تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

سئو چیست؟
عبارت سئو (SEO) از واژه ها Search Engine Optimization گرفته شده است و به معنی “بهینه سازی برای موتور جستجو” می‌باشد. سئو به قصد درمان عملکرد یک وبسایت بر پای بست، استاندارد های موتورهای جستجو است. هنگامی که یک وبسایت با استاندارد های موتور های جستجو منسجم باشد، آن وبسایت در صدر جستجو ها قرار خواهد گرفت و این به معنی افزایش بازدید سایت است. فاکتور های مختلفی از دسته استفاده از لینک ها، تصاویر مرتبط، کلمات کلیدی مناسب و… در سئوی یک وبسایت نشانه گذار هستند.

به طور کلی می‌توان گفت سئو به گردآور تکاپو هایی گفته می‌شود که ما اتمام می‌دهیم لغایت وبسایت خویش را در صدر نتایج جستجوی گوگل تماشا کنیم. علاوه بر این از آنجایی که سیاست های گوگل با خواسته های کاربران اینترنت همسو شده است، می‌توانیم بگوییم که چیدمان متن ها، فونت، نما سایت و توان متن های یک سایت نیز در سئوی آن تاثیر گذار است.

اهمیت سئو در چیست؟
اکثر کاربران اینترنتی محتوای باره احتیاج خویش را از راه موتور های جستجو پیدا می‌کنند. در این بین گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که اکثر کاربران اینترنتی در ایران از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. با استفاده از تکنیک های سئو، یک شرکت می‌تواند محصولات و محتوای خویش را به کاربران زیادی نمایش دهد که این به معنی تبلیغ از راه سئو می‌باشد. به کارگیری این نوع تبلیغ بسیار مفید است زیرا هزینه های تبلیغاتی یک کمپانی را الی اندازه زیادی تفریق می‌دهد. در ضمن با توجه به اینکه اکثر انسان ها از اینترنت به عنوان یک منبع مهم و قابل اعتماد بهره‌گیری می‌کنند، تبلیغات از راه سئو و موتور های جستجو باعث بازدید بیشتر نسبت به سایر طریق های تبلیغاتی می‌شود. تجربه پرتو داده که جذب بازدید کننده از طریق گوگل مایه کامیابی تضیمن شده یک شرکت می‌شود.

هدف سئو چیست
هدف سئو کمک به وبسایت ها برای بدست آوردن جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتور های جستجو است. هنگامی که یک وبسایت بتواند در صفحه نخست جستجوهای گوگل قرار بگیر بخت بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت و اینگونه بازدید کنندگان افزایش خواهند یافت. هرچه بازدید یک وبسایت اغلب باشد، محصولات آن سایت اغلب دیده خواهند شد و درنتیجه فروش محصولات افزایش خواهد یافت و این به معنی فایده آوری اغلب است. بعد به طور کلی می‌توان گفت که منظور اصلی سئو ارتقاع سطح یک شرکت است. لازم به بیان است که شرکت حتما نباید محصولاتی را به فروش برساند الی به درآمد برسد، بلکه برخی از کمپانی ها از راه تولید محتوای علمی و آموزشی نیز به درآمد می‌رسند.

تمام وبسایت ها متعاقب رسیدن به صدر نتایج گوگل هستند. این جستار از این جهت اهمیت دارد که  نزدیک  60 درصد کاربران اینترنت روی سه نتیجه نخست جستجو های گوگل کلیک می‌کنند. حدود 37 درصد از این افراد روی نتیجه اول جستجوی گوگل کلیک می‌کنند. همانطور که پیداست وبسایتی که بتواند به جایگاه نخست نتایج جستجوی گوگل برسد می‌تواند بازدید اکثریت داشته باشد و این یعنی رشد اغلب و درآمد بیشتر. اهمیت سئوی یک وبسایت در اینجا دیاگرام می‌شود.

معیار های گوگل برای افزایش رتبه وبسایت
گوگل از نزدیک 200 نوع الگوریتم برای امتیاز دهی به وبسایت ها کاربرد می‌کند. به عنوان نمونه گرد از الگوریتم های مترقی گوگل، RankBrain است که با استفاده از آن رفتار کاربران حساب شده می‌شود و بر اساس آن سایت ها رتبه بندی می‌شوند. بر بنیاد این الگوریتم هنگامی که یک وبسایت در صدر جستجو های گوگل باشد اما هیچ کاربری روی آن کلیک نکند یا تعداد کمی از کاربران روی آن وبسایت کلیک کنند، گوگل امتیاز آن سایت را تفریق می‌دهد و در برابر امتیاز سایت های سایر که کاربر روی آنها کلیک میکند را افزایش می‌دهد.

یکی سایر از الگوریتم های گوگل برای امتیاز دهی، Dewell Time است. Dwell Time به مدت موعد حضور یک بازدید کننده در یک وبسایت تا جستجوی دوباره او در گوگل اشاره دارد. این یعنی هنگامی که یک بازدید کننده روی یگانه از نتایج گوگل کلیک میکند، گوگل مدت زمانی که آن بازدید کننده در سایت سپری می‌کند را اندازه میگیرد. چنانچه کاربر چند ثانیه بعد از اینکه به سایت وارد شد، از سایت خارج شود، گوگل متوجه خواهد شد که این سایت پسندیده با خواسته کاربر نبوده است. درصورتی که این کار بدست کاربران دیگر نیز اتمام شود، گوگل رتبه آن وبسایت را کاهش میدهد. ولی هنگامی که یک بازدید کننده وارد یک وبسایت شود و مدت موعد زیادی را در آن بگذارند، گوگل آن وبسایت را پسندیده می‌پندارد و امتیاز آن را افزایش میدهد.

مراحل بهینه سازی یک وبسایت
برای اینکه یک وبسایت از عقیده موتورهای جستجو بهینه شده باشد باید سه عامل مهم را رعایت کند. این سه عامل باعث ترقی سایت شده و سایت شما را جزو نتایج اولیه گوگل قرار می‌دهد. اولین فاکتور، بهینه سازی تکنیکال است و دو فاکتور سایر سئوی داخل صفحه ای و برون صفحه ای هستند که هر کدام را در زیر توضیح دیتا ایم. همه ی این تکاپو ها برای بالا بردن امتیاز سایت و درنتیجه دیده شدن در نتایج اولیه گوگل است. ما می‌توانیم امتیاز وبسایت خود را به دو شیوه کلاه سفید و کلاه سیاه افزایش دهیم. هر کدام از دو عبارت یاد شده را در پایین توضیح داده ایم.

سئو تکنیکال
استاندارد سازی کدنویسی، رعایت اصول سئو در طراحی وبسایت و همچنین Responsive کردن وبسایت از آنگونه موارد سئوی تکنیکال است. برای اینکه بتوانیم کاربران را به سمت سایت خویش جذب نماییم باید ابتدا یک سایت زیاد قدرتمند با طراحی بسیار زیبا داشته باشیم. در ضمن سایت باید حائز طراحی مشخص باشد الی هنگامی که یک کاربر وارد سایت می‌شود سردرگم نباشد. به طور مثال کاربرد از دسته بندی های مناسب، یکتا از طریق های سئوی تکنیکال است.

سئو تو صفحه چیست؟
سئوی تو صفحه ای یا On Page SEO به گردآور کار و جنبش هایی گفته می‌شود که در عناصر درونی یک صفحه وب انجام می‌دهیم الی آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. از این تکاپو ها می‌توان به امنیت، دردسترس بودن، سرعت لود شدن، محتوای سئو شده و… اشاره کرد. شما می‌توانید کنترل کامل On Page SEO را به دست بگیرید چرا که شما می‌توانید هر نوع تغییری را در متن، تصاویر، تگ ها و دیگر عناصر سایتتان برپایی کنید. تمام تغییراتی که در محتوای درون سایت خود ایجاد می‌نمایید، روی رتبه سایت شما نشانه گذار است. طریق های On Page SEO بسیار مهم هستند و باید به دقت رسیدگی شوند.

سئو برون صفحه چیست؟
بر خلاف سئوی تو صفحه ای که شما مهار کاملی بر آن داشتید، روش بهینه سازی برون صفحه ای یا Off Page SEO به تمام بالارفتن هایی که بیرون از وبسایت شما سپریدن می‌شود، اشاره دارد. بهینه سازی برون صفحه ای در درجه اول روی تعداد پیوند دهندگان (پیوند هایی که از سایت های سایر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز است و پس از آن هر اقدامی که خارج از وبسایت اتمام می‌شود الی امتیاز آن بالاتر برود اشاره می‌کند. به عنوان نمونه وقتی که شما در شبکه های اجتماعی مشابه تلگرام و اینستاگرام، لینک سایت خویش را قرار می‌دهید، به راستی شما در حال بهینه سازی بیرون از صفحه ای هستید. Off Page SEO کارایی زیاد مثبتی بر روی امتیاز وبسایت ها دارد.

سئوی کلاه سیاه
این عبارت به تکنیک هایی اشاره دارد   چرا باید به سئو اهمیت دهیم؟ که با به کارگیری آنها می‌توان الگوریتم های موتورهای جستجو را به هدف افزایش رتبه، فریب داد. با به کارگیری این تکنیک ها یک وبسایت در مدت موعد بسیار کوتاه به امتیاز بالایی دست میابد اما این افزایش رتبه به قیمت نقض قوانین موتورهای جستجو است. این روش ها غیر اخلاقی محسوب می‌شوند و چنانچه این نقض قانون توسط موتور های جستجو تشخیص داده شود، وبسایت متخلف جریمه خواهد شد و در بعضی موارد موجب حذف همیشگی آن سایت خواهد شد.

سئوی کلاه سفید
از نظر فنی این نوع از بهینه سازی به گردآور ای از تکنیک ها و طریق هایی که از قوانین موتور های جستجو تبعیت می‌کنند اشاره دارد. در این شیوه سئوکار با استفاده از تکنیک هایی که خود موتور های جستجو توصیه داده است عمل می‌کند تا امتیاز وبسایت خویش را بالاتر ببرد. در این روش هیچ عملی خلاف قوانین موتور های جستجو چهره نمی‌پذیرد. در این طریق ممکن است افزایش رتبه یک سایت زمان بر باشد ولی از عقیده گوگل یک شغل شایسته و اخلاقی به حساب می‌آید.

  • ۹۹/۰۴/۳۰
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی