تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

متن خود را به نرم افزار مبدل گفتار تبدیل کنید تا کامپیوتر شما هر آنچه را که تایپ می کنید صحبت کند.

 

مراحل :

 

ربات تبدیل متن به گفتار, تبدیل متن به گفتار در کامپیوتر

 

Notepad را باز کنید.

 

ربات تبدیل متن به گفتار, تبدیل متن به گفتار در کامپیوتر

 

کد زیر را کپی کنید و آن را در notepad پیست کنید.

 

 Dim message, sapi

message=InputBox("What do you want me to say?","Speak to Me")

Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")

sapi.Speak message

 

ربات تبدیل متن به گفتار, تبدیل متن به گفتار در کامپیوتر

 

فایل را با هر نام با پسوند vbs ذخیره کنید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/texttospeech-conversion2-computer.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

مزایای طراحی سایت املاک
یکی از اصلی ترین برتری های طراحی سایت املاک برای کارفرماها و کاربران، کمتر کردن هزینه ها است. این برتری دربرگیرنده هر دو طرف پیمان نامه می شود. بعد هم املاکی ها و هم مشتری ها از وجود یک وبسایت املاکی پیشباز خواهند کرد. از طرفی فرآیند پیدا کردن ملک باره عقیده برای کاربران زیاد آسان می شود. شما می توانید با فعال کردن پنل جستجوی مترقی انواع ملک ها را از عقیده مساحت، رنج قیمت، گونه ملک (تجاری، مسکونی، تجاری-مسکونی، اداری و…) محدوده جانمایی و … برای کاربران بخش بندی کنید. از آنگونه سایر مزیت های طراحی سایت املاک:

یک نوع تبلیغ همیشگی به حساب می آید، که خرج های آن از سایر طریق های بازاریابی و تبلیغات پسندیده تر است.
با داشتن یک سایت املاکی می توانید بر بسیاری از رقبای خویش پیشی بگیرید.
مکان ملک های مختلف را بر روی نقشه گوگل یا همان گوگل مپ می توانید به کاربران خود نشان دهید. این یعنی کار معرفی شما راحت خواهد شد.
با تقسیم بندی و تکمیل کردن مشخصات هر ملک به راحتی می توانید یک آلبوم به کاربر ارائه دهید که خیلی تند به دسته های مختلف دسترسی داشته باشد.
در ساحل اینها می توانید اخبار مختلف در مورد املاک و خرید و فروش را نیز در وبسایت خویش قرار دهید که از نظر سئو و جذب بیننده تاثیر زیادی روی وب سایت شما خواهد داشت.
افراد مختلف می توانند ملک خود را در تارنما شما به نمایش بگذارند و یا آن را به فروش برسانند.

طراحی سایت املاک | طراحی سایت نمای من ، ساخت و بهینه سازی SEO سایت
شما می توانید در صفحه اول گلچینی از چند ملک بخصوص را اول پیمان دهید که بازدید بیشتری بخورند.
خدمات خود را می توانید بخش بندی کنید. مثل می توانید بخش فروش، دسته رهن، تقسیم کرایه و یا خرید را به طور مجزا پیمان دهید.
از جمله تفاوت های طراحی سایت املاک با دیگر پیشه ها می طاقت به موارد زیر اشاره کرد:

امکان افزودن نگارخانه عکس ها ملک
استفاده از جی پی اس یا محیط‌ نما که کاربر بتواند محدوده و موقعیت ملک خویش را چک کند
عضویت گزیده تر برای کارکنان و مزایای اغلب برای آنهایی که در این عضویت ثبت اسم می کنند.
نمایش دادن املاک ویژه و اکازیون
بخش وبلاگ و نوشتار ها
نمایش موقعیت ملک ها
نکات طراحی سایت املاک  پیشه ای
بهترین مسیر برای طراحی سایت این است که به افراد حرفه ای در این مقوله مراجعه کنید. اگر زیباترین وبسایت را هم طراحی سایت مشاوره املاک برایتان طراحی کنند، اما خدمات حمایت و سئوی اولیه را ارائه ندهند، متاسفانه وب سایت شما دیده نخواهد شد. برای همین است که ما در گروه رائه خدمات چیره دست طراحی وب سایت املاک و با در عقیده اخذ نیازهای گرافیکی و حرفه ای این گونه سوداگری به دنبال تطابق دادن شما با الگوریتم های جدید گوگل هستیم. اصلی ترین بخش های یک سایت املاکی به شرح ذیل می باشند:

-درباره ما:

این قسمت را به چهره کامل و چیره دست ارائه دهید. پیشینه شغل شما، آدرس املاکی و شماره تلفن ها برای تماس گرفتن را حتما وارد کنید. این قسمت در اعتماد سازی مشتری ها تاثیر زیاد زیادی دارد. چرا که آنها به پیگیری کسان حقیقی می گردند.

-جستجو ساده و پیشرفته:

هر چقدر که مدت سررسید جستجو و راحتی مشتری های خویش را اغلب کنید، آنها اغلب در تارنما شما پرسه خواهند زد. پنل های جستجو و بخش بندی همین شغل را می کنند. بعد اگر صاحب یک آژانس املاک هستید، به این سرنوشت وبسایت خویش دقت داشته باشید.

-نظرات کاربران:

به اشتراک گذاشتن تجربه و عقیده کاربر های مختلف نیز از قسمت های پربازدید سایت شما خواهد بود.

-شبکه فروش:

این بخش شامل همان تقسیم بندی برای سرنوشت های مختلف خرید، رهن و اجاره می باشد. حال می توانید همین شبکه را برای 

از سایر دسته های مهم یک سایت املاک می نا به قالب دهی پسندیده آیکون ها و زبانه ها، رعایت اصول سئو دست کم به چهره اولیه، انسجام رنگ  و بافت، بهینه سازی صفحات و ایجاد عکس های روشن و توضیحات شفاف اشاره کرد.
طراحی سایت املاک چیره دست و مشاور املاک
هزینه طراحی سایت املاک
این بحث کاملا به میزان خدمات و پنل هایی وابستگی دارد که شما به تعقیب آن هستید. ولی خبر خوب برای تمام دارندگان آژانس املاک و فروشندگان ملک این است که ما د با هزینه های مناسب، کارهای حرفه ای را ارائه می دهیم. از آنجایی که کیفیت شغل نهایی و رضایت، برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد، برای همین از انجام هرگونه کار بی کیفیت و خرج های زیر خودداری خواهیم کرد. در این راستا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره های رایگان و تخصصی ما را دریافت کنید.

نکته بسیار مهم که باید حتما به آن دقت داشته باشید، فهرست خدمات شرکتی است که طراحی سایت املاک را برای شما انجام می دهد. حتما فهرست خدمات و نمونه کارهای آنها را بi دقت رسیدگی کنید. این دو کلید طلایی برای پیدا کردن چیره دست ها است. چون بی گمان در کناره کسان حرفه ای به نتیجه دلخواه خواهید رسید. بعضی از خدماتی که ط در طراحی وب سایت املاک ارائه می دهند به شرح ذیل است:

ظاهر گرافیکی جذاب و مناسب با حرفه
به شغل بردن جدیدترین متدهای UI و UX
نشان دادن نقشه تو وبسایت هم به چهره گوگل مپ و هم به چهره نقشه گسترده
اضافه کردن عکس و ویدئو
اضافه کردن بخش نظر سنجی برای کاربران و پرتو دادن بازخوردها
پشتیبانی حرفه ای و مجانی به مدت 6 ماه
ارتباط پیوسته و مسئولانه با مشتریان
ذخیره تمام اطلاعات مفید در درون وب سایت
اضافه کردن بخش تازه ها دنیای املاک
تفکیک و بخش بندی همگی دسته ها چه در فروش و چه در خرید
اضافه کردن توضیح برای هر کدام از ملک ها و هر کدام از آنگونه بندی ها

در کنار موارد بالا، می توانید از سایر خدمات اختصاصی و تخصصی تیم ما نیز مستفیض شوید. از دسته اینکه کاربرهای شما بتوانند خویش ملک را برای فروش، رهن یا اجاره به سایت اضافه کنند. عکس ها به روز از هر ملک را وارد کنند. اعضایی که وارد وب سایت شما می شوند، خود صفحه و حساب کاربری داشته باشند. در داخل تارنما امکانات چت آنلاین برپایی کنید. البته تمامی این موارد ذیل نظر و با تایید مدیر وبسایت خواهد بود. برای همین است که ما سربلندی این را داشته ایم که بگوییم کیفیت شغل ما ضمانت اعتماد شما خواهد بود. حتما از نمونه های طراحی سایت ما رویت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

کسانی که دارای کسب و کاری هستند هنگام جستجوی در بین سایت های مد نظر شان، طراحی سایتی را گزینش می کنند که بتوانند در وسط صفحه های موجود به راحتی مورد دلخواه خودشان را جستجو کنند و حال که اگر جستجوی طراحی سایت شما بتواند در کمترین بازه زمانی بهترین نتیجه را برای آنها داشته باشد بی گمان طراحی سایت شما محلی برای مراجعه این افراد خواهد شد. موتور جستجوی گوگل یکتا از موتورهای

https://avashtech.com/inexpensive-web-design/

جستجوی قوی با کراول می باشد که می تواند شما را در این کار یاری کند چرا که جستجوی در بین صفحه های طراحی سایت شما را بهتر می کند و مایه بالا رفتن رتبه بندی سایت شما می شود که در امر در بهینه سازی سایت تاثیر احسان دارد. فلذا جستجو و کراول سریع صفحه های طراحی سایت اولویت اصلی کسب و کارهای حرفه ای به حساب می آید. برای اینکه این کار را بتوانید بر روی سایت خود پیاده نمایید باید از گوگل بخواهید که کراول یا جستجوی سریع خودش را در گزین کردن طراحی سایت شما قرار دهد ولی چگونه باید این شغل را کرد؟ در ذیل به نکته هایی که می تواند در این راه شما را کمک کند اشاره ای می کنیم.

 

 

 

 

طراحی سایت تند متناسب با زمانی که کاربر در اختیار دارند و به چهره سریع پیکربندی می شود. طراحی وب سایت تند و و در کوتاه ترین موعد شدنی متناسب با تقاضا و دربایستن کاربر اقدام می گیرد. کاربران میل دارند که طراحی سایت آنها تند و در عین حال با درج قابلیت ها و امکانات مورد نظر آنها صورت پذیرد. سرعت و زمان تحویل به عنوان فاکتوری در طراحی وب سایت می باشد اگرچه ملاک های مهم دیگری در کناره سرعت هستی دارد اما تحت شرایط خاص طراحی وب سایت تند و در کوتاه ترین زمان مدت بیچارگی کاربر می باشد.

طراحی سایت تند در کنار فاکتور سرعت که زیاد مورد پروا قرار می گیرد می بایست مشتمل بر ... امکانات و قابلیت های باره احتیاج کاربر می باشد. سهم گیری از بعضی قابلیت های آمده و پیش فرض موجب طرح ریزی طراحی سایت تند خواهد شد. استفاده از قالب های آماده این امکان را فراهم می آورد که طراحی سایت سریع را در کناره زیبایی به همراه داشته باشیم. سایته ای دست دوم که به معنای به کارگیری قالب های حاضر در طراحی تارنما می باشد در ساحل سرعت و تند بودن، خرج کمی را برای کاربر متحمل می شود. سهم گیری از افزونه ها، ماژول ها و کامپوننت ها طراحی سایت را در اختصار ترین موعد شدنی می نماید. همگی این فاکتورها موجب می شود که شما طراحی سایت تند را در کناره زیبایی و درج قابلیت ها و امکانات باره عقیده داشته باشید که زیاد باره پروا کاربران قرار خواهد گرفت.

ساخت و طراحی تارنما فروشگاهی کوچک (minisites) بدون شک ممکن است کمی مشکل و توان فرسا باشد – امروزه برای فروش محصولات تان مسلماً دربایستن به یک تارنما فروشگاهی برای فروش و بازاریابی آنلاین خواهید داشت. اما برای یادگیری بعضی از گام ها در طراحی و ساخت تارنما برخی مواقع مبتلا فراز و نشیب خواهید شد. 

 

 

 

5 روش سریع و راحت برای  طراحی تارنما فروشگاهی سریع

فرآیند ایجاد یک تارنما کوچک فروشگاهی که محلی است جهت بازاریابان اینترنتی نهفته و برای راندمان در وب متعلق به بهره‌گیری می کنند. اگر تمایل به درآمدزایی به چهره آنلاین در اینترنت دارید، این مرحله زیاد ضروری می باشد. به راستی برای جلب توجه مشتری و برپایی اعتبار در کسب و کار اینترنتی و بازاریابی آنلاین بیچارگی به طراحی تارنما فروشگاهی دارید.

بسیار روشن و بارز است که چرا در این روند بسیاری از بازاریابان اینترنتی تازه کار در مراحل اولیه و رسیدگی متوقف می شوند. ولی باید بدانید که چندین روش برای سپریدن این پیشه وجود دارد. در اینجا به 5 طریق مناسب برای بالا بردن سرعت طراحی و ساخت سایت فروشگاهی حقیر و ساده برای پروژه های بازاریابی اینترنتی به شما شناسایی می کنیم:

 

استفاده از ویدئو

5 روش تند و آسان برای  طراحی وب سایت فروشگاهی یک صفحهء فروش به صورت تصویری معمولاً فقط شامل یک ویدئو، چند نکته توضیحی و لینک "سفارش کالا" می باشد. هنگامی که اقدام به ایجاد فیلم ویدئویی ویژه محصولاتتان کردید، مرحلهء بعدی یعنی ساخت و طراحی تارنما فروشگاهی کوچک کار ساده ای خواهد بود.

استفاده از فیلم، بسیاری از دشواری ها مربوط به طراحی گرافیکی وب، قالب بندی های متن، ایجاد درونمایه ویژه فروش و بسیاری از کد گذاری های HTML را بلافاصله حذف می نماید. بزرگترین سود به کارگیری فیلم های ویدئویی به عنوان آگاهی رسانی فروش محصولات این است که می توانید محصولات خویش را به نمایش بگذارید. این گونه بازاریابی اینترنتی زیاد نیرومند عمل می نماید.

 

استفاده از منابع متخصصین

اگر تصمیم دارید که طراحی سایت فروشگاهی خویش را به دست افراد کارآزموده بسپارید، بی گمان نیاز به بودجه برای پرداخت به طراحان وب سایت این پروژه دارید. ولی نکته مثبت آن این است که هزاران هزار طراح وب سایت چیره دست با استعداد و خلاق برای کمک به شما وجود دارد. وب سایت های مستقلی همانند Elance.com و یا Peopleperhour.com فهرستی از افرادی را به شما ارائه می کنند که توانا به ساخت و طراحی وب سایت کوچک فروشگاهی هستند. 

