یک دشوار حقیر بر راز راهتان هستی دارد: سوداگری شما مشتریان زیاد زیادی دارد – یا حداقل آنقدری مشتری دارد که نتوانید آنها را تک تک رسیدگی کنید. با این حساب باید چه کار بکنید؟ آیا باید قید فروش اغلب را بزنید و صبر کنید لغایت مشتریان شما به تدریج بیشتر شوند؟

جواب این سوال هم ساده است: برای شناخت مشتریان خود، کافی است به تحقیقات علمی در باره رفتار مصرف کننده رجوع کنید و به کمک این تحقیقات، راهکارها و تکنیک‌های پابرجا کردن شده برای جذب مشتری را بشناسید.

درست است که هر یک از ما با سایرین فرق دارد، اما در بسیاری از موقعیت‌ها، ذهن همه‌مان به شکل یکسانی

 ایده جذاب برای تولید محتوا

پیشه می‌کند. این یعنی شما می‌توانید با شناخت ظرافت‌های ذهن انسان و به کارگیری روش‌های خلاقانه، به تعداد کسانی بیفزایید که به محصولات و خدمات شما پاسخ مثبت می‌دهند، و بدین‌ترتیب فروش خویش را افزایش دهید.

البته لازم نیست برای پیدا کردن مطالب معتبر و علمی تمام اینترنت را زیر و رو کنید. همین الان جای واقعیت هستید. ما در این نوشتار می‌خواهیم به 10 پژوهش علمی مختلف نگاه کنیم که می‌توانند درک بهتری از ذهن مشتری به شما بدهند و کمک کنند تا استراتژی های خود را برای فروش اغلب بهینه کنیذ. خب، سایر بگذارید بدون هیچ حرف دیگری به سراغ این تحقیق‌ها برویم.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

، به دنبال عرضه انواع اپلیکیشن‌ها به منظور به اشتراک گذاری سریع فایل‌های حجیم میان گوشی‌های اندرویدی نزدیک به هم، حالا گوگل قصد دارد خود این خدمات را به کاربران ارائه دهد.

 

خدمات یادشده که به اشتراک گذاری نزدیک یا Nearby Sharing نام گرفته، ابزاری در حال طراحی است که ارسال سریع عکس و ویدئو از یک گوشی اندرویدی به گوشی دیگر را ممکن می‌کند. خدمات مذکور فعلاً برای دو گوشی پیکسل ۲ ایکس ال و پیکسل ۴ به طور آزمایشی عرضه شده است.

 

برد این فناوری بین سه تا چهار متر است و برای دسترسی به آن امکانات تازه ای به بخش تنظیمات سیستم عامل اندروید اضافه می‌شود. کاربران می‌توانند تعداد افرادی که می‌توانند از این طریق گوشی آنها را مشاهده کنند، محدود کرده یا گوشی خود را به طور کامل مخفی کنند.

 

انتظار می‌رود در آینده نزدیک تعداد بیشتری از گوشی‌های اندرویدی ساخت سامسونگ و همین طور شرکت‌های چینی به این خدمات مجهز شوند. گفته می‌شود گوگل به طور رسمی اطلاعات بیشتر در این زمینه را در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ۱۲ ماه می امسال ارائه خواهد 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045867.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 پیش از این در برخی فیلم‌های سینمایی علمی و تخیلی شاهد نمایش روزنامه‌های الکترونیکی و لمسی بوده‌ایم و حالا این ایده به زودی به واقعیت مبدل می‌شود.

 

محققان دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا نوعی ماده الکترونیکی باریک و بسیار منعطف ابداع کرده‌اند که صد برابر باریک‌تر از مواد لمسی موجود در بازار است و حتی امکان تا کردن آن وجود دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,روزنامه‌های الکترونیکی

 

می‌توان از این نانو ماده باریک برای تولید روزنامه‌های چاپی استفاده کرد و آن را به راحتی خم کرده یا لوله نمود. هزینه استفاده از این ماده جدید هم پایین است و بدین منظور باید آلیاژ قلع ایندیم را تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرما داد.

 

از ماده یادشده می‌توان برای تولید صفحات خورشیدی و پنجره‌های هوشمند نیز استفاده کرد، ولی برای تجاری سازی آن هنوز راه درازی در پیش است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045851.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

سایت فروشگاهی برای شناسایی و تبلیغ و یا فروش گونه ها و خدمات در اینترنت زیاد پسندیده می باشد. در این نوشته منظور داریم که در مورد سایت های فروشگاهی توضیحات مختصری را ارائه بدهیم و انگیزه ها تمایز قایل شدن بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی را روشنگری دهیم.

 

طراحی سایت فروشگاهی
قیمت طراحی سایت فروشگاهی
طراحی یک سایت فروشگاه بسته به قابلیت های آن هزینه های متفاوت دارد . در اصل در همه پروژه های طراحی سایت سنجه تخمین خرج تعداد نفرساعت نیروئی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا طراحی وب سایت وقت میگذارند از همین رو هر چه فروشگاه اینترنتی تکنیکال تر و تخصصی تر باشد و بیچارگی داشته باشد که به سامانه های مختلف وصل شود و گزارشات گوناگون به مصرف کننده و مدیر بدهد، پرواضح است که تعداد تن ساعت بیشتری برای طراحی بیچارگی دارد و در نتیجه هزینه طراحی سایت فروشگاهی بیشتر خواهد شد !

معذالک به صورت تفکیکی نونگار چند گروه مختلف برای طراحی سایت فروشگاهی تقسیم بندی کرده که در تعرفه های طراحی سایت قابل ملاحضه است .

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی
نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید مد نظر پیمان داد
در یک سایت فروشگاهی شما این امکان را دارید که خدمات و کالاهای خویش را به صورت منظم و دسته بندی شده و در جداول و لیست های پسندیده پیمان داده و برای فروش یا ارائه آنها کوشش کنید. سایت فروشگاهی باید متناسب با دیدن مشتریان ساده و بسیار قشنگ و جذاب باشد و این امکان را داشته باشد که بازدید کنندگان در کمترین وقت ممکن بیشترین میزان از محصولات را دیده و از فضای ظاهری سایت خسته نشوند. امکان خرید و فروش محصولات در این سایت ها باید به گونه ای باشد که تبادل به راحتی صورت پذیرد و در کمترین موعد شدنی عملیات عدل و ستد انجام شود.

 

سایت فروشگاهی مناسب چه اشخاصی است
سایت های فروشگاهی برای هر کسی که در جهت فروش کالا و یا خدماتی تکاپو دارد مناسب است و از کسب و کارهای کبیر گرفته لغایت کوچکترین کسب و کارها می توانند از این سایت ها استفاده کرده و پیشه خود را گسترش دهند. نکته جالبی که احتمالاً در اینترنت گردی به آن برخورد کرده اید این است که حتی افراد زیادی بوده اند که در ابتدا اقدام به ساخت یک سایت فروشگاهی کرده و سپس با گسترش سایت فروشگاه ها و انبار هایی را برای خود ساخته اند و الان از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی محسوب می شوند.

 

طراحی سایت فروشگاهی
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها چیست
ظاهر سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به همانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و کالاها است و با دید آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می طاقت در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با دیگر سایت ها روش مدیریت سایت های فروشگاهی است. نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به نوع ای باشد که بسهولت بتوان دگرگونی ها را در آنها اعمال کرد زیرا شدنی است یک سایت فروشگاهی هر روز و یا حتی در روز چند بار ناچار به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و غیره شود. برای اینکه این بروز کردن لحظه ای برای صاحبان سایت های فروشگاهی وقت مانع نبوده و بدل به یک دغدغه نشود، باید در طراحی سایت فروشگاهی راهکارهای پسندیده اندیشیده شود.

 

معرفی و امکان مقایسه محصولات
از سایر جذابیت هایی که سایت فروشگاهی می تواند داشته باشد امکانات مختلفی است که بر حسب نیاز صاحب سایت در آن گنجانده می شود. این امکانات نظیر امکان سنجش کالاها و خدمات، نقد و بررسی، فروش های اخص یومیه و تخفیف هایی جهت مناسبت ها و گارانتی و دریافت نظرات خریداران در مورد اجناس می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جذاب باشد.

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی
در برگزیدن داشتن آمارهای کامل و جداسازی شده
سایت های فروشگاهی مزیت های دیگری نیز نسبت به سایت های معمولی دارند. یکی از مهم ترین برتری ها امکان آمارگیری جامع و تفکیک شده از دسته های مختلف سایت و سپریدن کلیه محاسبات نظیر درآمد و فروش و مهار موجودی انبارها در بازده های زمانی مختلف و وانگهی تحلیل کالاهای باره علاقه ی خریداران یا ثبت سفارشات است که اطلاعات جامعی که قابلیت پیاده سازی بر روی جداول و نمودارها نیز دارند را جهت درمان سوداگری در برگزیدن مدیران سایت ها پیمان می دهد.

در طراحی سایت فروشگاهی باید نکاتی را مد نظر پیمان داد که مایه بهتر شدن این سایت ها می شوند. از دسته مهمترین این موارد می طاقت به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد.

 

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی سازگاری با انواع تبلت ها و تلفن های همراه
طراحی سایت فروشگاهی با در نظر دریافت سازگاری آن با انواع گوشی ها و تبلت های هوشمند (طراحی سایت واکنش گرا) احد از بدیهیاتی است که در طراحی سایت باید رعایت شود. اهمیت رعایت این باره در این است که امروزه  نزدیک  به ۷۰ درصد اینترنت گردی ها از طریق تلفن های به اتفاق هوشمند و تبلت ها صورت می پذیرد. و طبیعتاً دارا بودن سایتی که با این وسایل هوشمند سازگار باشد این مزیت را برای مدیران سایت ایجاد می کند که هر شخصی در هر نقطه ای و با هر وسیله ی هوشمندی بتواند از سایت رویت و یا خرید کند. در ضمن رعایت سازگاری سایت با گوشی های هوشمند در رتبه بندی موتور های جستجوگر نیز مهم است و باعث ارتقای بازدیدها و بهتر شدن رتبه سایت می گردد.

 

استفاده از سمبول(لاتین) اعتماد الکترونیک در طراحی سایت فروشگاهی
طبیعتاً احد از اصول بنیادین که باعث می شود مدیران متقاضی سایت های فروشگاهی و در ضمن بازدید کنندگان نگرانی داشته باشند جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است. از مهمترین راهکارهای حل این سوژه دریافت نماد اعتماد الکترونیک است که یک اثر دیجیتالی بوده از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده بدست این وزارتخانه را رعایت کرده باشند. با پروا به اهمیت این مظهر بنا به تقاضا مشتری سایت های طراحی شده بدست کمپانی طراحی سایت دارای سمبول(لاتین) اعتماد الکترونیکی می باشند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به مشابه برپایی نمودن فروشگاه در بستر اینترنت می باشد. طراحی سایت فروشگاه می بایست به مانندن چیدمان گنجه های فروشگاه و قرارگیری محصولات پر اهمیت باشد. کاربران پس از ورود به سایت فروشگاه اینترنتی محصولات و خدمات ارائه شده را مشاهده می نمایند پس از برگزیدن محصولات و قرارگیری در سبد خرید صورت حسابی به هدف پرداخت برای کاربر فراهم می آید و به درگاه پرداخت ایننترنتی هدایت می شود. همگی مراحل فروشگاه اینترنتی به مثل فروشگاه فیزیکی می باشد.

امنیت در بستر فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به معنای بازرگانی اینترنتی می باشد. با اشاعه اینترنت و دسترسی پذیری اسان آن، ورود به کسب وکار اینترنتی و توجه به اهمیت آن غیرقابل انکار شده است. استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی و سیستم های رمزگذاری و رمزگذاری و تمامی موارد امنیتی 

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی

در بستر طراحی سایت فروشگاهی می بایست لحاظ شود. استفاده از پروتکل های امنیتی به منظور برقراری امنیت برای اطلاعات حساب کاربران در فروشگاه اینترنتی الزامی می باشد.

نکات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به همانند چیدمان قفسه های یک فروشگاه می باشد. چگونه محصولات وخدمات خویش را به بهترین نحو برای کاربران به نمایش بگذاریم. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی قشنگ از محصولات، ذکر خصیصه های محصولات، قیمت و حتی سنجش ای با سایر محصولات مانند زیاد کارآمد خواهد بود. در فروشگاه اینترنتی فروشنده وجود ندارد لغایت خریدار را راهبری نماید پس تمامی اطلااعات لازمه را در بستر طراحی سایت فروشگاهی لحاظ نمایید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟
هزینه ها متناسب با احتیاج و خواسته مشتری متغیر است و نمی طاقت بها واحد و مشخصی را برای وب سایت های فروشگاهی در نظر گرفت ، ولی شروع بها وب سایت های فروشگاهی با پنل مدیریت معمولی از 7 میلیون تومان می باشد.
طراحی سایت فروشگاهی چه امکاناتی را دارد؟
اگر وب سایت های فروشگاهی از همان آغاز کار سئو بیس باشند و بدون محدودیت طراحی سایت شوند می توانند حائز امکانات بسیار زیادی باشند که این امکانات به رشد و پیشرفت هرچه تند تر وب سایت کمک های کثرت می کند یگانه از مهم ترین امکانات قابل ارائه در طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو بودن آن است، وب سایتی که ریسپانسیو باشد قابلیت نمایش در همگی صفحه نمایش های حقیر و کبیر را دارا می باشد.
 

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

در سال ۲۰۱۹ تعدادی از گوشی‌های ۵G روانه‌ی بازار شدند اما در سال ۲۰۲۰ گوشی های ۵G به یک پدیده همه‌گیر بدل می‌شوند؛ حداقل این موضوعی است که بازیگران بزرگ این حوزه از ما می‌خواهند که باور کنیم. اگرچه نسل پنجم تلفن همراه قابلیت‌های جذابی را امکان‌پذیر می‌کند، اما حتی در کشورهای پیشرفته هم این شبکه به‌صورت گسترده ارائه نشده است.

 

در سال ۲۰۱۹، کاربران توجه چندانی به گوشی‌های ۵G نشان ندادند. با این حال، با توجه به پیشرفت‌های مورد انتظار در سال ۲۰۲۰ این وضعیت تغییر پیدا می‌کند. در هر صورت در ادامه انتظارات خود را از اینترنت ۵G و گوشی های ۵G در سال ۲۰۲۰ مطرح می‌کنیم.

 

اینترنت ۵G در مقیاس جهانی

اخبار,اخبارتکنولوژی,اینترنت ۵G و گوشی‌های ۵G

 

در سال ۲۰۱۹، برخی کشورها مانند استرالیا، چین، کره جنوبی، آمریکا، بریتانیا و بخش‌هایی از اروپا شبکه ۵G را به صورت محدود راه‌اندازی کردند. در حال حاضر فقط اپراتورهای مخابراتی آمریکا از فناوری امواج میلی‌متری استفاده می‌کنند. این یعنی سرعت چند گیگابیتی که همواره به‌عنوان مزیت مهم این فناوری مطرح می‌شود، فعلا فقط برای کاربران آمریکایی ارائه شده که البته این تکنولوژی در تعدادی از مناطق برخی شهرها عملی شده است. اگرچه فناوری مبتنی بر فرکانس‌های پایین‌تر از ۶ گیگاهرتز سرعت پایین‌تری به ارمغان می‌آورند، اما در عوض به اپراتورها اجازه می‌دهد که مناطق وسیع‌تری را پوشش دهند. روی هم رفته، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰  کشورهای پیشرفته زیرساخت فناوری ۵G مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز را عملی کنند و بعد از مدتی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت به آماده‌سازی فناوری امواج میلی‌متری روی می‌آورند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,اینترنت ۵G و گوشی‌های ۵G

 

در این میان، کشورهایی مانند هند که برای شرکت‌های سازنده گوشی‌ها اهمیت زیادی دارند، از سال ۲۰۲۱ یا شاید دیرتر فناوری ۵G را ارائه خواهد کرد و برای دیگر کشورهای نه‌چندان پیشرفته هم آماده‌سازی زیرساخت‌های این تکنولوژی و ارائه‌ی آن چند سالی به طول می‌انجامد. اما در هر صورت، در کشورهای پیشرفته پوشش فناوری ۵G در سال ۲۰۲۰ تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند ولی برای رسیدن به مرحله پوشش گسترده در مناطق مختلف این کشورها کاربران ساکن این مناطق باید چند سالی منتظر بمانند.

 

پرچم‌داران ۴G را فراموش کنید

با بهبود پوشش فناوری ۵G و آماده شدن سخت‌افزارهای موردنظر، در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه تعداد زیادی گوشی پرچم‌دار ۵G خواهیم بود و در این زمینه می‌توانیم به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ اشاره کنیم که پشتیبانی از فناوری ۵G را اجباری کرده است. با این حال، تمام گوشی های ۵G در سال ۲۰۲۰ لزوما یکسان نخواهند بود زیرا همان‌طور که گفتیم جزییات این فناوری در مناطق مختلف با یکدیگر فرق دارند. به‌عنوان مثال، در منطقه‌ای که شبکه ۵G امواج میلی‌متری وجود ندارد، ارائه‌ی گوشی دارای قابلیت پشتیبانی از این فناوری چندان منطقی نیست. به همین خاطر احتمالا کاربران زیادی در سال ۲۰۲۰ در مورد این تفاوت‌ها دچار سردرگمی می‌شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,اینترنت ۵G و گوشی‌های ۵G

 

البته روی هم رفته، در این سال برخی از گوشی‌های پرچم‌دار هم فقط از فناوری ۴G پشتیبانی می‌کنند یا اینکه شاهد عرضه مدل‌های ۴G و ۵G گوشی‌های مشخصی خواهیم بود. به‌عنوان مثال می‌توانیم به خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ مبتنی بر اگزینوس ۹۹۰ اشاره کنیم که ظاهرا قرار است چنین رویکردی را اتخاذ کنند. این موضوع باعث می‌شود کاربرانی که در کشورهای نه‌چندان پیشرفته زندگی می‌کنند یا تمایلی به استفاده از این فناوری ندارند، برای خرید پرچم‌دار موردنظر مبلغ کمتری هزینه کنند.

 

عرضه به موقع گوشی های ۵G مقرون‌به‌صرفه

در حال حاضر، گوشی‌های ۵G از جمله گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. اما به لطف تراشه‌های ۵G ارزان‌تر و کاهش قیمت دیگر قطعات، در سال ۲۰۲۰ بسیاری از گوشی های ۵G با قیمت بسیار مناسبی به دست کاربران می‌رسند. اسنپ‌دراگون ۷۶۵، اگزینوس ۹۸۰ و مدیاتک Dimensity 1000 5G تراشه‌هایی هستند که از مودم ۵G یکپارچه بهره می‌برند و در سال ۲۰۲۰ در گوشی های ۵G مقرون‌به‌صرفه تعبیه می‌شوند.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,اینترنت ۵G و گوشی‌های ۵G

 

البته بین این تراشه‌ها تفاوت مهمی دیده می‌شود زیرا فقط اسنپ‌دراگون ۷۶۵ از فناوری امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و تراشه‌های مدیاتک و سامسونگ صرفاً از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. البته از آنجایی که بیشتر کشورها در سال ۲۰۲۰ قرار است فناوری ۵G مبتنی بر فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز را ارائه کنند، عدم بهره‌گیری گوشی‌های ۵G مقرون‌به‌صرفه از امواج میلی‌متری ضعف مهمی محسوب نمی‌شود.

 

در میان شرکت‌هایی که اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۲۰ گوشی های ۵G مقرون‌به‌صرفه روانه‌ی بازار می‌کنند می‌توانیم به برندهایی مانند نوکیا، موتورولا، اوپو و شیائومی اشاره کنیم که احتمالا سامسونگ هم در این زمینه وارد عمل می‌شود.

 

آیا در سال ۲۰۲۰ باید گوشی ۵G خریداری کنم؟

از آنجایی که قرار است به‌زودی گوشی‌های جذاب ۵G رونمایی شوند، در هر صورت برای خرید چنین گوشی‌هایی بهتر است عجله نکنید و مدتی منتظر بمانید. زیرا نه‌تنها در زمینه‌ی این نوع گوشی‌ها حق انتخاب بیشتری پیدا می‌کنید، بلکه جدیدترین تراشه‌ها از لحاظ مصرف انرژی عملکرد بهتری به ارمغان می‌آورند که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

اخبار,اخبارتکنولوژی,اینترنت ۵G و گوشی‌های ۵G

 

اما در نهایت سوال مهم‌تر مربوط به منطقه زندگی شما است. به‌عنوان مثال در ایران طبق گزارش‌های مختلف، ظاهرا تا سال ۱۴۰۰ در برخی شهرها اینترنت ۵G ارائه می‌شود که البته در مورد این زمان‌بندی با قاطعیت زیادی نمی‌توان اظهارنظر کرد. اگر از جمله کاربرانی هستید که می‌خواهید در سال ۲۰۲۰ گوشی جدیدی خریداری کنید و معمولا چند سال از گوشی خود استفاده می‌کنید، بهتر است به گوشی‌های ۵G نگاهی بیندازید تا در صورت ارائه‌ی این فناوری بدون نیاز به خرید گوشی جدید، از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews4073107.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

پوشک هوشمند جدیدی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شده به والدین درباره دمای بدن و میزان ادرار کودکان و نکات خطرآمیز‌ آنها هشدار می‌دهد.

 

نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۲۰ به طور رسمی از ۷ تا ۱۰ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برای عموم برگزار شد و میزبان شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی متعددی در جهان بود.

 

این پوشک به یک اسکنر مجهز است که روی پوشک‌های دیگر نیز متصل می‌شود؛دستگاه به برنامه‌ای متصل می‌شود که به مراقبین امکان دسترسی به پوشک را می‌دهد.

 

شرکتی در میامی به نام Smardii در حال ساختن پوشک هوشمند جدیدی است که روی ادرار و مدفوع نظارت خواهد کرد تا هم به سالمندان و هم نوزادان کمک شود.

 

محصول پرچمدار Smardii یک دیسک سفید کوچک به نام «puck» است که می‌تواند به هر جفت پوشک یکبار مصرف متصل شود.

 

این سنسور تشخیص می‌دهد که پوشک چگونه آلوده شده، دمای بدن را رصد می‌کند، ناهنجاری‌های موجود در ترکیب ادرار را تشخیص می‌دهد و حتی با ردیابی مدت زمان طولانی‌تر شدن فرد از حرکت  به جلوگیری از زخم بستر کمک می‌کند.

 

ویکرام مهتا، بنیانگذار Smardii می‌گوید: ممکن است برخی فکر کنند که ساخت چنین پوشکی خنده دار است، اما وقتی به خانه سالمندان می‌روید و کیفیت نگهداری آنها را مورد بررسی قرار می‌دهید به خوبی متوجه می‌شوید که وجود چنین پوشکی بسیار ضرروی است.

 

یکی از متداول‌ترین مسائل روزانه در مراقبت از سالخوردگی بی اختیاری است که حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان بالای ۶۰ سال از این بیماری رنج می‌برند.

 

عدم توجه پرستاران به این موضوع منجر به بروز مشکلات متعدد در نوزادان و سالمندان می‌شود؛ عفونت و زخم یکی از رایج‌ترین تبعات بی‌توجهی به بی اختیاری ادرار در سالمندان است.

 

«Smardii» توافق‌هایی را برای استفاده از دستگاه‌ها در سه مرکز بهداشت و درمان فرانسه در سال ۲۰۱۸ امضا کرد و هم اکنون در حال برنامه ریزی برای گسترش آن در ایتالیا و ایالات متحده است.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045056.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

عنوان نوشتار امروز ما مفاهیم اولیه سئو اسم دارد و منظور ما از نوشتن این مقاله آشنایی افراد نوآموز است که به تازگی با مفهوم سئو آشنا شده اند و دوست دارند بدانند چه فاکتورهایی برای کسب جایگاه بهتری در نتایج گوگل تاثیرگذار هستند. خب به جای راستی مراجعه کردید. در این نوشتار با عنوان مفاهیم اولیه سئو قصد داریم نزاکت اولیه باره احتیاج برای سئو را به شما تعلیم دهیم. کوشش می کنیم با شناسایی مفاهیم اولیه سئو و عبارات رایج در آن ذهنیت بهتری برای شما ایجاد نماییم و کل چیز را از صفر و به صورت ساده برای شما بیان کنیم. پس در پیوسته با ما به اتفاق باشید.

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟
مفاهیم اولیه سئو
مفاهیم اولیه سئو

SEO یک رشته بازاریابی است که بر روی نگرش رو به رشد در نتایج جستجوی آلی (بدون پرداخت) موتور جستجو متمرکز است. SEO شامل عناصر فنی و خلاق مورد دربایستن برای درمان رتبه بندی، رانندگی ترافیک و افزایش اخطار در موتورهای جستجو می باشد. جنبه های بسیاری برای جستجوگرها هستی دارد، از واژه ها در صفحه شما تا سایر سایت هایی که به وب سایت شما پیوند می دهند. هر از چند گاهی SEO به سادگی موضوعی است که مطمئن شوید سایت شما به نوع ای طراحی شده است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را فهم کنند. SEO فقط در باره برپایی تارنما های سازگار با موتورهای جستجوگر نیست. این در مورد ساخت سایتی سازگار برای ملت نیز است. در طراحان وب تبریز ما اعتقاد داریم که این اصول دست در دست هم هستند و یگانه آن دیگری را تکمیل می کند و مکمل هم هستند. این راهنما برای توصیف همه گویه های سئو از جستجوی واژگان و عبارات (کلمات کلیدی) که شدامد را به تارنما شما جذب می کند لغایت سایت شما را با موتورهای جستجو سازگار کند الی ایجاد لینک های مفید و بازاریابی برای سایت شما و بال بردن ارزش منحصر به فرد سایت شما را به دنبال دارد. اگر در باره این موارد کمی سردرگم شده اید نگران نباشید چون شما تنها نیستید و ما برای کمک و راهنمایی شما اینجا هستیم.

چرا وبسایت من به SEO بیچارگی دارد؟
مفاهیم اولیه سئو
مفاهیم اولیه سئو

اکثر ترافیک وب بدست موتورهای جستجو عمده تجاری، گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی و دیگر انواع شدامد ها می توانند بازدید را به تارنما شما جذب کنند، ولی موتورهای جستجو شیوه اصلی جستجو و وب گردی برای اکثر کاربران اینترنت هستند. طریق دررست است که تارنما شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را برای کاربران قصد خویش فراهم کند. موتورهای جستجو در این مورد بی همتا هستند که در آن ها ترافیک هدفمند را در جایی فراهم می کنند که شما به تعقیب آن هستید و شما آن را پیشنهاد می کنید. موتورهای جستجو گذرگاه هایی هستند که می شوند مایه این اتفاق بیافتد. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا کنند و یا محتوای شما را به پایگاه های داده خود اضافه نکنند،

مفاهیم اولیه سئو

شما فرصت های باور نکردنی برای هدایت شدامد به سایت خویش را از دست می دهید. نمایش جستجوها یعنی کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش بی اندازه ای دارند. تجربه اثر دیتا است که شدامد موتور جستجو می تواند سبب موفقیت یا شکست یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک تارنما می تواند تبلیغات، درآمد و پیمان گرفتن در معرض دید را مثل سایر کانال های بازاریابی فراهم کند. سرمایه گذاری در بهینه سازی وب سایت ها و سئوی آن ها می تواند در مقایسه با دیگر انواع بازاریابی بهتر و یا صرفه تر باشد و بالارفتن استثنایی در میزان بازدهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید »»» نکات بهینه سازی سایت توسط خودمان بدون صرف هزینه
چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت ما را بدون SEO تشخیص دهند؟
مفاهیم اولیه سئو
 

موتورهای جستجو هوشمند هستند، ولی هنوز هم دربایستن به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره سعی می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو هستی دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران تن از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خویش جلب کند، ولی یک جنبش اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجو نهان و یا دفن کند و در جایی که بازدید زیاد ناچیز است پیمان دهد. علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO در ضمن به بالارفتن رتبه بندی ها کمک می کند الی محتوا در جایی قرار گیرد که جستجوگران آن را به آسانی پیدا کنند. اینترنت به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک پهنه رقابتی است و آن بخش از شرکت هایی که با اصول بهینه سازی جلو می روند و تکنیک های سئو را در نظر می گیرند، در شمار بازدید کنندگان و مشتریان باره نظر خود جلوتر از سایر رقبا خواهند بود.

آیا می توانم SEO را برای خودم سپریدن دهم؟
مفاهیم اولیه سئو
مفاهیم اولیه سئو

دنیای بهینه سازی و سئو پیچیده است، ولی اکثر مردم بسهولت می توانند اصول اولیه را فهم کنند. حتی مقدار کمی از فرهنگ می تواند تفاوت ابهت برپایی کند. تعلیم رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از آنگونه در راهنماهایی مانند این. این شغل را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به نکویی خود را برای تبدیل شدن به یک سئوکار چیره دست آماده کنید. با توجه به تعهد وقت خویش و گرایش شما برای یادگیری و پیچیدگی تارنما شما، شدنی است تصمیم بگیرید که شما دربایستن به کارآزموده برای بررسی به امور و تعلیم این تخصص برای شما دارید. شرکت هایی که پیشه SEO را سپریدن می دهند شدنی است متفاوت باشند بعضی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که سایرین یک رویکرد گسترده تر و عمومی تری دارند. در هر صورت، خوب است که درک کاملی از مفاهیم اصلی را داشته باشیم.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز با انتشار توییتی از استقرار ماهواره بر سیمرغ در موقعیت پرتاب خبر داد و اعلام کرد که وزن این ماهواره بر ۸۰ تن است و میتواند ماهواره ظفر را تا ارتفاع ۵۳۰ کیلومتری از سطح زمین بالا ببرد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال کاربران هزینه ساخت ظفر ۱ و ۲ را کمتر از دو میلیون یورو و عمر مفید آنها را دو و نیم سال عنوان کرد و اعلام نمود که ارزش عکس های ارسالی توسط ظفر در حدود ۱۰ میلیون یورو محاسبه شده است.

جهرمی در توییت های خود از تلاش های امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مشارکت این وزارتخانه در پروژه ارسال ماهواره تشکر کرد و اعلام نمود که فرایند پرتاب سیمرغ از لحظه شروع تا پایان ۸ دقیقه به طول خواهد انجامید و ابراز امیدواری کرد که دریافت تصاویر مخابره شده توسط این ماهواره به راحتی انجام شود.

 

طبق وعده وزیر ارتباطات ماهواره ظفر که ۱۱۳ کیلوگرم وزن دارد تا قبل از دهه فجر امسال به فضا پرتاب می شود اما تصمیم گیری در مورد زمان دقیق پرتاب آن بر عهده وزارت دفاع و گروه پرتاب است.

ماهواره های ظفر یک و دو به سفارش سازمان فضایی کشور توسط دانشگاه علم و صنعت ساخته شده اند و آنطور که تیم سازنده گفته در قیاس با ماهواره نوید (که قبلا در این دانشگاه ساخته شد) قابلیت عکسبرداری رنگی با توانایی تفکیک بهتری دارند.

از کاربردهای ماهواره ظفر می‌توان به تهیه نقشه کاربری اراضی، تهیه نقشه پایه، تهیه نقشه پایش توسعه شهری، تهیه نقشه مرز پهنه‌های کشاورزی، تهیه نقشه پایش تغییرات در عرصه‌های طبیعی و جنگلی، تهیه نقشه پهنه‌بندی و پایش تغییرات دریاچه‌های دائمی و فصلی، شناسایی مناطق تخریب‌شده بعد از بحران در نواحی شهری، به روزرسانی نقشه‌های ساختاری (شناسایی گسل‌ها و چین‌ها) اشاره کرد.

ماموریت این ماهواره تحقیقاتی تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره اطلاعات، ذخیره و ارسال پیام و نیز ارتباط صوتی یک طرفه بین دو کاربر خواهد بود. این ماهواره قرار است در مدار LEO با باند فرکانس S&F قرار بگیرد. گفتنیست به گفته مقامات مربوطه، یکی از سه ایستگاه کشور ماهدشت، قائمشهر و ایستگاه فضایی قشم میزبان پرتاب این ماهواره خواهد بود.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

وبسایت اسپید تست با انتشار گزارش جدیدی به رتبه بندی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف دنیا پرداخته و بر این اساس اینترنت موبایل ایران با شش پله سقوط جایگاه ۷۰ جدول جهانی و اینترنت پهن باند کشور نیز جایگاه ۱۳۴ جهانی را کسب کرد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در رتبه بندی جدید اینترنت موبایل ایران بعد از کشورهایی نظیر مکزیک، جمهوری دومینیکن، فیجی و ایرلند و بالاتر از تایلند، لائوس و تونس قرار دارد و همانطور که اشاره شد این جایگاه نسبت به سال قبل شش پله سقوط را نشان می دهد.

 

سرعت اینترنت ایران

اما وضعیت سرعت اینترنت پهن باند یا ثابت در ایران از این هم به مراتب بدتر است و در جایگاه ۱۳۴ جدول بعد از نام کشورهایی نظیر آنگولا، باربادوس، مالدیو و اوگاندا قرار می گیرد و تنها یک پله تا رسیدن به تانزانیا فاصله دارد.

 

سرعت اینترنت ایران

نکته جالب در مورد این گزارش سرعت اینترنت پهن باند در استرالیاست که علیرغم پیشرفته بودن این کشور در جایگاه ۶۸ جدول قرار دارد. براساس گزارش اسپید تست سرعت اینترنت ثابت در استرالیا حتی از قزاقستان (جایگاه ۶۴)، کوزوو (جایگاه ۶۱) و مونتنگرو (جایگاه ۶۰) هم پایین تر است؛ محض اطلاع شما باید بگوییم که تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۰ برابر سه کشوری است که به آنها اشاره کردیم.

امارات متحده عربی از نظر متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در جایگاه دوم جهانی قرار دارد

سوئد با در اختیار داشتن سرعت دانلود ۱۳۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دهم این جدول و آمریکا با سرعت دانلود ۱۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه جایگاه یازدهم جدول را در اختیار دارند. انگلستان نیز علیرغم تصور بسیاری تنها با سه مگابیت بر ثانیه اختلاف در جایگاه بالاتر از روسیه قرار گرفته و رتبه ۴۵ جهانی را به خود اختصاص داده است. همانطور که انتظار می رفت صدرنشین این جدول سنگاپور است که با متوسط سرعت دانلود ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه توانسته جایگاه نخست را در اختیار بگیرد. کره جنوبی نیز از نظر سرعت اینترنت موبایل در صدر جدول قرار گرفته است و کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

 

سرعت اینترنت ایران

شاید بد نباشد اشاره کنیم که در سال ۲۰۰۷ میلادی دولت استرالیا با کلید زدن پروژه ای به نام شبکه پهن باند ملی ارائه سرعت دانلود بالغ بر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در این کشور را تصویب کرد اما حالا ۱۳ سال از آن زمان گذشته، ۳۴ میلیون دلار بودجه این کشور صرف توسعه زیرساخت های فیبر نوری شده و چندین دولت در آن تغییر پیدا کرده اند اما متوسط سرعت دانلود در استرالیا از ۴۱.۷۸ مگابیت بر ثانیه فراتر نمی رود. البته اوضاع برای استرالیایی ها چندان هم ناامید کننده نیست چراکه این کشور از نظر متوسط سرعت دانلود از طریق اینترنت موبایل (۶۷.۶۶ مگابیت بر ثانیه) توانسته جایگاه ششم جدول جهانی را به خود اختصاص دهد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/30/%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b3%d8%aa/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

داشتم مقاله‌ای در مورد شرایط استخدام یک کارشناس درونمایه می‌خوندم که رسیدم به این که کارشناس تولید محتوا باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. فلذا درون گوگل تیتر همین مقاله‌ای که اکنون در حال مطالعه‌اش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج دریافتی اغلب محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، بنابراین محتوایی با همین نام یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» فرآوری کردم.

استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان SEO به دو تقسیم دسته می‌شوند:

On-Page SEO
Off-Page SEO
هر دو On-Page و Off-Page برای کامیابی یک کمپین سئویی کارساز هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در هنگام ارزیابی سایت در مقایسه با سایتی سایر در وب در نظر بگیریم، On-Page SEO که با نام On-Site SEO هم شناخته می‌شود، همانی است که سایت شما و یا صفحه‌ای از سایت شما چگونه است؟ اما Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما نشانی از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO اثر می‌دهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.

سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمت‌های مختلف سایت که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو کارایی دارد. این دسته از سئو دست خود شما است و شما می‌توانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمت‌های از سایت را تغییر دهید.

کیفیت و شمار لینک‌های هر سایت نشان از تلاشی است که برای سئو بیگانه آن شده است.
فاکتورهای اصلی On-Page SEO دربرگیرنده Title Tagها یا همان برچسب عنوان‌ها، عنوان H1، ساختار URL، متن افزار عکس ها (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای درونی (Internal Inking) است.

به طور کلی می‌توان گفت On-Page SEO، تضمینی است بر این که سایت شما هم توسط مشتریان و مخاطبان خفته شما خوانده می‌شود و هم بدست ربات‌های موتورهای جستجو.

با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند صفحات سایت شما را نمایه کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر پایه آن به سایت رتبه بدهند.

لینک بیشتر، رنک بالاتر
لینک بیشتر، رنک بالاتر
تمرکز اصلی Off-Page SEO بر افزایش اعتبار دامنه از راه اخذ بک‌لینک از سایر سایت‌ها است. به عبارت دیگر اگر یک وان داشته باشید و یک اردک پلاستیکی تو آن (اردک سایت شما است)، در حالی که وان را پر آب (لینک) می‌کنید، اردک پلاستیکی نیز به سطح بالاتر می‌آید.

پس کیفیت و تعداد لینک‌هایی که هر سایت دارد، آیت از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.

برای این که لینک بیلدینگ نکویی انجام دهید باید به تولید محتوای خوب و جذاب در مرحله ابتدا دقت کنید

تفاوت سئو on-page و off-page

. با محتوای جذاب می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که مدام به محتوای شما لینک دهند.

در مرحله بعد، محتوای خویش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید لغایت خیلی آسان لینک‌سازی کرده باشید.

در حالی که کماکان عنوان می‌شود شمار لینک مهم است ولی تولیدکنندگان درونمایه و کارآزمودگان سئو معتقدند که کیفیت لینک در حال حاضر از شمار لینک مهم‌تر است.

پس کیفیت و شمار لینک‌هایی که هر سایت دارد، نشان از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.

در سئو درونی و بیگانه سایت، باید جانب تعادل رعایت شود
اما کدام مهم‌تر است؟ On-Page سئو یا Off-Page سئو؟

صحبت از اینکه بین سئوی درونی و سئوی بیگانه کدام مهم‌تر است مانند این است که بگوییم در ساخت یک ساختمان، فونداسیون مهم است یا سقف ساختمان!

سئوی داخلی و سئوی خارجی باید هر دو در کنار هم باشند الی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو شفا یابد. با این حال سئوکارها پیشنهاد می‌کنند همانطور که در برپایی یک ساختمان آغاز باید فونداسیون آن پی‌ریزی شود و بعد سقف آن، فلذا همیشه سئوی درونی سایت باید در اولویت قرار گیرد و همانطور که برای فونداسیون یک ساختمان، دائم باید مراقبت‌های اتمام شود و حتی تعمیراتی چهره گیرد، باید همش در On-Page سئو سایت هم تغییراتی در راستای شفا سپریدن شود.

  • aram212 kala