تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۲۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یوتوب اکنون که به یگانه از پرطرفدارترین وبسایت های دانشمند تبدیل شده و جزو بزرگترین شاخه های گوگل محسوب می شود. متأسفانه استفاده از این سرویس که اکنون که بزرگترین وبگاه تماشا و اشتراک گذاری ویدیو به شمار می رود، برای کاربران ایرانی با مشکلاتی به اتفاق است به شکلی که برخی مواقع آن ها را ناچار به دانلود ویدیوها می کند.

با ترقی تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خویش می گیرند. امروز و در احد سایر از سری شناسایی ربات های تلگرام هدف داریم ربات utubebot@ را برایتان معرفی کنیم؛ با کمک ربات فوق می توانید به دانلود مستقیم و بی زحمت ویدیوهای باره علاقه خویش از یوتوب بپردازید.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی utubebot@ کاربرد کرده و یا روی این لینک کنید.

با مفتوح شدن صفحه ی ربات روی start/ کلیک کنید. با سپریدن این پیشه ربات اطلاعات مورد بیچارگی را در پسندیدن شما می گذارد. بعد متعلق به باید زبان باره عقیده خود را از راه منوی ربات گزینش نمایید.

utubebot به صورت کلی دو مسیر را برای دانلود ویدیوها در گزین کردن شما می گذارد: 1- ارسال لینک یوتوب ویدیو مورد نظر 2- استفاده از دستور vid@ برای جستجوی ویدیوها. اگر از ما بپرسید شیوه دوم را ترجیح می دهیم چرا که سریع تر بوده و با به کارگیری آن دیگر نیازی نیست از اپلیکیشن تلگرام خارج شوید.

پس از ارسال لینک مورد نظر، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانلود از یوتیوب با تلگرام به سایت آوش تک مراجعه کنید ربات دو گزینه در روبرو شما پیمان می دهد: 1- اخذ لینک به چهره ویدیو 2- گرفتن لینک به صورت صوت. در صورت گزینش گزینه دوم ویدیو باره عقیده شما به فرمت MP3 تبدیل می شود. در مرحله پس در صورت گزینش گزینه ویدیو قادر خواهید بود فرمت و کیفیت ویدیو را تعیین نمایید.

در پایان نیز روش ارسال ویدیو و یا صوت (به صورت فایل ارسال شود و یا لینک) از کاربر پرسیده می شود. دقت داشته باشید که امکان ارسال فایل های حجیم با حجم بیشتر از 50 مگابایت در تلگرام بدست این بات شدنی نیست و به همین انگیزه بهتر است از گزینه اخذ ویدیو به صورت لینک کاربرد کنید.

همانطور که قبل تر نیز گفتیم، منظور داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما شناسایی کنیم. بعد این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جhttps://tools.hostiran.net/text-rewriterذابی می شناسید آن را در سرنوشت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

شرکت ال جی بی سروصدا از یک موبایل جدید به نام LG K۴۲ در جمهوری دومینیکن رونمایی کرده است. 

 

این تلفن هوشمند میان رده، نمایشگر جالب توجه و یک باتری متوسط دارد. موبایل «کی ۴۲» این شرکت کره ای ۱۸۲ گرم وزن و گواهینامه مقاومت MIL-STD-۸۱۰G دارد. به این ترتیب دستگاه در شرایط سخت محیطی نیز کار می کند. پنل پشتی آن نیز ضد خش است. همچنین در این موبایل نمایشگر ۶.۶ اینچی با وضوح HD+ نصب شده است.

 

«کی ۴۲» دارای تراشه Helio P۲۲  همراه ۳ گیگابایت RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.  علاوه بر آن می توان کارت حافظه میکرو اس دی نیز برای افزایش حافظه ذخیره به آن افزود. سیستم عامل دستگاه نیز اندروید ۱۰ است.

 

پشت این موبایل میان رده ۴ دوربین (۱۳، ۵،۲ و ۲ مگاپیکسل) قرار دارد. دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی است. طبق اطلاعات موجود در «کی ۴۲» یک باتری ۴ هزار میلی آمپری نصب شده است.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11061626.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

از اون جایی‌که کمپانی اپل و کماکان یوتیوب، محدویت‌هایی رو در زمینه دانلود موزیک و ویدیو برای کاربرانش وضع کرده، روش دانلود از یوتیوب در آیفون دائم یک سوال عمده برای بهره‌گیری کنندگان محصولات اپل هست چون می‌دونیم دانلود از یوتیوب با سیاست‌های اپل جور در نمیاد.

البته روش‌های مختلفی برای دانلود فیلم‌های یوتیوب در دستگاه iOS شما هستی داره که به طور کلی از برنامه‌های شخص ثالث بهره‌گیری می‌کنن؛ در همین راستا پیش‌تر اپلیکیشن‌های Video Download Browser سپس Rocket Downloads و VDownload به عنوان ابزارهای پیشنهادی دانلود از یوتیوب در گوشی‌های آیفون شناسایی شدن که در آینده مشکلاتی رو به به اتفاق داشتن چون متاسفانه این‌گونه برنامه‌ها دوام چندانی ندارن.

در این مطلب ما به شما تعلیم می‌دیم که چگونه می‌تونید بدون دربایستن به جیلبریک و یا هر چیز دیگه‌ای،  ویدیوهای یوتیوب رو در گوشی‌های آیفون دانلود و دخیره کنید؛ پس با گوشی‌شاپ همراه باشید.

- دانلود ویدیوی یوتیوب در آیفون
برای این پیشه باید برنامه Documents by Readdle رو که یک اپلیکیشن مدیریت فایل هست رو از طریق اپ استور دریافت کنید:
برای اخذ این برنامه باید مراحل پایین رو سپریدن بدید:

اپ استور رو باز کنید.
در سرنوشت جستجو این برنامه رو پیدا کنید.
GET رو لمس کنید.
در چهره بیچارگی رمز عبور اپل آیدی خودتون رو وارد کنید.

جهت اطلاع شما عزیزان این اپلیکیشن به راستی یک مدیر فایل همراه با مرورگر وب همتافت هست که دانلود و انتقال ویدیوهای یوتیوب رو آسون می‌کنه؛ حال می‌بایست بعد از دانلود و نصب این برنامه، فیلم YouTube که می خواهید دانلود کنید رو مفتوح کنید.

شما می‌تونید از برنامه رسمی یوتیوب برای اتمام این پیشه بهره‌گیری کنید و برای مشاهده برای این کار تنها کافیه الی ویدئوی موردنظرتون رو باز کرده و روی گزینه اشتراک‌گذاری (Share) ضربه بزنید، حال باید گزینه Copy link رو گزینش کنید.

در گام بعدی و پس از گرفتن لینک، دوباره به برنامه Documents برگردید , روی آیکون زاویه زیر سمت راست ضربه بزنید برای مشاهده مقاله دانلود از یوتیوب در آوش تک اینجا کلیک کنید لغایت مرورگر داخلی اون مفتوح بشه و حال می‌بایست به وب‌سایتی مانند BitDownloader برید و سپس آدرس کپی شده ویدیو از یوتیوب رو قسمت تایپ آدرس، Paste و بعد گزینه Download رو گزینش کنید.

خاطر اثر می‌شیم که برای نصب برنامه و بازی اپل روی آیفون یا آیپد احتیاج به اپل آیدی دارین و در صورتی که از اپل آیدی شخص ثالث کاربرد می‌کنید، باید بدونید که ممکنه اون شخص دسترسی کامل و بدون محدودیت به تمام اطلاعات داخل گوشی شما داشته باشه؛ برای ساخت اپل آیدی با ایمیل و مشخصات دلخواه خودتون، اینجا کلیک کنید.

و در فرجام در این باره تجربیات و دیدگاه‌های خودتون رو برای ما بنویسید و بگید که شما عزیزان برای ‌ دانلود فیلم های یوتیوب که معمولا حفاظت شده‌ هستن، برای آیفون از چه روش‌هایی الی کنون کاربرد کردید و کامیاب شدین.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه اجتماعی توئیتر در ماه ژوئن امکان انتشار توئیت‌های صوتی را برای کاربران سیستم عامل iOS در برخی از نقاط جهان فعال کرد. به تازگی نیز اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت توئیتر در حال کار روی قابلیت ارسال پیام‌های صوتی در بخش پیام‌های خصوصی یا همان دایرکت مسیج است. این خبر توسط مدیر بخش دایرکت مسیج توئیتر در فضای مجازی منتشر شد و وی در این باره اعلام کرد که قرار است قابلیت ارسال پیام صوتی به زودی به توئیتر اضافه شود و کشور برزیل اولین کشوری خواهد بود که قرار است نسخه آزمایشی این قابلیت را دریافت کند.

 

هدف توئیتر از اضافه کردن قابلیت پیام صوتی

توئیتر هدف خود از اضافه کردن این قابلیت را افزایش راه‌های ارتباطی مردم با یکدیگر دانست و اعلام کرد که این شبکه از هیچ کاری برای افزایش میزان رضایت مردم دریغ نخواهد کرد. یکی از راحت‌ترین و برترین روش‌های ارتباطی افراد با یکدیگر ارسال پیام صوتی است چرا که کاربر می‌تواند با نگه داشتن تنها یک دکمه پیام خود را ضبط کرده و کاربر مقصد نیز صرفا با انتخاب یک گزینه پیام دریافت شده را گوش دهد.

 

 

علاوه بر این توئیتر اعلام کرده است که برای قابلیت پیام صوتی گزینه ریپورت وجود خواهد داشت تا در صورت سوء استفاده از صدای کاربر، امکان گزارش دادن آن به توئیتر وجود داشته باشد. علاوه بر این مدیر بخش پیام‌های خصوصی توئیتر اعلام کرده است که یک تیم بسیار کاربلد تمرکز خود را روی موضوع پیام‌های صوتی دایرکت قرار داده و در آینده‌ای نزدیک باید شاهد عرضه اولین نسخه آزمایشی از آن باشیم.

 

 

 

با این حال هنوز توئیتر تاریخ دقیقی برای عرضه این قابلیت به شبکه اجتماعی خود اعلام نکرده است و باید تا زمان اعلام رسمی این شبکه اجتماعی منتظر ماند.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews75850.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

ر این آموزش طی چند قدم ساده می‌خواهیم طریقه حذف اکانت اینستاگرام را به شما تعلیم بدیم. اما توجه داشته باشید قبل از دلیت اکانت اینستاگرام باید تصمیم خویش را به طور جدی بگیرید که می‌خواهید حذف همیشگی اکانت اینستا را داشته باشید یا حذف موقتی اکانت اینستاگرام؟

با حذف دائم اکانت اینستا خود، حساب کاربری شما به طور کامل حذف می‌شود. یعنی به هیچ عنوان امکان بازیابی اکانت خویش را نخواهید داشت زیرا اطلاعات شما به طور کامل از دیتابیس شرکت اینستاگرام منزه خواهد شد. با دلیت اکانت همیشگی اینستاگرام خود تمامی عکس‌ها، فیلم، کامنت و نظرات و حتی فالوور های شما از بین می‌روند. فلذا پیش از دلیت اکانت تصمیم قاطعانه خود را بگیرید.

اما برای حذف زودگذر اکانت اینستا همانطور که از نامش پیداست به طور زودگذر می‌توانید از حساب خویش بیرون شوید دیلیت اکانت دائمی پیج اینستاگرام و دوباره با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید.

نکته:


 

در واپسین،انجام انگیزه پاک کردن اکانت اینستاگرام از شما پرسیده می شود که میتوانید دلایلی مثل متن ذیل به چهره انگلیسی وارد کنید:

اینستاگرامن
بعد از دیلیت اکانت اینستاگرام یا همان حذف حساب کاربری خود، سایر نمی‌توانید مجدد با همان اسم کاربری وارد شوید یا آن اسم کاربری را به حساب دیگری یعنی دنبال کننده‌گان ( Following) اضافه کنید و اینستاگرام نمی‌تواند دوباره حساب‌ حذف شده شما را پرکار کند.

ولی اگر می‌خواهید برای مدتی از اینستاگرام خارج شوید یا به عبارتی دیگر اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت غیر فعال کنید ( temporarily disable your account ) ، در پیوسته مطالب آن را هم به شما توضیح خواهیم داد.

 

حذف دائمی حساب اینستاگرام :
۱- شما با کلیک بر روی Delete Your Account می‌توانید به صفحه وبسایت حذف اکانت اینستاگرام بروید.

اگر در حساب اینستاگرام خود وارد ( log in ) نشده‌اید ، ابتدا از شما خواسته می‌شود که وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید. لازم به ذکر است که نمی‌توانید حساب خود را از تو برنامه اینستاگرام حذف کنید.

 

۲- از منوی کشویی کنار گزینه ، چرا حساب خویش را حذف می‌کنید؟ ( ? Why are you deleting your account ) گزینه‌ای را برگزیدن کنید

 

و در پایین آن از شما می‌خواهد برای ادامه رمز عبور خویش را دوباره وارد کنید ( : To continue, please re-enter your password ) تا گزینه حذف همیشگی حساب شما ظاهر ‌شود.

 

۳- روی حذف همیشگی حساب من (Permanently delete my account ) کلیک کنید الی حساب اینستاگرام شما برای همیشه حذف شود.

 

اگر می‌خواهید حساب کاربری دیگرتان را حذف کنید ، در سمت راست بالای صفحهDelete Your Account روی اسم کاربری خود کلید کنید الی وارد حساب کاربری خویش شوید.

 

در صفحه باز شده شما وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید و حال بر روی علامت نشانه داده شده در تصویر ذیل کلیک کنید.

 

سپس Log Out را انتخاب کنید و دوباره با اسم کاربریی که می‌خواهید آن را حذف کنید وارد شوید و دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید.

 

 

غیر فعال کردن گذرا حساب اینستاگرام :
اگر حساب اینستاگرام خویش را به طور گذرا غیرفعال کنید ، مشخصات ، عکس‌ها ، نظرات و لایک‌های شما مخفی می‌شوند تا اینکه با ورود به سیستم دوباره پرکار شوید. برای غیرفعال کردن گذرا حساب اینستاگرام خویش مراحل زیر را دنبال کنید :

۱- از راه یک مرورگر به وسیله‌ی موبایل یا کامپیوتر به instagram.com وارد شوید.

لازم به ذکر هست که نمی‌توانید حساب کاربری خود را به طور گذرا از درون برنامه اینستاگرام نصب شده بر روی گوشی خود غیرفعال کنید.

۲-  در بالا سمت راست صفحه اینستاگرام خویش روی  کلیک کنید و سپس ویرایش پروفایل ( Edit Profile ) را انتخاب کنید.

۳- به ذیل بروید ، در ذیل سمت راست روی موقتاً حساب من را غیرفعال کنید ( Temporarily disable my account ) را کلیک کنید.

۴- از منوی کشویی ساحل گزینه چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید؟ (Why are you deleting your account ? )  گزینه‌ای را برگزیدن کنید و در زیر آن از شما می‌خواهد برای ادامه رمز عبور خویش را مجدد وارد کنید ( To continue, please re-enter your password : ) الی گزینه غیرفعال کردن حساب شما ظاهر ‌شود.

۵- و در پایان بر روی غیرفعال کردن زودگذر حساب ( Temporarily disable account ) کلیک کنید لغایت حساب شما به طور زودگذر غیر فعال شود.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 

نرم افزار و یا شبکه اجتماعی اینستاگرام  در سال 2010 به وجود آمد که دنیای عکس و فیلم، سلفی و شبکه اجتماعی را متحول ساخت. اگر تاکنون با شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام کار نکرده و روش کار با این نرم افزار را نمی دانید با ما در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی روند کار با محبوب ترین اپ راهنمای جامع استفاده از اینستاگرام + تصاویر اشتراک گذاری تصاویر در دنیا را در گوشی های هوشمند آشنا سازیم.

اینستاگرام

نکته اول :برای نیاز هست که از طریق خود سایت اینستاگرام اقدام نمایید.

نکته دوم :اگر پسورد خورد را در اینستاگرام فراموش کرده اید می توانید آن را با جیمیل یا شماره تماس خود بازگردانی کنید و پسورد جدید بسازید.

روش های ثبت نام یا ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام

پس از اجرای برنامه اینستاگرام، سه گزینه برای ثبت نام و ورود ظاهر خواهد شد ؛

 

آموزش اینستاگرام

ایجاد حساب اینستاگرام

Register with Facebook

زمانی این گزینه را انتخاب می کنید که حساب کاربری فیس بوک داشته و قصد دارید که حساب کاربری اینستاگرام را به آن متصل نمایید. با انتخاب این گزینه صفحه دیگری مانند شکل زیر باز خواهد شد که کلمه کاربری و رمز عبور فیس بوک را از شما خواهد پرسید که با وارد نمودن آن، به راحتی حساب اینستاگرام شما فعال خواهد شد.

Register with Email

راه دوم برای ثبت نام، انتخاب این گزینه و معرفی یک آدرس ایمیل معتبر می باشد. در ادامه روش ثبت نام از این طریق به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

Log In

این گزینه را زمانی انتخاب خواهید کرد که قبلا حساب کاربری را ایجاد نموده اید و می خواهید وارد اینستاگرام شوید.

 


 مراحل ثبت نام در اینستاگرام

1-اگر برای ثبت نام از گزینه ثبت نام با ایمیل " Register with Email " را انتخاب کنید، صفحه زیر باز خواهد شد : 

 

آموزش اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام

2- اطلاعات خواسته شده که شامل نام و نام کاربری،رمز و تلفن را کامل کرده و دکمه تیک را بزنید.

3- در این مرحله آدرس ایمیل باید توسط تائید شود.

4-در ادامه به شما پیشنهاد می دهد که دوستان خود در فیس بوک که از اینستاگرام استفاده می کنند را پیدا کنید.


اجازه دسترسی به اینستاگرام برای جستجو در دفترچه تلفن

با انتخاب این گزینه صفحه ای مانند شکل زیر باز خواهد شد که با انتخاب گزینه + در سمت راست هر نام، می توانید آن ها را دنبال (Follow) کنید . منظور از دنبال یا فالو کردن این است که یعنی می توانید عکس ها و فیلم های به اشتراک گذاشته شده آن ها را ببینید. البته درخواست دنبال کردن شما باید توسط آن ها مورد پذیرش قرار گیرد.

با زدن دکمه پیکان آبی رنگ بالا، به صفحه ای به شکل زیر و با عنوان Suggested Users منتقل خواهید شد که به صورت تصادفی نام و نمایه اشخاصی که در اینستاگرام عضو هستند را به شما نشان می دهد که در صورت تمایل می توانید وارد صفحات آنها شده و آن ها را نیز دنبال کنید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

 

چگونه از امنیت یک اپلیکیشن پرداخت مطمئن شده و به آن اعتماد کنیم؟

وقتی صحبت از اپلیکیشن های موبایل می شود شاید اولین فکری که به ذهن ما برسد بحث امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی باشد؛ مخصوصا وقتی بخواهیم یک اپلیکیشن پرداخت را نصب و استفاده کنیم. امنیت اطلاعات در این اپلیکیشن ها امری بسیار مهم و حیاتی است که برای جلوگیری از سوء استفاده و دسترسی دیگران به اطلاعات کارت بانکی باید توجه ویژه ای به آن کنید.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که برای اطمینان از امنیت اپلیکیشن  چگونه به یک اپلیکیشن پرداخت اعتماد کنیم؟ های پرداخت چه فاکتورهای را باید در نظر بگیریم تا بتوانیم به آن اعتماد کرده، کارت های بانکی خود را در آن اضافه و انتقال وجه و پرداخت های خود مانند پرداخت قبض آب، برق، گا؟

در ادامه به تمامی این سوال ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای اطمینان از امنیت اپلیکیشن های پرداخت بایستی به 4 فاکتور مهم توجه کنید که عبارتنداز:

  1. شناخت پیشینه اپلیکیشن
  2. وضعیت اپلیکیشن در استورهای معتبر
  3. تبلیغات در فضاهایی که نیاز به مجوز دارند
  4. بانک های طرف قرارداد

1.شناخت پیشینه اپلیکیشن

برای اطمینان و آگاهی از امنیت اپلیکیشن پرداخت، بد نیست که درباره پیشینه آن تحقیق کرده و آن را بشناسیم. اپلیکیشن های پرداخت معتبر معمولا تحت نظر یکی از بانک های کشور هستند که خود بانک مربوطه نیز تحت نظر بانک مرکزی فعالیت دارد.

برای مثال اپلیکیشن همراه کارت تحت نظر بانک آینده، اپلیکیشن آپ تحت نظر بانک کشاورزی، اپلیکیشن تاپ تحت نظر بانک پارسیان و اپلیکیشن سکه متعلق به بانک ملت است.

تمامی این اپلیکیشن های پرداخت ایمن و بزرگ متعلق به شرکت های PSP (ارائه دهنده خدمات پرداخت) یا شرکت های پرداخت یار هستند. به عنوان مثال مالک اپلیکیشن همراه کارت، شرکت «تجارت الکترونیک ارتباط فردا» بوده که جزو شرکت های پرداخت یار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک است و اپلیکیشن آپ متعلق به شرکت «آسان پرداخت پرشین» بوده که یک شرکت PSP است.

2.وضعیت اپلیکیشن در استورها

به طور معمول، اپلیکیشن های رسمی و معتبر تعداد دانلود و نصب زیادی در استورها دارند و نظرات زیادی درباره آنها نوشته می شود. این اپلیکیشن ها معمولا چند میلیون دانلود و نصب دارند مثلا اپلیکیشن همراه کارت در کافه بازار که استور رسمی کشورمان است 2 میلیون نصب فعال و بیش از 5 میلیون نصب فعال در گوگل پلی دارد.

برخی از اپلیکیشن های کوچک از نام برند اپلیکیشن های بزرگ سوءاستفاده کرده و از این طریق اقدام به کلاه برداری های اینترنتی و به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد می کنند. برای مثال اپلیکیشن «کارت همراه»، (همان طور که می بینید اسم آن بسیار مشابه همراه کارت است) برنامه ای است که در حال سواستفاده از اطلاعات کاربران اینترنتی است و فیشینگ می کند؛ ولی اگر نام آن را در گوگل پلی سرچ کنید خواهید دید که تنها 10 هزار تا دانلود داشته است و بنابراین نمی توان به آن اعتماد کرد.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

FacebookWhatsAppTwitterLinkedInEmail
امروزه شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا می‌کنند؛ احد از بزرگ‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای گسترش بیزینس خویش استفاده می‌کنیم، فرآوری محتوا ارزشمند می‌شود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این امر مهم باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب نماییم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ فرآوری درونمایه در اینستاگرام چیست؟ و چگونه اتمام می‌شود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌کند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود. در پیوستگی چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خویش در اینستاگرام، جایی که می‌توانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در عقیده بگیرید را ارائه می‌دهیم.

نحوه فرآوری محتوای باکیفیت در اینستاگرام
۱. بررسی الگوهای آماده
بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو می‌شود و ترغیب کننده او به خواستن ادامه پست یا رد شدن متعلق به است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند بدون داشتن یک کاربر حرفه‌ای نیز پست‌های اینستاگرامی عالی ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب، در اینستاگرام باره بهره‌گیری پیمان می‌گیرد. پس بهره‌گیری و یادگیری  برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.

داشتن یک بانک عکس با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً می‌تواند در فرآوری محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک تعامل نیرومند با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف باعث حیرت فالور های شما می‌شود.

۲. به کارگیری عکس‌های موجود با کیفیت
هرچند به کارگیری عکس‌هایی که هستی دارد خیلی پیشه جالبی در این دوره به عقیده نمی‌رسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچگونه نباید از آنها کاربرد کنیم؛ در مواقعی که مجموعه‌ای از عکس‌هایی مثل هستی دارد، شما می‌توانید با به کارگیری عکس‌های موجود و برپایی یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به فرآوری محتوای با کیفیت بپردازید.

همچنین می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که وجود دارد، عکس‌هایی را که خیلی بدست برندهای سایر بهره‌گیری نشده و پسندیده برند شما است را به چهره رایگان دانلود کرده و باره بهره‌گیری پیمان دهید. همواره به این نکته پروا داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p است.

۳. ترکیب فرمت‌های مختلف
این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمت‌های درونمایه را برای کاربران خویش در دسترس پیمان دهید. برای اینکار می‌توانید از به اشتراک قراردادن یا حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، که یک شیوه عالی برای نشانه دادن محصولات در قالب یک نمونه یا صرفاً یک آموزش کوتاهی یا نمایش است، به فرآوری محتوا بپردازید.

مراقب باشید که با عکس‌های زیاد از فرآورده خود، کاربر را تحت اختناق پیمان ندهید؛ در ضمن می‌توانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خویش را دلگرمی به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام می‌توانید گامی به جلو برداشته و به سمت ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو می‌شناسد، این گیف ها یک گذرگاه آسان و پسندیده برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام
۴. بازسازی محتوا از برندهای موجود
آیا موعد مناسبی برای تولید درونمایه در اینستاگرام ندارید؟ چه بسا واقعاً نیازی به گذاشتن این موعد برای تولید درونمایه نداشته باشید. در واقع می‌توانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.

در پیوسته مواردی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند الی از برندهای دیگر برای فرآوری محتوا کاربرد کنید:

بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت
برای تولید محتوای مجدد، می‌توانید با استفاده از هشتگ های پیوسته با حوزه بیزینستان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای معروف، آن‌هایی که مخاطبانشان مانند شما است و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در پهنه شما تولید می‌کنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید لغایت پست‌های جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با به کارگیری آیکونی که پایین پست هستی دارد، ذخیره کرده الی زمان لزوم، به راحتی به آن دست یابید.

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که سرچ می‌کنید کاملاً پیوسته با بیزینستان باشد؛ چرا که یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را راز در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.

اجازه از پیج اصلی برای کاربرد مجدد از آنها
اگر خواستید یک پست از پیجی را عیناً در صفحه خودتان به اشتراک بگذاید، باید از آن پیج دستور بگیرید. به این چهره که پست مورد عقیده را از راه فلش ذیل همان پست، در دایرکت آن پیج فرستاده و کسب فرمان کنید. با این کار، علاقه خویش را به آن پست اثر داده و با توضیح اینکه پستشان در معرض دید بیشتری پیمان می‌گیرد، آن‌ها را خوشحال می‌کنید و فرمان می‌دهند لغایت شما آن را منتشر کنید؛ به این صورت شما می‌توانید به چهره قانونی با به کارگیری محتوای برندهای دیگر، به فرآوری درونمایه بپردازید.

۵. محتوای با کیفیت تولید شده بدست کاربر(UGC)
در باره به کارگیری محتوایی که سایرین تولید کرده‌اند، همچنین این ایده خوبی است که کاربران خویش را تشویق کرده الی درونمایه را فرآوری کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر لغایت درباره موضوع خاصی که در دامنه کاری شما است، عقیده بدهد، یا سوالی را مطرح کنید الی کاربر به آن استجابت دهد. به این نوع فرآوری محتوا، محتوای فرآوری شده بدست کاربر می‌گویند، این اصطلاح وانگهی به طور گسترده‌تر، به هر گونه محتوای ایجاد شده بدست کاربران، برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته می‌شود.

امروزه برندهای بسیاری از UGC بهره‌گیری می‌کنند، حتی اگر شما یک برند کبیر باشید، دور به نظر می‌رسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد شما و محصولتان، ایجاد کنند. به عنوان نمونه با ایجاد یک پیکار و جایزه به بهترین جمله درباره عکس یا برند خاص، می‌توانید به فرآوری درونمایه بدست کاربر دست یابید.

همچنین با ارائه هدیه یا تخفیف محصولات خود به کاربران، می‌توانید علت کاربران را برای به کارگیری هشتگ خودتان بیشتر کنید؛ اساساً اخذ این کلمه به عنوان هشتگ از کاربران می‌تواند شروع کننده خوبی، برای کارها باشد.

به یاد داشته باشید که محتوای درخواستی شما از کاربر نباید محدود کننده باشد و باعث ستوهی او شود. این محتوا باید تکمیل کننده محتوای شما باشد. در ضمن کاربرد بسیار از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، ممکن است حس سو به کارگیری کاربر را به او القا کند و مایه شود ، اندیشه کند که شما کمتر روی گستره کاریتان تسلط دارید.

۶. مشارکت با اینفلوئنسرها (برندهای برتر)
اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در دامنه کاری خویش و یک جریان مداوم از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید.  همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کرده‌اند، می‌تواند این فرصت را برای شما ایجاد کند الی فالور های پیج خویش را افزایش دهید.

اگر شما یک بیزینس کوچک با بودجه کمی دارید، می‌توانید از میکرو اینفلوئنسرها با فالور های ۱۰۰۰۰ لغایت ۵۰۰۰۰ وابستگی برقرار کنید. البته این فرمایش مهم است که فالور های آن پیج به محصولات شما علاقه مند باشند، پس سعی کنید با میکرو اینفلوئنسرهایی وابستگی استوار کنید که در دامنه بیزینس شما تکاپو می‌کنند.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام
همانطور که گفته شد مهمترین سرنوشت یک محتوا، عکسی است که در آن پست پیمان می‌دهیم بعد برای گزینش تصویر باید نکاتی را رعایت کنیم؛ در پیوسته به روشنگری این نکات می‌پردازیم.

نکات مهم در طراحی عکس برای اینستاگرام
۱. یک نقطه کانونی روشن تعریف کنید
در اینستاگرام یگانه از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، درنگ کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما می‌توانید از یک نقطه کانونی در عکستان، برای جذب کاربران بهره‌گیری کرده تا اغلب روی تصویر شما بمانند. خدمات شبکه های اجتماعی اگر عکستان خیلی شلوغ باشد، چشم را مبهوت می‌کند و تأثیر برعکس خواهد داشت، جالب است بدانید مغز ما به طور اتوماتیک این محاسبات را انجام می‌دهد، پس بهتر است برای فرآوری درونمایه در اینستاگرام وقت کافی گذاشته و در ارتباط با آن تأمل کنید.

۲ استفاده از قانون یک سوم در عکاسی
قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی می‌توانید آن را یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت دسته کرده به صورتی که جالب‌ترین ویژگی‌های عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ وانگهی می‌توانید با قرار دادن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذاب‌تر کنید.

۳. به کارگیری حاشیه سفید در عکس اینستاگرام
استفاده از لبه‌های سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. وانگهی حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای تنفس نمی‌گذارند، می‌توانند تأثیر گذار باشند، بعد یکی از مهمترین جنبه‌هایی که حاشیه سفید دارد، می‌تواند از شلوغ شدن بیش از مرز عکس شما ممانعت کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌های پیش روشنگری دیتا شده، در عکستان رعایت کرده باشید، به کارگیری حاشیه سفید می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

۴. پروا به تضادها و برپایی تعادل
برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در تکه ها عکستان، می‌توانند کمک کننده باشند. این تضاد می‌تواند در رنگ‌ها، اشکال، مقیاس، فونت، روشنایی و… باشد. برای آغاز می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، بهره‌گیری کنید؛ همانطور که میدانید، برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام می‌توانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکس‌های اینستاگرام، تغییر در نور و برپایی تضاد است. به راستی پیدا کردن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن پیوسته محتوا کرد.

این نکات را برای فرآوری محتوای متنی اینستاگرام فراموش نکنید!
۱. استفاده از سرگذشت سرایی
پس از گزینش عکس، زمان رسیدن تولید محتوای متنی مناسب دریافتی است؛ برای این پیشه می‌توانید از داستان سرایی درباره تصویر خود استفاده کنید؛ همواره باید توجه داشته باشید که داستان شما کاملاً پیوسته با تصویرتان باشد. همچنین با به کارگیری شخصیت پردازی در ارتباط با تصاویرتان می‌توانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.

۲. برنامه ریزی برای هر پست
برنامه ریزی برای محتوای هر پست می‌تواند تأثیر بسزایی درجذب مخاطب داشته باشد، بستگی داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین تذکر کردن یک تقدیر مهم از پست قبلی(مثلاً با به کارگیری هشتگ)  نه تنها نشان دهنده پیوستگی پیج شما بوده بلکه به فرآوری محتوا نیز منجر می‌شود.

نکته مهم سایر در این قسمت، برنامه ریزی درباره زمانبندی پسندیده برای انتشار پست است. برای این کار می‌توانید ازقسمت insights خود اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این پیشه هستند کاربرد کنید. در ضمن با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در موعد تعیین شده می‌توانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

اگر از کاربران مختلف بپرسید تصاویرشان را با چه نرم‌افزاری ویرایش می‌کنند، حرفه‌ای‌ها معمولا از فتوشاپ یا دیگر نرم‌افزارهای مخصوص این کار نام می‌برند و تعجب نکنید اگر آماتورها بگویند اصلا ویرایش نمی‌کنیم! 

 

ویرایش تصاویر جزو آن فعالیت‌هایی است که درصد کمی از کاربران انجام می‌دهند و از این درصد کم هم بخش زیادی روی موبایل آن را انجام می‌دهند! باید بپذیریم که اغلب نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر چنگی به دل نمی‌زنند و امثال فتوشاپ هم آنقدر پیچیده است که برای ویرایش‌های دم‌دستی اصلا نمی‌ارزد! اما گزینه‌ سوم ویرایشگرهای آنلاین هستند که با پیشرفت‌ سال‌های اخیر بخوبی می‌توانند از پس ویرایش تصاویرتان بربیایند.

 

PIXLR قدرتمند

امکان ندارد صحبت از ویرایشگران تصویر آنلاین بشود و نامی از PIXLR برده نشود. هنگامی که وارد سایت زیبای pixlr.com می‌شوید، دو گزینه در مقابل شما قرار داده می‌شود:

 

PIXLR Express و PIXLR Editor. نسخه‌ Express پیکسلر ویرایشگری ساده و سرراست است که ابزارهای مرسوم ویرایش تصویر مانند برش، چرخش، فیلترهای تصحیح پایه‌ای و... را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اکثر کاربران، این نسخه می‌تواند بسیاری از انواع ویرایش‌های مورد نیاز را جواب دهد.

 

در حالت پیشرفته، PIXLR Editor محیطی کلاسیک مانند فتوشاپ را از نوع آنلاین به کاربران ارائه می‌دهد. Editor مثل یک نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش تصویر دارای منوی بالا، ابزارها در فهرست سمت چپ و حتی تاریخچه‌ ویرایش‌هاست. در این نسخه‌ امکان بهره‌گیری از لایه‌ها نیز تعبیه شده که برای کسانی که با فتوشاپ آشنا باشند، مزیتی فوق‌العاده به شمار می‌آید.

 

پیکسلر علاوه بر این دو حالت، ویرایشگر خاصی به نام O Matic هم دارد (pixlr.com/o-matic) که به وسیله‌ آن می‌توانید انواع افکت‌های قدیمی جالب را روی تصویرتان اعمال کنید تا آنها را به عکس‌های خاک‌گرفته‌ عتیقه تبدیل کنید!

 

یکی از نکات قابل توجه در ویرایشگرهای آنلاین پیکسلر، نحوه‌ ورود تصاویر به آنهاست. در این سایت علاوه بر آپلود تصویر از کامپیوتر، می‌توانید مستقیم از وب‌کم لپ‌تاپ عکس بگیرید و ویرایش کنید یا تصویری را از یک آدرس اینترنتی برای ویرایش وارد پیکسلر کنید. پیکسلر همچنین به شما امکان می‌دهد تا کلاژی از تصاویر ایجاد و ویرایش‌ها را روی آنها اعمال کنید.

 

Ribbet بامزه

شاید بهترین توصیف برای سایتی که نام آن به معنای صدای قورباغه است و همه‌ جا هم از قورباغه برای نمایش افکت‌هایش استفاده کرده است، «بامزه» بودن باشد! اما این بامزه بودن برای چنین سایتی که قابلیت‌های فراوانی برای ویرایش تصاویر در اختیار کاربران می‌گذارد کمی غلط‌‌انداز است. نخستین چیزی که در صفحه‌ اصلی سایت ribbet.com جلب نظر می‌کند، امکانات این سایت برای ساخت کارت‌پستال‌ها و کلاژهای جالب و متنوع است. از همان صفحه‌ اول می‌توانید این گزینه‌ها را انتخاب کنید و با قرار دادن تصاویرتان در قاب‌ها و اعمال افکت‌ها به تصاویر زیبا و بامزه‌ای برسید.

 

امکانات ریبت فقط در همین ظاهر کارت‌ها و کلاژها خلاصه نمی‌شود. این سرویس مجموعه‌ عظیمی از افکت‌ها، رتوش‌ها، فیلترها و ابزارهای مختلف را در خود جای داده است. در ریبت می‌توانید تصاویرتان را تصحیح کنید، آنها را به حالت قدیمی دربیاورید، متنی به آنها بیفزایید و حتی استیکری از فهرست استیکرهای عجیب و غریب و جالب سایت رویشان بیندازید! در کنار تمام اینها، ریبت امکانات حرفه‌ای را نیز فراموش نکرده است و در قسمت Pro به شما اجازه می‌دهد تنظیمات دقیقی روی رنگ‌ها، سطوح و دیگر موارد تصاویرتان داشته باشید. البته همه‌ این قابلیت‌ها در ریبت رایگان نیست و برای بهره‌گیری از ویژگی‌های پریمیموم این سایت (مانند امکانات بخش Pro) باید پول پرداخت کنید.

 

برای فتوشاپ‌کارها

اگر حس می‌کنید سرویس‌هایی که معرفی کردیم، آماتوری هستند و به گزینه‌ای حرفه‌ای‌تر نیاز دارید، Sumopaint برای شما درست شده است!

 

این سرویس به آدرس sumopaint.com مانند آن است که کسی فتوشاپ را در وب آپلود کرده باشد! محیط ساموپینت بیش از آن‌که شبیه به یک سایت باشد، به یک نرم‌افزار کامل شباهت دارد: در بالا نواری شامل منوهای File، Edit، Image، Filters و حتی Help وجود دارد. در سمت راست جعبه‌ ابزار قرار دارد که حتی آیکون‌هایش تا حد امکان مشابه فتوشاپ است. پنجره‌های انتخاب رنگ (Swatches) و لایه‌ها را هم در سمت راست پیدا می‌کنید.

 

ساموپینت با این‌که محیطی نرم‌افزارمانند دارد، اما از کارایی و سرعت بسیار خوبی برخوردار است که به وسیله‌ آن می‌توان به صورت حرفه‌ای و سطح بالا روی تصاویر کار کرد. البته به شرطی که اینترنت سرعت بالایی هم داشته باشید! که اگر ندارید، دور ساموپینت را خط بکشید و سراغ سایت‌های ساده‌تر بروید یا فتوشاپ نصب کنید!

 

PicMonkey سرراست

اگر دل خوشی از محیط نرم‌افزاری مثل فتوشاپ ندارید و دوست دارید ابزارهای ویرایش تر و تمیز دم دستتان قرار گیرد، سری به سایت پیک‌مانکی (picmonkey.com) بزنید.

 

محیط سرویس پیک‌مانکی با الگوبرداری از نرم‌افزارهای موبایلی طراحی شده است و این را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مزایای این سایت دانست. در اینجا خبری از منوی بالا با کلی امکانات کوچک و بزرگ نیست و همه‌ چیز در منوی سمت چپ سایت تعبیه شده است. در این منو گزینه‌هایی برای ویرایش‌های پایه‌ای (مانند برش و تغییر اندازه)، روتوش، قاب‌ها، متن، بافت‌ها، افکت‌ها و برچسب‌ها وجود دارد که هر کدام دارای زیرمنوهای مختلفی برای اعمال روی تصاویر هستند.

 

پیک‌مانکی کارایی و سرعت خوبی دارد که حتی با یک اینترنت معمولی هم می‌توان به‌ راحتی با آن کار کرد. این سرویس همچنین لایه‌ها را به طرز کاربرپسندی در یک پنجره نمایش می‌دهد تا بتوانید افکت‌ها و افزودنی‌های مختلفی را که روی تصویر اعمال کرده‌اید، ببینید و جابه‌جا کنید.

 

اما اصلی‌ترین ایراد این سایت امکانات پولی آن است که در لابه‌لای قابلیت‌های رایگان گنجانده شده است! باید دقت کنید که گزینه‌هایی که در کنار آنها علامت تاج دیده می‌شود، پولی هستند و یک نکته‌ دیگر را هم در نظر داشته باشید: برای ذخیره‌ تصویر ویرایش‌شده‌تان باید در سایت اکانت ایجاد کنید!

 

Lunapic کلاسیک

وقتی برای اولین‌بار به آدرس lunapic.com می‌روید و با محیط سرویس لوناپیک مواجه می‌شوید، احساس می‌کنید به یک دهه قبل اینترنت بازگشته‌اید! این‌گونه به نظر می‌رسد که تیم لوناپیک آنقدر تمرکزشان را روی افزودن قابلیت‌های مختلف گذاشته‌اند که دیگر انرژی‌ای برای زیباتر کردن محیط سایت باقی نمانده است!

 

اما این محیط نه چندان زیبا دلیل نمی‌شود که از لوناپیک به عنوان یک ویرایشگر آنلاین بسیار عالی صرف‌نظر کنیم! در این سایت پس از آپلود تصویر یا بارگذاری آن از یک آدرس اینترنتی، به محیط ویرایش وارد می‌شوید که در سمت راست فهرستی از ابزارها وجود دارد و در بالا نواری با 11 گزینه. فهرست سمت راست شبیه به ابزارهای نرم‌افزار Paint ویندوز را در اختیارتان می‌گذارد: برش، سطل رنگ، افزودن اشکال مختلف یا نوشتن متن.

 

ولی اصل ماجرای لوناپیک در منوی بالای آن می‌گذرد! جایی که انواع و اقسام افکت‌ها، تنظیمات، فیلترها و حتی انیمیشن‌ها گنجانده شده است. تعداد گزینه‌های موجود در منوهای لوناپیک آن‌قدر زیاد است که اگر بخواهید حتی بخشی از آنها را هم روی تصویرتان امتحان کنید، سرتان گیج خواهد رفت! و البته قدرت این سرویس در همین امکانات متنوعش است که به وسیله‌ آنها می‌توانید از ویرایش یک انیمیشن گیف تا افزودن افکت‌های سه‌بعدی به یک تصویر را انجام دهید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/graph/edit-images2-online.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

اگر علاقه‌مند به عکاسی 360 درجه و گرفتن عکس‌های زیبا با گوشی موبایل هستید اپ‌های متعددی جهت این کار با توانمندی‌های مختلف وجود دارند. در این مطلب به بررسی 5 اپ برتر جهت گرفتن عکس‌های پانوراما در سیستم‌عامل اندروید پرداخته‌ایم.

 

1. Panorama 360

این اپ یکی از معروف‌ترین اپ‌های اندروید می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه به‌صورت رایگان عکس‌های 360 درجه پانوراما بگیرید. Panorama 360 را بیش از 4 میلیون کاربر دانلود کرده‌اند. در واقع این اپ به عنوان یک برنامه پرطرفدار در زمینه گرفتن این نوع عکس می‌باشد. خود اپ طریقه گرفتن این نوع عکس را در قالب یک ویدیوی کوتاه به شما آموزش می‌دهد.

 

عکس های پانوراما,نرم افزار ساخت عکس های پانوراما

جهت گرفتن عکس‌های پانوراما در سیستم‌عامل اندروید

 

پس از گرفتن عکس‌های مورد نظر خود به‌سرعت می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید. عکس‌ها را می‌توانید به‌صورت صاف و معمولی یا سه‌بعدی به‌اشتراک بگذارید. هم‌چنین برای ویرایش تصویر می‌توانید از فیلتر های متفاوتی استفاده نمایید.

 

2. Photaf Panorama

اپ بعدی که به شما کمک می‌کند تا عکس پانوراما بگیرید Photaf Panorama نام دارد. این اپ برای شما عکس‌های خوبی را به ارمغان می‌آورد. برای مشاهده کل نمای پانوراما، می‌توانید از قطب‌نما یا صفحه لمسی گوشی خود استفاده نمایید.

 

عکس های پانوراما,نرم افزار ساخت عکس های پانوراما

گرفتن عکس‌های زیبا پانوراما با گوشی موبایل

 

این برنامه نسخه THD نیز دارد ولی برای استفاده ازآن باید یک دستگاه Tegra داشته باشید. همچنین در هنگام ایجاد یک عکس پانوراما به شما امکان استفاده خودکار از تصویر نیز داده می‌شود. این برنامه ویژگی‌های متفاوت و خوبی دارد و می‌توانید با آن بهترین عکس‌های خود را بگیرید.

 

3.  Cardboard Camera(ساخته شده توسط گوگل)

با استفاده از Cardboard Camera می‌توانید عکس‌های حیرت‌انگیزی بگیرید. این اپ گوشی شما را به یک دوربین معمولی و آماتور تبدیل می‌کند. برای گرفتن عکس پانوراما باید در یک دایره 360 درجه بچرخید و از منظره مورد نظر خود عکس‌برداری کنید.

عکس های پانوراما,نرم افزار ساخت عکس های پانوراما

عکس‌های پانوراما

 

تصاویر هنگام مشاهده به شکل سه‌بعدی در می‌آیند. بر روی تصاویر خود صدا نیز می‌توانید ضبط کنید.

شما می‌توانید با استفاده از Cardboard Camera عکس‌هایتان را در کنار یکدیگر نگهداری نمایید. همچنین می‌توانید از اپ بدون استفاده از cardboard استفاده نمایید. زیرا تصاویر در گالری گوشی نگهداری می‌شوند.

  •  

4. PanOMG

PanOMG عکاسی 360 درجه را بیش‌ازپیش آسان کرده است. فقط کافی‌ است گوشی خود را ثابت نگهدارید و روی آیکن دوربین کلیک کنید.

 

عکس های پانوراما,نرم افزار ساخت عکس های پانوراما

بهترین برنامه برای گرفتن عکس های پانوراما

 

اولین عکس خود را بگیرید و سپس یک دوربین شناور در دو طرف صفحه برای شما پدید می‌آید. حال باید دوربین خود را حرکت دهید و آیکن دوربین را به داخل براکت مستطیلی ببرید. برنامه به‌صورت خودکار عکس بعدی را می‌گیرد. علاوه بر این (ترفندستان) دستورالعمل‌های دیگری در صفحه قرار دارند که می‌توانید آن‌ها را نیز دنبال نمایید.

 

5. Panorama Camera 360

آخرین اپ Panorama Camera 360 می‌باشد که محصولی از Fotolr است. استفاده از این برنامه بسیار آسان می‌باشد. فقط کافی‌است که روی آیکن دوربین کلیک کنید و شروع به چرخش نمایید. شما باید یک الماس را در داخل یک دایره  که در حال حرکت می‌باشد ببینید و زمانی که آن الماس در مرکز قرار گرفت، تصویر را بگیرید. به چرخیدن ادامه دهید و برای تمام کردن این کار روی دکمه Stop کلیک کنید.

 

عکس های پانوراما,نرم افزار ساخت عکس های پانوراما

نرم افزار تولید و ویرایش عکس های پانوراما 

 

این اپ، فلش نیز دارد اگر مایل باشید می‌توانید از آن استفاده نمایید. شما می‌توانید اندازه عکسی را که می‌خواهید بگیرید مشخص نمایید. این تصاویر را می‌توانید پس از جمع آوری به‌اشتراک بگذارید.

منبع : https://www.beytoote.com/computer/graph/panoramic-photos2-android.html

  • aram212 kala