در بسیاری از این سایت های مستقل، الی زمانی که از نتیجهء شغل خوشنودی نداشته باشید نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود. وانگهی کسانی که علاقمند به اتمام دادن پروژه شما هستند، برای سپریدن پیشه به مقدار هزینهء آن نیز اشاره می کنند. بنابراین اتمام پروژه شما در میان این افراد به مناقصه گذاشته می شود. این دو عامل مایه زیر آمدن خرج ها شده و پروژه شما به بهترین نحو و با بهترین کیفیت با هزینهء پسندیده انجام می شود.

 

استفاده از تارنما دیگران

اگر شما محصولی برای فروش ندارید، می توانید به عنوان وب سایت وابسته اقدام به فروش محصولات تارنما های سایر نمایید. اگر چه وب سایت مال شما نیست اما برای اجرای این کار فرصتی برای درآمدزایی کسب تجربه و ایجاد لیستی از خریداران برای شماست.

همچنین فرصتی کوچکی برای شماست و به شما کمک می کند تا در این زمان محصولات خویش را تولید و سوداگری اینترنتی خویش را راه اندازی نمایید. احد سایر از مزیت های کبیر این تکنیک این است که انواع تارنما هایی که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل و درآمدزایی می کنند،خواهید دید. این شیوه به نکات مهمی دستیابی خواهید داشت که باید در پروژه ساخت و طراحی تارنما فروشگاهی کوچک تان رعایت نمایید.

 

استفاده از قالب ها

قالب ها یا template ها وب سایت هایی از پیش تعریف شده هستند. این قالب های آماده تمام ویژگی های کامل یک وب سایت همانند راز فصلها، عناوین فرعی، کادرهای testimonial (سفارشات و رهنمود ها)، لیست کالا و خدمات بوده و فقط شامل جزئیات و درونمایه نمی باشد. می توانید همگی اطلاعات خویش را در آن وارد و آن را به یک وب سایت فروشگاهی به سلیقهء خود درآورید.

مزیت آن این است که حتی اگر از قالب آمادهء مشترکی بهره‌گیری کنید، با وارد کردن اطلاعات و تغییر خاصیت ها آن را تبدیل به یک وب سایت فروشگاهی برای خود کردید که هیچ کس دیگری مالک آن نخواهد بود. شما با تغییر گرافیک، عکس ها و ... آن را به یک وب سایت بی همتا تبدیل می کنید.

 

 

استفاده از محصولات PLR

Private label rights products یا PLR اغلب با خود وب سایت های فروشگاهی همراه است. البته معمولاً می توانید محصولات PLR و خود سایت فروشگاهی را ویرایش کنید. نه تنها می توانید محصولات بی همتا ایجاد کنید بلکه خود وب سایت فروشگاهی هم منحصر به فرد خواهد بود؛ نیاز نیست کار خاصی اتمام دهید، بس است لینک "سفارش کالا" را در آن قرار دهید لغایت تارنما به شما تعلق پیدا نماید.

هر یک از این استراتژی ها روند ایجاد و ساخت سایت فروشگاهی را کوتاهی تر می نماید. باید به خاطر داشته باشید که هستهء اصلی بازاریابی اینترنتی، ایجاد و ساخت سایت فروشگاهی می باشد. ولی راه اندازی و اجرای آن لزوماً نیاز به صرف ساعت ها وقت و خرج نخواهد داشت.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

کلمه سلفی یا عکس ازخودگرفته ظاهراً برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ استفاده شده، و در سال ۲۰۱۳ توسط مؤسسه لغت‌نامه آکسفورد به عنوان واژه سال انتخاب شده‌است.
امروزه در اینستاگرام نزدیک به دویست میلیون عکس با هشتگ سلفی (#Selfie) پیدا می‌شود که هر روز به تعدادشان نیز اضافه می‌شود.

 

معمولاً از سلفی‌ها به عنوان عکس‌های خام و بدون ویرایش یاد می‌شود، اما در دنیای اپلیکیشن‌های رنگارنگ امروز، آن‌هم اپلیکیشن‌های پیشرفته عکاسی، روتوش سلفی‌ها هم به شدت رواج پیدا کرده. حالا می‌شود در عرض چند دقیقه، سلفی را تبدیل به عکسی کرد که گویی توسط عکاسان حرفه‌ای برای پشت جلد مجله‌های مد گرفته شده است!
 
یکی از مشکلات اصلی گرفتن یک سلفی خوب این است که ابزار کار بسیار محدود است. در واقع شما یک دوربین دارید و یک جفت دست که گاهی اصلاً به اندازه کافی بلند نیست! برای کمک به بخش سخت‌افزاری عکس‌های ازخودگرفته، سه اپلیکیشن به کار شما می‌آیند:

 

 

اپلیکیشن «کم‌می» (CamMe) مثل یک دوربین خودکار عمل می‌کند. تلفن هوشمندتان را در جایی جلوی خودتان قرار می‌دهید. دوربین موبایل روشن است و وقتی دستتان را تکان می‌دهید، شما را شناسایی می‌کند و با علامت چراغ زردرنگی تشخیص می‌دهد که کجا ایستاده‌اید. حالا کافی است دستتان را به صورت مشت به سمت دوربین بگیرید تا سه ثانیه بعد از شما عکس بگیرد. یعنی در واقع لازم نیست خودتان دکمه را بفشارید. بلکه باید با علامت دستتان با آن ارتباط برقرار کنید.
 

مزیت دیگر این برنامه کاربردی این است که هر چند بار که بخواهید می‌توانید- با همان تنظیم اولیه- عکس بگیرید. کافی است هر بار با مشتتان به دوربین علامت دهید که حاضرید. تنها نکته استفاده از این اپلیکیشن این است که باید در جای ثابتی قرار داشته باشد تا لرزش آن باعث تار شدن عکس نشود.
 

اپلیکیشن #selfie در واقع یک برنامه کاربردی عکاسی است که به جای دوربین تلفن همراه، از آن باید برای گرفتن سلفی- و فقط سلفی- استفاده کرد. این اپلیکیشن که فقط با دوربین جلوی موبایل کار می‌کند، لنزی دارد که از فاصله نزدیک، از صورتتان عکس می‌گیرد. یعنی همه فریم از صورت شما است و از حاشیه خبری نیست. در واقع عکس بزرگتری - و از فاصله نزدیک‌تری- از صورتتان می‌اندازد. اگر قبل از گرفتن عکس، موبایل را تکان دهید، فلاش این اپلیکیشن هم به کار می‌افتد و عکس روشنتری از شما ثبت خواهد شد.
 

حالا که حرف فلاش شد باید از اپلیکیشن «فلش سلف» (Flash Self) یاد کنیم که اپلیکیشنی مخصوص فلاش فقط برای عکس‌های ازخودگرفته است. بر خلاف فلاش دوربین که نور تندی را به موضوع مورد عکاسی (در اینجا صورت شما) می‌تاباند، «فلش سلف» نور ملایمی را به به صفحه موبایل می‌تاباند (که بر روی صورت شما منعکس می‌شود). میزان این نور را هم می‌شود تنظیم کرد. رنگ این نور و اینکه از کدام زاویه بتابد را هم می‌توان انتخاب کرد.
 

از سخت‌افزار عکس‌های ازخودگرفته که بگذریم به دریای اپلیکشن‌های فوتوشاپی برای سلفی‌ها می‌رسیم.

 

 

یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌ها «فیس‌تیون» (Facetune) است. با اینکه این اپلیکیشن (بر خلاف سه اپلیکیشن بالایی که رایگان بودند) چهار دلار آمریکا قیمت دارد، اما کاربران می‌گویند که می‌توان با آن عکس‌ها را به صورت بسیار حرفه‌ای روتوش کرد. می‌توان رنگ پوست را روشن‌تر یا تیره‌تر کرد. چین و چروک‌های صورت را برداشت، دایره‌های سیاه دور چشم‌ها را پنهان کرد و حتی شکل بدن را لاغرتر- یا چاق‌تر- کرد. این اپلیکیشن همچنین ۳۰ فیلتر مختلف و ۱۶ لایه و مدل مختلف آراستن سلفی را به شما ارائه می‌کند.
 

 

دو اپلیکیشن «یوکم‌پرفکت» (YouCamPerfect)و «یوکم‌میک‌آپ» (YouCamMakeUp ) هر دو قرار است برای گرفتن یک سلفی «تمام‌عیار» به کاربر کمک کنند. در حالیکه «یوکم‌پرفکت» به ادیت‌های اصلی بیشتر توجه دارد، «یوکم‌میک‌آپ» به شما کمک می‌کند که آرایش صورتتان را در سلفی کامل کنید. از پاک کردن چروک‌ها گرفته تا پرپشت‌نشان دادن ابروها و مژه‌ها، و اضافه کردن انواع آرایش صورت از کارهای این اپلیکیشن است. در هر دوی این اپلیکشن‌ها بخشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید خودتان را قد بلندتر کنید.
 

در هر دو اپلیکیشن «فیس‌تیون» و «یوکم‌میک‌آپ» باید هر قسمت از صورت (چشم، لب، ابرو، پوست و..) را به صورت جداگانه روتوش کنید و این ممکن است وقت‌گیر باشد و نتیجه کار هم خیلی واقعی به نظر نرسد. اینجاست که برنامه روتوش عکس «مودی‌فیس» (ModiFace Photo Editor) به کمک شما می‌آید. در این اپلیکیشن در یک صفحه می‌توانید تمام قسمت‌هایی را به نظرتان به روتوش نیاز دارد مشخص کنید و با استفاده از بخش‌های مختلف اپلیکشن، تمیزکاری‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید با کمی کشیده‌تر کردن یا پهن‌تر کردن صورت یا چشم‌هایتان، مدل‌های متفاوتی به خودتان بدهید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/colorful-applications1-salafi.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

شاید در نگاه اول تصاویر دیجیتال سابقه‌‌ چندانی نداشته باشند، اما در واقعیت این‌طور نیست. با این‌که نخستین دوربین دیجیتال سال 1975 تولید شد، اما این دوربین نخستین تصویر دیجیتال را تهیه نکرد؛ بلکه این آغاز به حدود 60 سال پیش و سال 1957 برمی‌گردد که فردی به نام راسل کرش تصویری دیجیتال با ابعاد 175 در 175 از پسر سه‌ماهه‌اش درست کرد.

 

البته ابعاد تصویر در آن زمان نمی‌توانست بیش از این باشد، زیرا داده‌ای‌ بیش از آن در رایانه‌های وقت جا نمی‌شد. از آن زمان تاکنون دنیای تصاویر دیجیتال شاید بیشتر از هر زمینه‌ دیگری تغییرات داشته و فرمت‌ها و فشرده‌سازی‌های گوناگونی برای ذخیره‌سازی و نمایش آن ارائه شده است.

 

انواع فرمت‌ها
داده‌های تصویر دیجیتال می‌تواند به سه حالت در یک فایل ذخیره شود: به‌صورت غیرفشرده، فشرده و برداری. دو حالت اول را تحت یک نام و به‌صورت تصاویر شطرنجی (raster images) می‌شناسند. البته باید توجه داشت ‌در‌ نهایت تمام تصاویر هنگام نمایش به شبکه‌ای از نقاط رنگی (پیکسل‌ها) تبدیل می‌شوند که داده‌های هر پیکسل در تعدادی بیت ذخیره می‌شود که نشانگر رنگ و عمق رنگی آن است.

 

اما این‌که آیا در فایل نیز این اطلاعات به‌صورت همین شبکه‌ای یا به‌صورت برداری ذخیره شود، تفاوت میان دو خانواده از فرمت‌ها، یعنی تصاویر شطرنجی و تصاویر برداری را معین می‌کند. در تصاویر برداری، اطلاعات تصویر به‌صورت یک توصیف هندسی ذخیره می‌شود: مثلا این تصویر شامل یک دایره و یک مربع ‌داخل هم است. این نوع ذخیره‌سازی سبب می‌شود تصاویر برداری قابل نمایش دقیق و با کیفیت روی هر صفحه‌ و با هر اندازه‌ای باشد.

فرمت‌های فشرده‌سازی تصاویر مانند فرمت‌های صوتی به دو نوع اتلافی (lossy) و غیراتلافی (lossless) تقسیم می‌شود. در الگوریتم‌های فشرده‌سازی غیراتلافی، اندازه‌ فایل تصویر با فشرده‌سازی به گونه‌ای کاهش می‌یابد که تمام اطلاعات تصویر اصلی حفظ شود. البته این کار به قیمت تصاویر با اندازه‌ بزرگ‌تری نسبت به فشرده‌سازی اتلافی خواهد بود. در فشرده‌سازی اتلافی، هدف اصلی کاهش هرچه بیشتر اندازه‌ فایل است و با این‌که در این تصاویر نیز اطلاعات تصویر تا حد بسیار خوبی حفظ می‌شود، اما تصویرِ به دست آمده یک کپی کامل از تصویر اصلی نخواهد بود.

 

 

فرمت‌های شطرنجی معروف
BMP
کسی نیست که نام BMP یا Bitmap را نشنیده باشد. این فرمت را مایکروسافت برای ذخیره‌ فایل‌های گرافیکی در ویندوز طراحی کرده و بسیار ساده است. همان‌طور که از نام این فرمت هم مشخص است، اطلاعات هر پیکسل به همان صورت که هست ذخیره می‌شود. در نتیجه فایل‌های BMP کاملا غیرفشرده است؛ البته با اندازه‌ بزرگ! تنها مزیت این فرمت، سادگی و قابلیت نمایش آن در همه‌جاست.

 

JPEG
در این‌که JPEG مشهورترین و پرطرفدارترین فرمت ذخیره‌سازی تصاویر است، شکی نیست. تقریبا تمام دوربین‌های دیجیتال تصاویر را به JPEG ذخیره می‌کنند و دستگاهی نیست که توانایی نمایش این تصاویر را نداشته باشد. این فرمت که سال 1992 عرضه شده است، یک فرمت فشرده‌سازی اتلافی به شمار می‌آید که از تصاویر رنگی 24 بیت (هشت بیت برای هر کدام از سه رنگ قرمز، آبی و سبز) پشتیبانی می‌کند. با توجه به اتلافی بودن این فرمت، اندازه‌ فایل‌های JPEG تا حد بسیار زیادی پایین است. البته میزان فشرده‌سازی تصویر اصلی توسط برنامه‌ فشرده‌سازی قابل تعیین است.

 

JPEG2000
برادر کوچک‌تر فرمت JPEG با قابلیت پشتیبانی از فشرده‌سازی اتلافی و غیراتلافی ‌سال 2000 عرضه شد، اما نگذارید شباهت اسمی شما را به اشتباه بیندازد: روش‌های فشرده‌سازی‌ که در این فرمت به کار رفته، با استاندارد JPEG متفاوت است. این روش‌ها تصاویر را با کیفیت و فشرده‌سازی بیشتری ذخیره می‌کنند، اما به چه قیمتی؟ تصاویر JPEG 2000 نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری برای پردازش دارند. علاوه بر این، فرمت JPEG 2000 ویژگی‌های دیگری نیز نسبت به JPEG دارد: مقاومت بیشتر در مقابل خطا، پشتیبانی از تصاویر HDR و ... . با این‌که این فرمت هیچ گاه نتوانست به محبوبیت برادر بزرگ‌ترش برسد، اما امروزه در تدوین و توزیع حرفه‌ای فیلم‌ها و تصاویر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

TIFF
Tagged Image File Format) ‌TIFF) یک فرمت انعطاف‌پذیر است که معمولا تصاویر را به‌صورت 24 یا 48 بیت بابت هر پیکسل (هشت یا 16 بیت برای هر رنگ) ذخیره می‌کند. نکته‌ اصلی این فرمت، ساختار برچسب‌دار (tagged) آن است که قابلیت توسعه‌ زیادی به آن می‌دهد. بر این اساس، شرکت‌های زیادی برچسب‌های خاص برای تصاویر خودشان معرفی کرده‌اند که البته نتیجه‌ این شده است که هیچ دستگاه خواننده‌ای نمی‌تواند همه‌ انواع فایل‌های TIFF را بخواند! فشرده‌سازی فرمت TIFF می‌تواند هم به‌صورت اتلافی و هم غیراتلافی باشد و فشرده‌سازی غیراتلافی بسیار خوبی بخصوص در مورد تصاویر سیاه‌وسفید ارائه می‌کند.

 

برخی دوربین‌های دیجیتال می‌توانند تصاویر را با این فرمت (به کمک الگوریتم فشرده‌سازی LZW) به‌صورت غیراتلافی ذخیره کنند که کیفیت بیشتری نسبت به تصاویر JPEG خواهد داشت. اما مزیت اصلی TIFF هیچ‌کدام از اینها نیست؛ این فرمت یکی از اصلی‌ترین فرمت‌ها در صنعت چاپ به شمار می‌آید. دلیل آن هم پشتیبانی آن از فضاهای رنگی مخصوص دستگاه‌های مختلف است.

 

GIF
بیشتر کاربران هنگامی که نام این فرمت را می‌شوند، یاد تصاویر متحرک در اینترنت می‌افتند، اما این فرمت قابلیت‌هایی فراتر از تصاویر متحرک دارد و نباید آن را فقط در آن قالب شناخت. فرمت Graphics Interchange Format) GIF) ‌ فرمتی با سابقه‌ای 30 ساله است که امکان پشتیبانی تصاویر از هشت تا 256 بیت را دارد. این فرمت به دلیل استفاده از الگوریتم فشرده‌سازی (LZW که حداکثر کارایی را برای مناطق بزرگ تک‌رنگ دارد) برای تصاویری گرافیکی که حداقل رنگ‌ها را داشته باشد بسیار مناسب است؛ مانند اشکال، لوگوها و تصاویر کارتونی. اما از همه‌ اینها که بگذریم، GIF به دلیل پشتیبانی‌ از تصاویر متحرک به یک پدیده در اینترنت امروز تبدیل شده است. البته دعوای سر نحوه‌ تلفظ نام این فرمت را هم نباید فراموش کرد (بین «گیف» و «جیف») که حتی به رئیس‌جمهور آمریکا هم کشیده شده است.‌ (اوباما نظرش روی ‌گیف‌ است!)

 

PNG
احتمالا در اینترنت با تصاویری برخورد داشته‌اید که پس‌زمینه‌ شفاف دارند. می‌توانید مطمئن باشید این تصاویر PNG هستند. فرمت Portable Network Graphics) PNG) در اصل برای ارائه‌ معادلی متن‌باز و رایگان برای GIF درست شد. (خیالتان راحت، GIF الان بدون مجوز است!)‌‌ این فرمت عملا مثل یک آچار فرانسه‌ پشتیبانی می‌ماند: تصاویر هشت بیتی paletted (با امکان رنگ شفاف برای یک پیکسل)، تصاویر 24 بیتی true-color (شانزده میلیون رنگ) یا 48 بیت true-color . (با یا بدون کانال آلفا برای میزان شفافیت)‌ PNG یک فرمت با فشرده‌سازی غیراتلافی است که در موقعیت‌های مختلفی می‌تواند جایگزین بسیار خوبی چه برای JPEG و چه ‌برای فرمتی مثل TIFF باشد. این فرمت طوری طراحی شده که قابلیت نمایش خوبی در مرورگرها داشته باشد که به همین دلیل کاربرد آنلاین فراوانی دارد.

 

فرمت‌های برداری معروف
SVG
مشهورترین فرمت ذخیره‌سازی برداری تصاویر SVG یا Scalable Vector Graphics است که توسط کنسرسیوم World Wide Web (مسئول اصلی استانداردهای وب) ارائه شده و توسعه می‌یابد. همان‌طور که در بالا هم اشاره شد، در این فرمت اطلاعات تصویر به‌صورت توصیف هندسی ذخیره می‌شود که با توجه به ساختار آن می‌توان آن‌ را مانند یک فایل متنی فشرده کرد. برای این‌که متوجه شوید استفاده از یک فرمت برداری تا چه حد می‌تواند در کاهش اندازه‌ فایل تاثیر داشته باشد، کافی است به لوگوی جدید مشهورترین سایت اینترنت یعنی گوگل نگاهی بیندازید؛ اندازه‌ فایل لوگوی جدید گوگل (که همین امسال تغییر کرد) 305 بایت است؛ یعنی در حد چند خط در یک فایل SVG! این را مقایسه کنید با لوگوی PNG قبلی که حدود 14هزار بایت یعنی 14 کیلوبایت بود!

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/formats-pictures-learn.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

طراحی قالب اینستاگرام مهم است.زیرا یک تمپلیت زیبا مخاطب جدب میکند.یک تمپلیت اینستاگرام متناسب با گونه فعالیت شما به شغل شما هویت میدهد.

قالب اینستاگرام شکل منظمی گذرگاه به صفحه شما میدهد.

شما می توانید با سفارش کاور اینستاگرام و داشتن یک قالب زیبای اینستاگرامی علاقه مخاطبین را به صفحه خویش بالا ببرید.
قالب اینستاگرام چیست؟
داشتن قالب مهم است.خب. حال که قالب اینستاگرام چیست؟ قالب هزینه طراحی قالب اینستاگرام یکسان و یکپارچه ای که توی کل پست های اینستاگرام به صورت یکسان پیمان میگیرد.قالب پست اینستاگرام نامیده میشود. این قالب از لوگو و رنگ سازمانی برند شما اطاعت میکند. و اطلاعات تماس مجموعه شما رو تو خودش دارد.طراحی قالب اینستاگرام یکبار سپریدن میشه. و به صورت فایل لایه مفتوح تقدیم میشه. که به راحتی قابل کاربرد اس. هم با موبایل هم با کامپیوتر.

داشتن یک قالب چرا مهم است؟
قالب مهم است. اما چرا؟ داشتن و طراحی قالب اینستاگرام باعث میشه هم پیج مرتب و منظمی داشته باشید. هم برای ذهن کاربران موندگارتر بشید.به شکلی که رنگ و لوگوی شما بین فیدهای روزانه اینستاگرامی به چشمش بیاد و بهش دقت کنه.یکی دیگه از مزیت های داشتنش اینه که چون عدد و اطلاعات تماستون به درستی توی همه پست ها هست.هر کدوم از اعلان های شما رو تاثیرگذارتر میکنه. نظاره گر به محض اینکه پست رو میبینه، میتونه با شما پیوستگی بگیره.و شما با این کار میتوانید پست های خویش را از لحاظ محتوا و طراحی ارتقا دهید. و بیشتر در دیدن عموم قرار دهید.

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

با شنیدن نام فتوشاپ ناخودآگاه، تصویر، عکس و ویرایش آنها و فرامین متفاوت و ابزار‌های مختلفی که به این منظور در این نرم‌افزار قدرتمند گنجانده شده است در ذهن تداعی می‌شود. همان‌گونه که قبلا نیز اشاره شد، فتوشاپ خود را تنها مقید به عکس نکرده و سراغ انواع فرمت‌های فیلم و فایل‌های سه‌بعدی نیز رفته است.

تاکنون با بسیاری از ابزارها و فرامین کار روی تصاویر و عکس‌ها آشنا شده و آنها را بررسی کرده‌ایم، در این شماره در نظر داریم سراغ ویرایش فیلم در فتوشاپ برویم و با روش‌های ویرایش فیلم و توانایی‌های این نرم‌افزار در این زمیـــــنه بیشتر آشنا شویم.

نسخه cs6 فرمت‌های متنوعی از فیلم‌ها را پشتیبانی می‌کند. با این نسخه از فتوشاپ براحتی می‌توانیم فیلم‌ها را در محیط فتوشاپ باز کرده و تغییرات دلخواه را روی آنها اعمال کنیم. برای ویرایش و کار روی فیلم‌ها پانل ویژه‌ای به نام TimeLine تعبیه شده که در صورت باز کردن یک فایل فیلم به صورت خودکار در قسمت زیرین فضای کاری ظاهر می‌شود و در صورتی که این پانل بسته شده باشد از منوی window می‌توان با کلیک روی گزینه Timeline آن را فراخوانی کنید.

این پانل شامل دو بخش ابزارها و توضیحات در سمت چپ و خط زمانی فیلم در سمت راست است. روی خط زمانی فیلم با ابزار پیمایش می‌توانیم به فریم و ثانیه دلخواه خود مراجعه کنیم. در سمت چپ این پانل ابزار‌هایی برای اجرا، توقف، رفتن به فریم بعدی، رفتن به فریم قبلی، رفتن به اولین فریم، قطع صدا، برش فیلم و اعمال Transition قرار دارد که در ادامه با کاربرد برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

در زیر این ابزار‌ها نیز لایه‌های فیلم و صدا قرار گرفته‌اند که در صورت نیاز می‌توانیم با کلیک روی آیکون مثلث انتهای هر لایه و انتخاب new video group یک لایه فیلم جدید و انتخاب newaudio track یک لایه صوتی جدید را به پروژه خود اضافه کنیم. برای اضافه کردن فیلم یا صوت جدید به لایه فعلی نیز کافی است در همین بخش (کلیک روی مثلث انتهای این بخش) گزینه Add media و Add Audio را انتخاب کنیم.

برای هر لایه تصویری، با کلیک روی مثلث کناری نام لایه، بخش‌های مربوط به آن ظاهر می‌شود که عبارتند از: already video و Position (تنظیم موقعیت لایه فیلم)، Opacity (تنظیم شفافیت لایه فیلم)، style (تنظیم جلوه‌های اعمال شده به فیلم). پس از باز کردن فیلم مورد نظر یا اضافه کردن به پانل TimeLine مستطیلی به اندازه طول فیلم ظاهر می‌شود که با کلیک روی انتهای این مستطیل در بخش تایم لاین و درگ ماوس به سمت چپ می‌توانیم طول فیلم را کاهش یا افزایش دهیم. با کلیک روی مثلث انتهایی در بخش Duration می‌توانیم طول فیلم را کاهش یا افزایش داده و نیز سرعت پخش فیلم (speed) را تغییر دهیم.

برای برش یک فیلم کافی است ابتدا در قسمت خط زمان نوار پیمایش را روی فریم مورد نظر برده و سپس روی تصویر قیچی (split) در نـــوار ابزار کلیک کنیم تا در محل مورد نظر برش ایجاد شود. در مرحله بعد با کلیک روی بخش مورد نظر آن را انتخاب و تغییرات دلخواه را اجرا کنیم. در صورت نیاز حتی آن را Delete کنیم. می‌توانیم در محل برش خورده یا ابتدا و انتهای فیلم خود Transition دلخواهی را اعمال کنیم.

از Transition برای حرکت نرم از یک بخش یا کلیپ تصویری به بخش دیگر استفاده می‌شود. با استفاده از Transition می‌توان بخشی از یک فیلم را با بخش دیگری ترکیب کرد. در فتوشاپ، پنج حالت مختلف به منظور اعمال transition وجود دارد:

1ـ fade : محو شدن تدریجی یک تصویر و ظاهر شدن تصویر دیگر
2ـ cross fade : محو شدن معکوس
3ـ fade with black : محو شدن به سیاهی
4ـ fade with white : محو شدن به سفیدی
5ـ fade with color : محوشدن به یک رنگ خاص

قسمت duration مدت زمان اجرای این جلوه را تنظیم می‌کند که مقدار زیادی نشان‌دهنده اعمال نرم جلوه و مقدار کم نشان‌دهنده اعمال ناگهانی و سریع جلوه است. جهت‌های اعمال جلوه Transition را به شکل زیر عمل می‌کنیم:

ترفندهای فتوشاپ, ساخت انیمیشن در فتوشاپ

1. ابتدا فیــــلم مورد نظر را در محیط فتوشاپ باز می‌کنیم.

2. در نوار ابزار تایم لاین نوار پیمایش را روی فریم مورد نظر برده و با کلیک روی دکمه split (قیچی) فیلم را در آن محل برش می‌دهیم.

3. در قسمت نوار ابزار با کلیک روی گزینه transition یکی از حالات ارائه شده را روی محل برش درگ می‌کنیم.4. در صورت نیاز به تغییرات زمان اعمال جلوه، از قسمت duration مقدار پیشفرض دو ثانیـــــه را به مقدار دلخواه عوض می‌کنیم.

5. در صورتی که بخواهیم جلوه را بدون برش فیلم اعمال کنیم، این‌ کار فقط ابتدا و انتهای فیلم امکان‌پذیر خواهد بود.

6. برای تغییر نوع یا زمان جلوه می‌توانیم روی شکل جلوه در محل اعمال شده در قسمت خط زمان، راست کلیک و در پنجره باز شده تغییرات دلخواه را اعمال کنیم. در این پنجره با کلیک روی شکل سطل زباله می‌توانیم جلوه اعمال شده را حذف کنیم.

در پانل TimeLine علاوه بر امکان تنظیم جلوه‌های Transition می‌توانیم در مولفه‌های اصلی هر لایه فیلم نیز تغییرات دلخواه خود را اعمال کنیم. برای اعمال این تغییرات کافی است روی مثلث سمت چپ کنار نام لایه فیلم کلیک کنیم تا بخش اعمال تنظیمات مربوط باز شود. حال کافی است نوار پیمایش را به محل مورد نظر منتقل کرده و سپس روی شکل لوزی موجود درسمت راست هر تنظیم کلیک کنیم تا در نوار خط زمان شکل لوزی به آن فریم اعمال شود. حال با توجه به حالت انتخابی Position (تنظیم موقعیت لایه فیلم)، Opacity (تنظیم شفافیت لایه فیلم)، style ( تنظیم جلوه‌های اعمال شده به فیلم) تغییرات مورد نظر را روی فیلم اعمال می کنیم. با کلیک روی تصویر کرنومتر در این قسمت می‌توانیم تغییرات اعمال شده را فعال یا غیرفعال کنیم.

مثلا برای تغییر مکان یک فیلم روی فضای کاری به شکل زیر عمل می‌کنیم:
1. ابتدا فیلم مورد نظر خود را به تایم لاین اضافه می‌کنیم.

2. در TimeLine روی مثلث کنار نام لایه تصویری کلیک می‌کنیم تا باز شود.

3. در قسمت باز شده روی کرنومتر کنار عبارت Position کلیک می‌کنیم تا لوزی زرد رنگ به فریم ابتدایی خط زمان اضافه شود.

4. در خط زمان نوار پیمایش را به فریم مورد نظر منتقل می‌کنیم.

5. کنار عبارت Position روی شکل لوزی کلیک می‌کنیم تا به فریم مورد نظر اضافه شود.

6. ابزار Move را از جعبه ابزار اصلی فتوشاپ انتخاب کرده و در محیط کاری فیلم را به محل دلخواه جابه‌‌جا می‌کنیم.

7. با حرکت نوار پیمایش تصویر در خط زمان نتیجه تغییرات را کنترل کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش می‌کنیم.

فیلم‌های باز شده در محیط فتوشاپ به صورت یک لایه به پنل لایه‌ها اضافه می‌شود و در صورت نیاز می‌توانیم فیلترهای با جلوه‌های دلخواه خود را که روی لایه تصویر اعمال می‌کردیم روی لایه‌های فیلم نیز اعمال کنیم.

پس از ویرایش فیلم از منوی File گزینه Export را انتخاب و روی گزینه Render Video کلیک می‌کنیم و پس از انتخاب فرمت مورد نظر برای ایجاد خروجی و محل ذخیره‌سازی فایل با انتخاب دکمه Render خروجی خود را ایجاد و ذخیره می‌کنیم.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/timeline-bar1-photoshop.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

گاهی همه آنچه می‌خواهید در یک عکس ثبت کنید، در اندازه‌های یک قاب معمولی نمی‌گنجد. به همین دلیل برای ثبت تصاویر عریض، از تکنیکی به نام پانوراما استفاده می‌شود. جالب آن‌که کلمه Panorama نیز مانند تکنیکش که از کنار هم چیدن چند عکس ساخته می‌شود، از ترکیب چند کلمه درست شده است.

 

کلمه یونانی Pan (به معنی all یا همه) و rama (به معنی sight یا دید) کلمات سازنده پانوراما هستند که در فارسی شاید کلمه سراسرنما جایگزین مناسبی برای آن باشد. این سبک عکاسی از قرن نوزدهم میلادی رایج شده است؛ یعنی زمانی که مارتین بهرمانکس در سال ۱۸۵۱ با به هم چسباندن عکس‌هایی از تپه ریکون در سانفرانسیسکو به یکدیگر، عکس‌‌های عریضی خلق کرد، اما با آمدن دوربین‌های دیجیتال، روش‌های زیادی برای به وجود آمدن یک عکس سراسرنما ایجاد شد.

 

اکنون بیشتر تلفن‌های هوشمند، این قابلیت را روی دوربین‌‌های خود فعال کرده‌‌اند و فقط کافی است خود را بچرخانید تا یک عکس از سراسر محیط مورد نظر بگیرید. در آیفون 5 حتی دیگر نیازی به شما هم نیست و خود تلفن می‌چرخد و یک عکس پانوراما ثبت می‌کند. عکاسانی که قصد ثبت یک عکس پانوراما با دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای دارند، به یک لنز سوپرواید، معروف به فیش‌آی یا همان چشم ماهی احتیاج دارند؛ اما اگر نه از گوشی هوشمند خبری است و نه دوربین دیجیتال، نگران نباشید، چون باز هم راه‌های زیادی برای ثبت تصویر دلخواهتان وجود دارد. در ادامه با نرم‌افزار فتوشاپ یک عکس پانوراما می‌سازیم. این تکنیک در فتوشاپ به Photomerge معروف است.

 

چند عکس پشت سر هم با زاویه و نور مشابه از صحنه‌ای که قرار است از آن یک عکس پانوراما بسازید، بگیرید. سعی کنید عکس‌ها، کادرهایی مشابه داشته باشد و فاصله شما از صحنه اصلی کم و زیاد نشود. هر قدر دقت کنید، باز هم عکس‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت؛ بنابراین پیش از این‌که سراغ تکنیک Photomerge بروید، باید دستی به سر و روی عکس‌ها بکشید. البته بدون ویرایش هم می‌توانید از Photomerge استفاده کنید، اما نتیجه کار ممکن است خیلی دلخواه نباشد.

 

دوربین‌های معمولی به دلیل مشکلات سخت‌افزاری، گوشه‌های عکس را تاریک‌تر از قسمت میانی آن ذخیره می‌کنند که در اصطلاح به آن Dark Corners می‌گویند. این مشکل در دوربین‌ تلفن‌های همراه نیز بسیار رایج است. این مساله شاید به تنهایی در هر عکس دیده نشود، اما اگر عکس‌ها را کنار هم قرار دهید، بسیار مشهود است.

 

در پنجره لایه‌ها روی تصویر کوچک شده عکس، راست کلیک کنید و با انتخاب گزینه Duplicate Layer یک لایه دیگر از همان تصویر روی تصویر قبلی ایجاد کرده سپس از منوی بالای لایه‌ها مد Screen را انتخاب کنید. این مد سبب روشن شدن نقاط تیره‌ می‌شود. به این ترتیب، کل تصویر روشن می‌شود.

 

حالا دکمه M سپس دکمه m+shift را فشار دهید تا شکل دایره در نوار ابزارها برای marquee ظاهر شود. سپس محدوده اصلی را غیر از گوشه‌ها انتخاب کنید. روی تصویر، کلیک راست کرده و گزینه feather را روی 20 تنظیم کنید تا گوشه‌ها محو و روشنی تصویر یکنواخت شود. حالا دکمه delete را بزنید تا محدوده انتخابی از لایه بالایی کم شود. سپس با فشار دادن دکمه‌های ctrl+shift+E به صورت همزمان، لایه‌ها را با هم یکپارچه کنید. این کار را برای تمام تصاویر تکرار کنید. البته می‌توانید از کلیدهای میانبر Ctrl+M نیز برای تنظیم نور تصاویر استفاده کنید.

 

حالا نور تصاویر آماده‌است و می‌توانید عملیات ساخت پانوراما را آغاز کنید. از فرمان File»Automate»Photomerge پالت ساخت تصاویر پانوراما را باز کنید.

 

ساخت عکس پانوراما, نرم‌افزار فتوشاپ, ترفندهای فتوشاپ

 

در این پالت با کلیک روی گزینه Browse می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را برای ساخت عکس باز کنید. هرچند محدودیتی برای انتخاب تصویر ندارید، اما اگر تصاویرتان چندان دقیق گرفته نشده یا اگر رایانه‌تان چندان پر‌قدرت نیست، پیشنهاد می‌کنم بیش از سه یا چهار عکس را کنار هم قرار ندهید. پس از انتخاب تصاویر OK را بزنید.

 

اگر عکس‌های شما لبه‌های نزدیک به هم (از لحاظ رنگ و روشنایی) دارد، فتوشاپ بلافاصله محل دقیق آنها را تشخیص داده و آنها را کنار هم می‌چیند، در غیر این صورت عکس‌ها در کادر بالایی به صورت تصاویری کوچک نشان داده می‌شوند تا خودتان به طور دستی آنها را کنار هم قرار دهید. ابزارهای کنار پنجره Photomerge به شما امکان می‌دهد هر تصویر را به طور جداگانه جابه‌جا کرده یا بچرخانید تا در محل مورد نظر قرار بگیرد.

 

اگر بدون حرکت، عکسبرداری کرده باشید، احتمالا تصاویر شما دارای بعد است، یعنی هنگامی که آنها را کنار هم قرار می‌دهید، معمولا تصویر مرکزی به عنوان نقطه‌ پرسپکتیو اصلی است. برای این‌که تصویر شما محدب نشود می‌توانید از گزینه Perspective در کادر Setting استفاده کنید. این گزینه، پرسپکتیو در نوار ابزار این پنجره را فعال می‌کند. با این ابزار می‌توانید تعیین کنید جهت همگرایی پرسپکتیو به کدام سمت باشد.

 

پس از پایان کار OK را بزنید تا تصویر در فتوشاپ آماده شود. ممکن است این عمل کمی طول بکشد یا به دلیل بزرگ بودن فایل‌های مورد استفاده، پیغام خطای کمبود حافظه ظاهر شود. در این صورت بهتر است تعداد فایل‌های در حال کار را کم کنید. همچنین اگر می‌خواهید عکس‌های ترکیب شده به صورت لایه‌های جدا از هم در تصویر قرار بگیرند، گزینه Keep As Layers positioning را انتخاب کنید.

 

تصویر باز شده در فتوشاپ یک تصویر کاملا قابل ویرایش است. در آخر، عکس را به وسیله ابزار cut که با دکمه c فعال می‌شود، برش بزنید و آنها را یکپارچه کنید. البته پیش از این که ctrl+shift+E را برای یکپارچه شدن بزنید، بد نیست یک بار دیگر لایه‌ها را در صورت ناهمخوانی با Ctrl+M به هم نزدیک کنید. کار تمام است حالا یک عکس پانوراما دارید.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/take-panoramic1-photos.html

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت فروشگاهی، گامی کارساز در دگرگونی کسب و کار شما و درمان رونق آن خواهد بود .

برای دنیای امروز باید استراتژیک متناسب با احتیاج های روز انتخاب کرد . اینکه تنها به صورت سنتی و

فیزیکی به کار و جنبش بپردازید رونق کافی را در فعالیتتان نخواهید داشت ، حتی اگر بسیار موفق عمل کرده اید

و پشرفت خوبی دارید باز هم داشتن یک فروشگاه اینترنتی ، به راستی طراحی فروشگاه اینترنتی را

ضروری می نماید زیرا باید با آنالیز سایر رقبا برای آینده ی خود به راهبرد بپردازید .

ضرورت طراحی سایت فروشگاهی
همانطور که پیش تر ذکر شد امروزه تعداد افرادی که گرایش به خرید از سایت های فروشگاهی دارند

در حال افزایش است. بسیاری از کسان قبل از رفتن به مغازه حتما سری به گرد از سایت های فروشگاهی

آنلاین زده و یک تخمین بها کرده لغایت با آگاهی از بها بتوانند خرید خویش را انجام دهند و همین امر موجب

گردیده تا خیلی از صاحبان مشاغل تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی بگیریند.

طراحی سایت فروشگاهی
نقش فضای مجازی و اهمیت سایت:
اینکه برای خرید هر محصول و یا هر خدماتی اولین قدم با چند کلیک ساده در فضای مجازی شروع

می شودبه احسان بیانگر این موضوع است که سمت و سوی تمامی کسب و کارها به اینترنت ، سایت ها

وفضای مجازی خواهد بود .یافتن بهترین برند، بالاترین کیفیت و سنجش بین آنها و در نهایت انتخاب،

اغلب در فضای سایت ها چهره می پذیردبنابراین اگر شما در این میانی جایگاهی نداشته باشید بار منفی آن

را خواهید دید که به زودی در کسب و کارتان تاثیرگذار خواهد بود. نمونه سایت فروشگاهی  طراحی وب سایت فروشگاهی شما: محدودیت های مکانی و زمانی را برای مشتریان جهت خرید فرآورده شما از بین می برد.در واقع با

راه اندازی وب سایت فروشگاهی آوش تک میتوانید تکاپو خود را به چهره 24 ساعته پیوسته دهید.قبل از

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید خودتان را به جای مشتریان قرار داده و انتظارات احتمالی

آنها را حدس بزنید و کوشش کنید که همگی انتظارات را برآورده سازید.از مهم ترین خاصیت هایی که

سایت فروشگاهی موفق 1_سرعت بالا لود شدن سایت 2_توضیحات کافی و مناسب برای محصولات

3_سادگی استفاده از سایت 4_مشاوره و گفت و گو آنلاین با فروشندگان

سایت 5_مسابقات تخفیف و … می باشد.

منبع: https://avashtech.com/ecommerce-web-design/

  • aram212 kala
  • ۰
  • ۰

فیس بوک اپلیکیشن تحقیقاتی به‌نام فیسبوک ویووپوینت، ابداع کرده و به کاربران در ازای شرکت در نظرسنجی‌ها و تحقیقات برای بهبود پلتفرم‌های این شرکت، پول پرداخت می‌کند. 

به گزارش  مهر به نقل از ورج، فیس بوک یک اپلیکیشن جدید تحقیقات ارائه کرده که فیس بوک ویوپوینت (Facebook ViewPonit)نام دارد.

 

این شبکه اجتماعی حاضر است در ازای استفاده از اپلیکیشن مذکور به کاربران پاداش نقدی پرداخت کند. حتی برخی کاربران در ازای استفاده از اپلیکیشن سالانه ۶۰۰ دلار دریافت می کنند.

 

فیس بوک در یک پست وبلاگی اعلام کرده که قصد دارد نظرات کاربران ۱۸ سال به بالا را برای بهبود فیسبوک، اینستاگرام ، واتساپ، پرتال، آکولپس و جامعه‌ عمومی را به کار گیرد.

 

طبق اطلاعات پست مذکور پس از ساختن یک حساب کاربری در اپلیکیشن فیسبوک ویووپوینت، از کاربران دعوت می‌شود تا در تحقیقات مختلف شرکت کنند.

 

این اپلیکیشن برای شرکت در تحقیقات مختلف، آزمایش محصولات جدید و غیر پاداش می دهد. طبق پست وبلاگی فیسبوک نخستین تحقیق موجود در این اپلیکیشن «پژوهش سلامت» نام دارد که انجام آن ۱۵ دقیقه طول می کشد و کاربر پس از انجام آن ۱۰۰۰ امتیاز دریافت می‌کند که این امتیاز نشان دهنده ۵ دلار  پاداشی است که به کاربر پرداخت می شود.

 

این اپلیکیشن فقط برای کاربران ۱۸ ساله و بالاتر که ساکن آمریکا هستند قابل استفاده است. همچنین به نظرمی رسد این اپلیکیشن برای برخی کاربران مجاز نیست. فیس‌بوک اعلام کرده این اپلیکیشن را سال آینده در کشورهای دیگر نیز اجرا می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند اطلاعات به دست آمده از اپلیکیشن را با شرکت‌های طرف سوم به اشتراک نمی گذارد.

 

همچنین شرکت در آینده توضیح خواهد داد چه اطلاعاتی راجمع‌آوری می‌کند، چگونه از آن استفاده می‌کند و کاربر چند امتیاز برای تکمیل برنامه دریافت می‌کند که درنهایت با پرداخت از طریق پی‌پال خاتمه پیدا می‌کند. این نرم‌افزار اطلاعاتی از قبیل نام، آدرس ایمیل، کشور محل سکونت، تاریخ تولد و جنسیت را از کاربر درخواست می‌کند. همچنین ممکن است از کاربر بخواهد تا اطلاعات دیگری مانند موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارد تا صلاحیت او را برای شرکت در برنامه‌های فردی بسنجد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041367.html

  • aram212 kala