تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

داشتم مقاله‌ای در باره شرایط استخدام یک خبره محتوا می‌خوندم که رسیدم به این که کارشناس تولید درونمایه باید تفاوت بین On-Page SEO و Off-Page SEO را کامل بداند. فلذا تو گوگل تیتر همین مقاله‌ای که الان در حال مطالعه‌اش هستید رو تایپ کردم، توی نتایج واصله بیشتر محتوای انگلیسی با این عنوان رو دیدم، پس محتوایی با همین اسم یعنی «تفاوت On-Page SEO و Off-Page SEO» فرآوری کردم.

استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان SEO به دو دسته بخش می‌شوند:

On-Page SEO
Off-Page SEO
هر دو On-Page و Off-Page برای کامیابی یک کمپین سئویی موثر هستند. اگر این دو را دو سطل اصلی برای ارزیابی موتورهای جستجو در هنگام ارزیابی سایت در مقایسه با سایتی سایر در وب در نظر بگیریم، On-Page SEO که با اسم On-Site SEO هم شناخته می‌شود، همانی است که سایت شما و یا صفحه‌ای از سایت شما چگونه است؟ ولی Off-Page SEO این است که سایت و یا صفحه سایت شما چقدر معتبر و محبوب است، به عبارت ساده یعنی اینکه رنک سایت شما نشانی از فاکتورهای On-Page SEO سایت شما است این در حالی است که Off-Page SEO اثر می‌دهد رتبه سایت شما در نتایج جستجو چیست.

سئو بر روی صفحه یا On-Page SEO، عملی است برا بهینه سازی قسمت‌های مختلف سایت که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو کارایی دارد. این تقسیم از سئو دست خود شما است و شما می‌توانید کنترل کاملی بر آن داشته باشید و قسمت‌های از سایت را تغییر دهید.

کیفیت و تعداد لینک‌های هر سایت نشان از تلاشی است که برای سئو خارجی آن شده است.
فاکتورهای اصلی On-Page SEO شامل Title Tagها یا همان برچسب عنوان‌ها، عنوان H1، ساختار URL، متن آلت تصاویر (Alt Text for Images)، سرعت بارگذاری صفحات، محتوای صفحات و پیوندهای درونی (Internal Inking) است.

به طور کلی می‌توان گفت On-Page SEO، تضمینی است بر این که سایت شما هم توسط مشتریان و مخاطبان نهفته شما خوانده می‌شود و هم بدست ربات‌های موتورهای جستجو.

با یک On-Page SEO خوب، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند صفحات سایت شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در چه موردی است و به راحتی ساختار و محتوای سایت را بازبینی کرده و بر مبنای آن به سایت رتبه بدهند.

لینک بیشتر، رنک بالاتر
لینک بیشتر، رنک بالاتر
تمرکز اصلی Off-Page SEO بر افزایش اعتبار دامنه از طریق اخذ بک‌لینک از سایر سایت‌ها است. به عبارت دیگر اگر یک وان داشته باشید و یک اردک پلاستیکی تو آن (اردک سایت شما است)، در حالی که وان را پر آب (لینک) می‌کنید، اردک پلاستیکی نیز به سطح بالاتر می‌آید.

پس کیفیت و تعداد لینک‌هایی که هر سایت دارد، نشان از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.

برای این که لینک بیلدینگ خوبی اتمام دهید باید به تولید محتوای خوب و جذاب در مرحله نخست دقت کنید. با محتوای جذاب می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که مدام به محتوای شما لینک دهند.

در مرحله بعد، محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا خیلی راحت لینک‌سازی کرده باشید.

در حالی که همچنان عنوان می‌شود شمار لینک مهم است ولی تولیدکنندگان درونمایه و متخصصان سئو معتقدند که کیفیت لینک در حال آماده از تعداد لینک مهم‌تر است.

پس کیفیت و تعداد لینک‌هایی که هر سایت دارد، آیت از تلاشی است که برای Off-Page SEO آن سایت شده است.

در سئو درونی و بیگانه سایت، باید جانب ترازمندی رعایت شود
اما کدام مهم‌تر است؟ On-Page سئو یا Off-Page سئو؟

تفاوت سئو on-page و off-page

صحبت از اینکه بین سئوی داخلی و سئوی خارجی کدام مهم‌تر است مشابه این است که بگوییم در ساخت یک ساختمان، فونداسیون مهم است یا سقف ساختمان!

سئوی درونی و سئوی خارجی باید هر دو در کناره هم باشند الی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد. با این حال سئوکارها توصیه می‌کنند همانطور که در برپایی یک ساختمان نخست باید فونداسیون آن پی‌ریزی شود و پس سقف آن، بنابراین همیشه سئوی داخلی سایت باید در نخستینگی پیمان گیرد و همانطور که برای فونداسیون یک ساختمان، همش باید مراقبت‌های انجام شود و حتی تعمیراتی چهره گیرد، باید همش در On-Page سئو سایت هم تغییراتی در راستای درمان سپریدن شود.

پس ایجاد تعادل در سئوی درونی و خارجی، کمک خواهد کرد هم بیننده سایتتان، آن را به نکوداشتن ببیند و هم ربات‌های موتورهای جستجو.

  • ۹۸/۱۲/۲۲
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی