میز تحریر تاشو پایه کوتاه اگر شما هم مشابه قدیما اخ دارید که روی زمین بنشینید و کارهایتان را خیلی ساده اتمام دهید از بهترین مدل های میز تحریر تاشو این مدل میباشد. این فرآورده برای فرهنگ آموزانی که تکالیف مدارس خویش را خو دارند روی زمین انجام دهند و یا کسانی که نمیتوانند روی میز های ناهار خوری غذا رغبت کنند مناسب تر است.
میز تحریر تاشو پایه کوتاه
ویژگیهای محصول:
جدیدترین میز تحریر تاشو میز تحریر تاشو شیک میز تحریر تاشو نوجوان میز تحریر تاشو مختصر جا میز تحریر تاشو کوچک تحمل وزن زیاد میز تحریر تاشو و تنظیم شو
حمل نقل آسان با بخش طراحی شده با پایداری کافی قابل استفاده در محیط های کوچک و آپارتمان ها قابل بهرهگیری در مراکز آموزشی و تجاری و منازل. فضای خالی پایین میز برای هرچه راحتتر شدن برای قرارگیری پاها قابل استفاده در آشپزخانه دارای 3 حالت برای قرارگیری پایه میز تحریر تاشو
مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) تحلیلگر معروف موسسه TF International، در گزارش جدید خود گفته است که تقاضای جهانی برای لپتاپهای ویندوزی در اوایل سال 2020 به میزان چشمگیری افزایش یافته و این روند همچنان در ماه مارس و ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت. این اتفاق در حالی میافتد که شیوع ویروس کرونا بهشدت صنایع مختلف را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر مینگ چی کو، در جریان این افزایش تقاضا برای لپتاپهای ویندوزی، فروش نوتبوکهای هواوی نیز رشد قابلتوجهی خواهد یافت.
این تحلیلگر در گزارش خود گفته است که طبق جدیدترین ارزیابیها، بارگیری قطعات اصلی لپتاپهای ویندوزی در سه ماهه دوم امسال رشد خواهد یافت. این افزایش، چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ خواهد بود و حتی نوتبوکهای هواوی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بطوریکه پیشبینی میشود تعداد دستگاههای عرضهشده میتبوک در این مدت به میزان ۱۰۰ درصد یا به تعداد ۶ میلیون دستگاه افزایش یابد.
شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکتها را مجبور به اتخاذ سیاست “کار از منزل” کرده و همین موضوع احتمالا باعث محبوبیت بیش از پیش لپتاپها خواهد شد. به همینخاطر انتظار میرود که عرضه لپتاپهای هواوی در سه ماهه دوم امسال تا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش یابد. این میزان رشد با در نظر گرفتن اینکه هواوی تازه وارد این بازار شده، بسیار چشمگیر است. این غول تکنولوژی چینی سال گذشته اعلام کرد که فروش نوتبوکهایش در طول سال 2018 به میزان ۲۴۹ درصد رشد داشته است.
این اعداد نشان میدهند که سری نوتبوکهای هواوی، شامل میتبوک، میتبوک X پرو، میتبوک D ،E و میتبوک 13 و 14 اینچی، رشد سالانه قابلتوجهی داشتهاند. لپتاپهای هواوی عموما باریک و سبک بوده و مشخصات جذابی دارند و همین موضوع آنها را تبدیل به یک لپتاپ ویندوزی مناسب بهویژه در چین کرده است.
گزارش مینگ چی کو همچنین بیان کرده که موج جدید “کار از داخل خانه”، مانع از گسترش بیشتر ویروس کرونا خواهد شد و به عادیشدن سریعتر اوضاع کمک خواهد کرد. لپتاپهای ویندوزی دستگاههای کارآمدی هستند و میزان عرضه آنها در آینده نزدیک ممکن است از پیشبینیهای کنونی فراتر رود.
شرکت اپل در تاریخ 24 مارس (5 فروردین) سیستمعاملهای iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را برای کاربران خود منتشر میکند. لازم به ذکر است که پشتیبانی از ترکپد جدید در آیپدهای جدید این شرکت نیز توسط سیستمعاملهای مذکور ممکن خواهد شد.
پیش از این نیز کاربران آیپد میتوانستند از ترکپدها و ماوسهای خارجی استفاده کنند، اما از تاریخ 24 مارس و همزمان با انتشار نسخه جدید سیستمعامل آیپد این کاربران میتوانند از کل امکانات ترکپد جدید اپل استفاده کنند.
اپل اعلام کرده است که تمامی آیپدها میتوانند از مجیک ترکپد و مجیک موس استفاده کنند. آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی جدید این شرکت نیز از صفحهکلید جدید Magic Keyboard استفاده میکند. که قابلیتهای آن توسط iPadOS 13.4 وسعت خواهد یافت.
فروش Magic Keyboard از ماه مه آغاز خواهد شد که قیمت آن برای مدل 11 اینچی به 299 دلار و مدل 12.9 اینچی به 349 دلار میرسد.
از سنه 2002 مفهوم بازاریابی عصبی در ادبیات مارکتینگ و فروش بسیار رواج یافت و محققین از تلفیق روانشناسی و مارکتینگ طریق جدید بنام نورو مارکتینگ را ابداع کردند که در آن به تاثیر گذاری غیر سر راست و پایدرا بر ذهن مشتری تاکید می شود. از آنجایی که خرید یک فرآورده فرآیندی احساسی است و نه منطقی، کارشناسان با تمرکز بر ذائقه مخاطبان و مراکز تصمیم گیری در مغز کامیاب شدند فروش سوداگری خویش را متحول کنند.
داستان از آنجایی شروع شد که آنها پی بردند مشتریان در زمان خرید به کالاهایی که علاقه نشانه داده بودند توجهی نمی کنند و به خرید نوع دیگری می پردازند، این در حالی بود که در عقیده سنجی ها به همان کالا اشاره کرده بودند. بسیاری از اوقات مردم چیزی را بر زبان می آورند که تصور می کنند بخردانه است و سایرین چشمداشت شنیدنش را دارند.
مثلا وقتی از آنان سئوال می شود که چه طعم از قهوه را برادر دارید؟ اکثر آنها به قهوه تلخ اشاره می کنند ولی در کمال تعجب خواهید رویت در سررسید مصرف نیمی از آنها قهوه را شیرین می خورند. این روند محققان را واداشت لغایت به مغز انسان نفوذ کنند و روش تصمیم گیری آنرا بررسی کنند.
ذهن ما چگونه تصمیم می گیرد؟
پس از آن به اسکن مغز و روش عملکرد مغز در حین خرید پرداختند. نکته جالبی که به آن دست یافتند این بود که آن سرنوشت از مغز که سرپرست رسیدگی به درد است در لحظه خرید تحریک شده و ذهن رنجی را متحمل می شود. این شرایط زمانی برای مشتری آزار دهنده نخواهد بود که از راه لذت و تحریک احساسات به خرید بپردازد و این هنر بازاریابی عصبی است که پروسه خرید را به یک تجربه ماندگار در ذهن مخاطب تبدیل کند.
مغز ما از سه تقسیم اصلی ذیل تشکلیل شده است که هر یک وظیفه خاصی در تصمیم گیری دارند.
1-مغز جدید: وظیفه این تقسیم تحلیل مسائل پیچیده است. اگر بدنبال اخذ تصمیمات منطقی در سطح خودآگاه هستید این بخش به شما کمک می کند.
2- مغز میانی: اطلاعات ثبت شده در حافظه را می توانید با این تقسیم بازنمایی کنید و حتی بسیاری از فرآیندهای احساسی در این قسمت مغر شکل می گیرد.
3- مغز قدیم: تمام تجربیات، باورها و برداشت ما نسبت به دنیا در این دسته متمرکز است و بوسیله ناخودآگاه کنترل می شود. اگر در حال ورود به یک فروشگاه و استشمام بویی خاص بیاد خاطرات خوب ماضی می افتید، بدانید فروشنده پیشه خویش را به بهترین شکل اتمام دیتا است.
این دسته پر است از مسیرهای عصبی شکل گرفته که گونه ها تجربیات، خاطرات و باورها آنها را شکل داده اند و بوسیله این مسیرهای عصبی دریافتن ما نسبت به یک برند شکل می گیرد. در ان ال پی NLP نیز یگانه از فاکتورهای تغییر رفتار فرد، همین مسیرهای عصبی هستند که با تغییر آنها می نا برنامه ریزی ذهن را تغییر داد و به نتایج جدید رسید.
پس از مطالعه این موارد حال متوجه خرج های بالای شرکت های بزرگ میشویم که با برپایی کمپین های پرهزینه و ساخت تبلیغات عجیب سعی دارند مسیر عصبی خوشایندی در ذهن ما بسازند لغایت وقتی به فروشگاه می رویم، با کمترین فکر کردن فرآورده آنها را خریداری می کنیم.
شاید نام شرکت ردبول را شنیده باشید. شرکت که به ساخت نوشابه های انرژی زا معروف است. استراتژی این شرکت نیز از بازاریابی عصبی پیروی می کند و آنها با برگزاری پیکار های شگفت و ثبت رکوردهای جهانی سعی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب دارند. اکنون با شنیدن نام برند ردبول در ذهن ما هیجان و جنبش تداعی می شود.
