تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

برخلاف انگار خیلی‌ها، طراحی سایت تنها بالا آوردن و راه‌اندازی یک سری صفحات اینترنتی نیست. انگار کنید قرار است کسب و کارتان را به صورت کامل در فضای اینترنت به همگان پرتو دهید. برای رسیدن به این منظور موارد زیادی چون طراحی قشنگ و حرفه‌ای سایت، سرعت خوب و بالا، تجربه کاربری، طراحی استاندارد، کدنویسی بنیادی و بسیاری از موارد سایر باید اصولی و ریزبین در نظر گرفته شده و پیاده‌سازی شود. به همین انگیزه است که با انواع تعرفه سایت مواجه می‌شوید. یک سوداگری فیزیکی را در عقیده بگیرید. مجموعه‌ای از موارد مهم همانند محل شغل بنیادی و حرفه‌ای، ارائه بهترین خدمات و محصولات، داشتن تیمی از کارآزمودگان و کسان زبده، ارزش‌های پیشنهادی مختلف برای مخاطبان و ارائه بهترین تجربه برای خریداران مایه می‌شود اعتبار شما بیش از قبل نزد مشتریان افزایش پیدا کند. تمام این موارد در دنیای آنلاین نیز نقش کلیدی ایفا می‌کنند. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از موارد کلیدی در موفقیت یک کسب و کار در فضای آنلاین به طراحی سایت پیوستگی دارد. تمام تلاش ما بر این است که به شکل‌های مختلف کاربران را به سمت سایت‌ خویش هدایت کنیم، اما انگاشت کنید اگر هزاران تن وارد سایت ما شوند و با یک بستر فاجعه‌آمیز روبه‌رو شوند چه اتفاقی خواهد افتاد.

قیمت طراحی سایت 
با این توضیحات در مرحله اول باید ببینیم تعیین بها طراحی سایت چیره دست به چه مواردی ارتباط دارد و در تخمین هزینه طراحی سایت چه موارد را باید در نظر گرفت:

تعیین گونه سایت

پیش از اقدام به سفارش طراحی سایت و جستجو برای بها طراحی سایت، باید ابتدا نوع سایتی را که می‌خواهید سفارش بدهید، گزینش کنید. سایت‌ها در سه دسته‌بندی کلی استاتیک، داینامیک و نیمه‌ داینامیک طراحی می‌شوند.  کدهایی که برای طراحی هر نوع سایت کاربرد می‌شود، با دیگری متفاوت است و سررسید و هزینه متفاوتی دارد. برای مثال، سایت‌های استاتیک به حجم اقلیت از کدنویسی دربایستن دارند و مزایایی دارند که ممکن است شما را ترغیب به سفارش این گونه سایت‌ها بکند. در مقابل، سایت‌های داینامیک امکانات اکثریت در اختیار شما می‌گذارند و تعریف طراحی سایت داینامیک نسبت به سایت‌های استاتیک بالاتر است. البته چه بسا تعیین این تقسیم برای شما سخت باشد که می‌توانید آن را به کارآزمودگان این گستره بسپارید لغایت شما را ارشاد کند. البته این تمام ماجرا نیست و یک نکته کلیدی سایر را باید در عقیده بگیرید. باید مشخص کنید سایت شما یک سایت شرکتی، خبری، فروشگاهی، املاک،گردشگری یا هر موضوع دیگری است. به طور کلی سایت‌های فروشگاهی با موضوعات سایر متفاوت هستند؛ چراکه در آنها فرایندهای خرید اتفاق می‌افتد و طراحی و امکانات آنها تفاوت‌های زیادی با نمونه‌های معمولی دارد.

مشخص کردن اهداف و نیازها

صاحب هر گونه کسب و کاری که باشید، اولین هدف‌تان از تبلیغات و پرداخت هزینه ساخت سایت، اشاعه کسب و کارتان خواهد بود. با این وجود، شما باید نیازمندی‌های خود را به طور کامل در عقیده داشته باشید و بیان کنید، چون این موارد در تعیین قیمت طراحی سایت کارایی دارد.

برآورد هزینه طراحی سایت

انواع شیوه های طراحی سایت

پس از تعیین گونه سایت و ارائه اطلاعات لازم درباره نیازمندی‌هایتان، نوبت به انتخاب روش طراحی سایت می‌رسد که عاملی تاثیرگذار در برآورد هزینه طراحی سایت است. ممکن است با روش‌های طراحی سایت آشنایی نداشته باشید، ولی بهتر است همگی راه‌ها را رسیدگی کنید. زیرا تعرفه طراحی سایت متناسب با گونه و موضوع آن، کم و زیاد می‌شود.

به طور کلی تمام سایت‌های اینترنتی از دو روش ذیل طراحی و راه‌اندازی می‌شوند:

استفاده از قالب‌های آماده طراحی سایت:یکی از عباراتی که زیاد جستجو می‌شود،طراحی سایت ارزان در کرج است. بسیاری از کسب و کارها یا کسان با پروا به بودجه خویش دنبال طراحی سایت با قیمت پسندیده هستند، اما به اشتباه انگاشت می‌کنند باید تعقیب موارد ارزان و حتی بدون خرج بروند. البته سیستم‌های مدیریت درونمایه نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ یا اپن کارت می‌توانند برای مدت کوتاه نیازهای شما را برطرف کنند، اما قطعا به دلایل گوناگون و مهمی چون مشکلات گسترش و مقیاس‌پذیری، نمی‌توانند در طولانی مدت پاسخگوی شما و کاربران‌تان باشند. با همه مزایایی که این روش دارد، ولی دشواری ها جدی و متعددی دارد که باعث می‌شود کمی در تصمیم خود بازنگری کنید. نکته مهم دیگر که نباید نادیده بگیرید این است که بسیاری از هزینه‌ها به ناچار در پیوسته به شما تحمیل می‌شود. این دشواری ها مهم دربرگیرنده موارد زیر می‌شود:

اختصاصی ‌نبودن رابط کاربری 
نداشتن طراحی سفارشی موردنظر شما
امکانات محدود و وابسته به افزونه‌های مختلف که مایه کندی سایت می‌شود
مشکلات امنیتی و سرعت
تکراری بودن نما و امکانات به علت انتخاب قالب‌های تکراری
بهینه نبودن برای موتورهای جستجو
قابلیت‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی ضعیف
مشکلات توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری در کسب و کارهای بزرگ
مشکلات در اجرای کدها
متناسب نبودن با مدل سوداگری شما
طراحی اختصاصی  سایت

امروزه داشتن سایت حرفه‌ای یکتا از عواملی است که به رشد سوداگری شما کمک می‌کند. طراحی حرفه‌ای سایت و به‌روزرسانی مطالب، عامل موثری در جذب مشتریان و علاقه‌مندکردن آن‌ها به پیوستگی و اشاعه همکاری با شماست. چه بسا خرج طراحی سایت اختصاصی در آغاز برای شما توجیه‌پذیر نباشد، ولی همان‌قدر که وب‌سایت حرفه‌ای می‌تواند اعتبار سوداگری شما را اغلب کند، وب‌سایت ناتوان یا نداشتن آن می‌تواند به شما گزند بزند. تعرفه طراحی سایت چیره دست به نسبت روش طراحی سایت ارزان بها بیشتر است؛ زیرا پیاده‌سازی اولیه سایت، زمان زیادتری می‌برد و پیچیده‌تر است. مزیت طراحی وب سایت به صورت اختصاصی این است که بعد از پرداخت هزینه اولیه، دگرگونی ها نیاکان سایت با خرج اقلیت صورت می‌گیرد. درعوض، سایت‌های اختصاصی زیاد انعطاف‌پذیر هستند، تغییرات مد نظر شما روی آن‌ها خیلی تند انجام می‌شود و مهم‌تر از همه، با موتورهای جستجوگر سازگارترند.
اجرای کد مهم‌ترین جستار اساسی و اولیه در طراحی سایت است که در تعرفه طراحی سایت کارایی می‌گذارد؛ چراکه بیچارگی به موعد و تخصص اکثریت دارد. چنانچه کدهای وبسایت شما بی‌کیفیت باشند، سایت مبتلا دشواری ها زیادی می‌شود و سرعت سایت شما کند شده یا در بدترین حالت سایت شما از دسترس خارج می‌شود. سپردن طراحی تارنما به شرکت‌های خوش‌سابقه، امکان بروز چنین مشکلاتی را به صفر می‌رساند. شخصی‌سازی طراحی سایت اختصاصی، چه بسا وسوسه‌کننده‌ترین معیار برای انتخاب این طریق طراحی سایت باشد. شدنی است آغاز توقع زیادی از سایتتان نداشته باشید، اما بی گمان بعد از مدتی تصمیم می‌گیرید دگرگونی ها ویژه‌ای در سایتتان اعمال کنید و اینجاست که اگر وب‌سایت شما به چهره اختصاصی طراحی شده باشد، می‌توانید به راحتی تغییرات دلخواهتان را ایجاد کنید.
هزینه ساخت وب سایت

نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت
با توجه به اینکه طراحی سایت یک کار پروژه‌ای محسوب می‌شود و بر اساس خواسته‌های مشتری صورت می پذیرد به طور کلی نمی‌توان تعرفه تغییر ناپذیر برای آن در عقیده گرفت. در برخی حالات خاص که وب سایت به صورت پکیج ارائه می‌شود، برخی کمپانی ها تعرفه مشخصی را برای این پیشه مشخص می کنند. حتی روی قالب‌های آماده و راه‌اندازی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا و CMSها هم نمی‌توان به طور قطعی قیمت‌گذاری کرد، چه برسد به اینکه بخواهیم در مورد هزینه طراحی سایت اختصاصی گفتگو کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم موارد زیادی باید در نظر گرفته شود.
برای اطلاعات اغلب می‌توانید از صفحه طراحی سایت با قیمت ارزان بازدید کنید و جهت آشنایی با قوانین بهینه‌سازی سایت، اهمیت سئو در طراحی سایت را ببینید.

-    خرج ارتقای رتبه در موتورهای جستجو بر بنیاد زمینه کار و جنبش و روش پیاده‌سازی سایت محاسبه می‌شود.
-    امکان اضافه کردن امکانات اضافی روی گونه ها وب سایت‌های بالا هستی دارد.
-    ثبت سایت‌ها در موتورهای جستجو  و طراحی سایت به چهره SEO Friendly به‌صورت رایگان خواهد بود.
-    سایت‌های فوق بر اساس عقیده سفارش دهنده طراحی و اجرا می‌شوند و قالب سایت با عقیده و مطابق با بیچارگی و مدل سوداگری سفارش‌دهنده طراحی خواهد شد.
طراحی سایت اختصاصی بر بنیاد نیازهای مشتری اتمام می شود. نخستین مرحله از انجام پروژه طراحی سایت حرفه‌ای و اختصاصی بررسی و تحلیل نیازهای مشتری است، پس از مرحله نیازسنجی کارشناسان شرکت ما راهکارهای پسندیده را به شما ارائه خواهند داد. در اولین مرحله برای تخمین موعد و هزینه اتمام پروژه طراحی سایت اختصاصی شما می بایست نیازهای خویش را فهرست کرده و آنها را اولویت‌بندی کنید. سپس اهداف خود از داشتن تارنما اختصاصی را مشخص کرده و نهایتا با کمک کارشناسان ما بهترین شیوه برای اتمام پروژه را انتخاب کنید. به این نکته پروا کنید که طراحی سایت اختصاصی یک کار پروژه‌ای است و لیست امکانات یا تعرفه تغییر ناپذیر ندارد بلکه بر اساس خواسته‌های شما بها طراحی سایت مشخص می‌شود.

برخی از ویژگی هایی که می توانید در طرح پروژه خویش پیمان دهید به صورت ذیل است:

-    اهداف شما از تعریف این پروژه چیست؟
-    به چه امکاناتی در سایت خویش احتیاج دارید؟
-    آیا طرح مشخصی برای بازاریابی اینترنتی سایت خویش دارید؟
-    مدل درآمدزایی و کسب و کار شما روی سایت به چه چهره است؟
-    آیا بهینه سازی سایت و خدمات سئو برای شما اهمیت دارد؟
-    چه افرادی قرار است که از سایت بهره‌گیری کنند و هر کدام به چه دسته هایی از آن دسترسی خواهند داشت؟
-    چه اطلاعاتی در سایت فوق قرار خواهد گرفت؟
-    ترجیح می دهید که در پیاده سازی پروژه از چه تکنولوژی‌هایی کاربرد شود؟
-    آیا در آینده طرح فوق دربرگیرنده دگرگونی ها ساختاری خواهد شد یا خیر؟ و به طور کلی آیا دیدن دراز مدت نسبت به تعریف پروژه خود دارید یا خیر؟

  • ۹۹/۰۴/۲۲
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی