تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ احتمالا شما تعداد مناسبی فالوور دارید. اما آیا این شماره با افرادی که پست‌های اینستاگرام شما می بینند و در حال تعامل هستند مساوی است؟ خوشبختانه ، یک دسته کامل از آنالیز اینستاگرام به شما اطلاعاتی در ارتباط با مخاطبانتان می‌دهد.

Top locations: پنج شهر و پنج کشوری آنالیز صفحه اینستاگرام که بیشترین فالوورهایتان از آنجا هستند را به شما نشان می‌دهد.
Age range: فالوورهای شما چند سنه دارند؟ این یک روش راحت برای فهمیدن این موضوع است. اینستاگرام آن را با بازه های ذیل تعریف می‌کند: ۱۳-۱۷ ، ۱۸-۲۴ ، ۲۵-۳۴ ، ۳۵-۴۴ ، ۴۵-۵۴ ، ۵۵-۶۴ ، ۶۵+.
Gender: توزیع فالوورهای شما بر اساس جنسیت (مرد، زن)
Follower hours : یک آمار مفید برای دیدن میانگین زمانی که فالوورهایتان در اینستاگرام سپری می‌کنند
Follower days : مشابه ساعت، این شاخص هم اثر دهنده روزهایی است که فالوورهایتان در آنها بیشرین کار و جنبش را داشته اند.

 

آنالیز مخاطبان

 

آنالیز هر پست
وقتی پروفایل شما از مخاطبان هدفتان بازخورد مناسب گرفتن کرد؛ وقت این است که سراغ پست‌هایتان بروید و ببینید که کدام درونمایه تعامل اکثریت با مخاطبان داشته است. با آنالیز هر پست از بازدهی آن آگاهی پیدا می‌کنید و در درازا سررسید سلیقه بیننده را می‌شناسید.
آمارهای موجود آنالیز هر پست:
Interactions : نشانه دهنده تعامل مستقیم مخاطب با هر پست شماست. بازدید از پروفایل شما، تماس و یا ایمیل و یا کلیک بر روی لینک. هر کدام از این اقدامات در آنالیز ردیابی وثبت می‌شود.
Discovery : این تقدیر از آنالیز مشخص می‌کند که پست شما کجا و چه میزان دیده شده است. همچنین تعداد کسانی که شما را فالو نمی‌کنند اما این پست را دیده‌اند را هم به شما نمایش می‌دهد.
Follows : چند تن با دیدن این پست شما را فالو کردند.
Reach : چند اکانت منحصر به فرد این پست را دیدند.
Impression : شمار دفعات بازدید پست شما. اینستاگرام این تحلیل را به چند بخش مثل: بازدید از فید، بازدید از هشتگ، بازدید از اکسپلور، بازدید از پروفایل و … دسته می‌کند.
Saves : شمار اکانت‌های منحصر به فردی که پست شما راذخیره کردند.

Comments : تعداد کامنت‌ها در هر پست.

 

آنالیز پست اینستاگرام

 

آنالیز استوری‌های اینستاگرام
آخرین آنالیزی که درباره آن گفتگو می‌کنیم آنالیز استوری است. این آنالیز به اندازه بقیه تحلیل‌ها اهمیت دارد. اگر شما هنوز در پیج خویش استوری نمی‌گذارید؛ فرصت بی‌نظیری را از دست خواهید داد.
استفاده از استوری به شما فرصت دیده شدن در روبرو چشمان کاربران اغلب را می‌دهد. و وانگهی اغلب از پیش در معرض رویت محاطبان کنونی خویش قرار خواهید گرفت.
آمارهای آنالیز استوری اینستاگرام:
Impressions : تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است.
Reach : شمار اکانت‌های منحصر به فردی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند.
Exits : تعداد دفعاتی که کاربران در میانه دیدن استوری شما از آن بیرون شده‌اند.
Replies : تعداد کل پاسخ‌ها به ویدیو و عکس‌های استوری شما.
Taps forward : نشانه دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خود را به سمت راست می‌کشد تا به قطعه بعدی استوری منتقل شود.
Taps back : پرتو دهنده تعداد دفعاتی است که یک کاربر عکس یا ویدئو استوری خویش را به سمت چپ می‌کشد لغایت به تکه قبلی استوری منتقل شود.
Swipe away : اثر دهنده ی شمار دفعاتی است که کاربران به اشتباه انگشت خود را بر روی صفحه کشیده (swipe) و وارد استوری اکانت دیگری می‌شوند. به جای این که بر روی صفحه ضربه زده (tap forward) و وارد دسته دوم استوری شما شوند.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

خبرگزاری اینفورمیشن روز گذشته به افشای برخی اطلاعات داخلی گوگل به‌نقل از منابعی آگاه پرداخت تا از آنچه که در پشت پرده اتفاق می‌افتد، آگاه شویم. طبق گزارش جدید رسانه‌ی اینفورمیشن شماری از مدیران بالارتبه‌ی گوگل نظیر ریک استرلو از گوشی پرچم‌دار جدید سری پیکسل ناامید شده‌اند. ظاهرا حتی پیش از عرضه‌ی رسمی پیکسل ۴ به بازار، میزان استقبال مدیران گوگل از این گوشی بسیار کم بوده است. 

آن‌طور که اینفورمیشن می‌نویسد ریک استرلو به‌طور خاص به استفاده از باتری کوچک در داخل گوشی‌های سری پیکسل ۴ انتقاد کرده است. ظاهرا او همچنین به بیان برخی انتقادات دیگر درمورد زبان طراحی و سخت‌افزار به‌کاررفته در گوشی‌ها پرداخته و به تیم پیکسل گفته از عملکرد آن‌ها ناامید شده است. اینفورمیشن به‌نقل از منابع آگاهش ادعا می‌کند که استرلو انتقادات خود را در جریان جلسه‌ای مهم که پیش از معرفی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال برگزار شده، به تیم پیکسل اعلام کرده است. ناگفته نماند گوگل ۲۳ مهرماه ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل ۴ را رونمایی کرد.

آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌های پژوهشی نشان می‌دهند که سری پیکسل ۴ از لحاظ فروش در بازار اوضاع خوبی تجربه نمی‌کند؛ گفته می‌شود میزان فروش این خانواده از نسل پیش یعنی خانواده‌ی پیکسل ۳ هم کمتر بوده است. ظاهرا فروش ضعیف گوشی‌ها در کنار ناامیدی مدیران بالارتبه‌ی گوگل از آن‌ها فاکتورهایی اساسی هستند که باعث شده‌اند دو تن از اعضای کلیدی تیم پیکسل چند ماه پیش در سکوت خبری از این تیم جدا شوند. 

طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی اینفورمیشن، ماریو کی‌روش که از سال ۲۰۰۵ در استخدام گوگل بود و به‌عنوان مدیر کل برند پیکسل فعالیت می‌کرد، یکی از کسانی است که طی چند ماه اخیر از گوگل جدا شده است. از همان زمان تولد برند پیکسل ماریو کی‌روش وظیفه‌ی مدیریت آن را برعهده داشت. او همچنین نقشی مهم در عرضه‌ی نخستین دستگاه اندرویدی گوگل در سال ۲۰۱۰ یعنی نکسوس وان ایفا کرده است.

دومین فردی که طبق گزارش اینفورمیشن از گوگل جدا شده مارک لِوُی نام دارد که به‌صورت ویژه روی دوربین پیکسل‌ها کار می‌کرده. گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل همواره به‌دلیل دوربین‌های باکیفیت‌شان توسط کارشناسان تحسین شده‌اند. لوی که از او به‌عنوان متخصصی در حوزه‌ی عکاسی محاسباتی (Computational Photography) یاد می‌شود یکی از اصلی‌ترین کسانی به‌حساب می‌آید که روی کیفیت نهایی دوربین پیکسل‌ها تأثیر گذاشته است. اینفورمیشن ادعا می‌کند که لوی ماه مارس امسال در سکوت خبری کامل از تیم پیکسل و به‌طور کلی شرکت گوگل جدا شده است.

گوشی بعدی خانواده‌ی پیکسل که احتمالا فاصله‌ی زیادی تا معرفی و عرضه‌ی رسمی آن به بازار نداریم پیکسل 4a نام خواهد داشت که در ابتدا قرار بود همین هفته معرفی شود. بااین‌حال برخی مشکلات باعث شدند گوگل تاریخ معرفی را به‌تعویق بیندازد. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند اهالی مانتین ویو قصد دارند پیکسل 4a را با قیمت پایه‌ی ۳۵۰ دلار در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار کنند. 

در حال حاضر مشخص نیست که تغییرات یادشده در تیم پیکسل و البته عدم موفقیت ظاهری پیکسل ۴ قرار است چه تأثیراتی روی پیکسل 4a و نحوه‌ی عرضه آن به بازار بگذارد. تحلیلگران می‌گویند اخراج دو تن از افراد کلیدی تیم پیکسل احتمالا به‌شکلی درخورتوجه روی گوشی پیکسل ۵ اثر خواهد گذاشت. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی گوگل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های پیکسل گوگل آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/5/17/348610/google-pixel-team-members-quit-over-pixel-4/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

بررسی و ارزیابی امنیت اپلیکیشن‌های موجود در بازار گوشی‌های هوشمند، از لحاظ حفظ ایمنی در سطوح کاربری و سازمانی اهمیت بالایی دارد. در ایران، پلیس سایبری موسوم به پلیس فتا، بخش عمده‌ای از وظایف حفظ امنیت فضای آنلاین را برعهده دارد. به گزارش پیوست، این مجموعه‌ در نظر دارد تا با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، چارچوب‌های امنیتی ارزیابی و رتبه‌بندی اپلیکیشن‌ها را از لحاظ امنیت و حفظ حریم خصوصی تدوین کند. البته چارچوب مشترک ارزیابی، برای اپلیکیشن‌ها الزام‌آور نخواهد بود، اما هر اپلیکیشنی که در فرایند مذکور شرکت کند، درنهایت تأییدیه‌ی مرتبط با ارزیابی را دریافت خواهد کرد.

ابوالقاسم صادقی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، در مصاحبه‌‌ای با پیوست پیرامون خبر اخیر گفت: «ما درحال آماده کردن یک چارچوب مشترک با همکاری پلیس فتا هستیم تا طبق آن اپ‌ها را رتبه‌بندی کنیم و آن‌ها را از نظر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربرانشان بسنجیم». درحال‌حاضر، مارکت‌های متعدد اپلیکیشن در ایران مانند بازار و مایکت و دیگران، راهکارهایی را برای امنیت‌سنجی اپلیکیشن‌های موجود در پلتفرم‌های خود توسعه داده‌اند. ازطرفی هیچ‌گونه چارچوب مشترکی برای ارزیابی بین آن‌ها وجود ندارد که همین خلأ، ایده‌ی همکاری مشترک فتا را با سازمان فناوری اطلاعات شکل داد.

بدافزار اندروید xHelper

صادقی در ادامه‌ی مصاحبه با پیوست پیرامون اهمیت امنیت اپلیکیشن‌ها در دوران کنونی گفت:

مقاله‌های مرتبط:

هم‌اکنون اپ‌ها کانون اشتغال در فضای مجازی هستند از همین رو نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که این بخش آسیب ببیند و اگر می‌خواهیم یک استاندارد یا چارچوب کلی برای تمامی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها منتشر کنیم باید حتما جامع‌الاطراف باشد، اما در شرایط فعلی به این جایگاه هنوز دست پیدا نکرده‌ایم. ورود به فرایند ارزیابی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها برای تمامی اپ‌ها الزام آور نیست؛ بلکه آنهایی که علاقه‌مند هستند که وارد این فرایند شوند می‌توانند همکاری کنند. از سویی مردم و کاربران برنامه‌ها نیز می‌توانند از نظر‌های دو نهاد تخصصی در مورد امنیت اپلیکیشنی که می‌خواهند آن را نصب کنند، مطلع شوند. ما هنوز نمی‌توانیم یک پروتکل کلی و جامع راجع به امنیت برای تمامی اپ‌ها و برنامه‌ها صادر کنیم از همین رو شرکت در ارزیابی رتبه‌بندی امنیتی اپ‌ها نیز برای همه الزامی نیست.

پیش از این بانک مرکزی نیز راهکاری برای ارزیابی امنیتی اپلیکیشن‌های بانکی پیاده کرده بود. این سازمان از سال ۹۷ فرایند احراز هویت را برای اپلیکیشن‌ها اجرا کرد. صادقی در پایان صحبت‌های خود به اهمیت رعایت اصول امنیتی ازسوی کاربران نیز اشاره کرد. او ارائه‌ی دسترسی‌های گوناگون به اپلیکیشن‌ها را اقدامی خطرناک بیان کرد که برای برخی از سرویس‌ها اصولا نیازی هم به مجوزها نیست. او در پایان به کاربران پیشنهاد داد که تنها اپلیکیشن‌های ضروری و کاربردی را روی دستگاه هوشمند خود نصب کنند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/5/17/348615/security-guideline-applications-cyperpolice-iran/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

ابزاری به اسم ربات افزایش فالور اینستاگرام! این ربات در مدت کوتاهی برای شما فالوورهای راستین زیادی می‌آورد و توضیحات آن گسترده است. من می‌خواهم فقط به یک نکته درباره ربات اشاره کنم؛ ربات اینستاگرام باعث می‌شود لغایت فالوورهای شما به چهره هدفمند جذب شوند. یعنی از وسط نمونه استراتژی محتوا در اینستاگرامتمام کاربرانی که در اینستاگرام تکاپو می‌کنند، اغلب آنهایی به صفحه شما می‌آیند که به نوعی با محصولات و خدمات شما در پیوستگی هستند. اگر اخ دارید بیشتر در ارتباط با ربات افزایش فالوور اینستاگرام بدانید، شما را به خواندن نوشتار ربات اینستاگرام چیست و چگونه شغل می‌کند دعوت می‌کنم.

راه های کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد با اینستاگرام2. به هدف بزن!
قبل از هر حرکتی در اینستاگرام، مشخص کنید که به چه انگیزه به اینستاگرام آمده‌اید؟ بله مشابه روز صریح است که هدف شما کسب درآمد از اینستاگرام است. سوال من هم درباره همین است، چطور می‌خواهید کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید؟ 3 منظور متداول برای کامیابی در شبکه‌های اجتماعی و کسب درآمد با اینستاگرام وجود دارد. آنها را به دقت بررسی کنید و ببینید کدامشان در راستای فعالیت‌های سوداگری شما است، سپس آن‌ها را به عنوان منظور انتخاب کنید.

هدف اول: خودتان را معرفی کنید
یکی از فعالیت‌هایی که در اینستاگرام خیلی پاسخ می‌دهد، ارائه اطلاعات در ارتباط با برند است. یگانه از درس‌های آموزش درآمد از اینستاگرام این است که برای کسب درآمد از اینستاگرام، خودتان را معرفی کنید و در ارتباط با کسب و کارتان به سایرین اطلاعات بدهید. برای مثال شما می‌توانید بخش‌هایی از کسب و کارتان را به مخاطبان پرتو بدهید:

 فعالیت‌های کمپانی را برجسته کنید. این پیشه مایه بوجود آمدن اعتماد می‌شود و به تصویر برند (Image Branding) شما کمک می‌کند.
خبرها را به گوش مخاطبان برسانید. از اخبار کسب و کار، صنعت، نمایشگاه‌ها، آپدیت‌ها و... غافل نشوید. با این پیشه کسب درآمد در اینستاگرام نصیب شما می‌شود!
فرهنگ خود را گسترش دهید. کمپانی شما مانند یک مملکت است که ادب ویژه خود را دارد. با نشان دادن این فرهنگ، به مخاطبان خود کم و بیش شوید و با آنها رابطه صمیمانه برپا کنید. برای مثال ما ، درباره کتاب‌های مورد علاقه‌مان صحبت می‌کنیم. اگر به صفحه اینستاگرام امروزین بروید، می‌توانید استوری ما را ببینید که به مناسبت روز کتاب، کتاب‌های مورد علاقه خودمان و ایبوک‌های دیجیتال مارکتینگ  را شناسایی کرده‌ایم.
اعضای تیم را نشان بدهید. این روش می‌تواند در موفقیت بسیاری از کسب و کارها کارساز باشد. تجربه من مقاوم کرده است که هرچه پست شما انسانی‌تر باشد، بیشتر باره توجه قرار می‌گیرد. پس پست‌های پرسنل محور و مشتری محور را حتما دلخواه داشته باشید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مصرف بنزین، کاهش وزن خودرو است و همان‌طورکه می‌دانید، پیشرانه یکی از سنگین‌ترین قطعات وسایل نقلیه به‌شمار می‌رود. باتوجه‌به این نکته، محققان اروپایی ماژول میل‌بادامک پلاستیکی ساخته‌اند که گفته می‌شود علاوه‌بر وزن سبک، از مزایای بیشتری برخوردار است.

نمونه‌ی اولیه این ماژول میل‌بادامک با همکاری مؤسسه فناوری شیمیایی فرانهوفر آلمان، گروه قطعه‌سازی MAHLE، شرکت خودروسازی دایملر، سازنده‌ی بلژیکی پلاستیک SBHPP/Vyncolit و گروه فرانسوی تولیدکننده‌ی پلاستیک جورج پرنود (Georges Pernoud Group) طراحی شده است. 

camshaft module / ماژول میل بادامک پیشرانه

مقاله‌های مرتبط:

ماژول جدید به‌جای آلومینیوم معمولی قالب‌گیری‌شده، از پلیمر ترموست تقویت‌شده با فیبر ساخته شده است. ترموست به این معنی است که در ابتدا با استفاده از عملیات حرارتی از حالت رزین نرم به جامد تبدیل می‌شود. درواقع، ماژول میل‌بادامک نهایی در‌مقایسه‌با محصول آلومینیومی سبک‌تر است. باتوجه‌به اینکه میل‌بادامک در بالای پیشرانه قرار دارد، وزن سبک ماژول به‌ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا نه‌تنها وزن کلی پیشرانه را کاهش می‌دهد؛ بلکه مرکز ثقل آن را نیز پایین می‌آورد. 

اگرچه ماژول پلاستیکی ازنظر جذب ارتعاشات تولیدکننده‌ی نویز بهتر از آلومینیوم عمل می‌کند، تولید آن به انرژی کمتری نیاز دارد و قالب‌های استفاده‌شده در تولید آن بادوام‌تر است و ازنظر عملیات پرداخت پس از پایان ریخته‌گری، کار کمتری برای نهایی‌شدن تولید آن لازم است. امتیاز دیگر این ماژول آن است که می‌توان تمام آن‌ها را به‌صورت یک قطعه تولید کرد که باعث کاهش زمان مونتاژ می‌شود. 

باید یادآور شویم سختی پلیمر ترموست تقویت‌شده با فیبر یک‌چهارم آلومینیوم است که گفته می‌شود طراحی ماژول میل‌بادامک این کاستی را جبران می‌کند. درپایان، یکی از نمونه‌های اولیه این ماژول میل‌بادامک پس از ۶۰۰ ساعت آزمایش، عملکرد بی‌عیب‌و‌نقصی در پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی پیشرفته‌ای از خود نشان داد.

سازندگان ادعا می‌کنند ماژول یادشده به‌خوبی درمقابل حرارت پیشرانه و فشارهای شیمیایی و مکانیکی مقاومت می‌کند. باوجوداین، آزمایش‌های بیشتری برای بررسی چگونگی تأثیر نیروهای گازی ناشی از فرایند احتراق بر قابلیت‌های کاهش نویز آن برنامه‌ریزی شده است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/5/5/348196/plastic-camshaft-module-lighter/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

گوگل پلی به‌عنوان فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل، مرجع اول دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی برای بسیاری از کاربران است و اپلیکیشن‌هایی که در فهرست پردانلودترین‌های این فروشگاه قرار دارند، به‌احتمال بسیار زیاد محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های جهان هستند. در این مطلب، شما را با ۲۰ برنامه‌ی اندرویدی که بیشترین تعداد دانلود را در گوگل پلی داشته‌اند آشنا می‌کنیم. توجه داشته باشید که در این مقاله از اپلیکیشن‌های گوگل مانند «سرویس‌های گوگل پلی» (۱۰ میلیارد دانلود) «جیمیل» (۵.۷ میلیارد دانلود)، «گوگل مپس» (۵.۹ میلیارد دانلود)، «یوتیوب» (۱۰ میلیارد دانلود) و... به‌دلیل اینکه به‌صورت پیش‌فرض روی تقریبا تمام دستگاه‌های اندرویدی نصب هستند، چشم‌پوشی می‌کنیم.

۱. واتساپ (Whatsapp)

یکی از برنامه‌های محبوب سیستم‌عامل اندروید پیام‌رسان واتساپ است. این در حالی ا‌ست که واتساپ هنوز در حال تکامل و نتوانسته است کاربران زیادی در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌دست آورد. باوجوداین، واتساپ یکی از پیام‌رسان‌های فوری پرطرفدار جهان شناخته می‌شود که از سال ۲۰۱۴ تاکنون و با قیمت ۱۹ میلیارد دلار، در مالکیت فیسبوک قرار دارد. اگر نمی‌خواهید از مسنجر فیسبوک استفاده کنید، می‌توانید روی واتساپ به‌عنوان گزینه‌ای جانشین حساب کنید.

تعداد دانلود: ۵.۸۷۵ میلیارد
لینک دانلود: Whatsapp

۲. فیسبوک (Facebook)

قطعا تعجب آور نیست که نام فیسبوک را مجددا در فهرست بالا مشاهده کنیم. با اینکه استفاده‌نکردن از فیسبوک در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به ترند تبدیل شده است، بازهم شاهد رشد چشمگیر این شبکه‌ی اجتماعی به مدیریت مارک زاکربرگ هستیم. بدون تردید می‌توان فیسبوک را یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد که برای دانلود و استفاده‌ی کاربران در گوگل پلی دردسترس قرار دارد.

تعداد دانلود: ۵.۴۷۸ میلیارد
لینک دانلود: Facebook

۳. فیسبوک مسنجر (Facebook Messanger)

 

مسنجر فیسبوک - 2

مسنجر فیسبوک - 1

وجود مسنجر اختصاصی فیسبوک نقش بسیار زیادی در پیشرفت این شبکه‌ی اجتماعی قدرتمند ایفا کرده است. در سال‌های گذشته، این مسنجر توانسته محبوبیت خود را افزایش دهد و افزایش ربات‌ها هم سبب شده که این سرویس بیشتر از هر زمان دیگری مفید واقع شود.

لینک دانلود: Facebook Messanger

۴. اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی دیگر از برنامه‌های محبوب فیسبوک است. این‌طور که پیداست، اپلیکیشن اینستاگرام در‌مقایسه‌با فیسبوک، توانسته فاصله‌ی مناسبی ایجاد کند و این مسئله نشان‌دهنده ارزش و اعتبار فراوان آن است. کاربران ایرانی زیادی هم در این اپلیکیشن عضویت دارند و به‌نوعی به‌عنوان پلتفرمی بسیار عالی برای انجام تبلیغات و ارتباطات اجتماعی شناخته می‌شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

تعداد دانلود: ۲.۷۹۶ میلیارد
لینک دانلود: Instagram

۵. سابوی سرفرز (Subway Surfers)

در این فهرست، به یک بازی اشاره خواهیم کرد؛ اما Candy Crush Saga نیست. بازی Subway Surfers بازی دونده‌ی بی‌پایانی است که کودکی در حال فرار از افسر پلیس و سگ مخصوصش است. این بازی از ژوئیه‌ی ۲۰۱۸ به‌یک‌باره رشد بسیار زیادی تجربه کرد.

تعداد دانلود: ۱.۲۴۹ میلیارد
لینک دانلود: Subway Surfers

۶. فیسبوک لایت (Facebook Lite)

این برنامه را می‌توان نسخه‌ای از فیسبوک برای کاربرانی دانست که گوشی‌هایی با حافظه‌ی رم یک تا دو گیگابایت دارند. همچنین، فیسبوک لایت برای کسانی مناسب است که به شبکه‌ی 2G دسترسی دارند. ناگفته نماند تعدادی از ویژگی‌های اصلی فیسبوک در این برنامه به‌چشم می‌خورد. اپلیکیشن Facebook Lite ازجمله اپلیکیشن‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

تعداد دانلود: ۱.۴۹۲ میلیارد
لینک دانلود: Facebook Lite

۷. Shareit

یکی از بهترین برنامه‌ها درزمینه‌ی نقل‌و‌انتقال اطلاعات در اندروید، Shareit نام دارد. این برنامه می‌تواند با سرعت زیاد تمامی فایل‌های گوشی شامل تصاویر و فایل‌های ویدئویی و اسناد را در مدت کوتاهی به‌اشتراک‌ بگذارد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد اپلیکیشن Shareit با سرعتی معادل ۲۰۰ برابر بلوتوث، داده‌ها را منتقل می‌کند که در نوع خود، بی‌نظیر است.

تعداد دانلود: ۱.۲۹۰ میلیارد
لینک دانلود: Shareit

۸. مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel)

مایکروسافت برنامه‌ی اکسل را برای گوشی‌های موبایل اندرویدی طراحی و ارائه داده است؛ برنامه‌ای که کاربران زیادی طولانی‌مدت منتظر انتشارش بودند. با اینکه ممکن است تعجب‌آور باشد، میزان دانلود برنامه‌های اکسل و پاورپوینت مایکروسافت به‌مراتب بیشتر از مایکروسافت ورد بوده است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/5/5/348172/20-most-popular-android-apps-google-play-store/

  • aram212 kala