راز اول: ذهن خوانی مشتری
در یکتا از تحقیقاتی که کمپانی مک دونالد سپریدن داد، تصمیم گرفت در گرد از مناطق آمریکا سلایق مشتریان خود را بررسی کند. آنها از فیسبوک خواستند مشتریانی که خواننده یا بازیگر خاصی را اخ دارند را گزینش کنند و مقارن بر روی علایق سایر آنها تمرکز کردند. سپس هنگامی که آنها در یک فضا خاصی همانند نمایشگاه و یا تعطیلات بسر می بردند ناگهان افراد مورد علاقه خویش را میدیدند و یا صدای خواننده باره علاقه خود را در گرد از شعبه های مک دونالد می شنیدند و نسبت به آن شعبه حس خوب برپایی میشد.
در واقع با تکنیک های دیتا ماینینگ و شناخت ذائقه مشتری میتوان حس عجب انگیزی برای آنان رقم زد و این انگاشت را برای آنان القاء کرد که کل چیز تصادفی بوده است. پس در بازاریابی عصبی با جمع آوری اطلاعات مشتری و پیش بینی علایق آنها می توان به بهترین شکل و در بهترین زمان و مکان خدمات را ارائه داد.
همانطور که در ابتدای نوشتار گفتیم هنگامی که مشتری منظور دارد برای خرید یک کالا اقدام کند مرکز درد در مغز او پرکار می شود. اما تکنیک های نورو مارکتینگ با تاثیرگذاری بر مغز قدیم مشتری، پایداری او تبدیل به لذت شده و با کمال گرایش خرید م کند. مثلا افرادی که برای حضور داشتن در کنسرت خواننده مورد علاقه خود و یا پیمان دریافت در لیست افرادی ویژه حاضر هستند هر هزینه را متحمل شوند. از اینرو بسیاری از شرکت ها با دست گذاشتن بر روی این حس، مخاطبان خاص خویش را گزینش می کنند.
در مثالی سایر فروشگاه هایی را در نظر بگیرید که از 2 مشقت بها برای کالای خویش استفاده می کنند. بطور نمونه بها یک پوشاک را 120دلار در عقیده گرفته اند اما آنرا به این شکل درج می کنند. 130دلار 119.9 دلار
در این حالت ذهن که در ابتدا از منظر بخردانه به قضیه نگاه می کند، با مقایسه دو قیمت درج شده خود را برنده می داند و تصور می کند فرصت نکویی برای خرید است. مسئله ای که در بازاریابی عصبی به آن پرداخته می شود، تحلیل حرکات چشم در گزینش محصول است. کارشناسان از مشخصه های بصری ذهن کاربرد کرده و از تبلیغاتی کاربرد می کنند که بیشترین پروا ذهن را به خود گزین کردن دهد.
گیمیفیکیشن نیز احد دیگر از تکنیک های بازاریابی عصبی است که در آن با راه اندازی بازی های خاص سعی در تحریک کردن تقدیر عاطفی ذهن بیننده می کنند. مثلا کافه ای اعلام می کند به اضاء 5 بار مراجعه شما یکبار خدمات رایگان ارائه خواهد داد.
ارتقای رایانه شما میتواند طیف وسیعی از ارتقای حافظه رم گرفته تا تغیر محفظه کیس و سیستم خنککنندگی را در بر گیرد. بهترین ارتقاها نسبت به سختافزار رایانه شما مشخص میشوند. اینکه رایانه شما در حال حاضر از چه سختافزاری بهره برده و همچنین موارد استفاده شما در چه زمینههایی هستند، همگی حائز اهمیت خواهند بود.
در این مقاله قصد داریم تا 5 شیوه ارتقای معمول رایانهها را تشریح کرده و همچنین تأثیرات هرکدام از آنها را تشریح کنیم. برخی از این ارتقاها آسان بوده، درحالیکه برخی دیگر نیازمند تفکر و برنامهریزی بیشتری هستند. در ادامه با آیتیرسان همراه باشید تا با یکدیگر این روشهای ارتقاء را بررسی کنیم.
اضافه کردن یک حافظه SSD
سختی ارتقاء: آسان
نوع دستگاه: لپتاپ یا دسکتاپ
این روش یکی از راهکارهای ابتدایی ارتقای رایانهها بوده که مخصوصا در رایانههای قدیمی تأثیر زیادی خواهد داشت. اگر رایانه شما از یک حافظه SSD بهره نمیبرد، پس نصب یک حافظه SSD میتواند تفاوتی بزرگ را ایجاد کند. واکنش رایانه شما سریعتر خواهد بود و همچنین زمان بوت شدن (روشن کردن رایانه و ورود به صفحه دسکتاپ) به طرز چشمگیری کاهش مییابد. با در نظر گرفتن وضعیت فعلی حافظههای فلش، احتمالا حافظههای سلولی سهسطحی (TLC) نسبت به حافظههای سلولی چهارسطحی (QLC) مزیتهای بیشتری را برای شما فراهم میآورند.
اگر در حال حاضر از یک درایو 2.5 اینچی SSD مبتنی بر رابط SATA استفاده میکنید، قدم بعدی شما میتواند ارتقاء به حافظههای NVMe M.2 باشد. این مورد نیز واکنشها و زمان بوت رایانه شما را تسریع میکند، اما به اندازه ارتقاء نسبت به هارددیسکها تأثیر نخواهد داشت.
در رابطه با حافظههای مبتنی بر رابط M.2 باید در نظر داشت که رایانه شما نیازمند یک شکاف مخصوص M.2 PCIe است. اکثر مادربوردهای رایانههای دسکتاپی از این شکاف بهره میبرند، اما این مسئله در لپتاپها بسیار متفاوت خواهد بود. باید مشخصات رایانه خود را بررسی کرده تا از وجود این شکاف اطمینان حاصل کنید.
حافظه رم بیشتر
سختی ارتقاء: آسان
نوع دستگاه: لپتاپ یا دسکتاپ
آیا باید حافظه رم خود را ارتقاء دهید یا اینکه این اقدام یک عمل بیهوده است؟ جواب این پرسش تا حد زیادی به شیوه استفاده شما از رایانه شخصیتان بستگی خواهد داشت. اگر از رایانه خود جهت انجام اموری مانند استریم ویدیو، کار با مایکروسافت ورد استفاده کرده و یا اینکه گاهی اوقات به ویرایش تصاویر میپردازید، 8 گیگابایت رم برای شما کافی خواهد بود. بازیبازان مخصوصا در هنگام اجرای بازیهای مدرن AAA، معمولا در هنگام استفاده از حافظه رم 16 گیگابایتی تجربه بهتری خواهند داشت.
همچنین باید شیوه کار با رسانهها را نیز در نظر داشت. اگر قصد ویرایش حرفهای ویدیو را دارید، 32 گیگابایت رم میتواند ایدئال باشد. عامل مهمی که باید در نظر داشت این است که رایانه شما جهت انجام وظایف خود به مقدار بهینهای از حافظه رم نیازمند است. اگر بیش از این مقدار حافظه رم داشته باشید، آنگاه تفاوت محسوسی را مشاهده نخواهید کرد.
با توجه به این توصیهها شما باید میزان حافظه رم موردنیاز خود را تخمین برنید. اگر حافظه رم شما کافی نیست، میتوانید مقدار آن را دو برابر کرده و نتیجه را مشاهده کنید. همچنین باید محدودیتهای مادربورد و پردازنده مرکزی (CPU) خود را نیز در نظر بگیرید. میزان رم پشتیبانیشده توسط این دو سختافزار معمولا در حد بالایی قرار دارد. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید یک رم جدید، سرعت آن (به واحد هرتز بیان میشود) باید با حافظههای رم قدیمی شما یکسان باشد.
هنگامیکه تصمیم خود را گرفتید، آنگاه نصب یک رم بر روی مادربورد رایانههای دسکتاپی به سادگی قرار دادن آن در شکاف مربوطه و سپس روشن کردن کامپیوتر خواهد بود. لپتاپها کمی پیچیدهتر بوده و نصب رم اضافی در آنها معمولا نیازمند باز کردن پنل پشتی و حتی گاهی اوقات برداشتن صفحهکلید است. باید در نظر داشت که برخی از لپتاپها اجازه ارتقای رم را به شما نمیدهند، زیرا حافظه رم آنها بر روی قسمت PCB مادربورد لحیم شده است.
اگر به مقدار کافی حافظه رم در اختیار داشته و بازیهای شما نیز بر روی حافظه SSD اجرا میشوند، قدم بعدی افزایش عملکرد رایانه شما میتواند ارتقای کارت گرافیک باشد. پیش از تعویض کارت گرافیک، وضوح مانیتور خود را در نظر بگیرید. اگر در وضوح 1080p به بازی میپردازید، پس لازم نیست که یک کارت گرافیک مناسب بازی در وضوح 4K را خریداری کنید.
اگر پردازنده مرکزی شما قدیمی است، بهتر است که پیش از ارتقای کارت گرافیک خود، ابتدا آن را ارتقاء دهید. البته میتوانید با ترکیب یک پردازنده قدیمی با یک کارت گرافیک جدید، بازهم عملکردی بهتر را تجربه کنید. بهعلاوه، اگر پردازنده مرکزی شما نیازمند ارتقاء بوده، بهتر است که رایانه خود را بهصورت کامل ارتقاء دهید.
هنگامیکه یک کارت گرافیک جدید را خریداری کردید، کابل منبع تغذیه (در صورت وجود) را از کارت قدیمی جدا کرده و سپس با باز کردن ضامن، کارت گرافیک قدیمی را از جایش خارج کنید. سپس کارت جدید خود را نصب، کابل منبع تغذیه را به آن متصل کرده و سپس هنگامیکه رایانه خود را روشن کردید، باید درایور کارت گرافیک جدید را نیز نصب کنید. پس از طی این مراحل میتوانید از سختافزار جدید خود لذت ببرید.
پردازنده مرکزی خود را ارتقاء دهید
سختی ارتقاء: متوسط
نوع دستگاه: رایانههای دسکتاپی
ارتقای پردازنده مرکزی دشوار نیست، اما قطعا از ارتقای حافظه رم یا کارت گرافیک سختتر خواهد بود. پیش از تصمیم به خرید یک پردازنده جدید، بررسی کنید که آیا با مادربورد شما سازگاری دارد یا خیر؟ باید بررسی کنید که آیا سوکت پردازنده مادربورد شما با پردازنده جدید سازگار هست یا خیر؟ سوکت همان فضایی است که از طریق آن، پردازنده مرکزی به مادربورد رایانه شما متصل میشود.
مراقب باشید، زیرا تولیدکنندگان پردازندهها (مخصوصا شرکت اینتل) میتوانند نسخههای متفاوتی از یک سوکت یکسان را در اختیار کاربران قرار دهند. بهعنوانمثال: سوکت 1151 شرکت اینتل که از پردازندههای سری SkyLake پشتیبانی میکند، با پردازندههای سری Coffee Lake که آنها نیز از سوکت 1151 بهره میبرند، سازگار نیست.
در حالت کلی، بهتر است که مادربورد و پردازنده خود را بهصورت همزمان ارتقاء دهید. شاید گاهی اوقات نیز به دلیل تخفیفات، اقدام منطقیتر این باشد که فقط پردازنده خود را ارتقاء دهید. اگر در هنگام ارتقای پردازنده خود، قصد ندارید که مادربورد را نیز ارتقاء دهید، میتوانید یک پردازنده جدید مجهز به ویژگیهای بیشتری را خریداری کنید. بهعنوانمثال: کسانی که از مادربوردهای سری AMD X470 استفاده میکنند، میتوانند از پردازندههای سری Ryzen 3000 نیز بهره جویند. در هر صورت چنین کاربرانی از شکاف PCIe 4.0 محروم خواهند بود؛ هم پردازنده و هم مادربورد هر دو باید از این فناوری پشتیبانی کنند.
تعویض پردازنده مرکزی با توجه به نوع مادربورد (AMD یا اینتل) متفاوت است. شیوه کلی انجام این کار بدین صورت است که باید خنککننده پردازنده را جدا کرده، ضامن پردازنده را باز کرده، پردازنده قدیمی را برداشته و پردازنده جدید را به جای آن قرار داده، ضامن را بسته و سپس سیستم خنککنندگی را دوباره نصب کنید.
شرکت سامسونگ آپدیت اندروید 10 را به همراه رابط کاربری One UI 2.0 برای اسمارتفونهای گلکسی A6 (2018)، گلکسی A7 (2018) و گلکسی A80 منتشر کرد. همچنین، شرکت سامسونگ در ماه جاری میلادی، جدیدترین آپدیت نرمافزاری اندروید را برای دو تلفن گلکسی M40 و گلکسی A70s عرضه کرده بود که هماکنون تعداد تلفنهای بهروز شده در این ماه به پنج عدد رسید.
بروزرسانی اندروید 10 برای تلفن گلکسی A7 (2018) با شماره نسخه A750FXXU4CTBC و حجمی در حدود 1.3 گیگابایت منتشر شده است. از قابلیتهای جدید آپدیت اندروید 10 برای گلکسی A7 (2018) میتوان به حالت تاریک سراسری سیستم، ژستهای حرکتی و رابط کاربری جدید اشاره کرد. تمامی این ویژگیهای به واسطه سیستمعامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 حاصل شدهاند.
به علاوه، پچ امنیتی تا 1 مارس 2020 نیز در این آپدیت گنجانده شده است تا سطح امنیت دستگاه افزایش پیدا کند.
به دومین تلفن سامسونگ میرسیم؛ جدیدترین نسخه سیستمعامل اندروید با شماره ساخت A600FNXXU5CTB9 به همراه پچ امنیتی مارس 2020 برای کاربران گلکسی A6 (2018) منتشر شد. در حال حاضر هیچ توضیحی در بخش Changelog این آپدیت ذکر نشده است، اما طبق معمول انتظار داریم که تمامی قابلیتهای اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 برای این تلفن عرضه شوند.
در آن سوی میدان به سراغ عضو جوانتری از خانواده تلفنهای سری سامسونگ گلکسی A رفتهایم؛ جدیدترین نسخه سیستمعامل اندروید، یعنی اندروید 10 به همراه رابط کاربری One UI 2.0 و شماره ساخت A805FXXU4BTC3 برای کاربران تلفن گلکسی A80 عرضه شده است. در این آپدیت قابلیتهایی مانند حالت تاریک سراسری، ژستهای حرکتی جدید، رابط کاربری جدید و نرمافزار سلامتی Digital Wellbeing اضافه شدهاند. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که ویژگی فیلمبرداری از صفحهنمایش در آپدیت One UI 2.0 (برای این تلفن) وجود نداشته و سامسونگ آن را به تلفنهای پرچمدار خود محدود کرده است.
پچ امنیتی نسبتا قدیمی ماه فوریه 2020 نیز در کنار این آپدیت در دسترس کاربران تلفن گلکسی A80 قرار گرفته است.
آپدیت اندروید 10 برای تلفن گلکسی A7 (2018) فعلا در هندوستان منتشر شده است. اما آپدیت گلکسی A6 (2018) و گلکسی A80 در اختیار کاربران فرانسوی این تلفنها قرار گرفته است.
انتظار میرود که طی روزها و هفتههای آتی، گستره جغرافیایی آپدیتهای مذکور بیشتر شود. کاربران این تلفنها میتوانند با مراجعه به منوی تنظیمات تلفن و انتخاب گزینه نرمافزار از انتشار یا عدم انتشار این آپدیت برای هندستهای خود مطلع شوند.
داشتم مقالهای در باره شرایط استخدام یک خبره محتوا میخوندم که رسیدم به این که کارشناس تولید درونمایه باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. فلذا تو گوگل تیتر همین مقالهای که الان در حال مطالعهاش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج واصله بیشتر محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، پس محتوایی با همین اسم یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» فرآوری کردم.
استراتژی بهینهسازی موتور جستجو یا همان SEO به دو دسته بخش میشوند:
On-Page SEO Off-Page SEO هر دو On-Page و Off-Page برای کامیابی یک کمپین سئویی موثر هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در هنگام ارزیابی سایت در مقایسه با سایتی سایر در وب در نظر بگیریم، On-Page SEO که با اسم On-Site SEO هم شناخته میشود، همانی است که سایت شما و یا صفحهای از سایت شما چگونه است؟ ولی Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما نشانی از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO اثر میدهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.
سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمتهای مختلف سایت که بر رتبهبندی موتورهای جستجو کارایی دارد. این تقسیم از سئو دست خود شما است و شما میتوانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمتهای از سایت را تغییر دهید.
کیفیت و تعداد لینکهای هر سایت نشان از تلاشی است که برای سئو خارجی آن شده است. فاکتورهای اصلی On-Page SEO شامل Title Tagها یا همان برچسب عنوانها، عنوان H1، ساختار URL، متن آلت تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای درونی (Internal Inking) است.
به طور کلی میتوان گفت On-Page SEO، تضمینی است بر این که سایت شما هم توسط مشتریان و مخاطبان نهفته شما خوانده میشود و هم بدست رباتهای موتورهای جستجو.
با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی میتوانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر مبنای آن به سایت رتبه بدهند.
لینک بیشتر، رنک بالاتر لینک بیشتر، رنک بالاتر تمرکز اصلی Off-Page SEO بر افزایش اعتبار دامنه از طریق اخذ بکلینک از سایر سایتها است. به عبارت دیگر اگر یک وان داشته باشید و یک اردک پلاستیکی تو آن (اردک سایت شما است)، در حالی که وان را پر آب (لینک) میکنید، اردک پلاستیکی نیز به سطح بالاتر میآید.
پس کیفیت و تعداد لینکهایی که هر سایت دارد، نشان از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.
برای این که لینک بیلدینگ خوبی اتمام دهید باید به تولید محتوای خوب و جذاب در مرحله نخست دقت کنید. با محتوای جذاب میتوانید مخاطبانی را جذب کنید که مدام به محتوای شما لینک دهند.
