تکنولوژی 7

تکنولوژی

تکنولوژی 7

تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

هرآنچه می بایست در خصوص هشتگ های اینستاگرام در سنه 2018 بدانید.
می طاقت هشتگ ها را فالو کرد.
این یعنی، مطلب شما در فید (feed) کاربران، حتی اگر شما را فالو نکنند نما میشود. و اگر مطالبی فوق العاده به اشتراک بگذارید و هشتگ های مربوطه را در آن درج کنید، بسیاری کسان شما را فالو میکنند.


استفاده از هشتگ های غیر پیوسته (یا هشتگ های یکسان و تکراری در کل پست ها) اندیشه نکویی نیست.
هنگامی که کاربر یک هشتگ را تعقیب می کند و چیزهایی را که اخ ندارد را می بیند، می تواند گزینه “عدم نمایش این هشتگ” (Don’t Show for This Hashtag) را برگزیدن کند.

این قابلیت جهت شناخت الگوریتم اینستاگرام از مطالب مورد علاقه یک کاربر خاص طراحی شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هشتگ اینستاگرام یعنی چی در آوش تک کلیک کنید. اگر شمار زیاد زیادی از پست های شما پرچم گذاری شده (flagged) باشد، بخردانه است که مطالب تان کمتر اثر دیتا شود (یا اصلا نمایش داده نشود) و گمان کردن شدوبن shaowban شدن اکانت هستی داشته باشد.

این فرمایش در خصوص به کارگیری فهرستی طولانی از هشتگ های یکسان در همه پست ها نیز صدق میکند. این کار را نکنید. دستورالعمل های انجمن اینستاگرام به صراحت ذکر می کنند که “ارسال نظرات یا مطالب تکراری” مجاز نیست.

هنگام برپایی یک پست، تنها از هشتگ های معنی دار کاربرد نمائید. برای مثال، اگر پستی را با هشتگ سیاحتی  (#wanderlust) تگ کنید، مطلب تان باید مورد علاقه جهانگردان باشد لغایت روی آن نظر بدهند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.

مهم نیست مطلب تان را افراد زیادی ببینید، بلکه میبایست توسط افراد پسندیده بازدید شود. هشتگ ها بدین نوع مایه بالا رفتن تعداد بازدیدها و جذب فالور میگردند.

پروفایل های کسب و کار (اکانت بیزینسی) می توانند میزان تاثیرگذاری هشتگ های خود را اندازه گیری کنند.
اگر ایسنتاگرام خود را به اکانت بیزینسی تغییر دهید، به داده هایی دسترسی می یابید که شمار بازدیدهایی که به واسطه هشتگ ها دریافت کرده اید را به شما نشان میدهد.

نحوه دسترسی به دیتا ها:

پست باره عقیده خویش را انتخاب نموده و روی تماشا آنالیز (View Insights) پایین پست در سمت چپ کلیک کنید.
جهت مشاهده تمام آنالیزهای پست باره نظر، از دسته تعداد بازدیدهای حاصل از هشتگ ها، صفحه را به بالا اسکرول کنید.


با دنبال این دیتا ها متوجه میشوید که کدام هشتگ ها تاثیر اکثریت بر افزایش شمار بازدیدها داشته اند.

مقاله پیوسته را از دست ندهید:
تحلیل و آنالیز اینستاگرام: راهنمای جامع متریک‌ها، Insights، نکات و ابزارها
می توانید استوری اینستاگرام را هشتگ گذاری کنید.
در زاویه بالا سمت چپِ صفحات هشتگ ایکون استوری Instagram Story پیمان دارد. روی آن کلیک کنید و یه سری استوری از افرادی که پروفایل عمومی (public) دارند را نگریستن نمائید.

با هشتگ کردن استوری میتوانید برند خویش را به مخاطبان زیادی شناسایی کنید.

دو راه برای هشتگ گذاری استوری وجود دارد. نخستین طریق استفاده از استیکر هشتگ و تغییر متن میباشد. یا به سادگی می توانید از ابزار متن و نشان #  جهت درج هشتگ، به همان روشی که برای پست کردن عکس یا نماهنگ به پیشه میبرید، بهره‌گیری کنید.

میتوانید در هر استوری 10 هشتگ بگذارید، اما مراقب باشید که محتوایتان زیاد شلوغ نشود. میتوانید هشتگ های خود را حقیر و یا حتی پشت ایموجی ها، استیکرها یا GIF ها پنهان کنید.

مقاله پیوسته را از دست ندهید:
راهنمای جامع روش به کارگیری استوری اینستاگرام برای کسب و کار
 می توانید در Bio خود هشتگ اضافه کنید.
و وقتی یک کاربر روی آن کلیک کند، وارد صفحه هشتگ ها شده و می تواند آن را فالو نماید. این یک گذرگاه عالی برای کسب و کارهای دارای هشتگ برند است الی بازدیدهای خود را بالا دستگیر و  محتوای فرآوری شده توسط کاربر را جمع آوری کنند.

مقاله مرتبط را از دست ندهید:
چگونه پروفایل اینستاگرام خویش را برای کسب و کارمان بهینه سازی کنیم؟
فقط می توانید 30 هشتگ در یک پست معمولی و 10 هشتگ در استوری پیمان دهید.
اگر اغلب از این تعداد، هشتگ درج کنید، عقیده یا کپشن تان (caption) پست نخواهد شد.

تنها میتوانید پست های خودتان را هشتگ گذاری کنید.
آیا اگر یک هشتگ را در زیر پست شخص دیگری قرار دهید، احتمال پیدا کردن کامنت براق تان اغلب میشود؟ نه.

 

نحوه پیدا کردن بهترین هشتگ برای برند خود
هشتگ هایی باره کاربرد شما به فضای کسب و کارتان ارتباط دارد.

برای مثال شما مدیر شبکه های اجتماعی در  یک آژانس مسافرتی هستید. هشتگ های محبوب و زیادی برای کسانی که مرتب برای شغل یا تفریح سفر می کنند هستی دارد: برای نمونه:

#welltravelled, #justbackfrom, #whatsinmybag,  و #passportexpress. پست های خود را با هر تعداد از این ها تگ کنید و به شکیبیدن بسیار لایک های بیشتری اخذ خواهید کرد.

ولی اگر هدف دارید بازدیدهای خویش را بیشتر کنید و فالورانی باکیفیت به دست آورید، هشتگ های ویژه تر درج کنید. اگر میخواهید یک عکس از مقصد سفر خود پست کنید، آن را با هشتگ های مکانی مربوطه و محل ماندن خویش (در چهره وجود) تگ نمایید.

چگونه متوجه شوید که مخاطبانتان کدام هشتگ ها را دنبال (فالو) میکنند؟ در اینجا چند نکته برای پاسخ به این سوال و کمک به شما وجود دارد.

 

هشتگ هایی که رقبای تان کاربرد می کنند را رسیدگی کنید.
شاید هشتگ هایی جدید برای افزودن به پست تان پیدا کنید. یا می توانید تصمیم بگیرید که نمی خواهید از طریق همین هشتگ ها چشم وهمچشمی کنید، در این صورت می توانید هشتگ های جایگزین را جستجو کنید.

 

هشتگ هایی که کسان با نفوذ در دامنه کاری تان متعلق به استفاده می کنند را به پیشه ببرید.
این افراد پیشتر مخاطبین خوبی جذب کرده اند، بعد چرا از بهترین ها یاد نگیرید؟

مقاله پیوسته را از دست ندهید:
اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه های اجتماعی صفر الی صد
از قابلیت جستجوی اینستاگرام بهره‌گیری کنید.
یک واژه کلیدی مرتبط با برند خویش را در نوار جستجو اینستاگرام (Explore) وارد و سپس تب برچسب ها (Tags) را گزینش کنید. اینستاگرام فهرستی از تمام هشتگ ها با این واژه کلیدی، و نیز چندی از پست هایی که با این هشتگ تگ شده است، را به شما نشانه می دهد.

زمانیکه یک هشتگ توسط کسان زیادی پیگیری می شود، گرچه ممکن است در معرض رویت شمار بسیاری از افراد قرار بگیرید، با این حال امکان دارد محتوای شما در میان آنها دیده نشود. پس ترکیبی از هشتگ های دوست داشتنی و ویژه را برای تبلیغ برند خود امتحان کنید.

 

هشتگ های پیوسته را در نظر بگیرید.
در صفحه هشتگ، صحیح بالای تب Top و Recent، فهرستی از هشتگ های پیوسته وجود دارد که می توانید آنها را با کشیدن به چپ تماشا کنید. این راهی عالی برای یافتن هشتگ های مرتبط و پسندیده و حتی جذب اغلب مخاطبان هدف میباشد.

هشتگ های پست هایی که قبلا داشته اید و کامیاب بوده اند را رسیدگی کنید
هشتگ های پستهایی که قبلا داشته اید و کامیاب بوده اند را مرور کنید. آیا هشتگ های دوست داشتنی دیگری هستی دارند که بتوانید در آینده از آنها بهره‌گیری کنید.

یه قانون زرین هنگام گزینش هشتگ های اینستاگرام هستی دارد: فقط از هشتگ های پیوسته با برند، پهنه کاری و مخاطبین خویش بهره‌گیری کنید.

#عشق گرد از محبوب ترین هشتگ های اینستاگرام میباشد که در بیش از 1.3 میلیارد پست تگ شده است. ولی اگر آن را روی عکس کسل کننده ی اتاق هیئت مدیره خود درج کنید، شرکت شما نمیتواند مخاطبان این هشتگ را جذب کند.

اگر عکسهای خویش را با هشتگ های محبوب اما غیر پیوسته تگ کنید، ممکن است شما را به عنوان اسپم گزارش کنند.

 

11 نکته در خصوص هشتگ اینستاگرام
بیایید آنچه تا الان آموخته ایم را به همراه چند تدبیر دیگر برای کمک به شما جهت دستیابی به اهداف تان از اینستاگرام، مرور کنیم.

از هشتگ های غیر پیوسته استفاده نکنید.
درج هشتگ های غیر مرتبط پست تان را در معرض اسپم شدن پیمان میدهد. این شغل افرادی که آن هشتگ ها را پیگیری میکنند اذیت میدهد و به احتمال بسیار از اینستاگرام میخواهند الی این هشتگ را به آنها نشانه ندهد.

هشتگ ها را می بایست به طور استراتژیک به شغل برد. تنها چنانچه به مخاطبین آنچه جستجو می کنند، مثلا مطالب مورد علاقه شان را ارائه دهید، ، بازدید خویش را بالا میبرید.

 

از چندی مناسب از هشتگ ها استفاده کنید.
طبق آنالیز چهره رفته بدست TrackMaven، پست های تگ شده با نه هشتگ بیشترین بازدید را اخذ میکنند.

اما این بدان معنا نیست که باید هر پست را با هشتگ های زیادی تگ کنید. مجددا، آنها باید با محتوای پست پیوسته باشند. با به کارگیری یک هشتگ محبوب مانند #من_را_فالو_کنید شدنی است چند فالور جدید پیدا کنید، اما گمان کردن اینکه که آنها اسپمر (spammer) یا به تعقیب افزایش شمار فالوران خود باشند، زیاد است. این کسان سودی به برند شما نمی رسانند.

محتوای پست های شما تعیین میکند که از چه هشتگ هایی و به چه تعداد کاربرد کنید.

 

از هشتگ های ویژه یا مشخص استفاده کنید.
هر چه هشتگ مشخص تر باشد، مخاطبین هدفتان نیز مشخص تر خواهند بود.  قصد از مخاطبین هدف به معنی شانس بیشتر برای جذب تعامل باکیفیت تر است.

اگر به تعقیب علاقه مندان فولکس‌واگن هستید، با هشتگ vwvan نسبت به هشتگ van فالورهای اغلب و بهتری میتوانید جذب کنید. (اما باید مطمئن شوید که عکس شما حتما یکتا از محصولات فولکس‌واگن می باشد.)

 

هشتگ های محبوب را فراموش نکنید.
هشتگ های دوست داشتنی الی زمانی به شما در جذب فالور کمک میکنند، که به پست‌تان مرتبط بوده و به طور بهینه به شغل روند.

فهرستی از دوست داشتنی ترین هشتگ ها به همراه نکاتی در مورد کاربرد پسندیده از آنها را در انتهای مقاله پیمان داده ایم.

 

مطمئن شوید که معنی هشتگ همان چیزی است که شما اندیشه میکنید .
قصد ندارید که برند خویش را سهوا به یک کمپین نامرغوب و ناهنجار پیوسته کنید؟ وقتی دو یا سه کلمه را با هم ترکیب میکنید، تلفظ آن عوض میشود. مثالی بسیار سرشناس در این مقوله وجود دارد. سوزان بویل یک آلبوم جدید بیرون داد و از هشتگ «Susan album party.» برای تبلیغ آن استفاده کرد. این هشتگ بدون اعمال فاصله، در ذهن ملت بسیار متفاوت جلوه کرد.

قبل از به کارگیری هر هشتگ، حتما از راه صفحه هشتگ اطمینان حاصل کنید که مفهوم آن با آنچه شما در ذهن شماست، پیوسته باشد.

 

هشتگ ها را برای پست های نیاکان ذخیره کنید.
اگر بیشتر هشتگ های یکسان به کار میبرید، می توانید آنها را در یک نوت ذخیره کنید تا در وقت تان صرفه جویی شود. (نکته: در به کارگیری این ترفند صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید که هشتگ های تگ شده در پست شما، می بایست متناسب با محتوا بوده و بسیار تکراری نباشد.)

روش اتمام آن:

در برنامه Note خویش یک یادداشت جدید ایجاد کنید.
تمام کپشن های پر کاربرد را در لیست موجود اضافه کنید.
هنگام آپلود کردن پست، از اینستاگرام به برنامه Note بروید، متن را کپی کرده و در تقدیر کپشن پیست کنید.
 

هشتگ ها را مخفی کنید.
مطلب خود را بسیار شلوغ نکنید. ذهن خواننده را روی آنچه مهم است، متمرکز سازید: کپشن تان

نحوه نهان کردن هشتگ در کامنت ها:
مطلب خود را مانند همش آپلود کنید، اما هشتگ ها را از قسمت کپشن حذف کنید.
وقتی پست تان بارگزاری شد، جهت گذاشتن کامنت به سادگی روی آیکون speech bubble در پایین پست، کلیک کنید.
حالا هشتگ های موردنظرتان را در قسمت کامنت بنویسید یا پیست کنید و روی Post کلیک نمائید.
اگر روی عکس یا ویدیوتان چند کامنت سایر گذاشته شود، هشتگ های تان قابل تماشا نخواهند بود؛ مگر اینکه کاربر روی “مشاهده تمام نظرات” ضربه بزند.
 

نحوه مخفی کردن هشتگ در سرنوشت کپشن (نوشته):
میتوانید هشتگ های تان را در همان قسمت کپشن مخفی کنید:

هنگام نگارش یک کپشن، کیبورد گوشی را روی حالت اعداد قرار دهید.
سپس روی کلید Return (اینتر) بزنید.
یک علامت پرتو گذاری (نقطه، نقطه گلوله ای یا خط تیره) را وارد و سپس مجدد کلید اینتر Return را انتخاب کنید.
مراحل 2 لغایت 4 را حداقل پنج بار تکرار کنید.
اینستاگرام بعد از سه خط، دیگر متن را نمایش نمیدهد، بنابراین هشتگها برای کاربران قابل تماشا نخواهد بود، مگر اینکه روی more (بیشتر) بزنند.
 

به مطلبی که قبلا بارگزاری کرده اید، هشتگ اضافه کنید.
اگر میخواهید به مطلبی که پیشتر بارگزاری کرده اید، هشتگ اضافه کنید، روی سه نقطه در زاویه سمت راست بالای صفحه خویش ضربه بزنید و برای افزودن به کپشن، Edit را برگزیدن کنید.

همچنین می توانید با ضربه روی آیکون speech bubble در زیر عکس، هشتگ ها را به عنوان کامنت اضافه کنید.

 

از هشتگ های برند استفاده کنید.
هشتگ برند، هشتگی است که تنها مختص سوداگری یا کمپین شما است. این هشتگ میتواند صرفا نام شرکت شما، شعار یا نام یکتا از محصولات تان باشد.


شرکت تامین کننده هرشل (Herschel Supply Co) از چند هشتگ برند از دسته herschelsupply و welltravelled استفاده میکند. هشتگ دوم به قصد تشویق مشتریان با منظور به اشتراک گذاشتن عکسهای سفر خویش با محصولات هرشل ایجاد شد. در حال حاضر این هشتگ در بیش از یک میلیون پست برچسب گذاری شده است، و اغلب از آن به عنوان یکی از محبوبترین هشتگ های سفر در اینستاگرام یاد میشود.

شما نیز همانند هرشل، میتوانید برای یک کمپین ویژه یا صرفا جهت نمایش فرهنگ، محصولات یا خدمات شرکت خود هشتگ برند برپایی کنید.

اگر در حال اجرای یک کمپین در اینستاگرام هستید، داشتن هشتگ برند به جذب همکاری کمک خواهد کرد. وانگهی تمام پستهایی که با آن برچسب گذاری شده اند را در صفحه هشتگ طبقه بندی میکند. استفاده از هشتگ به قصد جذب بیننده برای تبلیغات یا پیکار سودمند خواهد بود.

یا میتوانید با به کارگیری هشتگ های برند کمپانی خویش _ افراد، دستاوردها و ادب _ خود را تبلیغ کنید. در Hootsuite  از هشتگ #HootsuiteLife به این هدف استفاده می شود.


 

هشتگ برندتان باید کوتاه و ساده باشد.
به این ترتیب طرفداران و مشتریان شما به راحتی می توانید آنرا به خاطر بسپارند. میخواهید ویژه باشید، ولی چیزی شبیه SanFranciscoLuxuryCarEnthusiasts، به انگیزه تعداد کاراکترهای زیاد نتیجه احسان نخواهد داد. هشتگ #SFCarLovers در این باره  معنای بیشتری میدهد.

 

هشتگ های ایموجی را آزمون کنید.
هشتگ ها علاوه بر اعداد و حروف، میتوانند شامل ایموجی ها نیز باشند (استفاده از فاصله و کاراکترهای خاصی مانند٪ یا $ ممکن نیست.) این آیکون های متحرک چشم نواز هستند و از آنجا که می توانند به جای کل واژه به کار روند، هشتگ های شما را مختصر میکنند.

 

هشتگ های محبوب اینستاگرام
از هشتگ هایی که درخواست لایک و فالو میکنند هر چقدر هم محبوب باشند، نباید کاربرد کنید، # followme ، # like4like ، # follow4follow ، # tagsforlikes و غیره. با به کارگیری این هشتگها، تنها رباتها، اسپمها و کاربرانی جذب خواهند شد که ارتباطی با برند شما نخواهند داشت. آنها همچنین به فالووهایتان اثر می دهند برند شما مشکلی برای اسپم شدن ندارد که این اصلا نگاه خوبی نیست.

اما مجددا، این بدان معنا نیست که باید کل هشتگ های محبوب اینستاگرم را نادیده بگیرید.

#TBT با بیش از 428 میلیون پست تگ گذاری شده، یگانه از هشتگ های پر کاربرد در اینستاگرام است و فرصتی عالی برای بازاریابی نوستالژیک به آمار میرود. اگر برند شما حائز پیشینه است، از TBT جهت به اشتراک گذاشتن آن بهره‌گیری کنید. اگر برندتان جدیدتر است، میتوانید با درج این هشتگ به تاریخچه محصولات یا پهنه کاری خویش بپیوندید.