در مرحله بعد، محتوای خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید تا خیلی راحت لینکسازی کرده باشید.
در حالی که همچنان عنوان میشود شمار لینک مهم است ولی تولیدکنندگان درونمایه و متخصصان سئو معتقدند که کیفیت لینک در حال آماده از تعداد لینک مهمتر است.
پس کیفیت و تعداد لینکهایی که هر سایت دارد، آیت از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.
در سئو درونی و بیگانه سایت، باید جانب ترازمندی رعایت شود اما کدام مهمتر است؟ On-Page سئو یا Off-Page سئو؟
صحبت از اینکه بین سئوی داخلی و سئوی خارجی کدام مهمتر است مشابه این است که بگوییم در ساخت یک ساختمان، فونداسیون مهم است یا سقف ساختمان!
سئوی درونی و سئوی خارجی باید هر دو در کناره هم باشند الی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد. با این حال سئوکارها توصیه میکنند همانطور که در برپایی یک ساختمان نخست باید فونداسیون آن پیریزی شود و پس سقف آن، بنابراین همیشه سئوی داخلی سایت باید در نخستینگی پیمان گیرد و همانطور که برای فونداسیون یک ساختمان، همش باید مراقبتهای انجام شود و حتی تعمیراتی چهره گیرد، باید همش در On-Page سئو سایت هم تغییراتی در راستای درمان سپریدن شود.
پس ایجاد تعادل در سئوی درونی و خارجی، کمک خواهد کرد هم بیننده سایتتان، آن را به نکوداشتن ببیند و هم رباتهای موتورهای جستجو.
وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا مجوز موقت عمومی هواوی را برای تجارت با شرکتهای مستقر در خاک آمریکا تمدید کرد. به موجب تمدید این مجوز، هواوی میتواند تا 15 مه (26 اردیبهشت) با شرکتهای آمریکایی رابطه تجاری داشته باشد. این چهارمین باری است که دولت آمریکا مجوز عمومی تجارت هواوی در این کشور را تایید میکند.
وزارت بازرگانی آمریکا در یک اطلاعیه مطبوعاتی از تمدید مجوز عمومی و البته موقت هواوی برای ایجاد روابط اقتصادی با شرکتهای مستقر در این کشور خبر دارد و از شرکتهای فناوری و مخابراتی درخواست کرد تا تمامی روابط اقتصادی خود را قبل از لغو تمدید مجوز بعدی، با این شرکت ادامه دهند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که کلیه شرکتهای مربوط به این مجوز باید تا روز 25 مارس نظر خود را به دفتر امنیت و صنعت اداره بازرگانی ارایه کنند. وزارت بازرگانی در بیانیه تمدید مجوز هواوی این مطلب را هم ذکر کرده است که تمدید مجوز موقت، این امکان را به شرکتهای آمریکایی میدهد که به جای استفاده از تجهیزات، سرویسها و نرمافزارهای هواوی به دنبال ارایه راهحلهای جایگزین آنها باشند.
هواوی در ماه مه سال 2019 میلادی در لیست تحریمهای دولت ایالات متحده قرار گرفت. البته، این شرکت تا به امروز با شرکتهای آمریکایی به شرط نبود تهدید برای امنیت ملی همکاری میکند. علاوهبر این، هواوی از آن زمان تاکنون، فعالیتهای محدودی را در بخش تجهیزات شبکه، سرویسهای موبایل و تحقیقات سایبری در خاک آمریکا انجام میدهد.
اپراتورهای کوچک محلی در ایالات متحده آمریکا که از تجهیزات هواوی استفاده میکردند نیز از شرکتهای وابسته به هواوی به شمار میروند. دولت آمریکا نیز بهطور مصمم قصد کمک به این اپراتورها را دارد تا ارتباط خود را با این شرکت چینی قطع کنند. از جمله این کمکها میتوان به ارایه وام برای استفاده از تجهیزات جایگزین اشاره کرد.
اسمارتفونهای وان پلاس 5 و وان پلاس 5T در سال 2017 معرفی شده بودند. اما به نظر میرسد که وان پلاس این تلفنها را فراموش نکرده و یک آپدیت جدید برای نرمافزار OxygenOS 9 منتشر کرده است تا اشکالات کلی سیستم رفع و ثبات آن بهبود پیدا کند.
آپدیت جدید منتشر شده برای تلفنهای وان پلاس 5 و 5T با شماره نسخه OxygenOS 9.0.11 و حجم 335 مگابایت قابل دانلود است. با نصب این بروزرسانی، موارد جالب توجهی به سیستم تلفن اضافه نمیشوند، اما به هرحال میتوان امیدوار بود که وان پلاس هنوز هم تلفنهای قدیمی خود را فراموش نکرده است.
این شرکت، طی رویداد معرفی هندست وان پلاس 7T پرو در ماه اکتبر اعلام کرد که نرمافزار هردو دستگاه از تلفنهای 2017 خود را به سیستمعامل OxygenOS 10 که برپایه اندروید 10 ساخته شده است، ارتقا میدهد.
طبق زمانبندی وان پلاس، این آپدیت در سهماهه دوم سال جاری میلادی برای تلفنهای وان پلاس 5 و 5T منتشر میشود. البته، قبل از این زمان نیز نسخه بتای نرمافزار جدید تحت آزمایش کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران این دو تلفن جز اولین افرادی به حساب میآیند که جدیدترین نسخه از سیستمعامل اندروید را پس از گذشت سه سال از معرفی تلفن خود، دریافت میکنند. به عبارتی سادهتر، اکثر شرکتهای سازنده تلفن همراه، این آپدیتها را فقط به مدت دو سال برای تلفنهای خود عرضه میکنند، اما وان پلاس در این زمینه کاملا متفاوت عمل کرده است.
سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) سئو کلاه سیاه یکتا از انواع سئو است که با به کارگیری تکنیک ها و طریق های غیر بنیادی و غیر قانونی مایه شفا رتبه سایت می شود. سئو کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و دیگر موتورهای جستجو را پایین پا می گذارد. تنها منظور این گونه از سئو، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو است. سئو کلاه سیاه در اختصار مدت برای سایت مفید است و موجب شفا رتبه آن می شود ولی در طولانی مدت، تاثیر منفی بر سایت می گذارد و مایه جریمه شدن سایت بدست موتورهای جستجو از آنگونه گوگل می شود. گوگل پیوستگی با اشاعه و بهبود الگوریتم های خود، با سئو کلاه سیاه مبارزه می کند و این روش سئو در نتایج موتورهای جستجو ماندگار نیست.
تاکتیک ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت ایجاد بک لینک های ویرانگر و غیرطبیعی (خریداری بک لینک) ایجاد محتوای تکراری در سایت ایجاد صفحات بسیار با محتوای کوتاهی و بی کیفیت استفاده از محتوا یا لینک های مخفی استفاده بیش از حد واژه ها کلیدی در صفحات سایت استفاده بیش از اندازه ریچ اسنیپت ها صفحه ربایی و استفاده از محتوای سایر سایت ها خودکار سازی درونمایه بدست ربات ها لینک دادن بیش از مرز به شبکه های اجتماعی در درون سایت ایجاد صفحاتی با رفتار ناهنجار مثل پیشینگ، ویروس، تروجان و دیگر بدافزارها گزارش تخلف رقبا به گوگل استفاده از ربات هایی که به طور خودکار در گوگل سرچ می کنند و روی تارنما کلیک می کنند ایجاد صفحات پر از لینک (مزرعه لینک - Link Farm) ایجاد ریدایرکت های نامرتبط چرا نباید از سئو کلاه سیاه بهرهگیری کرد؟ الگوریتم های موتورهای جستجو همواره در حال به روز رسانی و بهتر شدن هستند الی شیوه های غیرقانونی سایت ها در جذب شدامد را معرفی کنند. به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه، مایه تجریم سایت از طرف گوگل و دیگر موتورهای جستجو می شود. صحیح است که در کوتاه مدت، به کارگیری این تکنیک ها مایه افزایش ترافیک سایت می شود، اما در طولانی مدت جریمه های سنگینی از طرف گوگل بر روی سایت باره نظر اعمال می شود و مایه افت شدید رتبه در نتایج جشتجو و یا حتی حذف کامل از نتایج جستجو خواهد شد.
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) سئو کلاه خاکستری یک طریق وسط دو طریق سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها کارایی نکویی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. اگر اصول سئو خاکستری به واقعیت رعایت شود، در اختصار مدت و با صرفه جویی در هزینه می تاب به رتبه بالا در نتایج جستجو دست یافت.
تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای بهبود رتبه سایت خرید دامنه طراحی دوباره سایت و تغییر ظاهر سایت ایجاد حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد بک لینک به سایت خود کلیک بر روی لینک های سایت در شبکه های اجتماعی استفاده از کلمات کلیدی در عنوان استفاده از لینک در ایمیل سایت های خبری کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ ها ایجاد گزینه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ایجاد محتوای کپی شده از سایت های دیگر به صورت پیشه ای