در اینجا چند هشتگ محبوب اینستاگرام در عالم ارائه شده است که میتوانید در  برند خویش از آن ها کاربرد کنید:

#instagood: از این هشتگ برای عکسهای ویژه خود بهره‌گیری کنید.
#photooftheday: این هشتگ نیز جهت ارائه بهترین عکس های شماست. یک حساب کاربری با عنوان @photooftheday هستی دارد که هر روز یک عکس تگ شده با این هشتگ را به عنوان برنده برگزیدن میکند و با بیش از 269,000 فالور خود به اشتراک میگذارد.
#picoftheday: مفهوم آن مانند هشتگ های فوق میباشد.
#instagrammers: در بین چهره های بانفود اینستاگرام و دیگر کاربران نیرومند محبوب است.
#igers: مخفف هشتگ instagrammers
#instamood: به قصد بیان حس و حال صاحب تصویر بهره‌گیری میشود. معمولا پستهای تگ شده با این هشتگ، تصویر افراد نیست بلکه تصویری از مناظر می باشد. پس اگر برند شما یک فتح کبیر را جشن میگیرد، می توانید یک عکس از اثیر بازی پست کنید.
#TBT (و شکل طولانی تر و کمتر استفاده شده ی آن #ThrowbackThursday): این هشتگ همانطور در قسمت فوق روشنگری دیتا شد، مربوط به بازاریابی نوستالژیک است.
#FBF یا #FlashbackFriday: از آنجا که برگزیدن یک روز هفته به خانواده کافی نیست. مفهوم این هشتگ مانند #TBT است، اما درج جمعه در آن (#FlashbackFriday) به اندازه  #FBF دوست داشتنی نیست.
#ManicMonday: در پستهایی از آن بهره‌گیری کنید که نشان میدهد هفته کاری شلوغی پیش رو دارید.
#WisdomWednesday: جهت ارسال یک نقل قول یا پیشنهاد سودمند برای مخاطبان قصد آن را پست کنید.
#FridayFunday: فرصتی برای هویت سازی برند و سرگرم کردن مخاطبان خود
#NoFilter: جهت عکاسی خام. در پستهایی متعلق به کاربرد کنید که به عکسها فیلتر اضافه نکرده اید.
#selfie: عکاسی از خود. زمانی که برند شما به عنوان یک بازاریاب شبکه های اجتماعی در یک رویداد شرکت میکند، از این هشتگ اینستاگرام بهره‌گیری کنید.
#regram: جهت بارگذاری یک عکس از حساب شخص دیگری در حساب خودتان از این هشتگ اینستاگرام کاربرد کنید. آنرا به راهکار خویش جهت محتوای فرآوری شده توسط کاربر اضافه کنید. جهت یادگیری نحوه اتمام آن، راهنمای ما در زمینه پست کردن مجدد مطلب در اینستاگرام را رسیدگی کنید.
#contest، #giveaway، #sweepstakes و غیره: اگر می خواهید مطلبی برای کمپانی کنندگان در مسابقات تمام وقت بگذارید، از این هشتگ ها بهره‌گیری کنید. در صورت تمایل، برنده جایزه خویش رو به اشتراک گذاشته و برند شما را به مخاطبان خویش شناسایی میکند.
برای هر گستره کاری هشتگ های خاص و محبوبی وجود دارد. برای مثال هشتگ های دوست داشتنی املاک و اماکن، #realestate (املاک)، #architecture (معماری)، #realestateforsale (ملک برای فروش) و #realestatephotograhpy (عکس از اماکن) هستند. جهت پیدا کردن هشتگ های پیوسته با سوداگری خود، به نکات ما در باره نحوه یافتن هشتگ های پسندیده مراجعه کنید.

خب، در نتیجه، نکته کلیدی: در خصوص گونه هشتگ ها و شیوه به کارگیری آنها دقت کنید. در این باره نیز، مثل هر مطلب دیگری که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، نظر مخاطبان مهم است. چه ارائه میدهید؟ چه منفعی برای آنها دارد؟ چرا باید از پست شما بازدید کنند؟ اگر پاسخی ندارید، آن را به اشتراک نگذارید.

و در آخر، قبل ازینکه از هر هشتگی در پست های خویش بهره‌گیری کنید، حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

مقاله پیوسته را از دست ندهید:
هشتگ های ممنوعه اینستاگرام یا Instagram banned hashtags چیست و چه اهمیتی دارد؟ + دانلود
 

 

 

 

  • ۹۹/۰۸/۰۳
  • aram212 kala

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی